Ik ben verschrikkelijk kwaad!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 00:43

Charlotte schreef:
Dus jullie denken dat ik ook maar meteen een zo'n dierenbeul ben Boos! Pff..

Ik zeg alleen dat ik het best brutaal vind om ze zo af te schepen, het lijkt me namelijk erg stug dat mensen zoiets zeggen, zeker als ze bij mensen met huisdieren op bezoek zijn.. Ze kan het toch ook nog verkeerd hebben verstaan ? Dat wilde ik er alleen mee zeggen.
Als ik in zo'n situatie hier thuis zoiets had geroepen had ik er nog straf bij gekregen ook denk ik zo.. Gewoon om het feit van brutaliteit.


Ik vind er niks brutaals aan. Die mensen zijn bij haar in huis (om het zo maar te zeggen) en ze mag wat mij betreft best haar mening geven. Dat ze fel reageert op deze opmerking lijkt mij nogal wiedes.
Je wil trouwens niet weten wat sommige denken, dus die mensen kunnen dat best gezegd hebben. Als ze het verkeerd had verstaan, had ze dat, lijkt mij wel, al gehoord en dit topic helemaal niet geopend.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 00:56

Dit slaat idd nergens op, hoop dat jij nog een goed tehuis voor de kittens kan vinden.

Maar ik heb wel ooit ook ergens gehoord dat een nestje voor een poes altijd beter is als ze het een keer gehad heeft, weet niet meer waar Verward.

teardropje
Berichten: 438
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: alken limburg, belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 02:48

hallo,

het is idd heel ongezond om een kat die nog nooit een nest heeft gehad te laten stereliseren, dat zal hun dierenarts hun ook gezegd hebben, en dat is ook waar, een kat die nooit jongen heeft gehad die wordt gesteriliseerd krijgt last aan de baarmoeder en sterft vaak aan kanker
maar ik vind wel dat ze die poesjes gewoon een thuis moeten zoeken en er ook eentje houden voor het welzijn van de mama poes, zodat die haar jongkie ziet opgroeien en lekker kan moederen Lachen
zou die mensen die tip toch geven hoor Lachen

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 09:18

Charlotte schreef:
Best brutaal van je Scheve mond Weet je wel zeker dat ze dit zeiden?? Neem aan dat jij niet de hele avond op de bank bij die visite gaat zitten Knipoog


Charlotte, ik heb dit echt NIET verkeerd verstaan!!!

Ik zat achter de computer, en die mensen zaten in de woonkamer (keuken en woonkamer is een groot geheel bij ons).

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 09:20

_Michelle_"]
[quote="Sammm schreef:
Zodra de jongen geboren zijn willen ze ermee naar de dierenarts zodat die ze afmaakt. Ze willen niet met jonge katjes zitten (de ouders worden daarna direct gecastreerd).

Verzuip ze dan gewoon zelf, dan heb je er tenminste geen dierenarts kosten aan Lips are sealed

Waarom is het goed voor een poes om een nestje te krijgen Verward Ik snap zulke mensen niet hoor, wat achterlijk Boos!
[/quote]
Nee, ik snap het ook niet, wat is er goed aan voor die poes? Nee idd, ik zou ook boos zijn Boos!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 09:24

Charlotte; ik heb niemand zien zeggen dat ze denken dat jij dan ook maar een dierenbeul bent hoor...dus waar je dat uit op maakt weet ik niet. Ik snap gewoon echt niet waarom je de reactie van Sammm brutaal vond, ik vind het nl. niet meer dan een hele logische reactie... ik vind het een beetje onzinnig als je maar 'respect' zou moeten hebben voor de visite alleen maar omdat ze volwassen en gasten zijn... respect moeten mensen imo verdienen en met dat soort acties doen ze dat imo dus alles behalve. Wij hebben ooit iemand op visite gehad vroeger toen we kittens hadden thuis en dat stomme mens hield een van de kittens expres uit bereik van de moederpoes... ik hoorde de moederpoes 'tekeer' gaan en zag dat toen ik ging kijken... en ik heb daar ook echt wat van gezegd (in de trant van dat ze heel gauw van die kittens af moest blijven omdat het niet haar kinderen zijn maar die van onze poes), is dat mens nou helemaal gek geworden... die dieren kunnen niet voor zichzelf op komen dus ik vind het logisch dat een ander (sammm bijvoorbeeld Haha! ) dat dan doet.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:18

teardropje schreef:
hallo,

het is idd heel ongezond om een kat die nog nooit een nest heeft gehad te laten stereliseren, dat zal hun dierenarts hun ook gezegd hebben, en dat is ook waar, een kat die nooit jongen heeft gehad die wordt gesteriliseerd krijgt last aan de baarmoeder en sterft vaak aan kanker
maar ik vind wel dat ze die poesjes gewoon een thuis moeten zoeken en er ook eentje houden voor het welzijn van de mama poes, zodat die haar jongkie ziet opgroeien en lekker kan moederen Lachen
zou die mensen die tip toch geven hoor Lachen

groetjes

Ik weet niet waar jij dit op baseert??? Verward Ik heb hier iig nog nooit van gehoord en ook onze poezen zijn niet overlden aan kanker hoor... En de da heeft er al helemaal nooit voor gewaarschuwd... Je zou voor de grap eens in een asiel moeten gaan kijken. Die zitten nl zonder een extra nestje al overvol.
Sammm: Ik vind dat je nog beleefd hebt gereageerd... Bah, om van te kotsen die lui!!!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:14

teardropje schreef:
hallo,

het is idd heel ongezond om een kat die nog nooit een nest heeft gehad te laten stereliseren, dat zal hun dierenarts hun ook gezegd hebben, en dat is ook waar, een kat die nooit jongen heeft gehad die wordt gesteriliseerd krijgt last aan de baarmoeder en sterft vaak aan kanker
maar ik vind wel dat ze die poesjes gewoon een thuis moeten zoeken en er ook eentje houden voor het welzijn van de mama poes, zodat die haar jongkie ziet opgroeien en lekker kan moederen Lachen
zou die mensen die tip toch geven hoor Lachen

groetjes


Dit is echt het grootste gel*l wat ik ooit heb gehoord, sorry.
Ik heb hier echt nog nooit van gehoord!!!!
Is dit wetenschappelijk bewezen of is het zo'n boerenfabeltje?? Ben benieuwd.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:16

Een poes een nestje laten krijgen word in sommige gevallen aangeraden.
Dat is eigenlijk alleen maar bij poezen die heel vaak en heel lang krols worden.
Af en toe zit er eens een poes bij , die net als een fret, krols blijft tot aan de dekking.
En een krolse poes kun je niet steriliseren (eierstokken zijn te groot en te sterl doorbloedt waardoor de kans op een grote bloeding erg groot is ) dus dan adviseert de da soms eerst een nestje te doen, en daarna te steriliseren.
Dit komt echter heel weinig voor, in 7 jaar tijd heeft mijn baas nog maar 1 poes gehad waarbij dit voorkwam.

Maar dan nog, een dierenarts die een gezond dier in laten slapen in strafbaar.
Ze hebben ooit eens een eed af moeten leggen en wanneer ze zich daar niet aan houden kunnen ze uit het diergeenkunde genootschap ( oid. ) gezet worden.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:19

teardropje schreef:
hallo,

het is idd heel ongezond om een kat die nog nooit een nest heeft gehad te laten stereliseren, dat zal hun dierenarts hun ook gezegd hebben, en dat is ook waar, een kat die nooit jongen heeft gehad die wordt gesteriliseerd krijgt last aan de baarmoeder en sterft vaak aan kanker
maar ik vind wel dat ze die poesjes gewoon een thuis moeten zoeken en er ook eentje houden voor het welzijn van de mama poes, zodat die haar jongkie ziet opgroeien en lekker kan moederen Lachen
zou die mensen die tip toch geven hoor Lachen

groetjes


Wat een onzin! Ik denk niet dat er een DA bestaat die dit zal zeggen.
Bij sterrilisatie wordt overigens over het algemeen de baarmoeder verwijdert.
Het wordt vaak door mensen gebruikt als smoesje om toch maar een keer een nestje te nemen.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:24

plunk bij teven word de baarmoeder verwijderd, bij poezen doorgaans niet.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:29

Bij mij kat is toendertijd de hele baarmoeder verwijderd.
Maar ook al wordt die niet verwijderd, het is onzin om te zeggen dat er meer kans op kanker is als de poes niet eerst een nestje gehad heeft.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:33

Dat er zulke mensen bestaan!! Boos!
En zou de dierenarts echt naar zulke mensen luisteren? Verward

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 12:28

Ook bij mijn poes en de Pers van mijn moeder is de baarmoeder verwijderd. Overigens vind ik het ook de grootste onzin die ik ooit gehoord heb Lachen Men, dan zouden we hier tientallen dode poezen gehad moeten hebben... Hebben we ook wel, maar niet aan kanker.

IcePrincess

Berichten: 7745
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 13:04

teardropje schreef:
hallo,

het is idd heel ongezond om een kat die nog nooit een nest heeft gehad te laten stereliseren, dat zal hun dierenarts hun ook gezegd hebben, en dat is ook waar, een kat die nooit jongen heeft gehad die wordt gesteriliseerd krijgt last aan de baarmoeder en sterft vaak aan kanker
maar ik vind wel dat ze die poesjes gewoon een thuis moeten zoeken en er ook eentje houden voor het welzijn van de mama poes, zodat die haar jongkie ziet opgroeien en lekker kan moederen Lachen
zou die mensen die tip toch geven hoor Lachen

groetjes


ehmmm... en hoe verklaar je dan dat mijn twee gesteriliseerde poezen 18 en 19 zijn geworden? de een is doodgegaan nadat ze van het balkon is gevallen en de ander gewoon aan ouderdom, de gesteriliseerde poes van m'n moeders vriend 28 is geworden zonder ooit ergens last van gehad te hebben en we nieteens weten of ze wel dood is, ze is nu precies een jaar geleden weggelopen en gewoon niet meer terug gekomen (maar dan heeft ze onderweg zeker kanker gekregen en is daaraan gestorven)
en ik heb hier nu ook nog twee katten lopen een ex-poes en een ex-kater beiden nu 8 jaar en hebben ook nog nergens last van en al deze katten hebben nog nooit een nestje gehad.

Het enige wat ik weet wat wel slecht is is wanneer je een kat jongen laat krijgen wanneer ze ouder zijn dan 2 jaar en daarvoor nog nooit eerder een nestje hebben gehad, dan kunnen ze overal last van gaan krijgen. Maar wat jij verteld is echt grote onzin.

En ik denk ook niet dat een dierenarts zomaar jonge katjes laat inslapen zonder rede .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 13:58

onze 'meester' in groep 6 vertelde ons dat ze dat vroeger zelf deden. mét details hoe zo'n kittentje eruit zag nadat ie tegen de muur was gegooid..
gestoord!

8Eveline

Berichten: 3224
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 14:01

IK snap niet dat die mensen dat kunnen doen !!!!! Boos! Boos! Boos! Boos! Huilen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 14:40

IcePrincess schreef:
En ik denk ook niet dat een dierenarts zomaar jonge katjes laat inslapen zonder rede .


Nou sorry, maar als ik da ben en ik krijg dergelijke mensen over de vloer, dan zal ik (als 'ompraten' niet werkt) die kittens wel degelijk in laten slapen. Wat moet je dan? De kittens maar gewoon laten verzuipen oid? In die eed die afgelegd wordt staat ook dat je beesten onnodig lijden moet besparen. Is dat niet net wat je doet door ze uiteindelijk toch in te laten slapen?

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 14:50

Wat belachelijk zeg! Boos! Ik vind ook dat je helemaal niet brutaal hebt gereageerd sammm!

Ik ben het met Pervinco eens, als dierenarts zou ik denk ik zelf zorgen dat ze een goed tehuis kregen, en anders idd in laten slapen. Ik moet er niet aan denken hoe die beestjes anders om het leven worden gebracht...als er geen dierenarts aan mee wil werken. Scheve mond

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 14:57

Ik heb mijn beide katten laten stereliseren voordat ze ooit een nest gehad hebben, die zijn beide lekker oud en kerngezond.
Dus dat is grote onzin.
Ik zal het nog even navragen aan mijn neef, die is dierenarts, maar het lijkt mij gelul.
Die mensen zijn gek!
Ik hoop dat de dierenarts weigert om die beestjes af te maken.

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 14:58

Nou onze kat is juist bijna dood gegaan doordat ze een nestje heeft gehad. Er was er eentje in haar baarmoeder blijven zitten dus die moest eruit. Ze was broodmager .

8Eveline

Berichten: 3224
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:28

Vreselijk zeg corinec, tja ik vind gewoon als je geen poesjes wilt neem ze dan niet. Ook niet als het beter is voor de kat, wnat als die wist wat met haar kindjes gebeurde. Dan zal zij het ook vreselijk vinden, dnek ik

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:49

En toch is er geen dierenarts die zich met dat soort volk inlaat en die zich daarvoor laat misbruiken. [/i]

Tancreda4

Berichten: 24150
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:52

WATTT Bloos!

Jeetje, daar zijn echt geen woorden voor, wat een *piep* mense! Stoom uit je oren

Jan_ty

Berichten: 1081
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Oost-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:44

tsss... ik wil wel zon jong poesie..maar ja mag niet.. wel stom! Scheve mond