Zeehondjes Canada

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:34

Ik heb een keer een soort van documentaire gezien over hoe ze een soort van walvissen op gruwelijke wijze afslachten! Boos! Verdrietig
Dat dorp was gewoon ziek in hun hoofd, zoiets doe je toch niet. Voor het vlees deden ze het niet, want dat lag daar genoeg te rotten. Misselijk
Nee ze deden het gdvrdmm voor de lol. Boos! Al die zielige dieren elke keer als ze daar kwamen bij dat stuk water renden van die mannen met vlijm scherpe flinke messen op hun af. Verdrietig

En dan nu ook nog die zielige zeehondjes. Verdrietig Nee gevoel hebben die mensen niet meer.
Ik hoop dat Greenpeace en andere mileu en dieren organisaties gouw kunnen ingrijpen.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:49

knuppelen mag niet meer, ze krijgen nu de kogel, maar toch..........behalve dat is het niet alleen vanwege het grote aantal vis wat ze eten maar ook omdat dit goed is (vraag me niet wie t heeft verzonnen) voor de canadese arbeidsmarkt, en aangezien bont weer in de mode komt, vangen ze er goed geld voor!!!!

ik kan er niet eens naar kijken, vreselijk!!!!!! ik moet al janken bij t flimpje van zeehondencrece Pieterburen waar die zeehond weer vrij komt, nog n keer omkijkt en t water in duikt, goh als ik die dode beestje zie heb ik m al helemaal zitten!!!! Huilen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:18

Ik heb het ook gelezen in de krant net ja. De misdadigers! Allemaal zogenaamd om de visbestand in tact te houden. Die zeehonden waren er eerder dan de mensen en de mensen pikken eerst alles in, en vervolgens gaan ze aan het moorden.

De mens in al zijn verachtelijkheid! Boos!

Carolinef schreef:
knuppelen mag niet meer, ze krijgen nu de kogel, maar toch..........Huilen

helaas wordt niet gecontroleerd en knuppelen ze gewoon vrolijk verder.

ik snap niet wat dat voor mensen zijn.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:24

Ik zag perongeluk het op tv...en dan is het heel vervelend als je de afstandsbediening niet kan vinden om te zappen. Boos!
Bah ik kan daar echt boos om worden. Verdrietig Boos!

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:33

Cowgirl schreef:
Ik kan er wel mee leven als er dieren afgemaakt worden omdat er gewoonweg te veel van zijn...MAAR.......... KAN DAT DAN NIET OP EEN NORMALERE MANIER Boos! Boos! Boos! .

Misselijk Af en toe haat ik mensen gewoon Boos!



Ik vind ook dat er beter manieren zijn om bepaalde zeehonden populatie te verminderen. Schiet ze dan dood zeg. Minder leed voor de beestjes. Maarja dan kunnen er niet op los slaan hé.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:57

Mensen zijn er ook veel te veel, met alle ellende van dien. Die dan ook maar afmaken? *LOL*

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:02

misschien moeten mensen daar maar minder vis vangen hebben de zeehonden meer te eten daar toch? En idd ook de natuurlijke vijanden terug uitzetten. En als ze dan toch dood moeten idd op een normale manier Verdrietig

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:02

Desiree schreef:
Mensen zijn er ook veel te veel, met alle ellende van dien. Die dan ook maar afmaken? *LOL*


Dat soort mensen wel, knuppelen maar. Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:02

gouda schreef:
misschien moeten mensen daar maar minder vis vangen hebben de zeehonden meer te eten daar toch? En als ze dan toch dood moeten idd op een normale manier Verdrietig

HEBBEHEBBEHEBBE zei de mens! En de rest moest wijken!

Quincylady

Berichten: 168
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:07

Dierenbeulen heb er geen andere woorden voor sorry Boos!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:16

Indd waarom vangen we gewoon niet minder vis voor de mens. De zeehonden hoeven toch zeker niet te wijken voor de mens zijn visbehoeftes???

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:17

griebels schreef:
Indd waarom vangen we gewoon niet minder vis voor de mens. De zeehonden hoeven toch zeker niet te wijken voor de mens zijn visbehoeftes???

Daar komt het uiteindelijk wel op neer. En dan zeggen ze dat er te veel zeehonden zitten omdat ze er ZELF te veel vis uithalen.

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:45

Desiree"]
Ik heb het ook gelezen in de krant net ja. De misdadigers! Allemaal zogenaamd om de visbestand in tact te houden. Die zeehonden waren er eerder dan de mensen en de mensen pikken eerst alles in, en vervolgens gaan ze aan het moorden.

De mens in al zijn verachtelijkheid! Boos!

[quote="Carolinef schreef:
knuppelen mag niet meer, ze krijgen nu de kogel, maar toch..........Huilen

helaas wordt niet gecontroleerd en knuppelen ze gewoon vrolijk verder.

ik snap niet wat dat voor mensen zijn.
[/quote]

Ik had het ook in de krant gelezen. Die zieke geesten gaan gewoon verder met knuppelen. Ik vind dat daar echt meer aandacht aan besteed moet worden.

alexxxandra
Berichten: 186
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:03

heb in de krant gelezen dat ze om 2 redenen 350.000 zeehondjes dood willen laten knuppelen: jagers moeten werk hebben & de kabeljauwstand is omlaag gegaan en dat is weer nadelig voor de kabeljauwvissers.
ik las dat ze 15 miljoen krijgen, en dat er dan 12.000 jagers aan het werk gezet kunnen worden. dat betekent dus dat een jager $ 1250 krijgt. ehm, volgens mij kan je daar niet een heel jaar van rondkomen...
en het tweede argument vind ik ook idioot, want die lage kabeljauwstand zou JUIST kunnen komen door de kabeljauwvissers. dus al met al: waarom moeten die beestjes nou dood??? kan er echt niet bij, en ben er fel op tegen!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:14

Ik zag het gisteren op het nieuws, ongeloofelijk toch ?

Ik kan maar niet begrijpen dat ze dat mogen doen. Kan er dan niks gedaan worden tegen de mensen die dat doen ?

Je hebt toch een zieke geest als je dat doet ?

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 20:08

alexxxandra schreef:
heb in de krant gelezen dat ze om 2 redenen 350.000 zeehondjes dood willen laten knuppelen: jagers moeten werk hebben & de kabeljauwstand is omlaag gegaan en dat is weer nadelig voor de kabeljauwvissers.
ik las dat ze 15 miljoen krijgen, en dat er dan 12.000 jagers aan het werk gezet kunnen worden. dat betekent dus dat een jager $ 1250 krijgt. ehm, volgens mij kan je daar niet een heel jaar van rondkomen...
en het tweede argument vind ik ook idioot, want die lage kabeljauwstand zou JUIST kunnen komen door de kabeljauwvissers. dus al met al: waarom moeten die beestjes nou dood??? kan er echt niet bij, en ben er fel op tegen!



Jagers moeten werk hebben ? Ten koste van die dieren zeker, doe normaal !
Kabeljauwstand... kabeljauwvissers ... ze geven de oorzaak zelf al aan, als die vissers nou eens STOPPEN, is er niets aan de hand.

Mensen denken slim te zijn, zijn ze alleen DUIDELIJK niet Boos!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 20:08

En wat betreft neerknuppelen .. doen ze mooi wel, alleen al om het geld.

Iris22

Berichten: 125
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: onder Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:18

Nou, ik heb het vanavond weer gezien op tv. Een fotograaf deed een kort verslag over wat hij daar had gezien....en ik kan je melden...er wordt wel degelijk geknuppeld daar! >;) Stoom uit je oren

Ik word er helemaal onwel van...dat mensen dit werk kunnen verrichtingen..ik begrijp er werkelijk geen reet van!! Ik heb er eigenlijk geen "normale" woorden voor....dus ik houd me nu in ! Verdrietig Boos!

Iris

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:30

Cowgirl schreef:
Ik kan er wel mee leven als er dieren afgemaakt worden omdat er gewoonweg te veel van zijn...MAAR.......... KAN DAT DAN NIET OP EEN NORMALERE MANIER Boos! Boos! Boos! .

Misselijk Af en toe haat ik mensen gewoon Boos!


Helemaal mee eens, het kan ook op een andere manier ipv die dieren ook nog te laten lijden Boos!

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:25

Iris22 schreef:
Nou, ik heb het vanavond weer gezien op tv. Een fotograaf deed een kort verslag over wat hij daar had gezien....en ik kan je melden...er wordt wel degelijk geknuppeld daar! >;) Stoom uit je oren

Ik word er helemaal onwel van...dat mensen dit werk kunnen verrichtingen..ik begrijp er werkelijk geen reet van!! Ik heb er eigenlijk geen "normale" woorden voor....dus ik houd me nu in ! Verdrietig Boos!

Iris


Ik heb het ook weer gezien op tv. Krijg je leuk te zien hoe ze daar zo'n kleintje neerknuppelen Verdrietig Vreselijk!!
Ik moet me ook inhouden, want als ik er echt over na ga denken, dan Stoom uit je oren ...

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:05

Vandaag in het AD stonden erg fijne foto's en een verslagje.
Om misselijk van te worden... Bloed op het ijs, een schattig zeehondje op de foto, vervolgens een gevild zeehondje met de ogen wijd open.
Ik snap trouwens ook niet hoe ze dood worden gemaakt, ik las dat ze niet meer doodgeknuppeld mogen worden, maar een van die jagers doodde een jong met een stok met een pin erop (sloeg op zijn hoofd), de andere stak ze dood met messen. Lijkt me ook geen prettige, snelle dood.
Alleen voor mensen met een sterke maag en een sterke geest...
www.ad.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:07

Ik ga niet kijken.....