studenten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 16:38

Amberto schreef:
@ Hanneke_S: Ja, Amphitrite is de roeivereniging in Haarlem, nog jong, niet veel overwinningen, maar wel gezellig Lachen


Leuk! ik zag trouwens net ook in onze almanak dat jullie ook een wedstrijd op de kalender hebben staan, 4 juli de jopenrace, klopt dat?

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:27

Hebben jullie ook meegedaan aan de Varsity btw?

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:29

ik studeer culturele maatschappelijk vorming op avans hogeschool in 's-hertogenbosch. ik zit nu in het 2e jaar. ik zit niet bij een studentenvereniging. hou daar niet zo van

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:32

marel schreef:
En ik zit ook in Leiden, ook psych Haha! Al ben ik van plan te switchen van uni.


Waarom? Is het niet leuk in Leiden? En waar wil je dan heen?

Ben helemaal niet nieuwsgierig hoor... Haha!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:32

Ik studeer sociaal pedagogische hulpverlening, nog eventjes: eerste week van juli diploma-uitreiking Haha!

Ga in september naar de uni.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:23

Ik studeer geschiedenis en duitslandstudies in Groningen, en ben inmiddels derdejaars (Duitslandst is alleen m'n minor, dus ik heb geen duaal programma). Daarnaast doe ik nog een paar vakjes duits erbij uit de propedeuse, maar dat stelt niet zoveel voor.
Ik woon niet in Groningen dus aan het stiudentenleven neem ik niet echt deel, maar ik heb het bij geschiedenis super naar m'n zin, en ook bij duits zitten gewoon erg veel leuke mensen!

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:35

hey, ik studeer MER in Utrecht, ben nu 3e jaars en het plan is om daarna rechten (verkort) te gaan doen. Ik ben lid bij SSR-Nu een algemene christelijke gezelligheidsvereniging en dat is hartstikke leuk, zo leuk dat ik volgend jaar een jaartje bestuur mag gaan doen

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:04

5e jaars biomedische wetenschappen, Vrije Universiteit, Amsterdam.

Marije_jiplover

Berichten: 25353
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:04

Ik ben 5e jaars diergeneeskunde in Utrecht en dat bevalt uitstekend! Ik ben alleen lid van de studievereniging, niet van een studentengezellgheidsvereniging, want het leven met diergeneeskunde in Utrecht en de paardjes thuis is al druk genoeg om ook nog tijd over te houden voor een vereniging. Bovendien ben ik lekker op mezelf, ik hoef niet zo nodig allerlei dingen te doen met een groep... En om maar niet te spreken over ontgroening, dat staat me al helemaal tegen.
Het bevalt me zo uitstekend, ik heb het naar me zin en hoop in augustus mijn doctoraal te hebben en aan de co-schappen te gaan beginnen!

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:30

Ik doe de MER aan de Hogeschool in Alkmaar ben niet lid van een studentclub ofzo. Zit in het eerste jaar ma ga volgend jaar denk ik toch met een andere studie beginnen waarschijnlijk Journalistatiek of zoiets ben dr nog niet uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:01

Bedrijfskunde & Agribussiness opleidingsvariant Paard en Management aan de HAS in Dronten, ben geen lid van studentenverenigingen ofzo, geen behoefte aan Lachen Zit nu in het tweede jaar, zal wrsch een half jaar vertraging oplopen en dan moet ik nog 2 jaar Lachen Opleiding bevalt me redelijk goed.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 09:38

Optometrie in Utrecht, 1e jaars. Hele leuke studie.
Hiervoor diergeneeskunde in Gent gedaan 1 jaar.
Ik zit niet bij een studentenvereniging, heb ik helemaal geen tijd voor.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 12:27

Dorée schreef:
Hebben jullie ook meegedaan aan de Varsity btw?


nope... niet meegedaan daaraan. Ik namelijk geen wedstrijdroeier, maar competitieroeier. En daarbij is die wedstrijd niet helemaal mijn ding, voor mij wat te corporaal...

Marije_jiplover

Berichten: 25353
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:33

marina schreef:
Optometrie in Utrecht, 1e jaars. Hele leuke studie.
Hiervoor diergeneeskunde in Gent gedaan 1 jaar.
Ik zit niet bij een studentenvereniging, heb ik helemaal geen tijd voor.

He, dan zijn ew buren, want optometrie zit naast Diergeneeskunde.
Een vriend van mij heeft dat ook gedaan, is inmiddels zo goed als klaar, geloof ik.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:35

Klopt! In het begin keek in verlangend naar jullie gebouw Haha!.

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:16

Ik studeer fysiotherapie in Merksem (klein gehucht naast Antwerpen Knipoog )
Ik heb alleen wel een vraagje over het lid zijn van ene studentenvereniging bij jullie: is dat met vaste bijeenkomsten ofzo?
Ik ben zelf ook lid van onze studentenvereniging (= kinesia, das de studentenvereniging van onze richting) en die organiseren allerlei activiteiten, maar ik ben zowiezo niet verplicht om te komen.
Dus als ik geen tijd heb kom ik niet, anders wel (want het zijn meestal wel superleuke activiteiten )
Volgend jaar hoop ik stage te kunnen gaan lopen in Finland..
In principe is dat in orde, maar ik moet eerst dit jaar nog slagen (wat ik dus volop aan het proberen ben.. )

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:16

Ik ga volgend jaar journalistiek studeren in Zwolle! Haha!

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:29

Amvbeek schreef:
ik studeer culturele maatschappelijk vorming op avans hogeschool in 's-hertogenbosch. ik zit nu in het 2e jaar. ik zit niet bij een studentenvereniging. hou daar niet zo van

Dat wordt in september uitkijken Knipoog Al zit ik dan op een hele andere vleugel Knipoog

Ik ga er in september met Bouwkunde starten

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:23

Ik studeer in de KULeuven Lachen Zit niet bij studentenvereniging al zijn het wel toffe mensen daar, maar heb gewoon geen tijd >.<

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 00:40

Noucca schreef:
Ik heb alleen wel een vraagje over het lid zijn van ene studentenvereniging bij jullie: is dat met vaste bijeenkomsten ofzo?
Ik ben zelf ook lid van onze studentenvereniging (= kinesia, das de studentenvereniging van onze richting) en die organiseren allerlei activiteiten, maar ik ben zowiezo niet verplicht om te komen.
Dus als ik geen tijd heb kom ik niet, anders wel (want het zijn meestal wel superleuke activiteiten )

Ik denk dat het verkeerde beeld van een vereniging is, dat je allerlei verplichte activiteiten hebt. Behalve de ontgroening is er bij mij niets verplicht en ik ben lid van het corps. Er zijn geen dingen waar ik naartoe MOET.
Anders is dat natuurlijk als je lid bent van een sportvereniging, dan heb je natuurlijk verplichte trainingen.
Het is wel zo dat als je actief wilt zijn binnen je vereniging, dus een subcommissie doen ofzo, dat je dan wel verplichtingen hebt, maar dat lijkt me wel logisch, dan je nl ergens verantwoordelijk voor binnen je vereniging. Het is natuurlijk je eigen keuze of je dat soort dingen uberhaupt wilt doen.
Het is echt aan te raden om lid te worden van EEN vereniging en dan natuurlijk de soort vereniging die jou het meeste aanspreekt. Het is echt een toptijd en absoluut een verrijking van je studentenleven!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 01:55

Ik studeer: HBO Nederlands (Lerarenopleiding) in Leeuwarden NHL. Maar ik woon nog gewoon in Groningen (thuis).

Uums schreef:
Het is ERG gezellig in Groningen.


Helemaal mee eens!! Haha!

Fransijn

Berichten: 14
Geregistreerd: 06-06-01
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 02:24

Ik ben ook een Leidsche kip... ren van paardenfysio naar bestuursvergadering naar borrel naar priveknollieles naar college naar toneelrepetitie naar film met vrienden naar terras naar knollie om te stappen naar veearts met hengst van vriendin naar wedstrijd naar computer en gelukkig ook eens het buitenland. Zit vanaf volgende week weer op kamers, heb een intrensieke hekel aan alles wat met het corps te maken heeft (een beetje het geval dat ik de trut in mij probeer te negeren, maar ben dan ook eigenlijk ook meer een rode, artsy trut van het kaliber dat The Face en NME leest) Heb wel een eigen paard, een maffe dressuurknol, een studentenleven en een vrij laag banksaldo. Met je OV slobber vervoeren in de trein is me nog welles overkomen!!! (ken bij de weg wel een paar asopooiers en bestuurskundigen...)

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 05:53

Ik studeer fysiotherapie in Utrecht.
Ben nu derde jaars en woon niet op kamers.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 09:50

Fransijn schreef:
(ken bij de weg wel een paar asopooiers en bestuurskundigen...)


ben benieuwd... worden wij trouwens zo genoemd (asopooiers), die kende ik nog niet... Is wel een inkoppertje trouwens Knipoog ... Tenminste ik neem aan dat met Asopooiers Asopossers worden bedoeld Bloos

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:04

Citaat:
heb een intrensieke hekel aan alles wat met het corps te maken heeft


Dat gezeik altijd dat mensen een hekel hebben aan studentenverenigingen/corpora! Wat en onzin, dan wordt je toch geen lid. Maar ga niet, als je geen lid bent, ongefundeerd lopen roepen dat je er meteen een hekel aan hebt! Ik zeg toch ook niet dat ik een hekel heb aan b.v. mensen die geschiedenis studeren.... Boos!

Jullie begrijpen het vast al, ik ben wel lid (niet bij het corps, ik ben een KNOR Haha! ), en ik studeer in Amsterdam