Jong + vaste relatie: wat vinden jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 16:42

pniekepnak schreef:
(...)maar iemand die niet zo'n 'losbol' is als ik, iemand die heel rustig is en niet van veranderingen houdt, die zou gek worden van zo'n leven als dat van mij! En andersom zou ik gek worden van zo'n leven als zo'n persoon leidt!


Ook hier ben ik het helemaal mee eens... Zou absoluut niet in (bv) Misja's schoenen willen staan... Zij wsn ook niet in die van mij Haha!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 16:43

Ik denk zelf dat ik t niet vol zou houden, zo lang met 1 jongen... 3 weken vind ik al behoorlijk wat eigenlijk Tong uitsteken Knipoog
maarreuhmsz, ja misschien kan het, maar als je vanaf je 14de tot 24ste met iemand hebt bijvoorbeeld, mis je volgends mij wel wat hoor Scheve mond

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 16:44

Maar dan vraag ik me zomaar even af... Wat mis ik dan?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 16:45

SuperPepeijn"]
[quote="marina schreef:
Ik geloof er eigenlijk wel in dat je eerste vriend De ware kan zijn.
de ware is iets van een moment.
[/quote]


Idd, want iedereen veranderd. En helemaal als je nog niet gevormd bent. Dus ik denk dat je per saldo wel kan stellen dat iemand de ware was op je 14de, deze zeker niet meer de ware is op je 22. Die mensen blijven eerder uit gemak of angst bij iemand, dan dat ze durven te kiezen voor hun ware zelf!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:08

Ik ben nu 17 en heb al 2,5 jaar een en dezelfde vriend...Soms had liever gehad dat ik hem een aantal jaar later was tegengekomen..Van de andere kant heb ik niet het idee dat ik iets mis..We gaan allebei onze eigen gang,hoewel hij hier wel elke dag slaapt..

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:12

kelly, je kan pas iets missen als je het ooit gehad hebt Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:16

Again: wat mis ik dan..? Iedere zaterdagavond uitgaan en me bezatten? Iedere week bij een ander om de nek hangen? Mijn geld vergooien aan uitgaan ed? Ik weet het, ik stel het nu heel erg cru... Maar ik ben nooit een uitgaanstiep geweest... Dus ik vraag me echt af wat ik mis...

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:18

Ook ik ben 17 en heb al bijna 1,5 jaar een relatie met iemand van 20 die ook nog eens bijna 300 km verder op woont. Ik heb wel eens vriendjes van te voren gehad, alleen waren die dus niet serieus, en verder ben ik niet zo'n stap monster, als sommige andere leeftijdsgenoten zijn. Heb ik trouwens wel een tijdje gehad, maar toen was ik dus 14/15, en dan in de plaatselijke kroeg. Zoals SP zegt; ik denk dat het aan je ontwikkeling ligt, en wat niet is kan nog komen.
Op dit moment ben ik gewoon gelukkig Lachen

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:31

Toen ik 14 was heb ik een jaar gehad met een jongen.
Toen ik 16 was kreeg ik met me vriend en ben nu 18 en we zijn nu 26 maanden samen, dus tsja als je van elkaar houd en alles goed gaat waarom niet?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:44

SuperPepeijn schreef:
kelly, je kan pas iets missen als je het ooit gehad hebt Lachen


Daar heb je helemaal gelijk in pepijn,maar ik denk dat ik 'het' ook wel heb gehad..Als je onder 'het' verstaat,'dingen'doen die mensen zonder relatie doen Knipoog

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:44

Volgens mij mis je niks. Of je nu met een jongen (of meisje) het gevoel deelt, ik ben gelukkig, of met meerdere.
Waarom zou je meer ervaring op moeten doen, als je je hele leven slijt met een persoon? Op het moment dat het uit raakt, en je bent er klaar voor, ontmoet je vanzelf een ander. Ik ken een collega, die had op haar 14e een vriend, waren onafscheidelijk. Ze is nu 36, en al 18 jaar gelukkig getrouwd. Ondertussen kennen ze elkaar zo goed, ze vullen elkaar zo goed aan, dat ruzie iets onwaarschijnlijks is in hun relatie.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 17:51

Ten eerste: ruzie maken is gezond (af en toe dan)..

En Pervinco, met wat je mist bedoel ik niet het wekelijks bezatten, elke week om de nek van een ander hangen etc.. Dat is wel erg cru gezegd..

heb het meer over die dingen die je als puber doet: je grenzen verkennen, verleggen, bijstellen, erover heen gaan, leren, fouten maken, een eigen identiteit ontwikkelen, jezelf leren kennen in allerlei sutuaties, en leren waarom je wie bent.. Ik denk dat je dat in mindere mate doet of kunt als je een vrij serieuze leeftijd hebt op jonge leefdtijd. Dan wordt je denk ik een stuk gevormd door degene met wie je die relatie hebt..?

Hoe kun je nou weten dat walnoten vies zijn als je altijd alleen maar pinda's eet? Haha!

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:51

Ik sluit me ook even aan: Ik word over een paar maanden 18 en heb 2 jaar en 3 maanden dezelfde vriend. Ik denk ook dat het inderdaad heel erg persoongebonden is of het goed gaat of niet, en ervan afhangt hoe je ermee omgaat. Mijn vriend is voor mij een hele grote steun geweest in een hoop problemen, en als je kijkt naar wat je tegenwoordig allemaal 'moet' is het gewoon een heel lekker gevoel om iemand te hebben die je gewoon neemt zoals je bent. En ik denk ook niet dat ik iets mis: ik doe heel veel dingen (met & zonder vriend), weet erg goed hoe ik moet flirten Knipoog , doe dat zeker ook en geniet hardstikke van mn jeugd. En ook als ik single was geweest zou ik ook nooit 'zomaar' met iemand gaan, of elke week een ander oid, want dat past niet bij me.
Ik moet juist zeggen dat ik altijd het gevoel heb dat de meisjes/jongens die wél elke week iemand anders hebben een hele hoop missen, maar goed, dat is mijn mening...

Wat Charlotte zegt kan ik me heel erg in vinden: je moet ook niet in de toekomst *willen* kijken, op dit moment zijn ik en mn vriend nog steeds hardstikke verliefd en ik voel me er goed bij. Als dat goede gevoel ooit weg gaat, dan merk ik dat dan wel, en komt het vergelijkingsmateriaal vanzelf wel Knipoog

Overigens denk ik ook dat dáár het punt ligt waarbij het heel snel om kan slaan en wél 'ongezond' kan worden: als je op je 14/15/16/17 al ideeën hebt over het eeuwig bij elkaar blijven en bij wijze van spreken al trouwplannen hebt dan lijkt me dat echt niet goed. Je moet namelijk wel de ruimte hebben om voor jezelf op te groeien en je eigen persoonlijkheid te ontwikkelen zonder daarbij te veel aan één persoon vast te zitten.
En hetzelfde geldt voor diegenen die *alles* samen doen, en vrijwel nooit andere mensen zien zonder elkaar: je moet ook je eigen leven houden, met je *eigen* vrienden, hobbies, etc.

Nog best een lang verhaal geworden Haha! maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is geworden wat ik denk...

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:55

sorry. heb het niet over de kleine ruzietjes (wat is er nou leuker dan t goedmaken daarvan Haha!)
Maar over de grote ruzies die tot een breuk leiden. Dat zie je bij hun niet gebeuren, vandaar dat ik zei dat de grenzen in zon geval niet verlegd hoeven te worden.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:57

Misja schreef:
En Pervinco, met wat je mist bedoel ik niet het wekelijks bezatten, elke week om de nek van een ander hangen etc.. Dat is wel erg cru gezegd..

heb het meer over die dingen die je als puber doet: je grenzen verkennen, verleggen, bijstellen, erover heen gaan, leren, fouten maken, een eigen identiteit ontwikkelen, jezelf leren kennen in allerlei sutuaties, en leren waarom je wie bent.. Ik denk dat je dat in mindere mate doet of kunt als je een vrij serieuze leeftijd hebt op jonge leefdtijd. Dan wordt je denk ik een stuk gevormd door degene met wie je die relatie hebt..?

Zoals ik zelf al zei, was het idd wat cru geformuleerd... Snap bovenstaande ook wel, maar toch vind ik dat dat voor mij niet echt op gaat... Ik heb echt mijn eigen leven buiten de relatie om, nou ja... Ik vind dat ik een eigen leven heb Lachen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:04

Gaat er niet om Pervinco, dat je je eigen leven hebt. Misja heeft het mooi geformuleerd. Ben het mee eens. Bovenstaande gaat wel voor jou op, alleen dat snap je niet, omdat je nooit de andere kant hebt meegemaakt, waardoor wij wel kunnen zeggen dat je wat mist als je heel lang vanaf jonge leeftijd in een zelfde relatie zit.
Je moet eens bij jezelf te raden gaan waarom je nog in deze relatie zit. (is het angst om alleen te zijn, of bang voor verandering?) Begin daar eens mee. En wat zegt je gevoel als je je afvraagd of je oud wil worden met deze jongen.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:05

Prima schreef:
Je moet eens bij jezelf te raden gaan waarom je nog in deze relatie zit. (is het angst om alleen te zijn, of bang voor verandering?)


Of omdat je nog steeds hartstikke gek op elkaar bent Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:07

KellyenXena"]
[quote="Prima schreef:
Je moet eens bij jezelf te raden gaan waarom je nog in deze relatie zit. (is het angst om alleen te zijn, of bang voor verandering?)


Of omdat je nog steeds hartstikke gek op elkaar bent Knipoog
[/quote]

Juust... Ben echt niet bang om alleen te zijn...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:08

KellyenXena"]
[quote="Prima schreef:
Je moet eens bij jezelf te raden gaan waarom je nog in deze relatie zit. (is het angst om alleen te zijn, of bang voor verandering?)


Of omdat je nog steeds hartstikke gek op elkaar bent Knipoog
[/quote]

Dat denk je maar....

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:15

Kijk, dat vind ik dus weer kortzichtig... Dat iemand blijbaar voor ons kan bepalen wat wij voelen...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:21

Prima"]
[quote="KellyenXena"][quote="Prima schreef:
Je moet eens bij jezelf te raden gaan waarom je nog in deze relatie zit. (is het angst om alleen te zijn, of bang voor verandering?)


Of omdat je nog steeds hartstikke gek op elkaar bent Knipoog
[/quote]

Dat denk je maar....
[/quote]

Nee,zo ís het ook...(in mijn geval) Knipoog

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:29

ik heb vanaf mijn 14de tot nu mijn 16de een relatie gehad
die 2 weken geleden verbroken is... we zijn 2.5 jaar bij elkaar geweest
maar op een gegeven moment hadden we allebei het gevoel alsof we langs elkaar heen leefde en als gewoon hele goede vrienden leefde...ookal was hij elk weekend bij mij...
ik moet zeggen ik mis hem ongelovelijk maar ik denk dat we er allebei goed aan gedaan hebben.....

opzich vind ik een relatie op jonge leeftijd geen probleem...
maar aan de andere kant wat hier al gezegd is hoe kun je vergelijken als je nog nooit een "ander" heb gehad...
Laatst bijgewerkt door Tropico op 12-04-04 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:32

Prima"]
[quote="KellyenXena"][quote="Prima schreef:
Je moet eens bij jezelf te raden gaan waarom je nog in deze relatie zit. (is het angst om alleen te zijn, of bang voor verandering?)


Of omdat je nog steeds hartstikke gek op elkaar bent Knipoog
[/quote]

Dat denk je maar....
[/quote]

En hoe weet jij dat zo goed?? Kan jij in KellyenXena's of Pervinco's hoofd kijken? Sorry hoor, maar dit komt echt ontzettend arrogant over: alsof jij even kan bepalen hoe iets voor iemand anders is, en alsof *alle* relaties die je op jonge leeftijd hebt zowieso op angst om alleen te zijn of verandering gebaseerd zijn...
Hoe kan je dat zo makkelijk even stellen: ieder persoon is anders, en sommige zijn op hun 14e al volwassener dan anderen ooit zullen worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:54

Ik ben nog geen 21 en kan nu dus al zeggen dat ik een relatie van 4,5 jaar heb gehad.
Vanaf mijn 15e tot vorig jaar juni. Ik kon er echt niet meer tegen.
Iets fouters bestaat gewoon niet dan een lange relatie op jonge leeftijd.

En ik voel mezelf net een pubertje af en toe, ook al ben ik dan bijna 21. Gewoon omdat ik dingen doe nu die ik al heel lang niet meer gedaan had. Vreemd hoor...

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:56

Ik denk dat het inderdaad wel aan de ene kant zo is dat je veel mist in je leven, maar het kan natuurlijk even goed. Als de personen echt denken dat hun voor elkaar 'gemaakt'zijn.

Mijn zus die heeft al vanaf haar 14e met haar vriend en zij is nu (21) en hebben samen een dochtertje van 2 maanden ongeveer.

gr