1 minuut stilte voor Fortuyn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:41

Lovely schreef:
Desiree, waarom is PF vermoord??

Eigenlijk heb ik niks aan kreten als 'velen vonden' en 'het is al vele malen gebeurd in Amerika'. Het kan me namelijk niet zoveel schelen wat jij denkt dat 'velen' denken. Je doet eigenlijk precies hetzelfde als Pim, zie de uitleg van Fasel maar, die is zeer treffend.

Ik ben het niet eens met Fasel. Dit is slechts jullie mening over hem, maar anderen hadden een andere mening en die hadden graag gezien dat hij de kans kreeg om waar te maken wat hij zei.

Waarom is PF vermoord? Vanwege zijn politieke ideeen. Ik zie niet in waarom ik hetzelfde doe als Pim.

Hij hoeft van mij echter niet als halfgod afgeschilderd te worden. Ik had respect voor hem, maar ik vond hem niet sympathiek als persoon. DAt was hij eigenlijk ook niet. MAar dat deed er niet toe.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:42

Richtje: dit is geen zinloos geweld, het is een politieke moord, en dat vind ik zelf een stuk erger.

Hoe erg ik het ook NIET met hem eens was, hij was een politicus die democratisch gekozen zou zijn in de tweede kamer, een volksvertegenwoordiger. Dat zo iemand vermoord wordt is in mijn ogen veel erger dan als Kees de Wit of Boris van Idols vermoord wordt.

In alledrie de gevallen is het een persoonlijke tragedie, maar een politicus doodschieten is een beetje een volk monddood maken, en dat vind ik een heel ander soort tragedie.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:43

Ik vind het overigens niet gezond om een persoon zo op een voetstuk te gaan plaatsen. De manier waarop dit met Pim gebeurde vind ik daar een goed voorbeeld van. Het had ook Sekte Fortuyn kunnen heten waar mensen blindelings maar alles aannemen wat zo iemand doet of zegt.

Is dat democratie dan? Democratie ben je zelf. Alleen jij kan aan democratie werken en je kunt niet zeggen 'met hem werd de democratie vermoord. Dan heb je zelf ook gefaald imo.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:44

Blijkbaar.
Als mensen hem in de tweede kamer wilden, dan had hij die kans moeten krijgen.

(Mijn mening? Hij was Snoeihard op zijn plaat gegaan, want had mijns inziens nergens oplossingen voor)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:45

Ik weet overigens niet wat erger is, zinloos geweld of politieke moord...

Ik vind overigens niet dat er van sekte gedrag kan gesproken worden. DAt is zwaar overdreven. Ik denk wel dat er nooit eerder een politicus is geweest in de nederlandse geschiedenis die zoveel reacties heeft opgewekt als PF.

Ellende schreef:
Blijkbaar.
Als mensen hem in de tweede kamer wilden, dan had hij die kans moeten krijgen.

(Mijn mening? Hij was Snoeihard op zijn plaat gegaan, want had mijns inziens nergens oplossingen voor)


Ik denk van niet. Maar dat doet er niet toe. We zijn het er overeens dat jij of ik de kans had moeten krijgen om gelijk te krijgen, niet waar? Haha!

Fasel, waar heb ik dan in gefaald?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:47

Je hebt mij niet een naam horen noemen. Ik vind alleen simpelweg niet dat je kan zeggen dat de democratie vermoord is met een persoon. Democratie ben je zelf, vind ik, dus ook al is die persoon vermoord, jij kan toch achter je mening en standpunt blijven staan? Zou je daarmee stoppen omdat hij er niet meer is, tja, dan ben je zelf ook schuldig. Maar nogmaals, mijn mening Knipoog

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:48

Nee ik ga niet stil zijn, aangezien ik aan het werk ben.
Wel vind ik het heel goed dat er bij stil gestaan word, hij had ons land eindelijk eens kunne veranderen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:49

neenee, ik ben niet gestopt met dat standpunt, ik begreep je kennelijk niet helemaal.
Ik heb nu alleen wel het gevoel dat er in de politiek weinig mensen zijn die mijn standpunt zo goed delen. En daar had ik (en met mij velen, waaronder Marina en sypheron) nu net zo'n behoefte aan. Snappie?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:51

Desiree"]
Ik denk wel dat er nooit eerder een politicus is geweest in de nederlandse geschiedenis die zoveel reacties heeft opgewekt als PF.
[/quote]

Misschien omdat het geen 'echte' politicus was Knipoog (daarmee bedoel ik beroepspoliticus. Trefwoorden: kennis van zaken, vertegenwoordiger, saai Knipoog )

Nee, serieus, wat ik goed vind aan Fortuyn is dat hij een aantal beestjes bij de naam heeft durven noemen. Wat ik jammer vond was de manier waarop hij dingen deed gewoon 'niet mijn stijl'. Weglopen als je geen antwoord meer weet uit een discussie? Dat vind ik echt zwak. edit: en ik ben het gewoon met een heleboel van z'n ideeën niet eens, maar dat heb ik al gezegd Lachen

[quote="Desiree schreef:
Ik denk van niet. Maar dat doet er niet toe. We zijn het er overeens dat jij of ik de kans had moeten krijgen om gelijk te krijgen, niet waar? Haha!


Laatst bijgewerkt door Eline op 06-05-04 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:51

Hij wekte reacties op. Ok, maar waarmee? En wist hij met zijn geroep oplossingen te bieden? Heb ik niet gezien en ik ben verplicht de verkiezingen te volgen. Als hem om een oplossing gevraagd werd (en dat gebeurde nogal eens omdat men snel zijn zwakke plek wist te vinden) dan kon hij die niet geven of hij liep weg.
Laatst bijgewerkt door Faas op 06-05-04 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:52

En mensen die vinden dat voor hem een minuut stilte gehouden moet worden..... vinden jullie ook dat er een minuut stilte voor bijvoorbeeld Hans van Wieren gehouden moet worden?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:54

Ellende"]
[
Misschien omdat het geen 'echte' politicus was Knipoog (daarmee bedoel ik beroepspoliticus. Trefwoorden: kennis van zaken, vertegenwoordiger, saai Knipoog )
[/quote]

Hm, saai was hij ZEKER niet nee. EN sja, beroepspoliticus, hij kwam net pas kijken. Hij had overigens wel kennis van zaken hoor. Maar goed, dat is mijn mening.

[quote="Ellende schreef:
[
Nee, serieus, wat ik goed vind aan Fortuyn is dat hij een aantal beestjes bij de naam heeft durven noemen. Wat ik jammer vond was de manier waarop hij dingen deed gewoon 'niet mijn stijl'. Weglopen als je geen antwoord meer weet uit een discussie? Dat vind ik echt zwak.)
[/quote]

Moest hij echt nog leren, maar dat deed hij dan ook! Weet je nog, dat debat met Melkert? Melkert was degene die klem gepraat werd, en die ook boos werd. DAt was dus veel later, toen hij al veel geleerd had. Pim werd om zijn oren geslagen dat hij zijn argumenten niet kon ondersteunen. Hij leerde dus snel de bittere noodzaak daarvan en ging dat ook keurig toepassen.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:56

Ik had het anders knapper gevonden als hij niet was weggelopen maar gezegd had 'ik heb nu nog geen oplossing hier voor maar die GA ik proberen te vinden'. Weglopen is een vorm van machteloosheid. En dat kunnen we nou net niet gebruiken in ons kabinet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:57

Fasel schreef:
Ik had het anders knapper gevonden als hij niet was weggelopen maar gezegd had 'ik heb nu nog geen oplossing hier voor maar die GA ik proberen te vinden'. Weglopen is een vorm van machteloosheid. En dat kunnen we nou net niet gebruiken in ons kabinet.

DAt heeft hij later ook geleerd, niet weglopen, argumenteren, zijn argumenten ondersteunen met cijfers. Deed hij in het begin inderdaad niet, erg slordig, werd hij op afgerekend.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:58

Richtje: Voor Hans van Wieren zijn al drie minuten stilte gehouden, en dat vond ik ook vreselijk. Maar bij mij valt dat veel meer onder het kopje 'persoonlijke tragedie'

Desiree: hij had kennis van een heleboel zaken, maar ik kan me bijvoorbeeld uitroepen herinneren die gewoon tegen alle regels van Europees recht ingingen, en die hij dus nooit had kunnen waarmaken, dat soort 'kennis' bedoel ik eigenlijk.
(nu hebben wel meer politici daar in de verkiezingstijd last van natuurlijk Haha! )

Over die debatten: dat debat met Melkert was inderdaad vreselijk, goh... die arme man Haha!, echt met plaatsvervangende schaamte zitten kijken. Maar ook vrij laat in de verkiezingscampagne heb ik Fortuyn nog een keer z'n mike zien wegdoen en weg zien lopen omdat hij door Mr krullebol (D66) vastgezet werd. Ben wel met je eens dat hij in latere debatten zijn punten veel meer ging ondersteunen met argumenten.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:59

Ben het met Desiree eens ....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:59

Hij was nog maar een beginner he, dat moet je niet uitvlakken.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:00

Ellende schreef:
Richtje: Voor Hans van Wieren zijn al drie minuten stilte gehouden.


Maar twee jaar na dato echt niet meer hoor!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:00

Desiree schreef:
Hij was nog maar een beginner he, dat moet je niet uitvlakken.


Ik dacht dat hij al een carriere bij VVD en CDA achter de rug had?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:01

Achter de schermen ja. Niet op de voorgrond. Toch weer net effe iets anders.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:04

Desiree: weet ik, was ook meer om aan te geven waardoor hij zoveel impact kon maken.

Samsam: in de onderwijswereld denk ik dat over twee jaar ze hem echt niet vergeten zijn.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:05

Pim Fortuyn is niet vermoord om zijn politieke ideeen, maar omdat de moordenaar ziek was. En zo zijn er veel meer...JFK, Martin Luther en nog veel meer. Ronald Reagan en de Paus (hebben beide dan de aanslag overleefd) zijn dat ook politieke aanslagen geweest?

Nee, Pim Fortuyn is de minuut stilte niet waard. Ik was niet van plan geweest om op hem te stemmen, maar in mijn ogen is de democratie toen beslist niet vermoord.

Af en toe denk ik er wel over na hoe Nederland er uit zou hebben gezien met hem erbij. Maar ik denk ook dat hij de LPF niet had kunnen redden (en dat wist hij zelf ook)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:07

Ik kan je wel een idee geven Cassidy hoe dat eruit zou hebben gezien Haha!. Laten we dat maar niet doen.

Om een kort verhaal lang te maken. Met alle respect voor de aanhangers, men kan lang en kort praten maar mijn mening veranderd er niet om. Ik was geen aanhanger en zal het ook nooit worden.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:11

ik ben gek, dat geef ik toe
maar ik ben niet zo gek...

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:11

Nee, kom op zeg.. voor alle andere bekende mensen die dood zijn wordt toch ook geen 1 minuut stilte gehouden ?