aangerand...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:12

Desiree"]
[quote="lis schreef:
[
De politie heeft gezien waar ze naar binnen gingen. Ze zouden erachteraan gaan en contact met mij opnemen. Ik heb er nooit meer iets van gehoord Scheve mond
[/quote]
Zie je nou wel? Vandaar mijn vraag, waarom aangifte doen?


En als je er nou zelf achteraan blijft gaan??

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 14:13

iig 2 maanden niet...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:14

Desiree"]

[quote="KellyenXena schreef:
He getverdemme zeg,wat akelig!
Wat goed dat je de politie hebt ingeschakeld,ookal krijgt die %@##% nu geen straf,de volgende keer zien ze dat hij wel eens vaker moeite heeft om zijn handen thuis te houden.

Nou en, en dan? mag hij 2 maandjes vast zitten en gaat hij weer vrolijk verder.
[/quote]

Ik moet je daar helaas ook absoluut gelijk in geven,maar is het niet zo,dat na de zoveelste aangifte ze echt serieus eens wat gaan doen?
Ze kunnen toch niet de ogen dicht blíjven knijpen? Of ben ik echt te goedgelovig Scheve mond

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:17

Super gereageerd!
Ik heb helaas ook een keer mee gemaakt maar heb nooit aangifte gedaan en daar heb ik nu nog steeds spijt van!

Ik hoop dat het je heeft geholpen om van je af te schrijven want zo iets gaat je toch niet in de koude kleren zitten hoor

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:18

prakkie"]
[quote="Sorane schreef:
Ik had gewoon ten eerste mijn grote mond gehouden. Als hun willen kijken doen ze dat maar. Ten tweede was in nooit die lift in gegaan want dat is duidelijk vragen om ellende.
Je hebt mazzel dat je er zo vanaf gekomen bent hoor!! Ik hoop dat er nog resultaat uit je aangifte komt.
Succes verder ermee! Ach gut

En Desiree top actie van je OK dan! de stoere dame uithangen!! Daar bereik je vaak het tegenovergestelde mee helaas.



Dus het is volgens jou gewoon mijn eigen schuld??

Sorry, maar je hoeft geen medelijden te hebben met mij, maar dit slaat werkelijk nergens op...hij behoort mijn zijn gore poten van me af te blijven!!!!
[/quote]

Dus als je 's avonds in een rokje en een topje over straat loopt vraag je er ook om? Of als je een drankje aanneemt van een jongen en je naar huis laat brengen mag hij daar iets voor terug verwachten en het gewoon nemen als hij het niet krijgt? Mooi is dat!! Ik denk dat ik dan maar het klooster in ga... Scheve mond

Ik vind dat jullie top gehandeld hebben en heel veel sterkte!! Ach gut

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:18

youngster"]
[quote="Desiree"][quote="lis"]
[
De politie heeft gezien waar ze naar binnen gingen. Ze zouden erachteraan gaan en contact met mij opnemen. Ik heb er nooit meer iets van gehoord Scheve mond
[/quote]
Zie je nou wel? Vandaar mijn vraag, waarom aangifte doen?
[/quote]

En als je er nou zelf achteraan blijft gaan??
[/quote]
Krijg jij een ambtenaar in beweging? Haha!

[quote="KellyenXena schreef:
[Ze kunnen toch niet de ogen dicht blíjven knijpen? Of ben ik echt te goedgelovig Scheve mond
[/quote]

Daar wil ik geen oordeel over vellen, ik zal je wel zeggen hoe IK erover denk; ik heb er geen vertrouwen in, ik geloof er dus niet in.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:22

En wat is dan jou oplossing Desiree?
Niet iedereen is zo zelfverzekerd dat ze terug durven slaan. Wat moeten deze dames dan doen? Het allemaal over zich heen laten komen en proberen te vergeten?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:23

Ehmm ik denk dat als je elke dag belt ze vanzelf eens een keer wat gaan doen, en sja als je geen aangifte doet, doet niemand het meer en dan gebeurt er helemaal nooit meer wat en kunnen ze allemaal vrijuit gaan.

Stel dat deze man al meer klachten op zijn lijst heeft staan en dit is de welbekende druppel dan kunnen ze er wel wat mee, als ze niks had gedaan was hij vrij rond blijven lopen en had hij nog veel meer kunnen doen, en misschien was het dan wel een keer tot een verkrachting gekomen.. Dus ik denk wel dat je aangifte moet doen, dan staat het in iedergeval in zijn dossier..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:23

wennie schreef:
En wat is dan jou oplossing Desiree?
Niet iedereen is zo zelfverzekerd dat ze terug durven slaan. Wat moeten deze dames dan doen? Het allemaal over zich heen laten komen en proberen te vergeten?

Ik weet het niet. Ik zit er over te denken, dat als mij zoiets overkomt het recht dan maar in eigen handen te nemen. WAt moet ik anders? Wie komt er anders voor mijn rechten op? De wet doet het niet!

We moeten in ieder geval goed incalculeren dat dit ons allemaal kan overkomen. IEdereen reageert zo verbaasd en verbluft in dit topic. Alsof zoiets zeldzaam is. Maar het gebeurt vaak en veel, en wel in dezelfde maatschappij als waar wij allemaal mee leven. We kunnen dus allemaal een keer de l*l zijn. Probeer een beetje voorbereid te zijn, in die zin; probeer het te zien aankomen. En probeer voor jezelf op te komen, desnoods door kei en keihard te schreeuwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:26

Wat heeft het voor zin om GEEN aangifte te doen?? Wie zwijgt stemt toe, immers.
ALTIJD aangifte doen hoor, altijd!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:27

Lovely schreef:
Wat heeft het voor zin om GEEN aangifte te doen?? Wie zwijgt stemt toe, immers.
ALTIJD aangifte doen hoor, altijd!

Om er dan achter te komen dat je alleen staat? Dat is nog een schop achterna.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:27

Desiree"]
[quote="wennie schreef:
En wat is dan jou oplossing Desiree?
Niet iedereen is zo zelfverzekerd dat ze terug durven slaan. Wat moeten deze dames dan doen? Het allemaal over zich heen laten komen en proberen te vergeten?

Ik weet het niet. Ik zit er over te denken, dat als mij zoiets overkomt het recht dan maar in eigen handen te nemen. WAt moet ik anders? Wie komt er anders voor mijn rechten op? De wet doet het niet!
[/quote]

Ligt eraan wat je precies verstaat met het 'recht in eigen handen nemen'....Maar ik zie het absoluut niet zitten om voor zo'n kl**Tzak te gaan zitten hoor...Dat zijn ze toch niet waard.

Ik kan je zeggen,ik had hem ook een keer vol op zijn gevoelige plek geraakt,maar dan nog geeft dat echt geen voldoening. Het liefst schrijf je met onuitwisbare stift op zijn voorhoofd wat voor vuilak het wel niet is en zie je hem het liefst achter slot en grendel wegkwijnen...De meest gruwelijke dingen kan ik voor zulke 'personen'bedenken..Maar echt iets ermee opschieten doe je helaas niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:33

Desiree"]
[quote="Lovely schreef:
Wat heeft het voor zin om GEEN aangifte te doen?? Wie zwijgt stemt toe, immers.
ALTIJD aangifte doen hoor, altijd!

Om er dan achter te komen dat je alleen staat? Dat is nog een schop achterna.
[/quote]
Wat behaal je er dan mee door GEEN aangifte te doen??

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:35

Lovely"]
[quote="Desiree"][quote="Lovely schreef:
Wat heeft het voor zin om GEEN aangifte te doen?? Wie zwijgt stemt toe, immers.
ALTIJD aangifte doen hoor, altijd!

Om er dan achter te komen dat je alleen staat? Dat is nog een schop achterna.
[/quote]
Wat behaal je er dan mee door GEEN aangifte te doen??
[/quote]
Krijg je die schop tenminste niet na, dat er gewoon niets gebeurt, niets verandert, het gevoel dat de dader van de overheid de kans krijgt om vrijuit te gaan of navenant maar een te lichte straf krijgt, alsof het niet erg is wat jou is aangedaan. Dat je als mens eigenlijk niet telt.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:40

Wat een stom zwijn! Echt goed dat je meteen aangifte hebt gedaan. Maar dat verzacht de pijn natuurlijk slechts voor een heel klein deel..

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:42

Desiree schreef:
Krijg je die schop tenminste niet na, dat er gewoon niets gebeurt, niets verandert, het gevoel dat de dader van de overheid de kans krijgt om vrijuit te gaan of navenant maar een te lichte straf krijgt, alsof het niet erg is wat jou is aangedaan. Dat je als mens eigenlijk niet telt.

Maar als je geen aangifte doet, gebeurt er helemaal niets met de dader. Die huppelt gewoon vrolijk verder, op zoek naar nieuwe slachtoffers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:44

Desiree"]
[quote="Lovely"][quote="Desiree"]
[quote="Lovely schreef:
Wat heeft het voor zin om GEEN aangifte te doen?? Wie zwijgt stemt toe, immers.
ALTIJD aangifte doen hoor, altijd!

Om er dan achter te komen dat je alleen staat? Dat is nog een schop achterna.
[/quote]
Wat behaal je er dan mee door GEEN aangifte te doen??
[/quote]
Krijg je die schop tenminste niet na, dat er gewoon niets gebeurt, niets verandert, het gevoel dat de dader van de overheid de kans krijgt om vrijuit te gaan of navenant maar een te lichte straf krijgt, alsof het niet erg is wat jou is aangedaan. Dat je als mens eigenlijk niet telt.
[/quote]
Sja, als dat je uitgangspunt is.

Ik vind het juist heel goed dat prakkie aangifte heeft gedaan!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:51

Citaat:
Desiree schreef:
Krijg je die schop tenminste niet na, dat er gewoon niets gebeurt, niets verandert, het gevoel dat de dader van de overheid de kans krijgt om vrijuit te gaan of navenant maar een te lichte straf krijgt, alsof het niet erg is wat jou is aangedaan. Dat je als mens eigenlijk niet telt.

Maar als je geen aangifte doet, gebeurt er helemaal niets met de dader. Die huppelt gewoon vrolijk verder, op zoek naar nieuwe slachtoffers.


Een gozer die ik ken, die heeft al een keer een oud vrouwtje doodgereden, iemand neergestoken, zooitje vechtpartijen op z'n naam staan en een spullen gestolen noem maar op. Die heeft een map thuis liggen met papieren van justitie, daar vul ik mijn hele kast van personeelsbestand mee op....

En die loopt nog rustig rond hoor... Geloof dat ie 1 x een nacht heeft vastgezeten meer niet.
Die jongen heeft een keer in coma gelegen en heeft een lichte hersenbeschadiging opgelopen dus weet niet altijd wat ie doet en wat de gevolgen van zijn acties zijn.
Maar in plaats dat ze 'm in therapie sturen laten ze 'm gewoon rondlopen tot ie weer iets uitvreet.

Sorry, maar ik geloof ook niet echt meer in "ons" rechtsysteem.
Ik zal altijd aangifte doen zodat ze mij geen laksheid kunnen verwijten, maar om nou te zeggen daar bereik ik iets mee... Dat gevoel heb ik niet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:55

Kusia schreef:
[Maar als je geen aangifte doet, gebeurt er helemaal niets met de dader. Die huppelt gewoon vrolijk verder, op zoek naar nieuwe slachtoffers.
[/quote]

O, maar dat doet ie MET aangifte ook wel hoor!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:57

Ok, maar beter iets dan niets, toch Verward

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:58

Ik heb het eens meegemaakt met een leraar op school. Iedereen die vrouwelijk was en er redelijk uitzag moest uitkijken bij die man. Hij heeft me in totaal bijna 5 jaar lastig gevallen (nooit zo expliciet als in je kruis grijpen ofzo, subtieler: opmerkingen, telefoontjes, vieze kaartjes, 'per ongeluk' langs je borsten af) en toen was ik het zat. Ik heb aangifte gedaan bij het Tuchtcollege van Onderwijs, zonder er overigens iets van te verwachten, en hij mag nooit meer voor de klas. Toen dit begon was ik 14 ofzo, en heb op mijn 19e actie ondernomen. Niet eens zozeer om nou te winnen maar om hem te laten merken dat hij mij er niet onder kreeg, dat ik sterker was dan hem en dat heeft hij geweten! Ook als de uitspraak in zijn voordeel was geweest was ik blij geweest dat ik iets had gedaan, gewoon voor mijn eigen gevoel.
Laatst bijgewerkt door Justy op 06-05-04 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:58

Ik denk dat het feit dat ze niets doen met de aangifte de zaak voor jou alleen nog maar verergert. Ik heb mijn gevoel al eerder uitgelegd.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:01

Ieder zijn eigen mening Knipoog

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:03

Ik denk dat het feit al erg genoeg is voor Prakkie en dat ze blij is dat ze alles er aan gedaan heeft met wat ze kon doen.
En voor anderen kan het ook als waarschuwing zijn wat betreft die parkeerplaats.

Heel veel sterkte!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:08

hier kan ik zo kwaad om worden he.
vieze kloot zakken.
ze moet zijn pik eraf snijen de vieserikken baah.
ik had hem toch geslagen echt waar maarjah dat denk ik nu.
want als ik het geweest zou zijn zal ik het mischien ook niet gedaan hebben Scheve mond .maargoed
heel veel sterkte!!