Goede MP3-speler

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:43

Rainie schreef:
Ik zou zeggen, ga voor de Apple Ipod.
Mijn vader heeft die, en voor mijn verjaardag ga ik voor de Ipod Mini
4 Gb opslagruimte, dus ongeveer 1000 liedjes. En ongeveer 290 euro.


Jep ik krijg ook een Ipod Mini! Hij komt in juli in Nederland als het goed is he?

ariekkie

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Klaaswaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 16:50

ikke wil ook een mp3-speler!

maar ze zijn nu al een stuk goedkoper geworden hea! welke hebben jullie??

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:10

je moet eerst bepalen wat je zelf wil.

allereerst opslag. Wil je heel erg veel, dus in de GB dat je alles wat je hebt erop kan zetten en zo. (dan zit je al snel in de paar honderd) . Of wil je er alleen de nummers op hebben die je luisterd en verder maakt het niet zo veel uit. Dus bijvoorbeeld 128 (ongeveer 20 mp3 ) 265 (ongeveer 60 mp3) of 512 (ongeveer 120 mp3) ...

Dan ga je je budget bepalen. 256 mb en 128 mb kan tegen woordig voor een redelijke kwaliteit zo tussen de 80 en de 150 euro. Makkelijk. Je kunt ze zelfs al krijgen voor 40 of 50 euro, maar daar zou ik mee oppassen, ik zou als je rond de 128 of 256 mb wilt zitten toch voor een budget voor zeker tussen de 80 en de 140 gaan zitten. Verder heb je nog radio's, voicerecorder.

Maar waar je bijvoorbeeld ook aan moet denken. Wat voor soort batterij. Wil je een oplaadbare lithium (dat is wat je telefoon wilt) en dan met een oplaadapparaat of via de usb poort (opzich best handig, alleen niet echt als je op vakantie gaat, dan zit je zonder laadapparaat als je laadapparaat je computer is) of gewone oplaadbare batterij, of AAA batterij (heb je daar een oplader voor) etc...


Ik heb zelf bijna een jaar de creative rhomba gehad. Was in eerste instantie ENORM tevreden over die mp3 speler, tot ik na 8 maanden ineens een error kreeg, dat hij zich uitzichzelf ging formateren, waarna hij een system recovery ging doen, waar hij vervolgens nooit mee gestopt is aangezien ik er na 2 weken mee ben terug gegaan naar de winkel. Opgestuurd naar creative, alles leuk en aardig, na 3 weken kreeg ik een heel nieuwe apparaat. Leuk! dacht ik, kan ik weer vooruit. Niet dus, met hetzelfde model maar nieuw apparaat had ik na 2 weken ineens hetzelfde probleem. Hij is nu opnieuw opgestuurd, en ik hoop dat ik nu een nieuwe mag uitzoeken. ik ben zelf op het moment heel erg geintresseerd in de packerd bell audio dream met 512 mb, maar je hebt ze ook in 256 en 128 mb...

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:40


Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:07

cracker schreef:
Zoveel hoeft die van mij niet te hebben hoor. Het is alleen voor op vakanties, tijdens bijv. uitmesten of op de fiets naar school... Denk dat tegen de 35 liedjes ofzo zat is... Je kan er toch steeds nieuwe opzetten/oude afhalen??


Ik heb er een bij de blokker gekocht, van Xirion. 128 mb, was volgens de laatste folder iets van 40 euro. Enige nadeel is dat de batterijen niet zo lang meegaan.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:37

mijn tip! als je dan een mp3 speler wilt! Zorg dan iig dat je een goede hebt! Haal dingen als mp3 spelers niet bij zaken als Blokker, Kruidvat, ed. Blokker en Kruidvat zijn niet gericht op apparatuur.,.. wat kruidvat aanbied is lage kwaliteit en hetzelfde geld eignelijk voor blokker. Elke keer als wij iets in de trand van dvd spelers, mp3 cd spelers, oid kopen bij de blokker gaan ze stuk voor stuk binnen 1 maand kapot! Ben slim, en koop je mp3 speler in een zaak die zich op dat soort dingen gericht heeft!

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:47

ik heb sinds vrijdag een packard bell audiokey FM, 512 mb, met fm radio en voicerecorder.. (niet dat ik dat gebruik maargoed Tong uitsteken)

http://packardbell.nl/products/node1712.asp

deze kostte bij de dixons 120 euro. (met de helft minder geheugen kostte ie 99) schattig klein dingetje. fungeert ook als memorystick.

maar het hangt er absoluut vanaf wat je ermee wilt

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 23:25

ik heb twee weken geleden een 512 mb mp3 spelertje gekocht van 'victory' bij de mediamarkt. hij is heel simpel, weinig functies en knopjes, maar prima geluid, en dat is het belangrijkst. hij kostte 99 euro, en dat is geloof ik behoorlijk goedkoop voor 512mb!

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 07:51

dat is zo goedkoop dat ik bijna zou gaan twijfelen over de kwaliteit van het apparaat...

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:14

Ik heb nu al 2 jr een MPIO met 128 mb. Super dingetje. Ik gebruik hem elke dag, meerdere keren per dag. Destijds was hij zo'n 120 euro.

Het programma dat ik gebruik om muziek te laden (naar de PC) maakt de muziekbestanden behoorlijk klein (tussen de 1.5 en 2 MB). Ik kan hierdoor behoorlijk wat nummers op mn MPIO kwijt.

Helaas, is hij nu echt op, en ga ik binnenkort een nieuwe kopen. Waarschijnlijk de Nike Philips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:41

Geen Ipod kopen. Mijn zusje heeft dat #*#(@& ding gehad en had alleen maar ellende. Zij en mijn mams hebben nu de MP3 speler van B&O. Dat is een top ding.

Je moet eerst kijken wat je budget is.

Heb je rond de 200 a 500 euro dat zou ik als ik jou was eens naar de mediamarkt gaan die hebben leuke aanbiedingen nu.

Heb je tussen de 500 en de 800 euro dat zou ik voor B&O gaan. Voor 500 heb je er een met 512mb en voor 800 euro heb je er een met 3gb erin. Mijn zusje heeft die met 3gb en dat ding is echt prachtig. Heel licht in gewicht zit geen losse batterij in. Je legt hem op een soort van dockingstation om hem op te laden en vol te stoppen met muziek.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 10:14

Hmmm mn vriendje heeft al een tijdje een Ipod, nou ja, eigenlijk 2. En hij is er heel erg blij mee. We gebruiken hem vooral als muziekinstallatie voor in de woonkamer (aangesloten op speakers).

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:57

je kunt voor muziek installatie ook gewoon een kabeltje van zo'n 8 euro kopen, die je aan de ene kant in je mp3 speler stopt waar je oortjes ingaan, en 2 plugjes (een rode en een zwarte) die je in je muziek installatie steekt. KLAAAAAAR

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:01

ik heb er een van € 40 , bij de blokker. Ik ste; ook niet veel eisen. Als er maar een usb aansluiting aan zit, en er dus muziek op kan Haha!.Dingetje werkt tot nu toe erg goed.

pepijntje
Berichten: 117
Geregistreerd: 28-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:05

Beetje oud topic maar ik vraag me af of het problemen geeft als ik muziek wil zetten van mijn computer op een mp3speler omdat ik Windows 98 heb. Lachen
Of maakt dat helemaal niet uit ?

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:32

Ik heb op de HCC dagen een mp3 speler gekocht van NoRRoD. Het is een merkloos dingetje met 512 mb geheugen en was helemaal niet duur, 62 euro. En tot nu toe ben ik er erg tevreden over.
Ik heb nog wel een tip voor je: als je een mp3 speler gaat kopen, let dan op de speelduur, die kan heel redelijk zijn, maar je hebt er ook die elke twee uur een nieuwe batterij nodig hebben.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:35

Pepijntje, als je in een onlineshop een mp3speler zoekt, staan er meestal minimum systeemeisen bij. En anders moet je dat gewoon even vragen in de winkel.
Maar de meeste mp3-spelers werken ook gewoon onder 98.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 11:45

ik krijg er misschien 1 met kerst,maar ik heb een xiron(van de blokker) op het oog...is die goed??????

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:00

Shiloh schreef:
mijn tip! als je dan een mp3 speler wilt! Zorg dan iig dat je een goede hebt! Haal dingen als mp3 spelers niet bij zaken als Blokker, Kruidvat, ed. Blokker en Kruidvat zijn niet gericht op apparatuur.,.. wat kruidvat aanbied is lage kwaliteit en hetzelfde geld eignelijk voor blokker. Elke keer als wij iets in de trand van dvd spelers, mp3 cd spelers, oid kopen bij de blokker gaan ze stuk voor stuk binnen 1 maand kapot! Ben slim, en koop je mp3 speler in een zaak die zich op dat soort dingen gericht heeft!


jeetje zeg, jou stukje stikt van de vooroordelen. het ligt er ook aan hoe hoog je je verlangens stelt. Ik heb er ook een van de blokker, en hij bevalt me prima. Sjonge.....

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:58

ik heb er ook pas 1 gekocht bij de kijkschop.
het merk is lenco.
er staat 128 mb op en hij was in de aanbieding.
hij was 40 euro en hij doet het heel goed

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 20:43

Zijn er mensen die een mp3 speler van de blokker hebben ?? Zo ja, bevalt ie ja of nee..Zo nee waarom niet?

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:25

Ik zou gaan kijken bij de media markt. Daar hebben ze veel verschillende soorten (zowel de dure als goedkope exemplaren die mensen hier noemen) Daarbij lopen daar verkopers die wat afweten van dit soort dingen. Dat heb je bij de blokker en kruidvat niet. Je kunt je beter goed laten informeren. Ik ben ook bij verschillende winkels geweest. Ik zou voor 128 of 265 Mb gaan. Daar kunnen behoorlijk wat liedjes op. En alles wat je niet meer wilt haal je er af (daar luister je toch niet meer naar) Vraag gewoon in de winkels wat het beste geluid heeft.

Wat ook heel handig is, een mp3 speler met usb poort/aansluiting(die aan de speler vast zit). Die kan je in iedere computer steken. Veel mp3 spelers moet je aansluiten via een kabel. Dat is niet altijd handig (had ik ook bij mijn vorige!) Op die manier kan je ook op school of bij vrienden bestanden van de computer halen. Je hebt immers niet altijd een kabel bij je.

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:56

Ik heb er eentje van Lifetec, hij komt bij de alid vandaan. 512 mb en hij doet het goed.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 10:29

lindatje schreef:
Ik heb er eentje van Lifetec, hij komt bij de alid vandaan. 512 mb en hij doet het goed.

zie je wel goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn!!! volgens mij doen de gooedkope het even goed als de dure... Schijnheilig

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 10:42

ik heb ook die van Blokker van 40 euro, ik gebruik hem als USB stick en dat er ook muziek op kan, is mooi meegenomen