Hebben jullie problemen met een los lopende hond?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:19

Desiree"]
[quote="Sorane schreef:
Ik denk dat sommige mensen honden niet echt prettig vinden, maar er zijn zeker weten ook mensen die de schurft aan kinderen hebben. Er is toch wel een heel duidelijk voorbeeld van aanwezig hier op Bokt. Sorry maar kinderen zijn wel de toekomst! Honden niet. Hoe banketstaaflig het ook klinkt. Die hond gaat later niet voor mij zorgen als ik oud en grijs in het bejaardentehuis zit, zo'n kind mischien wel.

DAt heeft er allemaal geen zak mee te maken. Je bent gewoon niet realistisch.
Kinderen moeten worden opgevoed, alles moet ze geleerd worden. Maar het lijkt erop dat ouders hun kinderen liever in onwetenheid laten dan dat ze energie erin steken door ze dingen (af) te leren.

Als kinderen de toekomst hebben, en ze worden niet naar behoren opgevoed..... hoe zal de toekomst dan worden? Ja, paar elementen zijn al voelbaar: individualisering.

Als je ze daarentegen dierenliefde bij brengt, zullen ze bij gevolg ook meer respect opbrengen voor de mensen in hun omgeving. Zou de maatschappij daarvan niet aangenamer worden?
[/quote]
Ja miss hond jouw insteek weten we nu wel. Er valt met jou niet te praten. Jij vind dat jou hond heilig is en iedereen die er alleen al naar kijkt wil je het lieft van alles aandoen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:20

Billy"]
Ik ben dol op kinderen, maar als ik de opvoeding van een hele hoop kinderen hier zie, word ik bang voor de toekomst.
Kinderen leren geen regels meer, kunnen doen wat ze willen en worden altijd de hand boven het hoofd gehouden.
Kan me niet voorstellen dat dat karakters vormt die nodig zijn om later in de maatschappij te functioneren.
[/quote]
sja, dat signaleer ik dus ook. ik vind veel kinderen dan ook onuitstaanbaar geworden. uiteraard zijn hun ouders de schuldigen, de kinderen zijn degenen echter die het over zich heen krijgen.

[quote="Sorane schreef:
[Ja miss hond jouw insteek weten we nu wel. Er valt met jou niet te praten. Jij vind dat jou hond heilig is en iedereen die er alleen al naar kijkt wil je het lieft van alles aandoen.
[/quote]

Sja miss kind, deze reactie zegt meer over jou dan over mij! Je bent gewoon emotioneel en reageert nu niet meer redelijk. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:23

Desiree"]
[quote="Billy"]Ik ben dol op kinderen, maar als ik de opvoeding van een hele hoop kinderen hier zie, word ik bang voor de toekomst.
Kinderen leren geen regels meer, kunnen doen wat ze willen en worden altijd de hand boven het hoofd gehouden.
Kan me niet voorstellen dat dat karakters vormt die nodig zijn om later in de maatschappij te functioneren.
[/quote]
sja, dat signaleer ik dus ook. ik vind veel kinderen dan ook onuitstaanbaar geworden. uiteraard zijn hun ouders de schuldigen, de kinderen zijn degenen echter die het over zich heen krijgen.

[quote="Sorane schreef:
[Ja miss hond jouw insteek weten we nu wel. Er valt met jou niet te praten. Jij vind dat jou hond heilig is en iedereen die er alleen al naar kijkt wil je het lieft van alles aandoen.
[/quote]
Sja miss kind, deze reactie zegt meer over jou dan over mij! Je bent gewoon emotioneel en reageert nu niet meer redelijk. Knipoog


Je zou het ook aanpassen kunnen noemen. En ik vind mezelf nog redelijk vergeleken bij jou! Ben toch benieuwd wie er meer agressief is je hond of jij zelf!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:26

ik denk jij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:28

dames lukt het een beetje Haha!

het blijft gevaarlijk om iets over kinderen te zeggen in het bij zijn van moeders, maar ook moeilijk iets over dieren in het bijzijn van grote dieren liefhebbers.

Wat ik wel jammer vind is dat er over een niet opgevoede hond van alles gezegt mag worden
Maar over een niet opgevoed kind niet.

Juist omdat die de toekomst zijn, mag er best geluisterd worden naar wat de omgeving op merkt.

Nu is bij ons op het werk de tijd van vakantie werkers weer aangebroken.
Maar ik neem toch een heel groot verschil waar, met 15 jaar geleden, toen ik op dat zelfde bedrijf vakantie werk deed.

8 uur werken, nee toch, daar word je moe van.
iets niet goed gedaan, word uiteraard gemeld, de grote mond die je van sommige krijgt, nou sorry, dat zou je vroeger (en zo oud ben ik nu ook weer niet) echt niet durven zeggen.

Of denken de moeders daar dan anders over.
Eerlijk zeggen Haha!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:52

Citaat:
maar ja,
leg dat eens uit aan ouders zonder dieren ..........


Als ik met m'n paard over straat ga hoor ik vaak genoeg ouders naar hun kinderen roepen "NIET ACHTER HET PAARD"

Ook ouders "ZONDER" dieren.

Ze weten wel dat je niet achter een paard mag lopen omdat ie kan trappen als ie schrikt.
Maar om de link te leggen dat vreemde honden ook wel eens kunnen bijten van schrik dat komt niet bij ze op Verward

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:07

Citaat:
Wat ik wel jammer vind is dat er over een niet opgevoede hond van alles gezegt mag worden
Maar over een niet opgevoed kind niet.


Ben ik het helemaal mee eens

Ik denk dat er genoeg honden zijn die beter luisteren dan sommige kinderen

Al met al wil ik niet de kinderen afvallen hoor, die vind ik ook ontzettend leuk Haha! ik denk dat ik met mijn kinderen (mocht ik die krijgen) maar een puppy-cursus ga volgen om de gulden middenweg te nemen Haha!

En dames, laten we niet te persoonlijk worden.
Een forum is opgericht omdat mensen nu eenmaal niet altijd dezelfde mening bevatten. Anders had het forum ook totaal geen nut gehad toch???

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:22

Pervinco schreef:
Weet trouwens niet hoe het bij jullie zit, maar we hebben een St. Bernard die al meermalen aangevallen is door andere (loslopende) honden. Nou dan ben je blij dat je een riem omhebt... Kan me nl niet voorstellen dat jullie hond zo goed luisterd dat hij naar je toe komt als ie aangevallen wordt.


Als mijn hond aangevallen word (aangelijnd of niet) laat ik hem zijn gang gaan. Ik ga me daar niet mee bemoeien. Ik heb vaak zat meegemaakt dat een loslopende hond Balou aanviel terwijl Balou aangelijnd was. Balou weet zichzelf prima te redden. En ik kan ook echt wel het verschil zien tussen aggressief doelgericht mijn hond aanvallen, of "spelend" over wie is hier de baas....

Zowiezo, als een andere hond los is en aanvalt, je kunt niks...

Nu weer even ontopic, er is in dit geval echt niks mis met dat de hond losliep vind ik. HEt kind zat fout, en daar kun je jou of de hond geen schuld aan geven. Tuurlijk hoor je altijd oplettend te blijven, maar de hond heeft in mijn ogen niet fout gereageert.

MAar jah, aan de andere kant, de vraag is ook, het blijven dieren, elk dier is onbetrouwbaar. Zolang je niet in een losloop zone loopt met je hond, hoort deze aangelijnd te zijn, kun je een flinke boete voor krijgen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:38

Mijn hondje kan zichzelf niet verweren .Als ze aangevallen wordt, dan spring ik voor haar in, en dat kan heel hardhandig zijn voor die andere hond. En dan moet die hondeneigenaar eens proberen te mauwen!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:46

Ik denk dat ik dat ook zou doen. Mijn vriend zegt dat je dat nooit moet doen, maar ik heb ook maar een klein hondje.

Ik denk niet dat ze een aanval van een grote hond zou overleven als die haar te grazen neemt.
Dan loopt ik zelf liever wat bijtwonden op dan dat mijn hondje dood-gebeten wordt. Dat van mij heelt wel weer...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:47

Ik heb ze wle eens van mijn hondje afgetrokken hoor. Ik pak ze met 2 handen aan weerzijden van de hals vast bij het nekvel. en dan knijp ik er nog eens goed bij.... want ik ben dan pislink.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:52

Onze buren hebben een kat (of is dit nu heel erg off-topic? Tong uitsteken) en hun andere buren hebben een tweeling van een jaar of drie. Die kat doet helemaal niks. Dit zit te zitten miauwt altijd heel beleefd als ik thuiskom (dat is 'm geraden ook, want 's winters zit ie uren op mijn motorkap zijn kont te warmen Haha!).

Die kinderen rennen als indianen achter dat beest aan, jagen hem op tot in zijn eigen tuin en als ze hem te pakken krijgen, slaan ze erop. En niet zachtzinnig Ik stond een keer toevallig om het hoekje en betrapte ze op heterdaad. Toen wisten ze ineens niks meer te zeggen. Naar de grond kijken, met de handjes wriemelen en een beetje mompelen. Sindsdien vind ik ze niet meer aardig Knipoog Hun moeder heeft dat ook door, hoewel ik er nooit iets tegen haar over gezegd heb. Ze kijkt altijd heel typisch naar me... Haha!
Maar ook ik word giftig als ik kinderen dieren zie meppen of opjagen... Boos!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:53

Gelukkig is het bij mij nog niet voor gekomen, maar ik zal het onthouden dan weet ik in iedergeval wat ik kan doen Lachen

Wat mij ook verteld is, is om de oor vast te pakken en een slag te draaien....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:54

WAt een rare kinderen Elles! Ik plaagde vroeger ook katten als ik de kans kreeg, maar owee als mijn moeder dat zag! Dan zwaaide er wat voor mij!

Gulpje

Berichten: 8076
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:12

Wij hadden vroeger een ruwharige teckel, Saar. Dan liepen we met haar in het bos, en kwam er een man met een grote hond aan lopen. Wij tegen die man; meneer, hou u hond vast, want onze teckel valt hem aan! Meneer: Hahahahahaha!! Gevolg: onze teckel die met haar tandjes in de nek van zijn van angst piepende grote hond hing Haha!
Dit is overigens erg vaak gebeurd, maar niemand geloofde dat die Teck zomaar op een grote hond zou afspringen.
Voor kleine hondjes was ze trouwens erg bang Verward

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:48

Het verhaal van de hond met de nietjes in de oor is een broodje aap verhaal. Dit is dus nooit gebeurd! Ik dacht dat dat inmiddels wel op heel internet bekend was maar niet dus Knipoog
Het vliegt al jaren rond over het internet en telkens met een ander ras in de hoofdrol.

Nu kruip ik even in de rol van (opgeleide) hondeninstructrice:
Uit ervaring kan ik vertellen dat een hoop mensen denken en vertellen dat ze hun hond goed onder appel hebben maar dat daar in de werkelijkheid weinig van klopt.
Een reu die onder appel staat zal niet achter een loops teefje aanrennen.
In andere landen worden gewoon gehoorzaamheidswedstrijden (dus met los volgen en af uit het zicht etc.) gehouden waar loopse teven gewoon meedoen tussen de reuen. Het kan dus best.
Ook een politiehond (en dan bedoel ik niet de knpv honden) zal niet achter een loopse teef aanrennen, zou een mooie boel worden.

Verder wil ik me er niet teveel mee bemoeien omdat ik uit ervaring weet dat de meeste mensen toch niet veranderen, maar ik wil twee dingen kwijt

Ik vind het doodeng dat er mensen zijn die kinderen op gelijke hoogte zetten met honden, of honden zelfs hoger plaatsen.
Een hond van mij die, om welke reden dan ook, een kind echt doorbijt gaat meteen naar de dierenarts en krijgt een spuitje. Hoe erg ik dat ook zal vinden. De wet is hierin ook heel simpel: een hond mag eenvoudigweg niet bijten in welke omstandigheid dan ook!

Verder vind ik het heel knap dat iedereen die zijn hond los laat lopen zijn hond zo goed aan het luisteren heeft. Mijn honden luisteren ook goed, daarvoor is het voor mij geen enkele moeite om de riem vast te houden.
Ze trekken toch niet en ik hoef anderen niet te laten zien hoe goed ze los kunnen lopen.
Door je niet aan de wet te houden verpest je het voor een heleboel andere hondenliefhebbers. In mijn woonplaats zijn er de laatste jaren tal van regels bijgekomen en mag je al op een hoop plaatsen niet eens meer met een aangelijnde hond komen.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er nog meer regels komen of voordat de hondenbelasting nog hoger wordt.
Uiteindelijk trekken de hondenliefhebbers echt aan het kortste eind helaas.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:51

WAt bedoel je met dat "mensen kinderen en honden op gelijke hoogte zetten". Is dat in rangen in opvoeding? Want dat is niet verstandig nee.

Of bedoel je dat er aan de kant van kinderen (bij de ouders van die kinderen natuurlijk) geen enkele verantwoording gedragen kan worden?

En vind jij dat nou eerlijk, dat een hond die getergd wordt door kinderen en waar niet voor opgekomen wordt, ten einde raad gaat bijten, dat daar de schuld bij ligt? Want dat proef ik uit jouw zinnetje "een hond mag eenvoudigweg niet bijten, in welke omstandigheid dan ook"?

Ik vind dat ook dieren recht hebben op een eerlijke behandeling en benadering. Als je altijd alle verantwoordelijkheid bij honden legt, dan komen de mensen die dieren vals maken gemakkelijk weg.

De wet legt teveel beperkingen op, en dan gaan mensen zich genoodzaakt zien zich de kont tegen de kribbe te gooien. Alles moet binnen de perken. GElukkig ga ik de stad uit, naar het platteland....

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:09

Desiree schreef:
WAt bedoel je met dat "mensen kinderen en honden op gelijke hoogte zetten". Is dat in rangen in opvoeding? Want dat is niet verstandig nee.

Of bedoel je dat er aan de kant van kinderen (bij de ouders van die kinderen natuurlijk) geen enkele verantwoording gedragen kan worden?

En vind jij dat nou eerlijk, dat een hond die getergd wordt door kinderen en waar niet voor opgekomen wordt, ten einde raad gaat bijten, dat daar de schuld bij ligt? Want dat proef ik uit jouw zinnetje "een hond mag eenvoudigweg niet bijten, in welke omstandigheid dan ook"?

Ik vind dat ook dieren recht hebben op een eerlijke behandeling en benadering. Als je altijd alle verantwoordelijkheid bij honden legt, dan komen de mensen die dieren vals maken gemakkelijk weg.

De wet legt teveel beperkingen op, en dan gaan mensen zich genoodzaakt zien zich de kont tegen de kribbe te gooien. Alles moet binnen de perken. GElukkig ga ik de stad uit, naar het platteland....


Nee, ik bedoel dat zeker niet in rangorde verhoudingen maar het feit dat sommige het normaal lijken te vinden dat een hond een kind bijt.
Natuurlijk is er van de hond uit altijd te verklaren waarom hij bijt maar dan heb je als baas al lang en breed gefaald. Je kunt altijd voorkomen dat je hond een kind bijt. Een zelfverzekerde hond bijt niet zomaar als hij ergens van schrikt. Als je weet dat je onzekere hond hebt die wel bijt als hij ergens van schrikt zorg dan dat niemand (en zeker een kind niet) hem aan het schrikken kan maken. Kun je dat niet voorkomen (in hele drukke situaties bijvoorbeeld) doe hem dan even een snuitje of korfje om.
Altijd beter dan dat hij iemand echt bijt en in beslag genomen wordt en vervolgens afgemaakt.

Natuurlijk zijn de ouders van de kinderen fout als die een hond pesten, maar zeker ook de eigenaar die die kinderen in staat stelt om die hond te pesten. Hier zal dat echt niet gebeuren hoor. Vreemde kinderen kunnen hier niet zomaar bij de honden en verder laten wij de honden nooit, maar dan ook geen seconde, alleen met kinderen.
De wet zegt dat een hond in geen enkele omstandigheid mag bijten. Dat betekend dus als jouw hond een mens echt goed doorbijt jij je hond kwijt bent. Dat is wat ik zeg. En mede daardoor probeer ik ten alle tijden te voorkomen dat een van mijn honden in een situatie belandt waardoor hij zou kunnen bijten.
De hond is in principe nooit verantwoordeijk, altijd de eigenaar.
Maar vergis je ook niet in aangeboren angst (wat vaak overgaat in angstagressie), dit komt bij steeds meer hondenrassen (en ook niet rassen) voor.
Niets is zo gevaarlijk en onvoorspelbaar als een angstig (agressieve) hond en helaas wordt deze ook nog vaak ten onrechte als zijnde dominant behandeld wat de zaak nog gevaarlijker maakt.

Verder draai jij de zaken om. 30 jaar geleden mocht je nog overal komen met je hond en mochten ze ook nog bijna overal los.
Helaas werd de hond een modeproduct en kwamen er veel meer honden bij en ook bij veel mensen die niet met honden om kunnen gaan. Hierdoor ontstond er overlast (poep overal, honden die tegen iedereen opspringen, bijtincidenten etc.) waardoor er in de loop van de jaren steeds meer regels zijn bijgekomen.
Daar kun je dan wel tegenin gaan maar het enige wat je bereikt is dat er nog meer regels gaan komen en ze nog meer gaan proberen te ontmoedigen om honden te houden o.a. door de hondenbelasting nog veel hoger te maken. Uiteindelijk verlies je dat toch.
Persoonlijk zie ik er meer in om met zijn allen te zorgen dat niemand last heeft van onze hobby, misschien dat er dan wel regels komen te vervallen.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:18

Okee, ik heb niet het hele topic doorgelezen (ga ik zo doen), maar nu even mijn reactie:
Bekend is dat honden officieel niet los mogen lopen. Er zijn een heleboel mensen die dat wel doen (waaronder ik toen onze hond nog leefde Bloos ), maar officieel mag het dus niet. En ook al is je hond nog zo lief en braaf, ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die dat vervelend vinden. Wat nou als je bang bent voor honden, iedere keer worden je weer de stuipen op het lijf gejaagd als je een hond los ziet lopen. Want het zal maar een keer misgaan met iemand die ook DENKT dat zijn hond braaf is... ik kan me de angst van die mensen wel voorstellen.
Tuurlijk had dat kind je hond niet zomaar mogen aaien (hadden ze ook kunnne doen als hij aangelijnd was, en dan had hij waarschijnlijk net zo gereageerd), maar nu hij los loopt ben JIJ wel de verantwoordelijke.

Oke, er bestaan nou eenmaal zeikerds die het er gewoon om doen, maar in dit geval zit jij ook fout omdat je hond niet aangelijnd was en dat officieel wel moet.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:04

MarianneR schreef:
Tuurlijk had dat kind je hond niet zomaar mogen aaien (hadden ze ook kunnne doen als hij aangelijnd was, en dan had hij waarschijnlijk net zo gereageerd), maar nu hij los loopt ben JIJ wel de verantwoordelijke.


Als een hond een mens bijt ben je als eigenaar altijd verantwoordelijk en word je ook verantwoordelijk gesteld voor de schade, of hij nu wel of niet aangelijnd is en wat er ook aan vooraf gegaan is.

Je hond kan zelfs in beslag genomen worden als hij jou probeert te verdedigen als je aangevallen wordt en daarbij te hard of te vaak bijt.
Dat was wat ik al eerder probeerde aan te geven met het feit dat een hond volgens de Nederlandse Wet geen mensen mag bijten, in geen enkele omstandigheid.
Alleen de honden van de politie en bewakingsdiensten mogen dat.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:19

O, dat wist ik niet. Maar daarom snap ik wel dat honden aangelijnd moeten zijn, om elk risico te beperken. Er zijn ook genoeg baasjes die vinden dat hun hond braaf is, maar die dat toch niet blijkt te zijn. Persoonlijk heb ik er niets tegen als honden los lopen, ik deed dat ook altijd met onze hond. Maar ik begrijp wel dat er mensen tegen zijn, en heb daar ook begrip voor.

Desiree schreef:
Ik plaagde vroeger ook katten als ik de kans kreeg, maar owee als mijn moeder dat zag! Dan zwaaide er wat voor mij!

Oja, maar je bent wel tegen kinderen die een hond willen aaien? Apart.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:10

MarianneR"]
Oja, maar je bent wel tegen kinderen die een hond willen aaien? Apart.
[/quote]
Mijn moeder zei ook tegen mij dat ik niet elke hond moest aaien die ik tegen kwam. Sja, ik ben ook een kind geweest. Met het enige verschil dat ik WEL een moeder had die moeite deed om mij dingen (af) te leren. Dat kostte haar veel energie, maar zij had dat er WEL voor over.

Het zijn iedere keer, in elk verhaal dat ik hier lees komt het erop terug: de ouders die in gebreke blijven. GEbreke blijven in het aanleren van hun kinderen van kennis en inzicht, ze eens terugfluiten, hun hond niet voldoende beschermen tegen kinderen.

Wat ThePast03 eerder zei, dat er meer mensen honden nemen zonder er verstand van te hebben, dat is zeker waar en dat zal een grote rol spelen in bijtincidenten, daarbij zijn dat soort mensen de grote leveranciers van honden aan het asiel. MAar het is ook opvoeding, of beter gezegd het gebrek eraan. En dat zie ik in elke vorm van opvoeding terug, niet alleen bij honden, maar ook bij kinderen (en bij paarden!). Mensen zijn op alle gebied te lamlendig om op te voeden en verantwoording te nemen. En ze schuiven het altijd af op de omgeving als er iets mis gaat.

[quote="ThePast03 schreef:
[Hierdoor ontstond er overlast (poep overal, honden die tegen iedereen opspringen, bijtincidenten etc.) waardoor er in de loop van de jaren steeds meer regels zijn bijgekomen.
Daar kun je dan wel tegenin gaan maar het enige wat je bereikt is dat er nog meer regels gaan komen en ze nog meer gaan proberen te ontmoedigen om honden te houden o.a. door de hondenbelasting nog veel hoger te maken. Uiteindelijk verlies je dat toch.
Persoonlijk zie ik er meer in om met zijn allen te zorgen dat niemand last heeft van onze hobby, misschien dat er dan wel regels komen te vervallen.
[/quote]

Ik kan er alleen maar op toezien dat mensen geen last hebben van MIJN hobby. Dat is het enige. Helaas doen dat niet alle hondenmensen met mij, en daarmee moet ik met hen de schuld dragen. Ik ben het zo zat, al die beperkingen, zo SPUUGzat... Ik ga de stad uit, naar het platteland. DAar heb je veel minder van dit gezeik. Minder mensen, meer dieren, meer ruimte. Daar ga ik naartoe.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:39

Citaat:
Je hond kan zelfs in beslag genomen worden als hij jou probeert te verdedigen als je aangevallen wordt en daarbij te hard of te vaak bijt.


Inderdaad, en het mooie is dus ook nog eens dat dit ook gebeurt als je hond thuis een inbreker bijt...

Een hond is een teritoriaal dier en zal dus bijna altijd zijn eigen terrein verdedigen. (behalve die van ons die gaat onder de tafel zitten Haha! )

De inbreker overtreed de wet door bij jou in te breken, maar als hij word gebeten door je hond word je hond afgemaakt en hij krijgt een waarschuwing of super lichte straf omdat "hij dan z'n lesje wel geleerd zou hebben" maar jij mag wel je trouwste vriend een spuitje laten geven.
Vind ik wel krom.

En dit is dus gebeurd bij een oud collega van mij. Hond heeft nog nooit aangevallen of gebeten daarvoor.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:51

Nederland is geen rechtvaardig land. Ik zou ervoor vechten om die hond niet af te laten maken overigens. Dit is te veel onrecht, dat zou ik nooit over me heen kunnen laten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:14

Desiree schreef:
WAt een rare kinderen Elles! Ik plaagde vroeger ook katten als ik de kans kreeg, maar owee als mijn moeder dat zag! Dan zwaaide er wat voor mij!

Katten plagen?? Waarom moeten kinderen in hemelsnaam dieren plagen, ik vind dat nogal zielig eigenlijk.