Ik ben verschrikkelijk kwaad!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24146
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:49

teardropje schreef:
hallo,

het is idd heel ongezond om een kat die nog nooit een nest heeft gehad te laten stereliseren, dat zal hun dierenarts hun ook gezegd hebben, en dat is ook waar, een kat die nooit jongen heeft gehad die wordt gesteriliseerd krijgt last aan de baarmoeder en sterft vaak aan kanker
maar ik vind wel dat ze die poesjes gewoon een thuis moeten zoeken en er ook eentje houden voor het welzijn van de mama poes, zodat die haar jongkie ziet opgroeien en lekker kan moederen Lachen
zou die mensen die tip toch geven hoor Lachen

groetjes


Oei, dan zijn onze katten wel ERRUG ongezond, en hebben ze wel ERRUG last van hun baarmoeder....

Dus niet...
Wij hebben hier (even tellen...) 4 poezen lopen. Allemaal voordat ze een nestje ooit hebben gekregen zijn ze geholpen. Hoe oud zijn ze nu? Eentje is 15, de andere 13, weer een van 9 en nog een van 7. Never nooit problemen mee gehad.

Ik vind het onzoin... Mischien is enkel de kans wat groter...
Maar ik heb nog nooit een kat gehad die ergens problemen van heeft gehad omdat die geen nestje heeft gehad voor het steliriseren.

Tancreda4

Berichten: 24146
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:51

Overigens is het nog wel een redelijk 'nette' manier om die katjes om het leven te brengen... Wat je soms allemaal hoort Zakken vol katjes in sloten en dat soort dingen Verdrietig

Maar dan nog, het zou niet moeten kunnen zoiets!!!!
Echt barbaars... Verdrietig

muis_frendly

Berichten: 26
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: ergens in drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:54

naja!!! wat een SUKKEELSSS

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:01

het klopt dat de meeste (dus zeker niet allemaal) poezen liever(lees knuffelbaarder) worden nadat ze een nestje hebben grootgebracht
net zoals katers dit kunne worden na de casteratie (als ze dit dus niet waren voor.....)

en net als bij vrouwen die een kind hebben gekregen (en dus oa een sterker hart)
ouder kunnen worden zo zal dat vast ook wel met dieren werken
maar dit is toc absoluut geen garantie op een langer e/o gezonder leven

ik heb vooral katers gehad maar ook 2 poezen
1 heeft nooit een nest gehad en is vrijvroeg geholpen zij is 22 jr 2 mnd oud geworden de 2e heeft wel een nestje gehad en is 19 jaar oud geworden

(kittens direct na de geboorte weghalen is niet goed voor de kittens en zeker ook niet voor de moeder poes)en geen gezonde dierenarts maakt graag gezonde kittens af

en ik ben persoonlijk van mening dat als iemand zo denkt laat staan praat over dieren (kittens zijn ook dieren net als hun volwassen poes)
ze het niet waard zijn om beestjes te houden!!!!
jammer dat je hier niet zo'n actieve dierenpolitie hebt lijkt me wel leuk

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:04

nickyu schreef:
(kittens direct na de geboorte weghalen is niet goed voor de kittens en zeker ook niet voor de moeder poes)en geen gezonde dierenarts maakt graag gezonde kittens af


Je zegt het goed: geen dierenarts maakt ze GRAAG af. Wilt niet zeggen dat ze het helemaal niet doen.

Het knuffelbaarder worden is ook onzin... Onze Pers is veranderd in een hele schichtige kat na haar nestje. Mijn eigen poes is van een zelfstandige kat, die zich niet liet aaien en dagenlang de hort op was, na castratie veranderd in een knuffelkont eerste klas...

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:14

nickyu -> het klopt dat de meeste (dus zeker niet allemaal) poezen liever(lees knuffelbaarder) worden nadat ze een nestje hebben grootgebracht
net zoals katers dit kunnen worden na de casteratie

pervinco -> knuffelbaarder worden is ook onzin... Onze Pers is veranderd in een hele schichtige kat na haar nestje. Mijn eigen poes is van een zelfstandige kat, die zich niet liet aaien en dagenlang de hort op was, na castratie veranderd in een knuffelkont eerste klas...

Steffietow

Berichten: 353
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: NL [tilburg ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 00:34

tsssssssssssssssssssssssss wie doet da nu ! dierenbeulen !! Boos!

Tancreda4

Berichten: 24146
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:05

Ovrigens is het ook zo.. Hoe later gesteliriseert, hoe meer kans op tepelontseking of iets dergelijks. Al dus mijn zus, dierenarts in opleiding...

Peach

Berichten: 632
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:26

Wat VRESELIJK wreed van die mensen Boos! jeetje gewoon te gruwelijk voor woorden

Lianne007

Berichten: 2898
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:05

heel erg gezond voor de moeder,: jonkies laten krijgen,daarna meteen wegnemen,en de moeder maar laten zitten met een overschot aan melk en heimwee...
wat een dombo's zeg,ze begrijpen zeker niet dat die jongen moeten blijven tot ze wegmogen,...en als ze het wel doen mogen ze ze ook wel bij mij bregen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:07

Ik hoop dat jij de kans krijgt om de katjes te plaatsen. Vind dit echt te erg voor woorden Verdrietig

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:17

wat een appelflap klote mensen Huilen

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:17

prutsmutsen moest er nog bij