Puppy feefer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 09:48

Ach, is Caleb er niet meer, gossie.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 09:50

Afbeelding
Mooi he?
Deze is bijna een jaar oud denk ik.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 09:55

Wat is dat voor krullebol?
Tsja, je weet wat ik ervan denk Sjuim Haha!
Ik vind het een prachtige hond, en het karakter lijkt op papier ook heel goed.
Heb je al meer fokkers gevonden?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 10:00

Ik heb contact gehad met de rasvereniging en ik krijg als het goed is één dezer dagen een lijst met kennels en fokkers.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:19

Kijk, dat is beter werk.
Dan kun je ze live zien, dat is heel wat anders als een foto OK dan!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:38

Owww... Sjuim, wat een kjoetie is dat zeg!!

Ik heb het niet zo op grote honden, ik zou wel een kleintje willen.
Maar helaas is mijn vriendje allergisch voor alles wat beweegt zonder de stekker in het stopcontact te doen... Boos! Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:53

Ik vond het wel grappig om naar zo'n nestdag te gaan omdat je dan heel veel honden op 1 dag ziet. Dus ook de verschillen en de verschillen per nest. Maar hoe zo'n hond zich in het dagelijks leven gedraagt, kan je beter op bezoek gaan bij een fokker ofzo....

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:59

Als Gizmo er niet meer is wil ik een Ridgeback, nou ja, eigenlijk wil mijn vriend er een hebben maar die kan zo'n hond er niet bij hebben dus heeft hij een, inmiddels geslaagde, poging gedaan om mij warm te krijgen voor het ras. Ik wilde een Tatra maar dat zijn echte boerderijhonden en ik heb straks geen boerderij meer.

Ik hoop wel dat het nog een hele tijd duurt voor ik echt op puppyjacht ga want ik wil Gizmo nog helemaal niet kwijt ook al doet hij bijna niets anders meer dan languit op een bank liggen Lovers

Die Old English Mastiff ziet er ook wel bijzonder leuk uit maar die is een beetje erg groot voor een gewoon huis vrees ik Haha!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:01

Joh wat een kalf van een hond is dat! Leuk!

Wij hebben altijd Berner Sennenhonden gehad en nog komt er regelmatig eentje logeren. Wij hadden er al eentje nog voordat ze zo populair werden, nu zijn ze vaak wel erg ver doorgefokt, maar als je een goede hebt... Goud!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:06

Wat vind je van deze hond?
Dit is de pup van mijn oom, een boerboel. Is een ras uit afrika.
Ze hebben echt een superkarakter en zijn erg stoer om te zien. Hier op de foto is hij een maand of 5, hij gaat ongeveer 70 kilo wegen.

Afbeelding

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:14

Ik heb het niet zo op honden waarover dit topic gaat.... ben niet zo van t gerimpelde (maar puppys zijn altijd helemaal leuk natuurlijk!) De hond op de laatste foto is echt mooi! Ikzelf zit al heel stiekem te kijken naar een border collie (duurt nog minstens 3 jaar voor ik er een kan nemen, maar ze zijn zooooo leuk!!!) Veel plezier met puppys kijken!!!

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:30

Die Boerboel heeft in de verte wel iets weg van een ridgeback maar het zijn natuurlijk ook allebei Afrikaanse rassen. Leuke hond, ik had er echt nog nooit van gehoord.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:44

Ja ik vond hem er al erg op lijken ja. Hij zet soms uit zonder aanleiding z'n haren op en dan lijkt hij helemaal.
Er zijn er maar een stuk of 6 in Nederland hoorde ik.

Zo is hij als hij groot is:
Afbeelding
Afbeelding

En hier staat meer info:
http://www.southafricanboerboels.com

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:59

Nou er zijn wel meer boerboels in NL hoor.
Het wordt een soort modehond voor de mensen die de Pitbull en de Stafford te klein gaan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:24

Billy, dat heb ik ook gehoord. Maar helaas vergeten veel mensen daarbij dat de boerboel wel ruimte en vooral speelruimte nodig heeft. Het zijn mooie honden en ze hebben een fijn karakter, maar in verkeerde handen zijn ze veel te sterk.
Over de fokkerij en handel van boerboels weet ik weinig, maar ik denk dat het verstandig is om heel erg goed te letten op de kwaliteit van de honden en de manier waarop ze gefokt en grootgebracht zijn.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:17

Ik had deze hond via google ook al even opgezocht en stuitte al op een waarschuwing voor iemand die op marktplaats scheen te adverteren met deze honden maar één van de honden op de foto bleek een bulldog en van de rest van zijn verhaal scheen ook niet veel te kloppen Verward Lijkt me inderdaad oppassen dat zo'n hond inderdaad van een erkende kennel komt. Ik vind hem heel erg leuk maar een ridgeback is denk ik net iets handzamer en gemakkelijker in een gezin met kinderen. Aan beweging zal het dier geen gebrek krijgen in elk geval Haha!

Maar nogmaals, ik hoop dat ik voorlopig nog even niet op zoek hoef.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 18:53

We hebben ons ook aardig verdiept in de Boerboel, maar meermalen kwamen we 'waarschuwingen' tegen dat deze honden niet altijd een even evenwichtig karakter hebben.
Wij willen wel graag een erfhond, die ook best waaks mag zijn, maar we hoeven geen potentiële killer en daar zijn we wel voor gewaarschuwd, ook door Boerboel eigenaren zelf...

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 19:35

Dan durf ik het risico al helemaal niet te lopen met twee kleine kinderen, stel je voor dat je net de verkeerde treft, ik moet er niet aan denken Scheve mond

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:22

Deze is nog pup, nu iig nog supersociaal. Ik weet niet hoe dat uitgroeit.

Mijn oom heeft hem om te waken, hij heeft een megagroot huis met een grote tuin en kennel. Beetje fel mag dus wel, al vraag ik me af of hij zo gaat worden als ik hem nu zo zie.
Ik vind het een superhond qua karakter. Maar ja das nu. Verder vind ik hem nu ook op z'n mooist. Hij is nu nog niet 'uitgezwaard'.
Je moet er wel echt een groot huis met tuin voor hebben. Wij wonen in een gewoon rijtjeshuis en als hij dan bij ons is is het huis gelijk vol hoor Haha!

Hoe het met de fokkerijen hier zit weet ik niet, Nelson is overgevlogen vanuit Afrika

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:56

Ik ken een volwassen Boerboel(ook uit Afrika) het is een schat .......maar erg waaks voor zijn familie.
Ik heb zelf een Bordeauxdog ook heel erg lieve honden.....zien er stoer uit maar watjes in omgang.
Voor ons de ideale hond,stoer maar toch een eerlijk goed karakter.

De PUP
Afbeelding
Paar jaar later
Afbeelding

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:00

nou die laatste kom ik toch niet graag tegen hoor..... Nagelbijten / Gniffelen

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:01

Prachtig die laatste foto Haha!

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:03

Ziet er gevaarlijk uit idd Scheve mond

Een kennis van mij heeft ook een Boerboel teef, maar ik heb haar nog niet live mogen (moeten Haha! ) aanschouwen.
Laatst bijgewerkt door lies op 07-04-04 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:11

Heike"]
Als ik ooit een hondje zou nemen is dat denk ik een Shiba. Die heeft Mireille ook en die vindt ik dus echt geweldig!
[/quote]
Lovers Shiba's!
Ik vind ze ook geweldig, Heike. (Hoe kon het ook anders? Knipoog)

[quote="Sjuimpje schreef:
Shiba's zijn te klein en hebben niet de uitstraling die wij graag willen hebben.

En... wat dacht je dan van een Akita Inu?
Of een Great Japanese Dog? (meer het doggen type)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:24

Hey Sjuim, wat vind je van de Beauceron? Franse herdershond. Flinke hond, waaks, is geloof ik het voorouder-type van de Doberman, maar ik vind ze een veel minder hoog louche-garage-waakhond gehalte hebben zeg maar.. Haha!

Afbeelding
Afbeelding

In het buitenland couperen de oren en dan zien ze er een beetje eng spits Doberman-achtig uit, maar in Nederland hebben ze gewoon lekkere flappers. Ze zijn voor ons te groot, maar het is wel een hele fijne erfhond geloof ik.