Rhodesian Ridgebacks op lijst gevaarlijke honden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:24


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 20:49

handige link OK dan! al staan er veel hondenrassen op waarmee ik alleen maar positieve ervaringe heb

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:52

Mijn moeder (Kynologe) zegt dat dat wel kan kloppen, want Rhodesians zijn van oorsprong Afrikaanse vechthonden en ze willen alle vechthonden op die lijst zetten.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 21:27

het zijn afrikaanse jachthonden, met zn 3en kunnen ze een leeuw vangen, heb dat ooit eens op national geographic channel gezien of hie die natuurzender ook mag heten Tong uitsteken
maar vechthonden zijn het niet, iig niet voor zover ik weet maar ik zal het nog even opzoeken!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 21:40


wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:54

Volgens mij hoef je je nog nergens druk om te maken. Je kan eventueel navragen bij de rasvereniging.
www.kennelclub.nl, en dan dus onder het ras, rasvereniging.
Dan staat daar een emailadres en telefoonnummer bij. Dus hun zullen je vast alles kunnen vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:15

In belgië staan ze inderdaad op de lijst volgens onze DA ,die er zelf ene heeft .Behalve voor het jagen op leeuwen werden ze ook gebruikt voor het jagen op ontsnapte slaven, maar om ze dat nou zoveel jaar na dato aan tewrijven Verward .Maar ik denk dat daar het idee van daan komt dat ze gevaarlijk zijn.Haar jack russel is trouwens veel gevaarlijker Haha! daar moet geen vreemde hond bijkomen.Ik moet welzeggen dat deze een jager is want hij zit zo boven op de hooiberg achter de poes aan(die dat niet gewent is want onze honden zijn aardig voor poes)

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:19

Er staat (voorlopig) geen enkele rashond meer op de lijst. De RR heeft er in Nederland ook nog nooit opgestaan.
Op dit moment hebben we hier alleen te maken met de Pitbull wet welke inhoudt dat er geen Pitbulls meer in Nederland mogen rondlopen en ook geen honden (zonder stamboom) die daar op lijken.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:21


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 22:26

tnx Haha! die kwam ik idd net ook tegen met het zoeken naar info over de RR, zal hem ook aan mn vader geven, die is helemaal gek van het ras nadat we kevin per ongeluk kregen(gedumpt bij DA, waar kennisje van hem werkt en tsja wij hebben n grote tuin en tijd genoeg voor zo'n hond dus toen kregen we onze 1e RR) wilde hij perse nog een RR ook om kevin wat normaler te krijgen, dus voor zn verjaardag 1,5 jaar geleden kreeg hij Samra en ik moet zeggen, het is een geweldig ras! zo ongelofelijk slim, en dan die uitdrukking, hoe ze soms kunnn kijken, echt geweldig! lig hier regelmatig dubbel van t lachen om de honden Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:46

xxlindaxx schreef:
ik heb nog nooit gehoord van dat ras...dus ook niet dat ze gevaarlijk zijn. hier op de volgende site staan een aantal rassen die in duitsland op de lijst staan: http://www.kc-delft.nl/artikel/duitslnd.html


Erg he....de allergaafste honden staan op die lijst.
En dus ook honden waar ik juist hele leuke ervaringen mee heb...zal denk ook wel zijn omdat de eigenaren die ik hiervan ken hele normale mensen zijn.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 22:48

Sily"]
[quote="xxlindaxx schreef:
ik heb nog nooit gehoord van dat ras...dus ook niet dat ze gevaarlijk zijn. hier op de volgende site staan een aantal rassen die in duitsland op de lijst staan: http://www.kc-delft.nl/artikel/duitslnd.html


Erg he....de allergaafste honden staan op die lijst.
En dus ook honden waar ik juist hele leuke ervaringen mee heb...zal denk ook wel zijn omdat de eigenaren die ik hiervan ken hele normale mensen zijn.
[/quote]


idd t ligt voor t allergrootste deel aan de eigenaren, heel jammer dat dat vaak niet wordt ingezien Scheve mond

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 14:43

Ik vind dat hele 'lijstgedoe' maar onzin! Elke hond afzonderlijk heeft een iegen karakter en word nog een grotendeels gevormd door zijn baasje!


Heb een flink litteken van ooit een ferme hap te krijgen van een superlieve hond en dat was een LASSIE (collie dus) en zo kan ikn og wel doorgaan, ken idd ook heel agressieve Jack russel en aan de andere kant een schat van een rottweiler en ook een kruising stafford waar ik mijn baby zou bij laten!

puums

Berichten: 98
Geregistreerd: 14-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:54

gabyfedde schreef:
Ik denk dat die mensen beter hun rassenkennis kunnen bijschaven, een rhodesian is geen Mastino, Dogo Argentino of Pitbull!


Beetje oud topic....maar wat is een Dogo Argentino dan wel??? Heeft namelijk hetzelfde doel (oorspronkelijk) dan de Rhodesian. De Dogo is een super sociale hond met een zacht karakter. Je kunt iedere hond gek maken, en zelfs dat is bij een Dogo nog niet zo makkelijk, heerlijke honden die Dogo's OK dan!

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:14

Topic is van even terug, wat laat om discussie weer op gang te krijgen.
Dit topic zet ik op slot.