Wat is er nou zo raar aan mn taaltje?? :p

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:08

Ik geloof ook dat ze in de rest van Nederland niet vragen of ze met je op kunnen fietsen. Dat zei een brabants meisje bij mij in de klas tenminste Clown

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:33

Amvbeek schreef:
verder vertaal dit maar eens, tis krek wak wow (weet niet of ik het helemaal goed heb geschreven maar zo spreek je het in ieder geval uit.


Precies wat ik wilde (dacht ik)

Ik ben trouwens import brabo, maar begin de taal aardig meester te worden....

\M'n paard is over d'n emmer Tong uitsteken

ge het toch nie die'n zwarte bij die'n witte gezet he??? Haha!

Green
Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:54

trouwens dat 'ik ga naar onderen zegge we hier in limburg eigenlijk altijd! hahaha
of ja bij ons is t 'Ik ga naar onder', zeg echt nooit 'ik ga naar beneden Verward
ahaha

vind t wel grappig soms dat sommige mensen je helemaal niet begrijpen als je wat aan t vertellen bent, als je bepaalde typische limburgse woorden gebruikt.
whahha dan zie ik ze altijd zo kijken van: uhh waar heb JIJ het over?? hahaha
zoals: ik heb me kamer us goed gekuist = betekend ik heb me kamer eens goed opgeruimd!
of ik heb de stoep gekeert = ik heb de stoep geveegd (met een bezem dus) hahaha lol, in een nederlandse zin van die leuke woordjes ertusse haha

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:36

Dat van die kamer kuisen dat begreep ik wel Verward Oh kan het zij ndat ze dat in Belgie ook zeggen? Dan komt het vast van de tv

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:37

Ik zeg ook heel vaak doe het raam los..Tsja das normaal hier Tong uitsteken
Op vakantie zei ik ook een x tegen iemand, Maak dat blikje nou eens los!! Hij zo..Loss?? Verward Haha, Maarja ik denk dat elke "taaltje" wel dat soort dingen heeft. Een vriendin van me komt uit Breda..Daar zeggen ze Heb je een (Bijv.) pen BIJ? (je..) Tong uitsteken

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:59

Weet je wat ook leuk is.
Als je op vakantie bent in Nederland (overal behalve Limburg) en dan vragen of je een tuutje bij de boodschappen mag. En dan eens opletten hoe de verkoper kijkt.

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:38

In Groningen en Drenthe krijg je dan waarschijnlijk een puutje Haha!
... of een kip... Tong uitsteken

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:17

Deuzend, Heus, Teun, geskejen, skool, pulletje en achter een heleboel dingen ie zeggen heussie, zussie, 't gaat vanzelfd, iedereen praat hier zo (okee, bijna iedereen) maar als je dan eens buiten Zaanstad bent, dan kijken ze je toch raar aan, hi, hi.... Haha!