Boris-gekte

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 00:23

lis schreef:
*viert nog steeds feestje* Afbeelding

Ben fan geloof ik Bloos



haha ben ik toch niet de enige Haha!
ben ook nog steeds gelukkig Haha!

Gulpje

Berichten: 8079
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:26

Boris is hier in het pand vandaag...!
Leuke jongen zeg!!

Hij gaat nu weg, achtervolgd door een camera Haha!

lies

Berichten: 9648
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:02

Gulpje schreef:
Boris is hier in het pand vandaag...!
Leuke jongen zeg!!

Hij gaat nu weg, achtervolgd door een camera Haha!



Bloos!
Rennen!!!

petraaken

Berichten: 44237
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:09

Nog geen idols gekte hier in België. Hoef niet voor mij ook. Er is nu al geen bal op TV de laatste tijd. Dus tegenwoordig zit ik vaak tot rond 21.00u achter mijn pc en ga dan maar slapen.

Gulpje

Berichten: 8079
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:10

petraaken schreef:
Nog geen idols gekte hier in België. Hoef niet voor mij ook. Er is nu al geen bal op TV de laatste tijd. Dus tegenwoordig zit ik vaak tot rond 21.00u achter mijn pc en ga dan maar slapen.


Is Idols 2 al bij jullie geweest/bezig?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:14

frostwood"]
[quote="LuvdaTossa"][quote="Gjilke schreef:
Eindelijk weer wat normaals op zaterdagavond...
Ik vind dat hele Idols helemaal nix. Heb het een keer gezien, per ongeluk bij een vriendin die er wel gek van is...


Ben ik dus niet de enige! Ben blij dat het weer afgelopen is! Langzaam glijden jim en jamai weer weg en zo gaat het maar door. Weten jullie nog van vroeger? Toen was er een programma starmaker! Nou hoeveel starren hebben ze gemeekt?
[/quote]

sita is toch echt wel beroemd Knipoog
[/quote]

Daar hoor je de laatste tijd toch ook bar weinig van En de rest?

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:20

Nou volgens mij is sita meer popijopie bij het jonge grut. Ik zie dr vaak zat voorbij komen als mn broertje naar ketnet kijkt. Volgens mij heeft ze pas geleden ook 2 nieuwe liedjes gemaakt, en ze stond op de tmf awards. Schijnheilig
Jim hoor je ook nog wel regelmatig wat van en volgens mij doet jamai iets met musicals? Verward Haha!

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:52

Jaaaaa super heh dat ie gewonnen heeft, ik vind het echt zo'n super lekkerding Bloos!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:53

Sypheron schreef:
Vond wel dat Maud de nieuwe single veel beter paste dan Boris. Maar voor de rest heeft hij het wel verdient Lachen.


Ben ik helemaal met je eens. Boris is de betere zanger. Maar dit liedje was op de toonhoogte van een vrouwenstem geschreven. Vooral in het refrein hoor je dat goed.

Caira
Berichten: 26083
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:06

Brrr mediagekte voor de domme mensenmassa vind ik het! Getver die mensen kunnen toch echt niet zingen, als iedereen de watjes uit hun oren zouden halen zouden ze het kunnen horen! Vandaag op het journaal bleek dat die gozer allang een plaat had gemaakt met 2 juryleden! 2 jaar terug al! Zoooooooo wat een toeval dat hij wint

lies

Berichten: 9648
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:25

irish_lady schreef:
Brrr mediagekte voor de domme mensenmassa vind ik het! Getver die mensen kunnen toch echt niet zingen, als iedereen de watjes uit hun oren zouden halen zouden ze het kunnen horen! Vandaag op het journaal bleek dat die gozer allang een plaat had gemaakt met 2 juryleden! 2 jaar terug al! Zoooooooo wat een toeval dat hij wint


Over dom gesproken.. Lips are sealed
Jerney heeft 2 jaar geleden een bestaand plaatje van hem op een verzamelcd gezet. That's all Gaaaap
Oja, Boris kan WEL zingen, hoor.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:06

irish_lady, je moet je idd wel even beter informeren. Ze is wel directrice maar wist verder niet veel van het bestaan van Boris af, omdat de band onder de naam Sofuja geregistreerd stond.

lies

Berichten: 9648
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:02

RTL Boulevard schreef:
Nog geen drie dagen na zijn overwinning is er al een rel rond Boris. Het kersverse idool heeft vorig jaar al voor Jerney Kaagman een nummer uitgebracht. Ondertussen sloot Nieuwe Revu een lucratief dealtje met Sofuja gitarist Gino Taihuttu, die tien oude nummers voor een flink bedrag aan Nieuwe Revu verkwanselde.


Conamus
De Telegraaf brengt het als groot nieuws: Boris heeft vorig jaar een nummer uitgebracht voor Conamus, de stichting waar Jerney Kaagman voorzitter van is en ook Eric van Tijn deel van uitmaakt. Het nummer Night and Day is gebruikt voor promotionele doeleinden. De verzamel-cd Dutch Pop, waarop het nummer belandde, gebruikte Conamus om de Nederpop in het buitenland onder de aandacht te brengen. Volgens Jerney heeft zij Boris toen nooit ontmoet, simpelweg omdat het om het nummer zelf ging, en niet om Boris als zanger.


Songfestival
"Die cd is van twee jaar geleden en ik weet echt niet meer welke artiesten allemaal op die schijfjes zijn beland." Jerney zegt niet te hebben geweten dat Sofuja een band was waarin Boris zong. "Maar al was dat wel zo, dan is dat geen probleem. Heel veel Idols-kandidaten hebben voorafgaand aan het programma aan de weg getimmerd als artiest. Boris heeft bijvoorbeeld, net als Hind en Joel vorig jaar, meegedaan aan de voorrondes van het Nationaal Songfestival. Die jongen heeft jarenlang geprobeerd door te breken en nu is gebleken dat hij talent heeft."

Website
Dit nieuws lijkt misschien een schokkende onthulling, maar niets is minder waar. Op de website van Sofuja, de naam van de band waaronder Boris al jaren optreedt, stond allang vermeld dat dit nummer in 2002 was uitgebracht voor Conamus. De website is op dit moment overigens niet meer toegankelijk vanwege een restyling, en hier komt Sofuja gitarist Gino Taihuttu ineens in beeld. Deze man heeft namelijk tien eerder opgenomen nummers van Sofuja aan Nieuwe Revu verkocht (en ogenblikkelijk van de site afgehaald).

Cd'tje
Nieuwe Revu komt speciaal een dag eerder uit dan normaal om de advocaten van HMG en BMG een stap voor te zijn. De nieuwe single van Boris ligt namelijk pas volgende week in de winkels, maar nu al zijn er tien oude nummers van Sofuja bij Nieuwe Revu te verkrijgen in de vorm van een bijgevoegd cd'tje. Gino Taihuttu heeft een dealtje gesloten met Nieuwe Revu en zal hier ongetwijfeld een flinke smak geld voor hebben gekregen.

Keerzijde
Boris komt dus al meteen in aanraking met de keerzijde van succes. "In deze business willen mensen meeliften op het succes van een ander'', zegt Jerney. "Je moet niemand vertrouwen tot is gebleken dat ze je vertrouwen waard zijn. De vader van Boris is ook muzikant, dus hij is op dit aspect voorbereid. Hij staat niet als een dombo in het leven.''

Opbrengsten
Het cd'tje van Nieuwe Revu is voor de liefhebber, maar deze nummers stonden allang gratis te downloaden op de website van Sofuja. Het gaat onder meer om covers als Ain't no sunshine, What's going on, maar ook eigen nummers als Take me as I am. Hoofdredacteur Mark Koster van Nieuwe Revu verklaart dat de rechten van de muziek van Sofuja in handen zijn van Gino Taihuttu. Een groot deel van de extra opbrengsten van de losse verkoop van het blad gaan naar Taihuttu, aldus Koster.

Respectloos
De cd past volgens Nieuwe Revu helemaal bij het verhaal dat het blad heeft geschreven over de gitarist die meent dat HMG hem respectloos behandelt. "Eigenlijk zou ik ze kunnen aanklagen, want ik heb nog steeds een contract met Boris", aldus Taihuttu. In de Nieuwe Revu vertelt de gitarist dat hij Boris' keel 'heeft ontmaagd'. Hoe dan ook beleeft deze Gino Taihuttu zijn five minutes of fame, casht hij lekker wat pieken om daarna waarschijnlijk voor eeuwig in de vergetelheid weg te zakken..


Dus... Tong uitsteken

Overigens heb ik de Nieuwe Revu gekocht, staat niets schokkends in, behalve dan dat die Gino een haatdragend mannetje moet zijn, die Boris zijn doorbraak niet gunt.

De bijgeleverde cd is echt briljant
Jammer dat die Gino de inkomsten van de cd opstrijkt, maar ach.. Boris zal zijn gram nog wel halen.

Leo

Berichten: 50205
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:07

Ik vind ook dat Boris terecht heeft gewonnen en was vanaf de workshops al 'fan' van hem Lachen Daarvoor lette ik niet echt op Lachen

Op m'n werk zag ik de Revu.... Ga toch maar even aanschaffen, dat cd'tje ben ik wel benieuwd naar

Letizia

Berichten: 12156
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:33

Ik hoorde op het nieuws dat de Revu aangeklaagd is ivm met die cd.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:34

Leo_ke de nummers kun je ook gratis, legaal van de 3fm website downloaden volgens mij... tenminste dat zeiden ze gisteren op 3fm..

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:46

letizia80 schreef:
Ik hoorde op het nieuws dat de Revu aangeklaagd is ivm met die cd.


Ja vind je het gek, de mensen van idols (inclusief boris) zijn daar echt niet blij mee dat dat plaatje eerder uit komt dan die van idols. Scheve mond

Maar ik heb hem lekker al !! Haha!

Leo

Berichten: 50205
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 10:12

Sypheron schreef:
Leo_ke de nummers kun je ook gratis, legaal van de 3fm website downloaden volgens mij... tenminste dat zeiden ze gisteren op 3fm..


Ok, da's mooi, dan verdient die gitarist tenminste niet aan mij Lachen

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 10:55

Mooi zeg, dat er nog steeds mensen zijn die denken dat alles al van tevoren is vastegelegd bij Idols. Niet om het een of ander, maar het gaat op dit moment bar slecht in de muziekbusiness. Idols is voor hun een uitkomst, het publiek smst zich suf (en geloof me, de opbrengsten daarvan gaan ook naar de platenmaatschappij) en kiest vervolgens degene die zij het leukst vinden. Aangezien er tijdens de finale zo'n 3 miljoen kijkers waren waarvan waarschijnlijk zeker 2/3 heeft gestemd, kun je verwachten dat 2/3 van die stemmers de CD ook daadwerkelijk zal kopen. En daar verdienen ze toch een geld mee! Dat kan je je bijna niet voorstellen! Daarbij komt ook nog dat de Idols geen ervaring hebben in de muziekindustrie en dus accoord gaan met een schamel voorschotje en lage royalties over de verkochte platen. Zo kan ik nog wel even doorgaan... Idols is zeker weten géén doorgestoken kaart, BMG zou net zo blij zijn geweest als, ik noem maar wat, Eric of Irma had gewonnen.
Zo, nu ontopic. Ik heb het niet gezien, ik was wel al de hele tijd voor Maud. Ach, haar tijd komt nog wel en Boris kan gewoon ook goed zingen!