Zijn er hier zusters

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16616
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 14:59

Ik weet het maar toch....waar kan je van die
homeopatische troep kunnen halen?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:02

Bij de drogist of apotheek kan je dat halen. Je hebt het van VSM geloof ik..

BloemBloem

Berichten: 16616
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 15:17

Daar zitten geen rare bijwerkingen aan Verward

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:14

Nee voor zover ik weet niet.. vraag het anders even.. De mensen daar weten er meer vanaf dan ik denk ik Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:14

Ik heb valdispert voor me examens. Goed spul je hebt het voor goede nacht rust en gewone rust.
Geen rare bijwerkingen

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:49

Hoi
Ik ben 3 weken geleden voor het eerst in mijn leven geopereerd en ik was vreselijk zenuwachtig. Ben absoluut geen held met naalden dus tegen het infuus zag ik al enorm op. Maar het viel reuze mee, het prikje in mijn hand deed weinig pijn en op het moment dat de zuster zei dat de narcosevloeistof erin ging was ik al bijna weg. Gaat heel snel. Na de opeatie werd ik wakker alsof ik geslapen had. Maar het is mij alles meegevallen dus...
Ik wens je in elk geval sterkte ermee.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:59

Flower"]
die in een ziekenhuis werken Haha!
[/quote]
Present! Knipoog

Roken en narcose gaan niet goed samen, omdat het de de kans dat je kotsmisselijk wordt na de operatie behoorlijk vergroot! Je moet vanaf 24 uur nuchter zijn, dus de nacht voor je geopereerd wordt. Je mag dan niet eten, niet drinken en niet roken. Eerder stoppen met roken zou beter kunnen zijn, maar vraag niet teveel van jezelf. Ik weet niet of je een grote roker bent.

Je krijgt een infuus waardoor alle anesthetica (de medicatie voor de narcose gegeven wordt). Dit zijn spierverslappers, pijnmedicatie en hypnotica, waar je dus van in slaap valt. De anesthesist(assistent) houdt jou voortdurend in de gaten en let heel goed op je bloeddruk, pols etc. Soms komt het voor dat de patient bijv. een reactie geeft - dit betkeent overigens niet dat hij wakker wordt!!! Er worden dan spierverslappers bijv. bij gegeven. Gaat de bloeddruk omhoog dan worden er pijnstillers bij gegeven. De horrorverhalen van wakker worden tijdens een operatie zijn echt niet iets om je zorgen over te maken, dit gebeurt super super zelden! Ik heb het nog nooit meegemaakt en mijn collega's ook niet.
Je valt trouwens heel snel in slaap, hoor, omdat het allemaal rechtstreeks in de bloedbaan gespoten wordt.

Na de operatie word je wakker gemaakt om te kijken of je goed reageert, alle vitale functies goedblijven. Dan wordt je overgeheveld naar je bed en naar de recovery / uitslaapkamer gebracht waar je een uur ofzo blijft (afhankelijk van hoe het gaat). Daarna ga je terug naar de afdeling. In het begin zal je behoorlijk afhankelijk zijn. Het beste is je daar maar gewoon aan over te geven. Niemand vindt het leuk, maar je doet er niets aan. Voor een verpleegkundige is het gewoon werk dus die kijkt er niet van op. Scheve mond

Voorafgaand aan de operatie (ong, 2 uur daarvoor) krijg je iets om rustig te worden. Sommige patienten rollen dan al in slaap. Anderen worden gewoon wat suffiger en weer anderen merken er bijna niets van. Dus je hoeft zelf niet aan de homeopathische middelen te gaan.

[quote="Flower"]
[quote="lundi schreef:
Welk ziekenhuis moet je?
Ik sta ook op de lijst,misschien kunnen we regelen dat we samen kunnen!


Rijnland in Leiderdorp, daar zit de enige chirurg die dat 1 keer pas gedaan heeft. Ook geen prettig idee lijkt me zo!
[/quote]
Reken maar dat hij zich dan heel goed voorbereid en uiterst geconcentreerd en nauwkeurig werkt. Dit is dus alleen in je voordeel, denk ik. Een arts doet nooit iets als hij denkt dat hij het niet kan, dan haalt hij er een 2e chirurg bij.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 17:08

Ik ben voor de eeste keer geopereert toen ik 10 maanden oud was. Daarna op me 4de nog een keer en toen op me 6de en daarna niet meer. Ik moet eind juni weer onder het mes
Op me 4de zeiden de dokters tegen mij dat er een dropje in het kapje zat dat ik op me neus kreeg voor de narcose. En dat ik het dorpje zou krijgen na de operatie Haha! Heb het dropje nooit gekregen

Het prikken van het infuus doet nog het meeste zeer, vooral als het op je hand gebeurd (op het bot )
Afgelopen september ben ik nog onder narcose geweest voor een schokje om me hartritme weer nogmaal te krijgen. Ik was zo onder zeil, heb heerlijk geslapen (voor mijn gevoel uren, terwijl het maar 10 minuten waren) en toen ik wakker werd stonden me ouders om me heen en een zuster. Ik wist geen eens waar ik was Haha!
Tegen de narcose hang ik nu helemaal niet meer tegen aan, ze doen maar!! Ik ben liever onder zeil als ze iets aan me doen dan dat ik er met me volle verstand bij ben
En bloedprikken, na 5x voel je er helemaal niks meer van Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:24

ik ben zelf ongeveer 4 of inmiddels al bijna 5 jaar geleden geopereerd aan mijn neus.
ik was zelf ook vreselijk bang van te voren.
Toen ik in het ziekenhuis kwam kreeg ik valium om rustig te worden,daar werd ik lekker soezerig van,was wel prettig.
De prik in mijn hand(dat was geloof ik voor het infuss)was zeker niet prettig,maar dat is een kwestie van even au zeggen en het is voorbij
de narcose kan ik me niet meer herinneren,weet alleen nog dat ik tot 10 moest tellen en kwam tot 4 ofzo.

Na de operatie had ik mijn hele hoofd in het verband(vanwege neusoperatie)dat was vreselijk irritant,kon dus niets zien.
Ik ben wakker gemaakt en ergens heen gereden,en later lag ik opeens op een afdeling.
Heb nog enkele keren bloed over moeten geven,dat kan gebeuren en is niet erg.
Die avond nog wat spuiten met pijnstillers gehad,en wat water.
Volgende dag gewassen door de zuster(ik vond het erg genant,ook omdat ik zelf niets zag)en toen naar de dokter.
Hij haalde het verband eraf en enkele uren later mocht ik weer naar huis.

Al met al viel het mee,maar ik zal eerlijk zijn:een neusoperatie is geen lolletje
waar moet je aan geopereerd worden?

AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:15

een neusoperatie is vreselijk!
Je voelt je alsof je verschrikkelijk in elkaar geslagen bent.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:25

Ik wil je niet bang maken ofzo maar ik voelde het wel heel goed dat de narcose vloeitstof erin ging?
Volgens mij is dat niet echt normaal als ik hier de verhalen lees?
Ik kreeg echt een ontzettend brandend gevoel dat langzaam door mijn arm liep. Toen t bij mn bovenarm was was ik weg, maar ik weet dat nog heel goed, ik schreeuwde toen ook of iemand m'n arm in de fik had gezet. Clown
Ik had wel al 1 of ander pilletje gehad waardoor ik al een beetje weg was.
Bij mij mocht m;n moeder er trouwens ook niet bij blijven. Toen ik de afdeling opkwam moest mn moeder weg.

BloemBloem

Berichten: 16616
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 16:28

Nou ik wil dat mijn vriend me wegbrengt totdat ik in slaap val !!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:08

Flower schreef:
Nou ik wil dat mijn vriend me wegbrengt totdat ik in slaap val !!!!!!


Geloof dat dat wel kan! Ben nu nog in opleiding voor verpleegkundige, kan er wat dat betreft dus winig over zeggen, maar zelf ben ik 7 keer geopereerd.

Zelf had ik weinig last wat het infuus betreft en twee uur na de operatie stond ik weer buiten. Het is op zich niet erg, aardige verpleegkundigen ed, bovendien was het vanwege mijn opleiding alleen maar interessant Knipoog

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:30

Bij mij voelde het juist koud toen de narcose vloeistof mijn arm in ging. Maar ik was al weg voordat het gevoel bij mijn elleboog was....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:37

AnneliesB schreef:
een neusoperatie is vreselijk!
Je voelt je alsof je verschrikkelijk in elkaar geslagen bent.



ja absoluut.
en zo zag ik er ook uit toen het verband eraf ging....alles was opgezwollen en dik en blauwgroen,ik leek wel een hamster. Knipoog

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:03

Flower schreef:
Nou ik wil dat mijn vriend me wegbrengt totdat ik in slaap val !!!!!!

dat kan en mag niet altijd en daar zul je dan in sommige gevallen je maar in moeten schikken.
Ze willen de ruimte natuurlijk zo steriel mogelijk houden. Je vriend moet dan in elk geval helemaal omgekleed in OK pak, met muts op etc. Maar het kan ook zijn dat ze het niet toelaten en dan moet je buiten de OK afscheid nemen.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:18

Aanvulling/ correctie op het rookverhaal. Met name het roken na de operatie is heel slecht ivm de genezing van je wonden, en de doorbloeding.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:41

Scum schreef:
Aanvulling/ correctie op het rookverhaal. Met name het roken na de operatie is heel slecht ivm de genezing van je wonden, en de doorbloeding.

hmm dat ondervang je niet door een dag niet te roken van te voren, hoor. Maar je hebt gelijk als je zegt dat roken slecht is voor de doorbloeding en in die zin dus ook voor de wondgenezing. Alleen is die schade al aangericht en die verminderd niet als je gauw even een dagje stopt met roken.

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:51

Die narcose vloeistof die ze via het infuus inspoten voelde ik ook heel erg goed, kreeg 6 spuiten, 5 met een of ander mengsel en de 6e was de narcose. nou de eerste 3 ging nog wel toen kwam de 4e, kreeg ik me toch kramp bij m'n onderste echt geen pretje, branden als een gek ook m'n arm enz, voelde gewoon waar de vloeistof heen ging. weet nog dat ik hard op gezegt heb dat m'n *piep* Bloos! erg zeer deed en dat ik daar kramp had. daarna kreeg ik de narcose en was ik weg.

BloemBloem

Berichten: 16616
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 13:54

Kinta"]
[quote="Flower schreef:
Nou ik wil dat mijn vriend me wegbrengt totdat ik in slaap val !!!!!!

dat kan en mag niet altijd en daar zul je dan in sommige gevallen je maar in moeten schikken.
Ze willen de ruimte natuurlijk zo steriel mogelijk houden. Je vriend moet dan in elk geval helemaal omgekleed in OK pak, met muts op etc. Maar het kan ook zijn dat ze het niet toelaten en dan moet je buiten de OK afscheid nemen.
[/quote]

Maar daar kan toch wel over gepraat worden, wel sexy mijn vriend
eindelijk in uniform Haha!

Ben gewoon bang omdat ik niet goed weet wat me te wachten staat.

Maar jullie hebben me aardig op weg geholpen Lachen

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:01

Kinta"]
[quote="Scum schreef:
Aanvulling/ correctie op het rookverhaal. Met name het roken na de operatie is heel slecht ivm de genezing van je wonden, en de doorbloeding.

hmm dat ondervang je niet door een dag niet te roken van te voren, hoor. Maar je hebt gelijk als je zegt dat roken slecht is voor de doorbloeding en in die zin dus ook voor de wondgenezing. Alleen is die schade al aangericht en die verminderd niet als je gauw even een dagje stopt met roken.
[/quote]
Helemaal mee eens hoor. Lachen

BloemBloem

Berichten: 16616
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 14:10

Dus ik blijf gewoon lekker roken volgens jullie heeft
het nu toch geen zin meer om te stoppen

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:24

Dat is er niet gezegd. Het heeft altijd zin om te stoppen.

BloemBloem

Berichten: 16616
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 14:27

Ja hahah voor mezelf, maar voor die wonden hoef ik het
niet meer te doen. Trouwens nu hier toch zusters aanwezig zijn.
Bij mijn oksel (waar ik aan geopereerd word) is een gat ontstaan omdat dat huid gewoon heel dun is, maar omdat er nog steeds troep uit blijft komen moet ik iedere dag gaasjes plakken, maar nu het probleem de gaasje gaan vast zitten in het gat en dat doet zo'n pijn, want ik moet het iedere keer lostrekken. Wie weet raadt ?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:33

Flower schreef:
Nou ik wil dat mijn vriend me wegbrengt totdat ik in slaap val !!!!!!


Misschien ben je op dat moment al zo suf en onverschillig dat het je dan niet echt meer uitmaakt. Dat was bij mij zo.

Mijn verhaal over hoe het bij mij ging staat in dit topic:
[AM] onder het mes