Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 08:49

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik kon niet vinden waar het anders moet Tong uitsteken

Maar het zit dus zo... ik ga einde van deze maand mijn paard verhuizen naar een grote pensionstal hier dichterbij (ik ben pas verhuisd naar zoetermeer, reis nu nog elke dag op en neer, maar daar komt dus verandering in...)

Het enige is dat ik dus echt helemaal niemand ken daar...
Het is een grote stal met veel pensionklanten, dus eer dat ik met iedereen kennis gemaakt heb, ben ik volgens mij minstens 2 weken verder Tong uitsteken
Nu ben ik niet moeilijk in het leggen van nieuwe contacten en het voornaamste is dat ik toch voor mijn paard kom, maar toch vind ik het echt superspannend allemaal...

Ik ben dan ook erg benieuwd hoe anderen dat doen/gedaan hebben wanneer ze naar een andere stal verhuisden? Ben je gewoon op iedereen afgestapt of heb je iets meer afgewacht... hoe ga er ermee om als je een volle kantine binnenkomt en er een groepje aan een tafel zit bijvoorbeeld?

Ik weet dat het heus wel vanzelf allemaal los zal lopen hoor, maar ik vind het toch spannend en ben benieuwd naar andere hun ervaringen Lachen

Groetjes, Lisette

LF_xx_D

Berichten: 1902
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 08:55

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mij lijkt het als je een paar dagen op die stal staat dat je je 'buren' (van de paarden naast je) wel een beetje leert kennen. Weetjewel, dat je net allebei met je paard bezig bent en dat je dan weleens een opmerking maakt naar elkaar. En dan krijg je steeds langere gesprekken.. Wat je moet doen in zo'n volle kantine waar iedereen elkaar kent weet ik niet.. Bloos

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 08:56

Ik heb mijn paard vorig jaar voor het eerst naar een pensionstal verhuisd, ik had 10 jaar lang thuis gestaan bij mijn ouders. Dat was ook wel even spannend Bloos! .
Maar het ging eigenlijk heel vanzelf, wanneer ik iemand tegenkwam in de gang dan stelde ik mezelf netjes even voor. En nu heb ik er een leuk rijmaatje voor de bosritten Lachen .
Bij mij is het dus vanzelf gegaan Ja .

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 08:56

ik denk dat je er niet teveel over na moet denken.
meestal leer je in de stal al iemand kennen en ga je samen wat drinken en dan loopt de rest vanzelf.

je moet je wel open zetten voor contact Knipoog en jezelf in de stal voorstellen als er iemand is.

zelf ben ik erg makkelijk in contact leggen en stap erg makkelijk op mensen af.

veel plezier op je nieuwe stal Haha!

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 08:57

Ik denk dat je gauw de mensen leert kennen die in jouw buurt ook een paard hebben staan, en de mensen die er zijn op de tijd dat jij ook gewoonlijk komt. Als je dan afspreekt in de kantine om nog wat te drinken met iemand die je op stal hebt leren kennen komt het vast allemaal goed! Als je een paar keer hebt gereden en mensen hebben je gezien vinden ze het vast ook leuk om jou te leren kennen, interesse in je paard enz.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:11

stel je gewoon voor aan iedereen die je ziet. En ja je zal je waarschijndelijk weleens dubbel voorstellen Haha! Het loop allemaal vanzelf hoor, geen zorgen maken. Veel plezier daar

Leeuwnie

Berichten: 915
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:14

Oeh spannend!!

Maar joh, dat contact gaat waarschijnlijk vanzelf. Je buur-paarden, inclusief buur-mensen, leer je heel snel kennen. Als je aan het rijden bent, dan zie je zo veel mensen in de bak.

En tip: neem eens de tijd voor een lekker bakkie koffie in de kantine. Beetje kletsen hier, opmerkinkje daar en SOIT: contact is gelegd Lachen

Chantal86
Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:27

ik ben onlangs (vorige maand) ook van pension stalling verhuist. Van Hattam nabij zwolle, naar den helder.
En ik heb alles op me af laten komen. Heb de kat uit de boom gekeken. Aangezien er een nieuwe paardje komt, komen ze allemaal naar jouw toe hoor.. Knipoog.
Laat het gewoon op je af komen, en je merkt het vanzelf wel Knipoog

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:30

Ik ben eind Juli naar een nieuwe pensionstalling verhuisd en ik moet zeggen dat het contact met andere heel makkelijk verliep.
Iedereen die zag dat ik nieuw was, kwam zich meteen voorstellen. Soms zelfs sneller dan dat ik doorhad dat er iemand anders was.
Ook is een nieuw paardje natuurlijk altijd wel interessant, dus dan kom je toch al snel in gesprek met anderen.

Maak je er gewoon niet te druk om. Stel je open voor anderen en dan komt het vanzelf.
Iedereen is daar ooit nieuw geweest.

kritegirl

Berichten: 645
Geregistreerd: 24-02-05
Woonplaats: Boornbergum

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:49

Ik ben vorig jaar juli naar een nieuwe pensionstalling gegaan.
Eerste paar dagen was ik er alleen voor mijn paard, maar daarna ben ik meer met de anderen gaan kletsen.
Was eerst wel wat stilletjes, maar goed ik kende die mensen helemaal niet.
Een paar zijn nu vriendinnen van mij geworden en we gaan regelmatig weg (ruitersportzaak).
We zijn laatst zelfs voor het eerst op stap gegaan lachen was dat.
En nu is het al zo dat ze mij daar niet meer weg willen hebben, maar ik help ook wel regelmatig.

Maar laat het maar rustig op je af komen, je hoeft niet met iedereen een goed contact te hebben.
Met een paar/aantal kun je het ook al heel gezellig hebben.

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:58

niet te druk om maken hoor Knipoog

Ik ben een paar maanden terug verhuisd naar venlo, waar ik echt helemaal niemand kende. Heb daar een pensionstal voor mijn paardje gezocht en ben er gezellig gaan meehelpen in het weekend om de mensen alvast te leren kennen en een beeld te krijgen van de stal (paardje kwam pas 2 maanden later). Idd gewoon voorstellen aan iedereen, en als je vast zit, stel je gewoon vragen over hun paarden (universeel gespreksonderwerp Haha! en wie vertelt er nu niet graag over zijn eigen paardje?). Komt helemaal goed! Ik vond het ook wel spannend, maar ook hier is het helemaal vanzelf gegaan, heb er gewoon een leuk sociaal leven aan en ook buiten stal spreek ik wel eens af met de meiden van stal. En toen mijn paardje gebracht werd, was er een compleet ontvangstcomitee, dat is toch wel erg leuk Haha! Ik ben nu 3 maanden op stal daar maar het voelt alsof ik er al jaren rondhuppel.

Maak je maar niet te druk, gewoon lekker in meegaan, praat lekker over je paardje en over hun paarden, dan is de basis zo gelegd! veel plezier op je nieuwe plekje!
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 01-02-08 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 10:00

gewoon op mensen afstappen en je voorstellen. je merkt vanzelf hoe ze reageren. je hebt iig 1 ding gemeen met iedereen daar gok ik, en dat is paarden;)

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 10:02

Vriendelijk lachen en aardig zijn. Ik heb het al verschillende keren meegemaakt, en er nog nooit moeite mee gehad, omdat je een goed onderwerp hebt om over te praten: Paarden!

Niet zo druk maken, het zal hartstikke goed gaan.

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 10:06

ja idd, dat scheelt echt... ik merk het zelfs op mijn werk haha ik heb een foto van mijn paard ophangen naast mijn pc, en als er mensen van buitenaf komen, zelfs totaal onbekenden, als ze iets met paarden hebben gaat het ALTIJD daarover Nagelbijten / Gniffelen is gewoon een zwaar bindend gespreksonderwerp Haha! Dus als je je niet op je gemak voelt, gewoon belangstellend vragen stellen over hun paarden. Dat breekt het ijs altijd!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:12

Juist op een nieuwe stal is hetmakkelijk contact te maken, vraag naar het paard van de ander, daar wil diegene vaak echt wel over praten! Komt helemaal goed joh, mensen zullen ook geinteresseerd zijn naar wie jij bent, als je gewoon een open houding aanneemt wordt het vast heel gezellig daar! Ik ben ook net verhuisd naar een nieuwe stal en het loopt allemaal vanzelf eigenlijk!

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:37

ik heb gewoon gevraagd aan mensen is dit jou paard,
gewoon eropaf stappen en stel je voor
gewoon zelf erheen gaan Haha! , meestal zijn ze heel vriendelijk, ga eerst naar de mensen toe die alleen staan.. is het makkelijker contact te leggen

veel plezier op je nieuwe stal Lachen

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:40

LZP -> PP

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:41

ik ben ook een tijdje geleden verhuist van privestal (waar ik dus alleen met de eigenaar stond) naar een manege met 50 paarden(en dus hun eigenaren, verzorgsters, lesklanten en ouders). Mensen kwamen naar mij toe om het eea te vragen over mijn paard, dan gaat het balletje vanzelf rollen. De drukke kantine heb ik overwonnen door gewoon binnen te wandelen en hallo te zeggen..

is wel spannend voor je maar gaat allemaal vanzelf..

Naomi_Jortje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:43

Ik had meteen de 1e dag al 'n vriendin, die was in de logeerbak aan 't rijden, en daarin stond 'n stal open, en haar paard liep zo met haar d'r op die stal in, en ik stond te kijken, dus had meteen vrienden gemaakt Tong uitsteken
Sowieso ben ik 'n enorme kletskous, en haal altijd gekke dingen uit met Char & Jor, dus mensen leren mij snel kennen Tong uitsteken

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:48

Je zou eerst via Bokt kunnen vragen of hier mensen zijn die hun paard op die stal hebben staan. Kan je vast via de pb kennismaken.
En anders: Voorstellen aan mensen die je ziet (Hoi, ik ben..., ik ben hier nieuw) en vooral veel vragen stellen, heb je een mooi beginpunt voor een gesprekje.
Gaat vanzelf, heus!

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:06

Misschien staat er inderdaad ook wel mede-bokkers! Maar ben je gaan samenwonen met vriend-lief, aangezien je in zoetermeer bent gaan wonen?

Maar meestal wijst het zichzelf wel hoor. Als je iemand ziet die je nog niet kent, stel je je even voor. Op zo'n grote stal zitten er altijd wel een paar mensen bij die je heel erg graag mag, of juist heel erg niet mag. Maar dat is op zo'n grote stal ook niet echt snel een probleem. Je redt je vast wel. Veel plezier op je nieuwe stal!!!

Cavaliere

Berichten: 2259
Geregistreerd: 18-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 00:21

heb geen eigen paard, maar toen ik een paardje ging verzorgen op een pension stal, stelde de eigenaar me aan iedereen voor.
maar gaat wel vanzelf, zulke dingen zijn altijd spannend, net als nieuwe baan, nieuwe school etc.

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 00:36

Elk paardenbezitter vind het geweldig om over zijn eigen paard te praten Knipoog

Toen ik naar een nieuwe pensionstal ging ben ik gewoon op mensen afgestapt die met hun paard bezig waren (poetsen en verzorging) niet onder het rijden want dat vinden de meesten niet leuk!

En dan ging ik bijvoorbeeld vragen wat voor ppaard het was (afstamming) leeftijd, wat niveau of tak sport ze deden.
Dat zijn hele goede "openingszinnen" want dat is een makkelijk onderwerp daarbij vinden de meeste mensen het wel leuk als je belangstelling hebt voor hun paard!
Beetje ego strelen.

daarna gaat het balletje vaak vanzelf wel rollen.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 08:15

Bedankt allemaal voor de leuke reacties, vind het erg leuk ook andermans ervaringen hierin te lezen...
Ik ben benieuwd, weet heus wel dat het allemaal los zal lopen, maar vind het gewoon onwijs spannend allemaal Tong uitsteken

Jullie horen nog van mij!! Lachen

xxx

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Helemaal alleen op nieuwe grote pensionstal... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 08:26

Ik heb dan nooit op een pensionstal gestaan, maar ben wel een aantal keren van baan veranderd (moet je ook iedereen weer leren kennen) en we zijn pas verhuisd naar een heel andere woonplaats, lid geworden van een nieuwe vereniging etc..
Wij hebben de paarden bij huis, dus voor mij is dat geen kans nieuwe mensen te leren kennen, dus heb ik daarvoor de vereniging.
Ik doe het altijd zo, bij het voorbeeld van de nieuwe kantine:
Kom binnen, kijk wie er oogcontact zoekt, lach daar tegen, loop er heen en vraag: Zou ik hier bij mogen zitten? En dan zeggen ze altijd ja. En dan zeg ik: ik zal me dan gelijk even voorstellen, ik ben nieuw, mijn naam is.....
En vervolgens goed luisteren naar waar het gesprek over gaat en dan helpt het heel goed als je, als de gelegenheid daar is, af en toe een belangstellende vraag stelt. Dus hebben ze het bijv. over wedstrijden rijden: Rijd je ook wedstrijden? Op welk niveau? Hoe lang doe je dat al? Waar ga je zoal naar toe? En dan af en toe een complimentje tussendoor maken en dan gaat het vanzelf.
In het begin altijd even de kat uit de boom kijken, wat vragen stellen en pas als ze naar jou vragen, dan zelf vertellen. Dat werkt altijd erg goed.
En op stal gaat het vanzelf, denk ik hoor....in ieder geval heeft iedereen dezelfde hobby toch?