Is er wat goed mis met mijn relatie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:06

De enige die bepaalt of jij therapie nodig hebt dat ben jij zelf, dat is niet je vriend niet je moeder, maar alleen jij......... Als jij denkt dat je behoefte hebt aan een therapeut dan moet je dat doen, ook hoef je daar echt geen "grote" problemen voor te hebben hoor.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:11

Delphi2 schreef:
De enige die bepaalt of jij therapie nodig hebt dat ben jij zelf, dat is niet je vriend niet je moeder, maar alleen jij......... Als jij denkt dat je behoefte hebt aan een therapeut dan moet je dat doen, ook hoef je daar echt geen "grote" problemen voor te hebben hoor.

Juist! Dat was wat ik wou zeggen...

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:22

Euh... waar maak je je druk om?! Ik weet helaas niet hoe oud je bent, maar ik zou hetzelfde doen met mijn vriend. Ik ken hem nu ook 3 jaar, alles gaat goed, maar ik wil echt nog niet met hem samenwonen! Ik moet eerst leren mn eigen boontjes te doppen en dat geldt ook voor hem hoor! Als ik een huis zou kopen zou ik precies hetzelfde doen als hem. Je bent nog niet getrouwd en 3 jaar is bijna niets als je het een beetje logisch bekijkt. Je koopt imo pas samen een huis als je óf een samenlevingscontract hebt, óf als je getrouwd bent! Je moet je niet zo druk maken hoor! je hebt nog een heel leven om samen te wonen Haha!

misses
Berichten: 59
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 14:40

ik hoef ook niet perse uit huis ofzo maar hij wil perse uit huis en toen kwam het ter sprake dat ik meeging omdat we samen van alles gingen uitzoeken. Toen begon ik het idee steeds leuker te vinden, nu niet meer dus. Als hij dat huisje gaat kopen en dat onder zijn voorwaarden wil ga ik zelf wel een tijdje een flatje huren ofzo als ik er aan toe ben. Ik ben nu bijna 26 en moet ook aan mijn eigen toekomst sleutelen. Samenlevingscontract kan ik wel mee leven maar dan gewoon ieder de helft van de kosten niet hij alles zodat ik misschien met niets overblijf. 3 jaar lijkt al best lang nu ik ouder ben.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:19

Ik zou gwoon op jou tempo alles doen. HOe jij denkt dat het moet volg zeg maar gewoon je hart. Als je ergens aan twijfelt doe dat dan niet of praat erover. Als je vriend er niet over wil praten om weet ik wat voor reden je hebt recht om te weten hoe hij ook over dingen denkt. Een relatie bestaat grotendeels uit praten en respect voor elkaar.

Een samenlevingscontract dat zou je inderdaad best kunnen doen en dan 50/50. Zodat jij ook iets hebt als het eventueel mis zou kunnen gaan. DAt hoeft natuurlijk niet, maar dat is mijn mening. Misschien is samenwonen wel helemaal nog geen optie op dit moment, want als je gaat samenwonen kom je heel wat dingen van elkaar te weten (ergenissen) en dat zou misschien het lastiger maken.

Succes en probeer het allemaal zo zonnig in te zien (ook zitten dingen soms tegen) Probeer zoveel mogelijk te genieten.

gr

misses
Berichten: 59
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 21:31

Ik snap mannen niet denk ik. Wij zien elkaar meestal alleen in het weekend vanwege de afstand en omdat de avond voor mijn paard is. Hij belde en ik floepte er alles uit. Of hij nog wel met mij wil samenwonen, waarom hij denkt nog nooit verliefd te zijn geweest op een vrouw etc. etc. Bij iedere vraag was het stil en bleef het stil. Behalve toen ik vroeg waarom hij vrouwen niet vertrouwde toen zei hij vertel ik je nog wel een x. En over het samen wonen tja het antwoord durf ik niet eens hier te zetten hij regeerde met een lompe (zogenaamde grappige) opmerking. Ik heb gezegd dat de opmerkingen van gister (en daarnet) mij pijn deden en ik er de hele dag over na gedacht heb. Ik moest niet mauwen zei hij Boos! . Iedere x na een vraag bleef het stil en ik vroeg hem waarom ik nooit antwoord krijg op moeilijke vragen en ja hoor weer geen antwoord. Zei hij ga star track kijken jeetje lekker tactisch weer. in de pauze van star track belde hij weer even doet hij normaal nooit 2x bellen. Maar goed had niets bijzonders te melden gewoon zoals normaal. Alleen of ik morgen naar hem toe kom ipv hij naar mij (als wij elkaar door de week zien komt hij meestal hij is om 4 uur uit zijn werk en ik ben pas half 8 thuis) ik zei nou we zien wel.

Maar ja nu weet ik het tenminste samenwonen is van de baan weet alleen niet of ik nu blij moet zijn of niet.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:42

Ik denk dat je jezelf een hoop ellende bespaart.

Toch ind ik het vreemd aandoen. Als hij terugbelt doet het toch aan of hij een soort bevestiging zoekt, van je komt morgen toch wel, je wil toch wel met me praten nog?

Kan je hem niet aanraden om z'n antwoorden op te schrijven voor jou? Het geeft in mijn ogen toch een beetje de indruk dat er een hoop vanbinnen zit waar hij zich geen raad mee weet. Misschien heeft hij er gewoon geen woorden voor. Als dat zo is is het ook heel frustrerend voor hem.... Het klinkt niet optimistisch zo hoor, maar misschien is dat de moeite waard...

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:46

ik denk dat er inderdaad iets goed mis is, als hij nog nooit verliefd is geweest op een vrouw, hoe zit dat dan met jou? (is hij evt. homo?) en als hij vrouwen niet vertrouwt denk niet dat er een goede relatie bestaat zonder vertrouwen.

misses
Berichten: 59
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 21:52

ik vind ook gewoon dat hij zo van die botte opmerkingen maakt zonder enige uitleg verder als ik er naar vraag. Als ik weer eens zeur volgens hem dan maakt hij meteen weer van die geintjes van was ik maar vrijgezel enzo. Soms weet ik gewoon niet of hij nou wel of niet meent dat soort kwetsende opmerkingen.
Ha ha nee homo is hij niet hij kijkt altijd naar meiden. Denk zeker wel dat hij mij niet alleen voor de sex heeft want daar doe ik hem al lang heel erg in te kort omdat ik niet goed in mijn vel zit.

Ik zit gewoon nog steeds te wachten op de vragen die ik hem gister en vandaag (en trouwens wel vaker) gesteld heb heel frusterend. Ik vertel hem altijd alles zelfs teveel eerder. Is dit nu echt onderscheid tussen man en vrouw ofzo? Nu ben ik weer even rustig maar ben er echt kapot van. Hoe meer ik hier op bokt zet hoe meer ik mijzelf ermee confronteer. Wil hem niet kwijt maar hij wil (of kan) niet praten.

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:01

Is er misschien een probleem waar hij heel erg meezit dat hij zo bot doet?

misses
Berichten: 59
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 22:04

dat denk ik dus ook maar waarom zegt hij dat dan gewoon niet? Geef hem alle kansen toch.
Gefeliciteerd trouwens er staat een cadeautje bij je naam.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:36

Misschien moet je s opschrijven wat zn goede en slechte kanten zijn?Zoals je t hier zegt heeft ie alleen maar slechte kanten, maar goed hij heeft schijnbaar meer goede kanten, gezien je nog steeds bij m bent..

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:46

Na het lezen van jouw verhaal en de reacties die je geeft komt er 1 ding in me op : DUMPEN !
Wat een eikel zeg ! Je hoort wel gelukkig te zijn in een relatie en uit je verhaal kan ik dus niet opmaken of jij dat wel bent.

Geen hand vol maar een land vol !
Je verdient veel beter !

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 23:23

Het klinkt alsof hij je vanalles wil vertellen maar niet weet hoe of niet durft...
Misschien moet hij het inderdaad eens opschrijven als praten echt niet lukt.
Maar ik vind het persoonlijk al niet kloppen als je vriend je wat wetten gaat voorschrijven Verward

Geen paard meer als deze dood gaat?! Hallo zeg, jouw hobby, jouw geld en jouw paard... Als hij dat niet kan respecteren is er iets mis.
Geen therapie, niet nodig?! Wie bepaald dat, jij toch zeker, hij zou je moeten steunen!!

Moeilijk oordelen natuurlijk, maar het klinkt niet zo prettig. Denk goed na en ben niet bang om eventueel alleen verder te gaan, dat zou wel eens beter kunnen zijn dat je binden aan een 'schijn' relatie.. Jezelf niet in beelden dat het goed zit als dat niet zo is!
Succes!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 23:28

Ik ga helemaal met Kojack mee.

Waarom zou je daar nog moeite in steken? Hij respecteert je niet.
Ik zou het lekker uitmaken en eerst leren van jezelf te houden. Eerder kun je geen normale relatie hebben.
Ga lekker in therapie als je dat wilt en zorg dat je weer een eigen mening krijgt.

Heel veel succes!

misses
Berichten: 59
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 08:23

Ik weet het niet ben nu zo verdrietig en gekwetst door de opmerkingen die hij geplaatst heeft. We hebben het zo leuk gehad tot het samenwonen verhaal tersprake kwam. Het was eerst de bedoeling dat we gingen samenwonen en het tegendeel heeft hij mij nooit verteld dat heb ik er nu uit moeten trekken. Leuk hoor had hij dat niet even eerder kunnen zeggen dat hij het niet zag zitten. Weet gewoon even niet hoe het nu verder moet. Hij kan gewoon niet praten en ik ben heel onzeker foute combi als je het mij vraagt. Wat hij nu wil met deze relatie ik weet het niet wat ik wil wel. En dat zal ik hem nog even extra duidelijk maken want het lijkt wel of hij hints en af en toe laten vallen niet snapt of vergeet ofzo. Dat werkt bij mij niet. Ik word gewoon zo boos en verdrietig als ik onze relatie ter sprake breng hij gewoon stil blijft of er om heen praat. Ik vind Strar Track niet belangrijker hij wel blijkbaar Boos! .

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:25

Het komt op mij heel erg over , alsof hij het allemaal zat is maar het niet uit durft te maken , en daarom allerlei botte hints geeft in de hoop dat het kwartje bij jou wel valt , en dat JIJ zelf wegblijft....

Hij een huis kopen op zijn naam VOOR ALS HET MIS GAAT
Opmerking van was ik maar vrijgezel "hihihaha"
instemmen met een grapje als jij zegt dat je niet gaat samenwonen
nog nooit verliefd geweest op een vrouw (jou)
Nog nooit vertrouwen gehad in een vrouw (jou)
en zo heb ik wel meer dingen voorbij zien komen , die erop lijken dat hij je bewust probeert weg te jagen...... dat is mijn eerste indruk hoor Scheve mond


Echter , dat hij toch weer terugbelt tijdens startrek , als dat heel apart is zeg je ,
dan geft dat toch wel weer aan dat hij je opzoekt.... het zou dan ook nog kunnen dat hij die kwetsende opmerkingen maakt om een balletje op te gooien omdat er erg veel in hem zit waar hij over wil praten...wellicht.

Als in : ik heb nog nooit een vrouw vertrouwd / echt verliefd geweest (maar nu wel..hellepie)

....voor als het mis gaat ...... (bang dat dat gaat gebeuren)

enz. dan is het toch weer bang voor zijn diepe gevoelens , echt bindingsangst.

DAT zou natuurlijk ook nog kunnen !

Maar toch neig ik naar het lomp proberen JOU de knoop te laten doorhakken , zodat hij dat niet hoeft te doen.

Komt vooral omdat je niet laat zien dat de relatie een waardevolle inhoud heeft.... wat je verteld is :

- geen goede sex
- geen vertrouwen
- geen openheid
- niet goed kunnen praten
- geen gelijkwaardigheid in de relatie

enz. enz.

Wat maakt jullie relatie DAN tot een liefdesrelatie , vraag ik me af Verward
Ik zie totaal geen liefdevol vertrouwen hierin , waarop imo een relatie gebaseerd is.....

misses
Berichten: 59
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 08:32

ik ben dus nu heel erg bang dat hij mij probeert weg te jagen dat hij het zielig vind om het zelf uit te maken. Ik bedoel we zouden eerst gaan samenwonen en nu dus niet meer. Hij heeft dus niet alleen gezegd dat hij vrouwen niet vertrouwd maar ook dat hij mij niet vertrouwd. Ik heb niets gedaan om zijn vertrouwen te beschamen dus begrijp het totaal niet en als hij mij het niet wil uitleggen tja hoe moet ik dan weten wat ik moet doen. Ik ben nu boos en verdrietig tegelijk en hij zei gister niets aan de telefoon alleen maar dat ik mauwde. en ik durf een wedje er om te leggen als hij vanavond langs komt dat hij weer net doet als zijn neus bloed en gewoon poepie enzo zegt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:12

Stel dat het waar is, dat hij niet het lef heeft om zelf de relatie te beeindigen, zou jij daar gebruik van maken en de relatie voortzetten voor zolang het nog gaat (totdat hij jou gaat haten en uiteindelijk toch overstag gaat)?

Als ik jou was, zou ik vanavond tegen hem zeggen dat hij weer naar huis kan gaan en dat ik een time out zou willen. Effe 4 weken elkaar niet meer zien en daarna verder kijken. Als hij er niet tegen in gaat weet ik het mijne wel. Het wordt eens tijd dat je sterk wordt en uit deze impasse komt. WAnt van al dat gedraai en getreuzel word je echt niet beter van. Als je dat nu maar eens besefte.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:41

Ja maar wij hebben makkelijk praten.....

geloof me het is echt niet zo makkelijk.... al weet je zelf dat het het beste is.... loslaten is altijd mega moeilijk... al zou je het zelf willen.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:42

Jeezus wat een rotsituatie. Dit is iig geen relatie gebaseerd op wederzijds vertrouwen! Als ik het allemaal zo lees vind ik die zogenaamde vriend van jou maar een gigantische eikel!
Je bent 26 maar je laat je leven als een verliefd pubertje van 16! Ik ben zelf 27 jaar (slechts 1 jaartje ouder dan jou) en woon nu 5 jaar samen met mijn vriend. Je kan niet samen een leven opbouwen als je elkaar niet vertrouwt en al helemaal niet als je vriend steeds zulke lamme opmerkingen maakt om je te kwetsen!
Een keertje geinen kan wel maar je moet ook weer normaal kunnen doen en laten merken dat je van elkaar houdt. Ik heb ook de indruk dat hij overal onderuit probeert te komen. Besef heel goed wat je doet als je met deze vent verder wil gaan. Wat betekent dit voor de toekomst. Hij kiest de weg van de minste weerstand en jij zit met de S.H.I.T. !
Ik zou eens beginnen met een TIME OUT en kijk dan eens verder wat jij wil. Misschien is deze relatie het niet meer waard om voor te leven. Jij klinkt als een hartstikke lieve meid die beter verdient. Kies voor jezelf en leef je leven voor jezelf en niet voor een ander!
Als mijn vriend op een gegeven moment zo met me om zou gaan dan had ik hem al lang voor het blok gezet en als je samen de dingen niet kunt uitpraten dan is de relatie gedoemd te mislukken. Het bommetje zal een keer barsten... bedenk dat wel! Probeer het voor te zijn.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:44

Michelle schreef:
Ja maar wij hebben makkelijk praten.....

geloof me het is echt niet zo makkelijk.... al weet je zelf dat het het beste is.... loslaten is altijd mega moeilijk... al zou je het zelf willen.

En juist om jezelf te beschermen moet je toch je verstand volgen in zo'n geval en niet je gevoel.

Want hoe voel je je nou in een relatie als je weet dat die ander voor jou niet genoeg van je houdt? DAt is toch afschuwelijk? Zodra je dat beseft, weet je dat je er niets mee wint en dat je het net zo goed uit kunt maken.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:49

misses schreef:
ik ben dus nu heel erg bang dat hij mij probeert weg te jagen dat hij het zielig vind om het zelf uit te maken.


Zo komt het precies op mij over ja.. Hij heeft je duidelijke hints maar jij blijft maar aan m hangen, jij wacht af wat hij wil, niet wat jij wil..
Hij vind dit, hij zegt dat, hij doet dit, en jij?? Denk dat je een stuk minder onzeker zou zijn zonder hem, ik kan me niet voorstellen dat zo iemand je zelfvertrouwen geeft! Waarom blijf je bij m?

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:50

Ja dat snap ik, maar toch is het moeilijk... ook al weet je dat er eigenlijk geen toekomst is loslaten blijft moeilijk. A omdat je gevoel niet zomaar weg is.... ook niet als ze zo bot doen. en B je hebt wel zoveel jaar lief en leed gedeeld en dat wil je niet "zomaar" opgeven.

en dan komt daar nog bij dat vaak de "buitenwereld" ook een grote rol speelt.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:52

Ik heb ook een jaar lang aangemodderd in een relatie waar ik niet in wilde zitten. Ik ben nu zo ontzettend opgelucht dat ik eraf ben. Dat je je nu realiseert dat het niet goed zit is het begin. Het wordt je vanzelf allemaal duidelijk en dan ben je er klaar mee en doet het ook geen pijn meer.
Bij mij iig niet.