1 minuut stilte voor Fortuyn?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:18

Fasel"]
Wat ik heel frapant vind is dat wanneer je zo overduidelijk ziet dat iemand geen basis heeft, en hoe hoog en hoe laag je ook springt, Pim had geen basis, zoveel mensen mee kan krijgen. Ikzelf wil toch graag zien dat de persoon waarop ik stem wat meer heeft dan alleen maar het roepen van bepaalde dingen en als die persoon dan ook nog eens geen oplossingen kan aandragen of gewoonweg wegloopt wanneer hij zijn gelijk niet krijgt of er moeilijke vragen komen dan kies ik daar dus niet voor. Zo iemand heb ik gewoon geen vertrouwen in in onze politiek. Nee, ik ben ook geen voorstander van Balkellende, vind het ook dieptriest dat die man onze premier is maar goed, het is zowieso helemaal verkeerd gelopen met de verkiezingen jammergenoeg. Mensen waren de weg kwijt en dat is op zich ook best te begrijpen.
[/quote]
Ik vind dat we nu in herhaling gaan vallen.
Ik denk dat pim wel degelijk een basis had en dat hij juist daarom veel aanhang had, maar goed, jij vindt van niet, en velen met jou, en ik vind van wel, en velen met mij. MAar dat doet er verder niet meer toe. Ik heb in een van de vorige pagina's al gezegd dat hij zich verbeterde in discussies gedurende zijn korte loopbaan. Laten we niet iedere keer met dezelfde argumenten komen.

[quote="Fasel schreef:
[
Dat is nou eigenlijk het idee wat ik heb als ik zeg 'de democratie ben je zelf'. Je kan denken 'Pim is dood dus de democratie ook'. Je kan ook denken 'verdomd, die Pim gaf een wereldvoorbeeld, had zijn mening, waar ik achtersta, IK ga er voor zorgen dat die niet in het niet valt en ga er iets mee doen'.

Alleen kan ik het nooit zo goed uitleggen als anderen
[/quote]

oke, effe terug naar de stelling van Laura: hoe zou je dit voor mij kunnen inkleden, hoe zou IK dat moeten aanpakken?

Ik denk en leef al zoveel mogelijk volgens de normen en waarden waarin ik geloof. MAar dat ziet natuurlijk alleen mijn nabije omgeving.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:35

Nee, geen 1 minuut stilte van mij voor Fortuyn.

Er zat zeker een kern van waarheid in zijn betogen en hij had ook wel goede ideeën, maar daar houdt het bij mij een heel eind mee op.

Ik hou liever 1 minuut stilte op 4 mei....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:41

Desiree, Pim had zelf door dat de partij die hij had opgericht gebouwd was op los zand.
Een persoon maakt geen partij. De basis is er niet geweest, is er nooit geweest.
Ik zie nog een jankende Wendy na de verkiezingen, helemaal in paniek omdat ze zo hoog hadden gescoord. Wil ik dat zien? Heb ik daar vertrouwen in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:45

Pim heeft volgens mij stemmen getrokken met die kreten die hij in het rond strooide over de problematiek in Nederland. Maar de basis voor een goed plan om die problematiek aan te pakken, die was er niet. Want als die basis er wel was geweest, dan was er van die partij wel wat meer terecht gekomen in de tussentijd.
De rotzooi waar we nu mee zitten is wel dankzij die hele escapade van toen en nou, waar worden we daar blij van zeg.

lies

Berichten: 9646
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 11:47

Cassidy schreef:
Ik zie nog een jankende Wendy na de verkiezingen, helemaal in paniek omdat ze zo hoog hadden gescoord.

Winnie Clown

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:47

Lovely schreef:
Pim heeft volgens mij stemmen getrokken met die kreten die hij in het rond strooide over de problematiek in Nederland. Maar de basis voor een goed plan om die problematiek aan te pakken, die was er niet. Want als die basis er wel was geweest, dan was er van die partij wel wat meer terecht gekomen in de tussentijd.
De rotzooi waar we nu mee zitten is wel dankzij die hele escapade van toen en nou, waar worden we daar blij van zeg.


Daar heb je ook wel weer gelijk in
Maar wat zou er anders gebeurd zijn? Het heeft wel voor de nodige veranderingen en heftige discussies gezorgd die misschien nodig waren. Helaas heeft dit alles niet helemaal goed uitgepakt.....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:51

lis"]
[quote="Cassidy schreef:
Ik zie nog een jankende Wendy na de verkiezingen, helemaal in paniek omdat ze zo hoog hadden gescoord.

Winnie Clown
[/quote]
Ik denk al, wie is die WEndy nou? Wendy van Dijk, dat is de enige die ik ken.... Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:52

lis"]
[quote="Cassidy schreef:
Ik zie nog een jankende Wendy na de verkiezingen, helemaal in paniek omdat ze zo hoog hadden gescoord.

Winnie Clown
[/quote]

Thanks...zat er toch niet ver naast.
In ieder geval vond ik dat erg lachwekkend. Meedoen aan verkiezingen en compleet in de stress schieten omdat het is gelukt. Lijkt wel op het aansteken van een vuurtje en verbaasd zijn dat het brand...Lips are sealed

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:52

Richtje"]
[quote="Lovely schreef:
Pim heeft volgens mij stemmen getrokken met die kreten die hij in het rond strooide over de problematiek in Nederland. Maar de basis voor een goed plan om die problematiek aan te pakken, die was er niet. Want als die basis er wel was geweest, dan was er van die partij wel wat meer terecht gekomen in de tussentijd.
De rotzooi waar we nu mee zitten is wel dankzij die hele escapade van toen en nou, waar worden we daar blij van zeg.


Daar heb je ook wel weer gelijk in
Maar wat zou er anders gebeurd zijn? Het heeft wel voor de nodige veranderingen en heftige discussies gezorgd die misschien nodig waren. Helaas heeft dit alles niet helemaal goed uitgepakt.....
[/quote]

Die escapade was het gevolg van de moord op Pim. En was er niet geweest als hij niet vermoord was. Eerst was er leiding, toen viel die weg > paniek in de tent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:55

Het is trouwens heel ONdemocratisch als een partij 1 absolute leider heeft en dat de partij zonder die ene absolute leider helemaal niks meer kan of ook maar iets voorstelt. Dat lijkt meer op dictatuur.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:55

Het is natuurlijk met de komst van PF al een begonnen....
En ik denk dat het niet alleen maar negatieve dingen met zich meegebracht heeft.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:56

Lovely schreef:
Het is trouwens heel ONdemocratisch als een partij 1 absolute leider heeft en dat de partij zonder die ene absolute leider helemaal niks meer kan of ook maar iets voorstelt. Dat lijkt meer op dictatuur.

Dat slaat natuurlijk nergens op. Deze leiderschap kwam niet voort uit dictatuur maar uit kennis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:57

ik doe niet mee.... kan ik wel 24 uur per dag 7 dagen per week stil zijn... hij is niet de enige die dood is gegaan...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:58

Citaat:
oke, effe terug naar de stelling van Laura: hoe zou je dit voor mij kunnen inkleden, hoe zou IK dat moeten aanpakken?


Ehm, meld je aan bij een politieke partij van je keuze, of sticht er zelf eentje. Meen dat iedere idioot in Nedelrand iets mag oprichten: heb al de pindakaas-partij en meer van dat leuks voorbij horen komen dus wat let je Haha!
Vervolgens verkondig je je mening en hoop je dat anderen daar achter staan et voila. Ofzo Haha!
zijn er bokkers in de politiek eigenlijk?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:59

Laura schreef:
zijn er bokkers in de politiek eigenlijk?
SP?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:02

Desiree"]
[quote="Lovely schreef:
Het is trouwens heel ONdemocratisch als een partij 1 absolute leider heeft en dat de partij zonder die ene absolute leider helemaal niks meer kan of ook maar iets voorstelt. Dat lijkt meer op dictatuur.

Dat slaat natuurlijk nergens op. Deze leiderschap kwam niet voort uit dictatuur maar uit kennis.
[/quote]
Wat voor kennis dan, hij was toch nog maar een beginner???

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:03

kennis van op een bepaalde manier op sommige mensen kunnen inpraten die er gevoelig genoeg voor zijn om een minuut stilte te willen houden vanwege zijn dood. en verder? Scheve mond

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:17

Lovely schreef:
Pim heeft volgens mij stemmen getrokken met die kreten die hij in het rond strooide over de problematiek in Nederland. Maar de basis voor een goed plan om die problematiek aan te pakken, die was er niet. Want als die basis er wel was geweest, dan was er van die partij wel wat meer terecht gekomen in de tussentijd.
De rotzooi waar we nu mee zitten is wel dankzij die hele escapade van toen en nou, waar worden we daar blij van zeg.


Maar wel vooral die kreten waarvan hij wist dat hij mensen mee zou krijgen. Om vervolgens, als hij op iets werd aangesproken, op een jolige manier het anders te zeggen. Scheve mond

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:18

Pim was geen beginner, hij zat al heel lang in de politiek oa in Leefbaar Nederland en hij is praktisch zijn hele leven in de politiek geweest.

Ik heb zijn boek gelezen en daar word de "basis" die sommigen missen heel duidelijk naar voren gebracht.

Ik heb op Pim gestemd en ik vind het nog steeds een groot verlies dat hij er niet meer is. Qua politiek en persoonlijkheid... Heb erg van genoten van zijn interviews en debatten.

Verder heb ik dan gewoon uit respect een minuut stilte gehouden.

lies

Berichten: 9646
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 12:19

Haha, die AD bovenaan de pagina;

Afbeelding

*LOL*

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:19

Desiree"]
[quote="Lovely schreef:
Het is trouwens heel ONdemocratisch als een partij 1 absolute leider heeft en dat de partij zonder die ene absolute leider helemaal niks meer kan of ook maar iets voorstelt. Dat lijkt meer op dictatuur.

Dat slaat natuurlijk nergens op. Deze leiderschap kwam niet voort uit dictatuur maar uit kennis.
[/quote]

Maar welke kennis dan als ik vragen mag?

En wat is de basis die Pim had volgens jou?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:20

SuperPepeijn"]
[quote="Laura schreef:
zijn er bokkers in de politiek eigenlijk?
SP?
[/quote]

Niet als politicus, maar ik zit er wel met mijn neus bovenop en in Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:21

Malibu schreef:
Pim was geen beginner, hij zat al heel lang in de politiek oa in Leefbaar Nederland en hij is praktisch zijn hele leven in de politiek geweest.


Dat weet ik Lachen. Paar pagina's terug werd hij nog voor beginner uitgemaakt namelijk.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:27

Laura"]
[Ehm, meld je aan bij een politieke partij van je keuze, of sticht er zelf eentje. Meen dat iedere idioot in Nedelrand iets mag oprichten: heb al de pindakaas-partij en meer van dat leuks voorbij horen komen dus wat let je Haha!
Vervolgens verkondig je je mening en hoop je dat anderen daar achter staan et voila. Ofzo Haha!
zijn er bokkers in de politiek eigenlijk?
[/quote]

Ehm, ik denk niet dat iedere idioot in Nederland iets KAN oprichten. Het moet ook nog iets uithalen he. Ik denk niet dat ik het zou kunnen.
[quote="SuperPepeijn"]
[quote="Laura"]zijn er bokkers in de politiek eigenlijk?
[/quote]SP?
[/quote]
ja, daar waren we bij toeval al eens achter gekomen! Haha!

[quote="Lovely"]
[
Wat voor kennis dan, hij was toch nog maar een beginner???
[/quote]
Beginner op politiek vlak op de voorgrond. Maar van bedrijfsleven en van economie had hij wel degelijk verstand en was hij geen beginner.

[quote="Malibu schreef:
Ik heb zijn boek gelezen en daar word de "basis" die sommigen missen heel duidelijk naar voren gebracht.
.

Maar de mensen die daarvoor niet open staan willen het niet horen en ontkennen voor het gemak dan maar het bestaan ervan.

DAarom krijg je oeverloze discussies. Ik ga niet eens meer op alles in wat hier gezegd wordt, want dan val ik te veel in herhaling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:30

Pim was professor in de sociologie, ik denk dat zijn 'succes' vooral daaraan te wijten was.