slank, slanker, slankst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:43

En als je steun nodig hebt van lotgenoten, kun je aankloppen bij de weight watchers.

Rataplie
Berichten: 147
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 14:00

Ik heb alvast alle drank vervangen door water met een klein deeltje appelsap erin anders krijg ik na een liter dat water niet meer door m'n keel...
En *kijkt trots* heb vandaag voor het eerst sinds jaren terug gejogd, het was weliswaar niet lang maar ik ga vanavond opnieuw mijn straatje afleggen...
Maar de koekjestrommel is zó verleidelijk Schijnheilig Hoewel ik me vandaag al heb kunnen beperken tot 2 New Yorks en een mattetaartje... en ...een bord vol groenten!

Het is volgens mij een goede karakter-test!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:03

Zo net weer een halve liter water naar binnen gewerkt, en waldkorn bollen met kaas Haha!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:47

Rataplie"]
[quote="Cody schreef:
Gezond eten, veel drinken en meer bewegen.
Dat is ongeveer de toverformule.
Afknapper he? Knipoog
Ik heb ook vaak goede voornemens, maar denk dan meestal: "ach hoeveel dagen loop ik nou eigenlijk in bikini" en loop vervolgens weer richting de koekjeskast Haha!


Tong uitsteken Weet ik, dan zeggen ze tegen mij "kweek karakter en blijf van die koekjes af!" (en eten ze vervolgens zelf op)
En elke dag neem ik het me voor natuurlijk om mij te pletter te joggen ofzo Scheve mond
[/quote]


Zelfs met koekjes kan je afvallen, alleen wel met mate koekejs natuurlijk.

Ik zit in een eetgroep omdat ik een erg onregelmatige eter ben (dan te veel, dan te weinig) En daar leer ik 3 maaltijden + 3 tussendoortjes per dag.
En die tussendoortjes mogen best een koekje zijn of zelfs 2 koekjes zolang het maar een beetje gevarieerd is en je let op dat het geen suiker of vette hap wordt.
Ik ben onlangs in 1 week tijd 2,4 kilo op die manier afgevallen (was ook na maandelijkse periode, maar normaal gaat er dan +/- 1 kilo af, dus 1,5 kilo winst), en echt niet met overdreven beweging of wat dan ook.
Heel gelijkmatig eten, goed letten op wat je eet (ik houd zelf een dagboek bij daarvoor).
En op de lange duur zal het op die manier een dalende lijn zijn, alleen niet iets voor sukses op korte termijn maar wel gezond en je leert een goed eetpatroon aan waar je langer profijt van kan hebbe.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:48

Als het echt een goede speklaag is ben je redelijk laat Haha!
Veel rennen, fietsen, steppen etc helpt heel goed en gewoon gezond eten

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:59

wil dolgraag joggen ofzo, maar ken niemand om mee te gaan, en wil niet allen, d an doe ik t 1x en nooit weer ofzo

Rataplie
Berichten: 147
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 18:30

Wat een overvloed aan reacties...

Waarom niet alleen gaan joggen? Doe ik ook (als ik even uit de bewoonde wereld ben Schijnheilig

Is veel drinken dan ook goed voor de huid?

Heb deze middag al 4 liter water gedronken verdund met 1 liter sinaassap... wie biedt meer Schijnheilig (mijn dag is nog niet om hoor Tong uitsteken )

En straks weer gaan joggen Lachen

Heel wat wijze raad opgedaan adhv jullie reacties...

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:42

Tip om van het snoepen af te blijven...lees de ingrediënten... Haha!
Er zit me daar toch echt een rommel in..
Helaas zit er in gezonde 'snoep' ook veel calorietjes Bloos

Ik moest er nooit zo op letten, als ik van de frisdrank afblijf dan kom ik binnen +/- twee weken terug op m'n ideaal gewicht...
Naar het schijnt kan je het gewicht dat je rond je 16 à 18 had/hebt, later altijd gemakkelijk terug kunt bereiken...
Maar probleem is :blok is net voor de vakantie, en dan heb ik cola nodig om te overleven, en 'denksport' heeft jammer genoeg niet het zelfde effect als echte sport Al doe ik veel liever gewone sport dan blokken...

alexxxandra
Berichten: 186
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:59

kleinere happen nemen (of een kleinere lepel) dan doe je langer over je maaltijd, helpt bij mij wel heel erg en van veel water drinken krijg je echt zo'n waterbuik, dus ik hou me aan max. 1,5 liter per dag.
maar ja, ben vandaag naar de stad geweest en vind nog steeds dat die minirokjes me niet staan... ach ja, met die dingen kan je toch niet fietsen dus die laat ik maar in t rek hangen

Rataplie
Berichten: 147
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 21:19

Ik hoop dat dat waterbuikje weg gaat na een wc-bezoekje Schijnheilig

'actief zijn' zal inderdaad wel de beste opossing zijn maar ik zit nu ongeveer al 2 weken achter m'n bureau. Tenzij iemand al sportend kan joggen Tong uitsteken

Ik heb vandaag om precies te zijn 5 liter gedronken. Nu vraag ik me wel degelijk af of dat wel zo gezond is voor de niertjes Verward

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:51

nou ik denk dat 5 liter wel érg veel is! aangezien er ook altijd wordt geadvisseerd 2 liter te drinken. ik red dat bij lange na niet! Ik heb tijden dat ik leef op 1 kopje thee per dag, niet goed nee, maar ik vergeet het simpelweg! Nu móet ik wel meer drinken omdat ik aan t lijnen ben en dan nogal eens een hongergevoel heb. Zo weg met gewoon wat water!

Ben nu al 2 kilo afgevallen en wil er nog 2 af hebben. Ik sport overigens wel 2 keer per week en uiteraard rijd ik minstens 5 keer per week paard!

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:56

5 liter is wel erg veel.
Maar als het water is is het geen probleem.
Hoe meer water je drinkt, hoe beter het voor je nieren is zelfs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:42

carola1 schreef:
5 liter is wel erg veel.
Maar als het water is is het geen probleem.
Hoe meer water je drinkt, hoe beter het voor je nieren is zelfs.


Is zelfs gevaarlijk! mijn nicht had ook eens zo'n drink manie, 5 liter per dag die is afgevoerd naar het zieenhuis omdat dr hersens storing kregen en ze een wegval kreeg... Verward

Wat blijkt nou, dat vele drinken zorgte ervoor dat er belangrijke elementen werden weggespoelt die de hersens wél nodig hadden.

Dus opassen hoor!

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:45

ooo, dat wist ik niet.
maarja,voor je nieren is het dus wel goed.
mijn vriend heeft maar 1 nier en op het ziekenhuis advizeren ze om veel te drinken omdat het goed is voor die nier, dan wordt ie goed gespoeld.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:48

ja maar meid, je kan wel met 1 nier leven, maar zonder hersenen wordt het écht een beetje moeilijk! Haha!

En je hebt veel en veel natuurlijk.. 5 liter is wel héél erg veel! Nu vraag ik me trouwens wel af of jij dan niet de hele dag op de wc doorbrengt? Haha!

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:54

haahahaha, als ik 2 glazen achterelkaar drink, dan ren ik na 10 min. al naar de wc:)

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 23:31

Hopen op iets aan je schildklier krijgt. Ben in 1 week 4 kilo kwijt geraakt Haha!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 07:22

carola1 schreef:
haahahaha, als ik 2 glazen achterelkaar drink, dan ren ik na 10 min. al naar de wc:)


Serieus?

Ik drink ook ontzettend veel op een dag, ik heb dagen dat ik minstens (!) 5 liter drink.. Ik drink eigenlijk de hele dag door, o wee als ik een uur geen drinken voor mijn neus heb..dan verga ik echt van de dorst Bloos!
Het is een gewoonte, ben het gewend, en een soort van klassieke conditionering.. als ik drinken zie krijg ik dorst.. Bloos

Rataplie
Berichten: 147
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 11:11

SuperSmurf schreef:
ja maar meid, je kan wel met 1 nier leven, maar zonder hersenen wordt het écht een beetje moeilijk! Haha!

En je hebt veel en veel natuurlijk.. 5 liter is wel héél erg veel! Nu vraag ik me trouwens wel af of jij dan niet de hele dag op de wc doorbrengt? Haha!


Ja, inderdaad. heb zopas alweer drie lieter verwerkt maar na he lezen van het hersen-geval ga ik echt wel oppassen met zoveel te drinken en ga het echt verminderen... Heb mijn hersenen in top-conditie nodig voor tijdens de examens hoor Scheve mond
Maar was het wel van gewoon water dat dat meisje naar het ziekenhuis moest afgevoerd worden?

Ik ga dan wel wat meer joggen ter compensatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:00

Neel schreef:
Hopen op iets aan je schildklier krijgt. Ben in 1 week 4 kilo kwijt geraakt Haha!


Nou ik hoop niet dat ik iets aan mn schildklier heb hoor....

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:42

Ik heb mijn verstandskiezen gisteren laten trekken, krijg mijn mond amper open ik leef nu op sapjes en fruithapjes voor baby's.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:00

carola1 schreef:
haahahaha, als ik 2 glazen achterelkaar drink, dan ren ik na 10 min. al naar de wc:)


same here! Ik dronk laatst een flesje water achter elkaar leeg en ik moest in 10 min tijd 2 keer naar de wc en niet een beetje, nee echt een complete waterval!! Haha!

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:05

Zeg Misja, laat je eens testen op suikerziekte. altijd dorst is één van de kenmerken. 5 liter drinken is wel heel erg veel. Zeker als je echt dorst hebt en het geen "lekkere" dorst.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:47

SuperSmurf"]
[quote="carola1 schreef:
haahahaha, als ik 2 glazen achterelkaar drink, dan ren ik na 10 min. al naar de wc:)


same here! Ik dronk laatst een flesje water achter elkaar leeg en ik moest in 10 min tijd 2 keer naar de wc en niet een beetje, nee echt een complete waterval!! Haha!
[/quote]

heb ik ook last van.. heb nu 1 liter water op, nou ik kan blijven lopen Bloos!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:51

Ga dansen ( Streetdance bijv. ) Knipoog