meisje van 15 krijgt kind

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:31

Flower"]
[quote="Debo schreef:
denk dat iedereen tegenwoordig wel weet waar de baby's vandaan komen.... T meisje is gewoon de verkeerde kant opgegaan , wat heel waarscheinlijk door haar opvoeding zal komen.. Maarja denk dat je er weinig aan kan doen...

wat voorligting betreft heb ik ook nooit van mijn moeder gehad , maar ben niet doofstom en kijk tv, daarbij leer je op school ook t een enander over sex...
Vind niet datje het daar op kan gooien krijg meer het iedee dat t meisje gewoon aandacht te kort krijgt van haar moeder.


Debo wat bedoel je met de laatste zin........
[/quote]


Dat t meisje (die van 15) niet te weinig van sex weet maar dat ze om aandacht schreeuwd van haar moeder en dat op deze manier uit...

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:35

Blond Haha! hahah
Ja daar kan je ook best wel eens gelijk in hebben!!!!!!!
Moeder helpt het meisje, meisje hoeft niet naar school i.v.m. met kindje
Het klinkt grappig , maar alle puzzelstukjes vallen in elkaar Haha!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:20

orri"]
[quote="Miep"][quote="hanna schreef:
Geen mens wil toch op haar 49ste jaar al overgrootmoeder zijn.


vind dit wel erg respectloos naar mensen toe die jong kinderen hebben gekregen.
[/quote]

Ja idd als voorbeeld, als jouw moeder op haar 24ste van jou bevalt en jij krijgt op je 22ste een kind... dan is je moeder op haar 46ste oma... big deal!
[/quote]

Mijn moeder is 38 en heeft een zoon van 19 en een dochter van 18 ( ikke Haha! ), dan zou ik in de ogen van topicstartser nog heel wat jaren moeten wachten met kinderen krijgen, want anders zou mijn moeder ze niet willen accepteren?
Snap het probleem ook niet zo..

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:29

Ben alleen maar over dat meisje aan het posten, dat ik
helemaal vergeet dat mijn mammie ook 40 is..... Bloos
Stel dat ik 24 ben en een kindje krijg is mijn
mammie ook 44....... en ik weet zeker dat mijn moeder
het niet erg zou vinden om op haar 44ste al oma te worden....Integendeel....ze heeft nu al gezegd dat ze heel
veel kleren gaat kopen voor dan haar kleinzoon/dochter......Knipoog

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:59

Flower schreef:
Ben alleen maar over dat meisje aan het posten, dat ik
helemaal vergeet dat mijn mammie ook 40 is..... Bloos
Stel dat ik 24 ben en een kindje krijg is mijn
mammie ook 44....... en ik weet zeker dat mijn moeder
het niet erg zou vinden om op haar 44ste al oma te worden....Integendeel....ze heeft nu al gezegd dat ze heel
veel kleren gaat kopen voor dan haar kleinzoon/dochter......Knipoog



Goh begint jou moeder ook al?? Mijn moeder geeft me ook al constant hints dat ze graag jong oma wil worden.. En dat zij het niet erg zou vinden als er nu per ongeluk wat zou komen Schijnheilig

Ik denk juist dat het leuk is om jong oma te zijn ook voor het kind lijkt het me leuker.. Dan heeft oma toeminste nog een lichaam wat achter de kids aan kan rennen Bloos

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:03

orri"]
[quote="Miep"][quote="hanna schreef:
Geen mens wil toch op haar 49ste jaar al overgrootmoeder zijn.


vind dit wel erg respectloos naar mensen toe die jong kinderen hebben gekregen.
[/quote]

Ja idd als voorbeeld, als jouw moeder op haar 24ste van jou bevalt en jij krijgt op je 22ste een kind... dan is je moeder op haar 46ste oma... big deal!
[/quote]


Het ging om overgrootmoeder, en 49 is wel erg jong om al achterkleinkinderen te hebben.
baby 0
moeder 15
oma 30
overgrootmoeder 45

Moet er niet aan denken

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:07

Rot voor het meisje maar als ze al 2 abortussen heeft gehad vind ik het knap dat ze het nu houd..Ik zelf hoef nog ff gene kind maar alsk toevallig zwanger zou raken zou k het wel houden voor het zelfde geld kun je na een abortus niet meer zwanger worden..maarja k ben dan ok bijna 18 dus valt mee...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:18

Zijn ze allemaal 15 geweest Haha!

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:21

ik weet niet of t al eerder is gezegd
maar je kan altijd naar t amk bellen hiervoor
dit is het advies en meldpunt kindermishandeling
ze zullen dan eerst gaan onderzoeken of de kinderen echt mishandeld worden (geestelijk/lichamelijk) en daarna overleggen wat ze gaan doen etc
naar mijn weten gaat dit indien omgelijk altijd in overleg met de ouders
en natuurlijk proberen ze eerst vrijwillige hulpverlening zoals bijv een gezinshulp om de ouders weer te leren opvoeden etc

ik weet niet of dit al eerder is genoemd
en voor t nummer zou je op internet kunnen zoeken of de kindertelefoon kunnen bellen (0800-0432)
zij hebben het nummer van het amk en kunnen je dat zo geven Lachen
succes ermee!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:21

Tijdens een uitwisseling met Oost-Duitsland kreeg ik een heel leuk vriendinnetje in huis van pas zestien (ik was zelf ook bijna zestien). Na het stappen (tot half elf Lachen ) zei ze bij de bushalte: "De baby schopt tegen m`n blaas! *proest, verslik, ahem?*

Nou ja, dat was dus vrij normaal daar. Haar ouders waren 33 en haar grootouders 54.

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:34

jeetje
mn pa is gewoon 30 jaar ouder (dan ik) en mn ma was 23 toen ze mij kreeg..
ik vind t echt niet normaal om zo jong al kids te krijge
je weet dan vaak nog niet eens wie je zelf bent, heb nog niet echt van t leven genoten (vriendjes, uitgaan alles) je moet veel te vroeg volwassen worden
maar ja, eigen schuld....

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:10

Gretha schreef:
jeetje
mn pa is gewoon 30 jaar ouder (dan ik) en mn ma was 23 toen ze mij kreeg..
ik vind t echt niet normaal om zo jong al kids te krijge
je weet dan vaak nog niet eens wie je zelf bent, heb nog niet echt van t leven genoten (vriendjes, uitgaan alles) je moet veel te vroeg volwassen worden
maar ja, eigen schuld....


Eigen schuld?
En wat nou als je er voor kiest om jong moeder te worden?
Over een jaar of 2 wil ik best al moeder worden.
En zal ik nu ongepland zwanger worden, zal ik zeker geen abortus laten plegen.

Ik heb hele jonge ouders, ma is 38 pa is 40.
En mijn ouders gaan nog wel eens mee stappen, zeuren niet dat ik al om 2 uur thuis moet zijn ed.
Dat in tegenstelling tot de meeste oudere ouders.
Mijn ouders weten zelf nog dondersgoed hoe zij waren op mijn leeftijd.
Veel ouders van een jaar of 50 schijnen dat al weer vergeten te zijn.

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:12

kiezen om op je ( bijna 16e ) al moeder te worden ?? lijkt me stug !! maar goed ieder zo zijn eigen wil toch ?!

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:14

Gretha schreef:
Ik heb hele jonge ouders, ma is 38 pa is 40.
En mijn ouders gaan nog wel eens mee stappen, zeuren niet dat ik al om 2 uur thuis moet zijn ed.
Dat in tegenstelling tot de meeste oudere ouders.
Mijn ouders weten zelf nog dondersgoed hoe zij waren op mijn leeftijd.
Veel ouders van een jaar of 50 schijnen dat al weer vergeten te zijn.


Daar moet ik je wel gelijk in geven Lachen mijn ouders zijn ook vet jong mijn moeder is 34 en mijn vader 38 Lachen en ik ben zelf bijna 16 .... en idd heel gezellig met uitgaan Lachen

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:18

Lady_Promiss schreef:
kiezen om op je ( bijna 16e ) al moeder te worden ?? lijkt me stug !! maar goed ieder zo zijn eigen wil toch ?!


Oke als je bijna 16 bent is het wel erg jong.
Maar rond je 18/19e bedoelde ik..
En daarover zeggen ookal veel mensen dat je je toekomst vergooid.
Dat je nog niet weet wie je bent ed.

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:57

16 is wel erg jong,maar hoeft niet noodzakelijk zo te zijn dat ze dan het kind niet kunnen opvoeden.
ken iemand en die heeft 4 kinderen gekregen de 1ste op haar 15de en dit was gepland,ze heeft er nu 4 allemaal van dezelfde man.
ze zijn nog steeds bij elkaar en de oudste is nu zelf al 15.
dus het kan ook goed gaan.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:53

Helaas gebeuren die dingen en meestal is het de ouders hun schuld. Dat wil niet zeggen dat ik alles ouders aanval he.
Het is dus duidelijk dat dit gezin problemen heeft en ik kan maar niet begrijpen dat niemand ingrijpt. Raar hoor! Ik heb er ook zo eentje gekend toen ik een tiener was. En mevrouwtje dacht dat ze kon doen wat ze wilde want niemand kon haar aanraken. Ze pikte altijd op mij, maar dat veranderde snel toen ze haar kind had. Zo'n kind heeft een goede spanking nodig!! Sorry, maar ik heb maar weinig respect voor dit soort kinderen. Ongelukken gebeurt, maar zo te lezen kan ze van geen mannen afblijven!

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 08:46

[quote="DiamondCheckers"]Helaas gebeuren die dingen en meestal is het de ouders hun schuld. Dat wil niet zeggen dat ik alles ouders aanval he.
Het is dus duidelijk dat dit gezin problemen heeft en ik kan maar niet begrijpen dat niemand ingrijpt. Raar hoor! Ik heb er ook zo eentje gekend toen ik een tiener was. En mevrouwtje dacht dat ze kon doen wat ze wilde want niemand kon haar aanraken. Ze pikte altijd op mij, maar dat veranderde snel toen ze haar kind had. Zo'n kind heeft een goede spanking nodig!! [color=red]Sorry, maar ik heb maar weinig respect voor dit soort kinderen. Ongelukken gebeurt, maar zo te lezen kan ze van geen mannen afblijven[quote]

Jeetje jij durft.....het zijn misschien wel roddels (dat ze niet van
mannen af kan blijven)..........
Dat meisje zit idd misschien wel heel erg in de put en probeert ze
zo alle aandacht te trekken.

Tuurlijk het is moeilijke discussie geworden...maar wij zullen nooit
weten wat dat meisje allemaal wel niet heeft mee gemaakt......

Dus ik vind je reactie iets te grof

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:20

schei toch uit meiden, met je 16e zwanger willen worden, duidelijk geen idee hoe het is om een kind/ren te hebben. ik kan hier zo verschrikkelijk kwaad over worden, die meiden hebben geen idee hoe het in zijn werk gaat, opvoeden, verzorgen etc. denk dat de bokt moeders onder ons het wel degelijk snappen wat ik hier bedoelt. Het s,nachts uit je bed moeten, altijd klaar staan voor je kind, je zelf achter stellen, eerst je kind en dan jij, niet uit kunnen, want je moet er s,nachts weer uit, kan zo nog wel uren door gaan. HET IS GEEN PAK SUIKER WAT JE KRIJGT.
Zelf was ik 23 toen ik me eerste kreeg en vind het een hele verantwoording, maar heb het er heel graag voor over om dingen te laten.
Dus als je met je 15e zwanger word, dan zit er iets heel fout bij je. Je kan niet op een verantwoordelijke manier voor je kind zorgen.Je moet zelf nog zo,n hoop leren. Hopelijk helpen de ouders met de opvoeding en verzorging(al vraag ik dit me wel af bij dit gezin) Vind dit gewoon diep triest. En weet ook wel, het ene kind is het andere niet, maar toch, ga eerst genieten van je leven. en zorg voor een stabiele leefomgeving en denk dan eens aan kinderen. En is het een schreeuw om aandacht, dan zijn er genoeg instantich die je kunnen helpen.

Lied me even gaan, sorry, heb namelijk zelf zo,n probleem in de fam. maar de moeder is in dit geval 22 en ongelooflijk ..........

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:06

droppie_18 schreef:
schei toch uit meiden, met je 16e zwanger willen worden, duidelijk geen idee hoe het is om een kind/ren te hebben. ik kan hier zo verschrikkelijk kwaad over worden, die meiden hebben geen idee hoe het in zijn werk gaat, opvoeden, verzorgen etc. denk dat de bokt moeders onder ons het wel degelijk snappen wat ik hier bedoelt. Het s,nachts uit je bed moeten, altijd klaar staan voor je kind, je zelf achter stellen, eerst je kind en dan jij, niet uit kunnen, want je moet er s,nachts weer uit, kan zo nog wel uren door gaan. HET IS GEEN PAK SUIKER WAT JE KRIJGT.


Ik kreeg Joepie op mijn 31ste en ik had ook geen idee hoe alles in zijn werk ging.... Een ding kan ik achteraf wel zeggen.... 15 of 35 bij de geboorte van een kind wordt ook een moeder geboren. En er bestaan nog steeds geen scholen om moeder te worden, dus ach er zijn zoveel vrouwen die op hele jonge leeftijd moeder krijgen en zoals mijn moeder altijd zegt: Het komt wel groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:14

DiamondCheckers schreef:
Sorry, maar ik heb maar weinig respect voor dit soort kinderen. Ongelukken gebeurt, maar zo te lezen kan ze van geen mannen afblijven!


Huilen
E.e.a. klinkt als een heel grote schreeuw om aandacht van dat meisje. Overigens ben ik bereid te geloven dat ze idd een kind heeft gekregen, maar van die 2 abortussen zou me niets verbazen als dat uit het hoofdstuk roddel en achterklap komt. Volgens mij laat TS zich wel een klein beetje meeslepen, waarschijnlijk uit emotie.

Het is zo makkelijk om een ander te veroordelen....

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:27

Sonja"]
[quote="DiamondCheckers schreef:
Sorry, maar ik heb maar weinig respect voor dit soort kinderen. Ongelukken gebeurt, maar zo te lezen kan ze van geen mannen afblijven!



Citaat:
Het is zo makkelijk om een ander te veroordelen....



[/quote]

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:37

Het is afschuwelijk en ik denk dat je op die leeftijd nog niet is staat bent om voor een kind te zorgen. Mijn moeder werkt in een abortuskliniek en soms komt ze met verhalen thuis... meisjes van 12 die een abortus ondergaan omdat het van hun moeder MOET, maar anders zouden ze het zelf houden... dat is ronduit belachelijk! Ik heb ook eens een tv programma gezien waarin allemaal meisjes van 14 / 15 jaar zaten die echt sex hadden om het zwanger raken, want het is zo leuk om zo'n kleintje te hebben... uhhuh... denk ook eens na over de kosten en de zorgen waar je anderen in je omgeving mee opscheept! Als het een ongeluk is en je bent 18+ en je besluit het te houden, prima! maar op je 15e een kind! je bent zelf nog niet eens volwassen! Ik ben nu 20 en ook nog steeds niet volwassen, dus een kind zit er voor mij voorlopig nog niet in! Lachen

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:37

tuurlijk komt zo,n kindje wel wel groot, maar hoe??door schade en schande worden we wijs, maar toch niet op deze manier?? en of je nu 15 of 31 ben, maakt wel degelijk verschil, LEVENSERVARING

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:43

Er is ook niemand die het promoot om op die leeftijd een kind te gaan krijgen. Maar het veroordelen is zo makkelijk... Dat meisje heeft het waarschijnlijk niet gedaan om een kind te krijgen. Lijkt mij meer dat ze sex heeft als vervanging van liefde die ze in het ouderlijk huis niet heeft gekregen oid.
Tuurlijk is dat niet de juiste weg, dat weet jij en dat weet ik. Maar wij zijn ouder, hebben wel een warm en veilig nest gehad, en hebben een stuk meer levenservaring opgedaan waardoor we ook beter kunnen relativeren. Hoewel ik dat bij veel Bokkers vaak wel mis....