Mijn hond is gegrepen door een bull terrier...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:16

Saskia008"]
[quote="BeNGeL schreef:
alleen mijn hond liep los


Bloos Knipoog de bull zag vast aan een touw, maar dat maakt niet uit eingelijk, als die hond andere honden niet mag moet je hem in de gaten houden, maar het is gebeurt, nu maar hopen dat de golden beter word
[/quote]

Als de bull aan de lijn zat, kun je de eigenaar niet aansprakelijk stellen. Dan had je je eigen hond bij je moeten houden.

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 13:33

ik heb de eigenaar ook niet aansprakelijk gesteld dat zie je nergens staan... Ik weet dat mijn hond aangelijnt hoort te zijn... Maar ik ga niet zeggen dat ik de rekening wel betaal terwijl zijn hond ook gemuilkorft hoort te zijn ...
ik vind een loslopende hond die niks doet en andere honden uit de weg gaat minder erg dan een hond die gemuilkorft hoort te zijn en dat niet is...
En dan ga ik niet een torenhoge rekening van een weekend dierenarts betalen als hij dat aanbied en hij weet dat hij een grotere fout begaat ...
Ook als mijn hond wel aangelijnt was dan was het nog gebeurt aangezien Waldo altijd netjes twee meter bij me in de buurt blijft (net zo lang als zijn riem) ook al loopt hij los en pas bij me weg loopt als ik daar toestemming voor geef dus het feit dat hij los liep maakt weinig uit vind ik maar ik stel hem niet aansprakelijk heb hem wel gemeld dat ik voortaan zijn hond liever gemuilkorft zie (net zoals de rest van de buurt dat ook wil zien)

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:43

Citaat:
En de eigenaar betaald ook maar mooi de rekening ze weten dat hij vals is dus hoort hij gemuilkorft te zijn op het moment dat hij `t erf verlaat... ondanks dat ik mijn hond los had lopen is hij nog schuldig want Waldo trekt zich nooit wat aan van andere honden en loopt er altijd recht voorbij zonder op of om te kijken....


Vind ik een beetje een foute zin, die hond is echt niet per definitie vals, Ik heb ook een bull en dat is absoluut geen lieverdje t.o.v andere honden maar die loopt NIET met een muilkorf, ik zie er geen reden tot, als honden uit zijn buurt blijven is het no problem, en aangezien hij altijd aangelijnd is (behalve in open gebieden e.d waar van te voren wordt gecheckt of er geen andere honden zijn), is het niet onze verantwoordelijkheid als een andere hond op hem af komt en hij deze grijpt.

Tuurlijk is het niet leuk, heb ook medelijden met je hond, maar ben het verder niet helemaal met je eens Lachen

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 18:10

Yellowfish schreef:
Citaat:
En de eigenaar betaald ook maar mooi de rekening ze weten dat hij vals is dus hoort hij gemuilkorft te zijn op het moment dat hij `t erf verlaat... ondanks dat ik mijn hond los had lopen is hij nog schuldig want Waldo trekt zich nooit wat aan van andere honden en loopt er altijd recht voorbij zonder op of om te kijken....


Vind ik een beetje een foute zin, die hond is echt niet per definitie vals, Ik heb ook een bull en dat is absoluut geen lieverdje t.o.v andere honden maar die loopt NIET met een muilkorf, ik zie er geen reden tot, als honden uit zijn buurt blijven is het no problem, en aangezien hij altijd aangelijnd is (behalve in open gebieden e.d waar van te voren wordt gecheckt of er geen andere honden zijn), is het niet onze verantwoordelijkheid als een andere hond op hem af komt en hij deze grijpt.

Tuurlijk is het niet leuk, heb ook medelijden met je hond, maar ben het verder niet helemaal met je eens Lachen



deze hond is vals ik ben een grote honden vriend en zal ook niet snel zeggen dat een hond vals is maar als hij pogingen doet om bij mijn vader in zijn been te gaan hangen ... nee dat vind ik niet kunnen (was gisteren toen de eigenaar mijn vader uit genodigd had ...)

Ik heb ook niks tegen bull terriers en weet ook dondersgoed dat de meeste bull terriers erg leuk/lief kunnen zijn heb genoeg honden mee gemaakt maar ik weet wel dat dit honden zijn voor consequente mensen die weten waar ze aan beginnen en enorm veel weten over het karakter van deze beestjes... En waar ook duidelijk grenzen bij aangegeven worden en dat word bij deze bull niet gedaan ...
en tsja mijn hond liep niet op hem af zoals ik al vaker aangegeven heb hij nadert nooit een andere hond en komt een andere hond wel dichter bij dan gaat hij uit zijn buurt....

orion1996

Berichten: 543
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:01

Dit komen wij ook vaak tegen met onze bullterrier, mensen die hun hond los laten lopen, naar hem toe komen terwijl hij aangelijnd zit en dan als we waarschuwen hun hond niet weg halen. STOM STOM STOM!!!

Bullterriers zijn niet vals, het zijn geen vechthonden. Het enige nadeel is dat ze vreselijk beschermend zijn naar hun gezin. Dat betekend dat als een andere hond binnen hun huis/territorium komt en niet direct onderdanig is ze niet waarschuwen, maar direct verdrijven.

Bullterriers zijn rattenvangers, en TERRIERS. Dus staan erom bekend dat als ze vast hebben, ze ook niet snel los kunnen laten.

Doordat jouw hondje los liep en waarschijnlijk iets te dicht bij die hond zijn baas is gekomen heeft die bull gegrepen. Heel bekend gedrag dus voor een bullterrier. Dat neemt niet weg dat ik het banketstaaf vind voor jouw hondje en voor jou zelf.

Ik heb zelf dus een bullterrier die naar ons gezin toe heel erg beschermend is. Als het op knokken aankomt omdat domme mensen hun hond los lieten lopen in zijn buurt en hij zit aangelijnd, is hij tot nu toe altijd degene geweest die er met happen en bijten af is gekomen, andere honden hebben nooit wat gemankeert.
Alle keren dat hij heeft gevochten betrof het een hond die los liep, terwijl hij aangelijnd zat. Het einde van de riem is het einde van een hond zijn territorium.

Heb je de hond korter dan 1,5 meter aangelijnd, dan kan je de eigenaar dus niks maken.

Dus een hond die beschermd hoef niet altijd vals te zijn. Ze komen door dit soort dingen wel altijd in een vals daglicht te staan. Muilkorf is onzin, hou je hond gewoon aan de lijn en zorg dat hij/zij nooit bij andere honden binnen het aangelijnde gebied komt, kan er ook niks gebeuren.