studenten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:58

Citaat:
Dorée schreef:
Hebben jullie ook meegedaan aan de Varsity btw?


nope... niet meegedaan daaraan. Ik namelijk geen wedstrijdroeier, maar competitieroeier. En daarbij is die wedstrijd niet helemaal mijn ding, voor mij wat te corporaal...


Varsity b'vo!!!

Ik heb hem vorig jaar geroeid, in de Overnaedsche Vier (nummer wat door compo's geroeid mag worden). Dit jaar als bestuur langs de kant en meegefietst. Ik vind de Varsity echt heel erg leuk. Wij hebben een aantal tradities samenhangen met de Varsity, het is bij ons echt de wedstrijd van het jaar.

Mislukt
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:01

Mijn broer roeit bij Nereus en ik vind de Varstity geweldig om te kijken! Beetje jammer dat er gevochten wordt, maar ja... Ikzelf zal daar nooit roeien, heb niet de ambitie om wedstrijdroeier te worden, een is al genoeg in de familie Haha!. Vorig jaar was de kroegjool echt super, dit jaar ben ik niet naar het "Varsityfeest" geweest... trok mij totaal niet!

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 11:05

marije999 schreef:
Citaat:
Dorée schreef:
Hebben jullie ook meegedaan aan de Varsity btw?


nope... niet meegedaan daaraan. Ik namelijk geen wedstrijdroeier, maar competitieroeier. En daarbij is die wedstrijd niet helemaal mijn ding, voor mij wat te corporaal...


Varsity b'vo!!!

Ik heb hem vorig jaar geroeid, in de Overnaedsche Vier (nummer wat door compo's geroeid mag worden). Dit jaar als bestuur langs de kant en meegefietst. Ik vind de Varsity echt heel erg leuk. Wij hebben een aantal tradities samenhangen met de Varsity, het is bij ons echt de wedstrijd van het jaar.


Bloos! wist eigenlijk wel dat de wedstrijd ook voor comporoeiers was, maar aangezien vanuit onze vereniging er eigenlijk alleen maar wedstrijdroeiers heen gaan, had ik er even niet aan gedacht...

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:12

Citaat:
Beetje jammer dat er gevochten wordt, maar ja...


Ik kan je wel vertellen dat het zoals het dit jaar was echt totaal Varsityonwaardig was. Ik ben ook niet zo'n fan van het brassen, de vertoning van dit jaar vond ik echt heel erg. Maar dat is (gelukkig) maar een hele kleine groep "roeiers" op een verder erg leuke wedstrijd.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 12:19

Mislukt schreef:
Mijn broer roeit bij Nereus en ik vind de Varstity geweldig om te kijken! Beetje jammer dat er gevochten wordt, maar ja... Ikzelf zal daar nooit roeien, heb niet de ambitie om wedstrijdroeier te worden, een is al genoeg in de familie Haha!. Vorig jaar was de kroegjool echt super, dit jaar ben ik niet naar het "Varsityfeest" geweest... trok mij totaal niet!


volgens mij kan ik uit je verhaaltje wel opmaken dat je roeit? Zo ja, ben ik benieuwd waar!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:53

marije999 schreef:
Varsity b'vo!!!

Oeh! Dit is wel een ontzettend corporale uitdrukking! B'vo! Haha!

Ik roei zelf niet, maar ben vorig jaar en dit jaar wel geweest. Dit jaar was het absoluut minder.
En de kroegjool bij Nereus vorig jaar was fantastisch! Haha!

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:54

ja, zelfs zo corporaal dat ik hem niet kan plaatsen Haha!. vertaling?

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:24

Haha!
Vo komt van b'vo komt van bravo.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:41

Ik ben 5de-jaars Bedrijfsinformatiesystemen, aan de UvA. Ik hoop ( Schijnheilig ) eind december / begin januari de boel eindelijk eens af te ronden Haha!

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:29

2e jaars mondzorgkundige in Nijmegen. Woon op kamers in Nijmegen.
Ben niet lid van een studentenvereniging.... geen tijd voor en geen behoefte aan.

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:07

Citaat:
Vo komt van b'vo komt van bravo.


Ik wou eerst nog Argo wint de Varsity neerzetten, maar dat vond ik helemaal zo dichtgetikt (alhoewel het natuurlijk een feit is dat dit gaat gebeuren!)
Laatst bijgewerkt door marije999 op 17-05-04 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:08

Anoeska: de korsmensen die ik in levende lijve ken (waarvan er één ooit een goede vriend was) zorgen er wel voor dat m'n nekharen wat gevoeliger zijn voor het 'korps' dan voor andere vereningingen :/

Ben met je eens dat sommige mensen het wat cru uitdrukken Lachen

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:12

Ik ben 3e jaars studente Klinische Neuropsychologie (vanuit de psychonomie- psychologie) aan de UvA. Ik doe oude stijl (dus niets BA/MA) en ben als het even meezit volgend jaar klaar Lachen (tot nu toe loopt alles prima op schema, alleen moet ik toch hoognodig een stage gaan regelen Knipoog ).
Ik ben geen lid van een vereniging oid, want met 16-24uur in de week (doordeweeks) werken en de paarden blijft er weinig tijd over, die ik dan liever aan allerlei andere dingen besteed Lachen

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:29

Wat grappig om al deze berichten te lezen! Er wordt dus heel wat afgebokt in de Biebs van de Hogere scholen en uni`s Lachen

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:57

Ik ben eerstejaars Sociale en Culturele Antropologie aan de Vu. Het is heel interessant, maar weet nog niet echt of ik ermee doorga........Ik zit ook niet bij een vereniging ofzo, heb ik absoluut geen tijd voor!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:39

Dorée schreef:
Het is echt aan te raden om lid te worden van EEN vereniging en dan natuurlijk de soort vereniging die jou het meeste aanspreekt. Het is echt een toptijd en absoluut een verrijking van je studentenleven!


Waarom denken mensen die lid zijn toch altijd dat je zonder lid te zijn geen leuk studentenleven hebt?
En geen verplichtingen? Je bent toch wel verplicht een jc te vormen en het is toch wel de bedoeling dat je daar 1x per week mee gaat eten.

Wat mij een beetje tegenstaat aan een sv is: je betaalt eerst geld om bij een clubje te horen, daarvoor moet je 2 k*tweken doorlopen, voor 'het groepsgevoel' en vervolgens moet je binnen een paar maanden een groepje vriendjes kiezen die vervolgens je beste vrienden moeten worden voor de komende paar jaar.
Het klinkt allemaal erg chliché en zwart-wit en ik ben ook echt niet tegen sv's (wil zelf misschien ook lid worden) maar als je even goed nadenkt is dit toch wel waar het op neerkomt.

gomir

Berichten: 25547
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:51

Ik ben tweedejaars geneeskundestudent aan de VU in Amsterdam.

Het woord studentenleven ken ik niet Knipoog Ik woon nog thuis en heb het naast mijn studie aardig druk met mijn paardjes en mijn bijbaantje.
Ik ben daarom ook geen lid van een studentenvereniging

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:00

Ik studeer Logistiek en Economie aan de Hogeschool Inholland Haarlem. 1e jaar, wel heel leuk! leuke klas ook heel gezellig . studie soms dat ik denk tja beetje weinig logistiek en veel recht, statistiek enzo, maar goed dat hoort erbij!
en geen studenten vereniging, echt geen tijd voor!

Amberto schreef:
2e jaar Media& Entertainment Management bij hogeschool INholland. Ik zit bij roeivereniging Amphitrite (sinds anderhalve maand ofzo Bloos) Ik stap in haarlem, maar woon nog thuis bij mn papa en mama :s in een dorp wat vlakbij Haarlem ligt.... Lachen


Zelfde school! Haha!
welk dorp woon je dan als ik vragen mag Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Blackje op 17-05-04 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:01

Misser"]
[quote="Dorée schreef:
Het is echt aan te raden om lid te worden van EEN vereniging en dan natuurlijk de soort vereniging die jou het meeste aanspreekt. Het is echt een toptijd en absoluut een verrijking van je studentenleven!


Waarom denken mensen die lid zijn toch altijd dat je zonder lid te zijn geen leuk studentenleven hebt?
En geen verplichtingen? Je bent toch wel verplicht een jc te vormen en het is toch wel de bedoeling dat je daar 1x per week mee gaat eten.

Wat mij een beetje tegenstaat aan een sv is: je betaalt eerst geld om bij een clubje te horen, daarvoor moet je 2 k*tweken doorlopen, voor 'het groepsgevoel' en vervolgens moet je binnen een paar maanden een groepje vriendjes kiezen die vervolgens je beste vrienden moeten worden voor de komende paar jaar.
Het klinkt allemaal erg chliché en zwart-wit en ik ben ook echt niet tegen sv's (wil zelf misschien ook lid worden) maar als je even goed nadenkt is dit toch wel waar het op neerkomt.
[/quote]
Zeg ik in mijn antwoord dat je zonder een sv geen leuk studentenleven hebt? Ik denk alleen echt dat het wel een aanvulling is.
Dat ergens bijhoren dat wordt zo uit zijn verband getrokken. Als je lid wordt van een voetbalclub (of wat dan ook) betaal je toch ook contributie?
In mijn geval heb ik geen verplichtingen en dat een keer in de week jc-eten, dat wil ik graag. En als ik geen zin heb, ga ik niet. Niemand die daar moeilijk over doet hoor...

Fransijn

Berichten: 14
Geregistreerd: 06-06-01
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:47

Hahaha toch jammer dat knorren en niet knorren constant boos op elkaar zijn. Mijn vader had me graag in het corps gewild, en ik ken denk ik de helft van de corpsleden in Leiden wel, met dank aan mijn middelbare school! Ik ben zes jaar lang doodongelukkig geweest doordat ik als totaal buitenbeentje heb geleefd omdat ik weigerde me aan te passen aan wat door hen als de norm werd gezien. Ik baseer slechts mijn mening op de mensen die ik daar ken en duidelijk niet mag -dus dan wil ik daar niet bij horen- de verhalen van mn familie en vrienden. Genoeg mensen die meteen denken dat ik bij het corps zit... Het is toch jammer dat mensen met eenvoudigweg meer middelen met zoveel dedain neekijken op de rest van de wereld, en dat is denk mijn grootste probleem met het corps -verplichting gezanik daargelaten. Mmmm tja Pride and Prejudice zoals gewoonlijk, en in mijn geval allebei...

Maarreh ja ik weet niet meer of ik zelf met de uitdrukking asopooier ben begonnen of niet, maar ik ken wel het Asopos koppel Joost van Kempen met zijn bruid Annemieke. Ik zet mn fiets vaak aan Joost zn fiets vast zodat hij niet stiekem weggaat uit de kroeg zodat ik tenminste altijd iemand heb om tegen aan te kleppen...

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 11:57

Fransijn schreef:
Maarreh ja ik weet niet meer of ik zelf met de uitdrukking asopooier ben begonnen of niet, maar ik ken wel het Asopos koppel Joost van Kempen met zijn bruid Annemieke. Ik zet mn fiets vaak aan Joost zn fiets vast zodat hij niet stiekem weggaat uit de kroeg zodat ik tenminste altijd iemand heb om tegen aan te kleppen...


was op Asopos en vertel vrolijk over "Asopooiers" en iedereen kijkt me echt zo aan van "Ja, en...?" Blijkt dus de meest gangbare term te zijn... Duz... Maarre Joost ken ik wel ja Lachen

Annemarie19

Berichten: 42
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:01

Ik studeer journalistiek aan de CHE te Ede. Heb bijna het eerste jaar erop zitten. 'K ben helaas al een tijd ziek, dus ik heb een hoop gemist Boos!

Aan het studentenleven doe ik niet mee, heb betere dingen te doen.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 14:21

Ik heb dit jaar het oriëntatie jaar gedaan, dat is net afgelopen. Volgend schooljaar ga ik Culturele Maatschappelijke Vorming op de Hogeschool van Amsterdam studeren (hele mond vol Haha! ).

Ik weet eigenlijk niet zoveel van studentenverenigingen, maar ik geloof niet dat ik er echt bij hoef ofzo. Wie weet..

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:14

4e jaars diergeneeskunde in Utrecht, hopelijk heb ik net als Marije_jiplover in augustus mn doctoraal (zien we elkaar misschien bij de coschappen Lachen ).
Ik ben ook lid van de studievereniging en zit in het bestuur van de brr-tup (dat is het blad van diergeneeskunde) en van de studentenraad, ben van allebei fiscus hoewel ik helemaal niet met geld om kan gaan Verward Nouja dat kost iig aaardig wat tijd, zit bovendien nog op jazzballet en ik rijd paard (goh...) en ga zo nu en dan nog op concours dus zelfs al zou ik het willen, dan nog had ik geen tijd voor een studentenvereniging. Bovendien zou ik er bij de ongroening al uit vliegen want ik laat me echt niet afzeiken door een ouderejaars die op die manier zijn trauma van zn eigen ontgroening moet verwerken....nee bedankt Ik geloof wel dat sommige mensen die misschien niet zo makkelijk contacten leggen baat kunnen hebben bij zo'n vereniging, ik bedoel, het is toch een beetje een veilig nest waar je op terug kunt vallen en je kent in ieder geval al een hoop mensen dan. Maar wat mij betreft hoeft dat allemaal niet zo nodig, ik vermaak me zonder ook prima en ik heb ook niet het gevoel dat ik iets van het studentenleven mis.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:47

Ik woon in Santpoort en het klopt idd dat Amphitrite de Jopenrace organiseert! Wel komen he?!
Ik heb btw geen ontgroening oid, het gaat er allemaal heel gemoedelijk aan toe en het grote voordeel van de roeivereniging vind ik dat er niet zoveel "wannabe's" bij zitten. Het is heel gevarieerd en dus ook heek gezellig Lachen