Hebben jullie problemen met een los lopende hond?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:29

Lovely"]
[quote="Desiree schreef:
WAt een rare kinderen Elles! Ik plaagde vroeger ook katten als ik de kans kreeg, maar owee als mijn moeder dat zag! Dan zwaaide er wat voor mij!

Katten plagen?? Waarom moeten kinderen in hemelsnaam dieren plagen, ik vind dat nogal zielig eigenlijk.
[/quote]
Plagen is experimenteren, uitproberen. Zelfs intelligente zoogdieren zoals apen doen het. En ik plaagde onze hond ook wel eens, maar als mijn moeder het zag kreeg ik er van langs. En als de hond beet, moest ik ook nog eens oppassen voor mijn moeder.....

Ik plaag nog steeds hoor. alles en iedereen. MEnsen, collega's, moeder, hond, paarden, medebokkers, echt alles! Maar niet op een gemene manier, meer met de bedoeling om uit te dagen, te spelen. Het is een karaktereigenschap van mij. Ik ben voor mijn leeftijd enerzijds heel erg speels en zo zal ik altijd wel blijven (als ik zo mijn moeder bekijk....). Anderzijds kan ik ook heel serieus zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:31

Ja maar omdat apen dat doen, hoef jij het toch nog niet te doen??

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:34

Lovely schreef:
Ja maar omdat apen dat doen, hoef jij het toch nog niet te doen??

je trekt het uit z'n verband. Ik doe dat niet omdat apen dat doen, ik weet dat ook nog maar pas (discovery channel).
zoals ik al eerder zei, het is een karakter eigenschap van mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:36

Juist ja.

Opdringerige, onopgevoede honden zijn trouwens nog net even wat irritanter dan opdringerige, onopgevoede kindertjes.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:38

Lovely schreef:
Opdringerige, onopgevoede honden zijn trouwens nog net even wat irritanter dan opdringerige, onopgevoede kindertjes.

Ik denk dat dat persoonlijk is. Ik vind beiden vreselijk irritant. Alleen heb je meer kinderen (dus onopgevoede kinderen) dan honden (dus onopgevoede honden). alles wat onopgevoed is, gedraagt zich ronduit monsterlijk. Kijk, een kind hoeft zich niet aan je op te dringen om toch nog nadrukkelijk aanwezig te zijn. Kijk maar eens naar situaties in supermarkten. Of kinderen die hun wil of zin door willen drijven een gaan dreinen en hun moeder die slechts zegt "jantje niet doen".

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:40

Desiree"]
[quote="Lovely"][quote="Desiree schreef:
WAt een rare kinderen Elles! Ik plaagde vroeger ook katten als ik de kans kreeg, maar owee als mijn moeder dat zag! Dan zwaaide er wat voor mij!

Katten plagen?? Waarom moeten kinderen in hemelsnaam dieren plagen, ik vind dat nogal zielig eigenlijk.
[/quote]
Plagen is experimenteren, uitproberen. Zelfs intelligente zoogdieren zoals apen doen het. En ik plaagde onze hond ook wel eens, maar als mijn moeder het zag kreeg ik er van langs. En als de hond beet, moest ik ook nog eens oppassen voor mijn moeder.....
[/quote]

Ik snap werkelijk niet dat jij durft te zeggen dat zo'n hond maar gewoon kinderen die hem ongevraagd willen aaien moeten bijten...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:42

Pervinco"]
[quote="Desiree"][quote="Lovely"]
[quote="Desiree schreef:
WAt een rare kinderen Elles! Ik plaagde vroeger ook katten als ik de kans kreeg, maar owee als mijn moeder dat zag! Dan zwaaide er wat voor mij!

Katten plagen?? Waarom moeten kinderen in hemelsnaam dieren plagen, ik vind dat nogal zielig eigenlijk.
[/quote]
Plagen is experimenteren, uitproberen. Zelfs intelligente zoogdieren zoals apen doen het. En ik plaagde onze hond ook wel eens, maar als mijn moeder het zag kreeg ik er van langs. En als de hond beet, moest ik ook nog eens oppassen voor mijn moeder.....
[/quote]

Ik snap werkelijk niet dat jij durft te zeggen dat zo'n hond maar gewoon kinderen die hem ongevraagd willen aaien moeten bijten...
[/quote]

Inderdaad Pervinco..

piraatje
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:57

De vraag of ik problemen heb met een loslopende hond? Nee, mits de eigenaar er verstandig mee omgaat en de hond echt luistert.


Dan wil ik ook even reageren op de situatie die de topicstartster schetst;
De reactie van de hond op de aanrennende kinderen imo;
De hond schrikt ---> gromt ----> vervolgens loopt hij weg.

Ik ben van mening dat zij een sociaal zeer gezonde hond heeft OK dan!

Met grommen gaf de hond op een duidelijke, maar onschadelijke manier aan, dat hij zich niet prettig voelt in de situatie (dit is voor een hond ook de enige manier! ik heb mijn hond nog steeds niet het zinnetje; "nee dat wil ik niet" kunnen leren Tong uitsteken ).
Vervolgens kiest hij voor vluchten, hij gaat de confrontatie niet aan, hij "laat de kinderen winnnen"
Een hond die wel aangelijnd is, kan in deze situatie misschien wel een knauw geven, simpelweg, de bedreiging is groter doordat de hond niet vluchten kan!
Nogmaals deze hond reageerde keurig. En dat hij losliep, was hier niet het probleem!


Samenvattend, zowel kinderen als dieren, zijn onvoorspelbaar. Wij als volwassenen, kunnen inschattingen maken. En gelukkig nemen wij als "volwassenen" ook meestal onze verantwoordelijkheid.
En dan nog schuilt een ongeluk in een klein hoekje................

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:17

Pervinco"]
[quote="Desiree"][quote="Lovely"]
[quote="Desiree schreef:
WAt een rare kinderen Elles! Ik plaagde vroeger ook katten als ik de kans kreeg, maar owee als mijn moeder dat zag! Dan zwaaide er wat voor mij!

Katten plagen?? Waarom moeten kinderen in hemelsnaam dieren plagen, ik vind dat nogal zielig eigenlijk.
[/quote]
Plagen is experimenteren, uitproberen. Zelfs intelligente zoogdieren zoals apen doen het. En ik plaagde onze hond ook wel eens, maar als mijn moeder het zag kreeg ik er van langs. En als de hond beet, moest ik ook nog eens oppassen voor mijn moeder.....
[/quote]

Ik snap werkelijk niet dat jij durft te zeggen dat zo'n hond maar gewoon kinderen die hem ongevraagd willen aaien moeten bijten...
[/quote]
je trekt mijn woorden uit mijn verband. Als dat wordt gedaan, kan ik mezelf niet met de beste argumenten verdedigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:28

Het klopt ook niet als een hond bijt trouwens.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:31

Lovely schreef:
Het klopt ook niet als een hond bijt trouwens.

Maar de omstandigheden kloppen ook niet. Zoals al eerder gezegd, de mensen (ouders/hondeneigenaars) moeten het voorkomen, ZIJ dragen de verantwoordelijk, ZIJ zijn schuld als er iets gebeurt, niet de hond, niet de kinderen. MAar als ze daar te lam voor zijn, dan moeten ze geen hond nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:45

Wat is trouwens bezwaarlijk aan om je hond gewoon thuis of aan de lijn te houden??

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:47

Lovely schreef:
Wat is trouwens bezwaarlijk aan om je hond gewoon thuis of aan de lijn te houden??

honden willen wel eens ooit rennen he. Hebben behoefte aan bewegingsvrijheid. Daarbij laat ik mijn hondje los, omdat ze zich dan kan verwijderen van de stoep, de struikjes in gaat om daar haar behoefte te doen. Ik ga zelf niet door struikjes lopen. DAar kunnen ze ook niet zo goed tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:53

Wat jij nu noemt is gewoon uitlaten. Maar hoe zit het met de honden die altijd en overal lopen rond te darren???

Laatst kwam ik zelfs op de oprit naar de snelweg een loslopende hond tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:53

Een hond aan een uitrolriem heeft ook een behoorlijke mate van bewegingsvrijheid.
Die van ons kan aan de riem ook in de struiken om haar behoeften te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:00

Wat nog het allerzotste is, is dat je dus eigenlijk als mens plaats moet maken voor een hond en er rekening mee moet gaan houden, als je het gedrag van sommige hondenbezitters soms ziet. Andersom lijkt mij een veel beter idee hoor.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:01

Nou sorry, dat doet die van ons ook wel een maar dan raak ik verstrikt met de lijn in de bosjes en ben een half uur bezig om m'n lijn weer in orde te krijgen.

Op straat loopt onze hond aangelijnd, maar op een veldje (honden uitlaat plaatsen) mag ze gewoon los. Zo kan ze een beetje haar eigen gang gaan.

Hoe doe je dat trouwens als je met de bal of een stok wil gooien en je hond is aangelijnd?

Honden moeten lekker kunnen rennen, anders worden ze te dik en krijg je van die wandelende worsten...
Dat vind ik toch ook wel een vorm van dierenmishandeling als je je hond super dik laat worden. (dan heb ik het niet over degene met een beetje overgewicht maar extreem, van die honden die als ze de straat uit zijn al met hun tong op hun knieen hangt omdat ze dat gewicht mee moeten dragen en geen conditie hebben)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:01

Lovely schreef:
Wat jij nu noemt is gewoon uitlaten. Maar hoe zit het met de honden die altijd en overal lopen rond te darren???

Laatst kwam ik zelfs op de oprit naar de snelweg een loslopende hond tegen.

WAAR-DE-LOOS! Kan ik me woest om maken. Die honden lopen kans aangereden te worden (maar dat interesseert die eigenaar kennelijk geen lor), mensen die ze mogelijk proberen uit te wijken lopen ook kans om te verongelukken.... Komt allemaal voort uit onverschilligheid. Ik haat onverschilligheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:04

Sja, maar die hond liep daar mooi wel.
Dan heb ik het nog niet gehad over mijn stalgenoten die ons terrein wel een leuke speeltuin vinden voor hun hondengebroed. Het komt er dus op neer dat die honden hun gang gaan en het baasje er niet naar om kijkt. Lekker makkelijk toch, de hond de hele avond lekker spelen, heb je er daarna ook geen kind meer aan en kun je zelf rustig slapen. Puur asociaal.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:05

Ik neem mijn hondje ook altijd mee naar de stal. Maar die volgt mij gewoon overal. DIe hoef ik ook niet na te zoeken of te roepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:06

Dan kun je m toch net zo goed aanlijnen?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:07

Lovely schreef:
Dan kun je m toch net zo goed aanlijnen?

als ik aan het paardrijden ben, of longeren? Gaat een beetje moeilijk, niet waar?
Als ik in de stal bezig ben met mijn paard, is ze bij mij in de box. Als ik aan het rijden ben of aan het longeren, is ze in (naast mij) of om de bak. Als er nog iemand anders bij rijdt, zit ze zowiezo naast de bak (dat heb ik haar geleerd). Overigens mag ze van mij rustig rondscharrelen hoor. Ze stoort niemand daarmee. De mensen hebben zelf ook een hondje dat daar rondscharrelt. Vroeger deed ze dat ook wel, maar ze wordt ook een dagje ouder. Ze wil daarom altijd op een plek zitten waar ze mij in het oog kan houden.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:12

ThePast03 schreef:
Het verhaal van de hond met de nietjes in de oor is een broodje aap verhaal. Dit is dus nooit gebeurd! Ik dacht dat dat inmiddels wel op heel internet bekend was maar niet dus Knipoog
Het vliegt al jaren rond over het internet en telkens met een ander ras in de hoofdrol.

Dat werd er ook duidelijk bijvermeld (urban legend=stadslegende=broodje aap verhaal)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:12

Dat zeg jij, dat mensen er geen last van hebben.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:13

Desiree"]
[quote="Lovely"]Het klopt ook niet als een hond bijt trouwens.
[/quote]
Maar de omstandigheden kloppen ook niet. Zoals al eerder gezegd, de mensen (ouders/hondeneigenaars) moeten het voorkomen, ZIJ dragen de verantwoordelijk, ZIJ zijn schuld als er iets gebeurt, niet de hond, niet de kinderen. MAar als ze daar te lam voor zijn, dan moeten ze geen hond nemen.
[/quote]
Maar als ouders hun kinderen niet leren hoe ze met dieren moeten omgaan (en jammer genoeg doen idd een hoop ouders dat niet) kunnen de *kinderen* daar toch niets aan doen? Ze zijn misschien wel vervelend, maar zoals je al zei: het is de schuld van de ouders. Jij zei:
[quote="Desiree schreef:
Ik waarschuw kinderen om haar niet te aaien, als ze dan bijt omdat ze niet luisteren, dan is dat net goed.

Als jouw hond een kind bijt zit je als eigenaar zowieso fout: want jij heb jouw hond de kans gegeven om te bijten. (net zoals dat je als ouder ook fout bezig bent als je je kind naar een vreemde hond laat toerennen). Het is nooit 'net goed' als een kind word gebeten.... Juist verschrikkelijk stom van de mensen die verantwoordelijk zijn.

En wat betreft het loslopen: ik vind absoluut dat honden af en toe moeten kunnen rennen. En dan bedoel ik écht rennen, zoals paarden ook in een wei moeten kunnen. Maar daarvoor heb je het bos/strand/veld/whatever, en ik vind dat je op straat of in een woonwijk iig wel een lijn bij je moet hebben zodat je je hond kan aanlijnen als het nodig is (vanwege andere honden,(bange) mensen, etc).