gevangenen uit het buitenland schrijven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:05

Moeilijk onderwerp... Ik weet niet of ik dat zou kunnen schrijven met ter dood veroordeelden..
Ik zal altijd in mijn achterhoofd hebben dat diegene een moordenaar bijvoorbeeld is o.i.d.

Yessy: dat topic weet ik niet.. Maar op FA was laatst ook een hele discussie over die ''twee kampen'' en je mening veranderen.. Moet nog wel ergens op pagina 3 of 4 ofzo staan. De titel weet ik niet meer maar het was een lang topic Haha!

Gaby
Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:28

Een paar feiten over de doodstraf in Amerika;

--- Sinds de doodstraf in amerika is ingevoerd, zijn er steeds meer moorden gepleegd.
--- De doodstraf word vaker aan kleurlingen dan aan witte mensen toegekend.
--- Wij vinden mensen die hier in Nederland 18 jaar zitten ( voor een moord bv ) geen beesten of mensen die geen vriendschap verdienen. In Amerika kun je de doodstraf krijgen voor 1 verkrachting plus 1 enkele moord ( Ik ben niet voor moord en verkrachting, maar geef dus aan dat de gemiddelde straf in Amerika hoger is dan in Nederland ).
--- In de ene staat wordt een misdaad strenger bestrafd dan in de andere staat.

Of ik een gevangene zou schrijven ? Geen idee. Mijn engels is niet geweldig, maar misschien doe ik het in de toekomst wel ja.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:30

Misja"]
[quote="Sorane schreef:
Maar ik vraag me af waarom er mensen zijn die met dat soort beesten willen corresponderen. ...


Misselijk
Sorry.. hier moet ik echt van Misselijk
[/quote]

Het zijn ook maar mensen..... en meestal psych niet helemaal inorde!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:35

LuvdaTossa"]
[quote="Misja"][quote="Sorane schreef:
Maar ik vraag me af waarom er mensen zijn die met dat soort beesten willen corresponderen. ...


Misselijk
Sorry.. hier moet ik echt van Misselijk
[/quote]

Het zijn ook maar mensen..... en meestal psych niet helemaal inorde!
[/quote]

Nou het zijn idd ook mensen, maar als je nou over denkt, misschien heb je t in paar Yes nummers erna een brief gelezen van iemand die helemaal niet mee eens is met de correspontie van de gedentiteerden. Ik zelf geef hier mijn mening niet. Want aan de ene kant is die ook een mens, maar aan de ander kant heeft ie iemand iets aangedaan wat de slachtoffers nooit zullen en kunnen vergeten en hem vergeven. Maar dat psyschisch niet in orde zijn vind ik eigenlijk heel zwak smoes!
Ik zet hier de nadruk op omdat het niet echt zo is. Ik kijk vaak genoeg naar programma's over gedentiteerden en ik kan niet echt zeggen dat ze psyschisch niet in orde zijn!

(mssn heb ik toch wel mijn mening hier gezet Schijnheilig )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:37

Misja"]
[quote="Yessy schreef:
sja maar het blijft haar mening, een mening die je ook kan respecteren zonder meteen er zo over te doen...


Ja, het is een mening, maar ik vind het erg jammer dat sommige mensen onwetend kort door de bocht meteen beginnen te bleren over 'dat soort beesten'. Dan ben je mij aan het verkeerde adres. En mijn mening is dat ik ervan moet kotsen. Sorry. Als je zo praat over 'beesten' en 'geen vriendschap meer waard zijn' wil ik niet eens met je discussiëren, als dat meteen zo bevooroordeeld moet. Bah.
[/quote]


Is het ook niet heel kort door de bocht door meteen maar te denken dat ik er niets van weet? Dat jouw mening niet de mijne is en andersom kan gebeuren. Ik ben het niet met jou eens maar zeik je mening niet af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:38

MoonChloe schreef:

Nou het zijn idd ook mensen, maar als je nou over denkt, misschien heb je t in paar Yes nummers erna een brief gelezen van iemand die helemaal niet mee eens is met de correspontie van de gedentiteerden. Ik zelf geef hier mijn mening niet. Want aan de ene kant is die ook een mens, maar aan de ander kant heeft ie iemand iets aangedaan wat de slachtoffers nooit zullen en kunnen vergeten en hem vergeven.
Maar dat psyschisch niet in orde zijn vind ik eigenlijk heel zwak smoes!

Ik zet hier de nadruk op omdat het niet echt zo is. Ik kijk vaak genoeg naar programma's over gedentiteerden en ik kan niet echt zeggen dat ze psyschisch niet in orde zijn!

(mssn heb ik toch wel mijn mening hier gezet Schijnheilig )


Maar als jij psychisch in orde bent vermoord je dan mensen?

Edit: enorme quote verwijderd, Sizzy

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:38

Ja, daar ben ik het iig mee eens, het zijn mensen en ook zij hebben behoefte aan vriendschap. Ik ben zeker niet voor de doodstraf, hoe erg de dingen ook zijn die mensen gedaan hebben...

Amethyst dat topic heb ik gezien, klein stukje gelezen maar ik ben niet zo thuis in die wereld dus heb me er maar niet mee bemoeid Knipoog

Maar hoe dan ook, ik vind het heel knap dat er mensen zijn die door met anderen te schrijven ze toch nog een beetje dragelijk leven proberen te geven. Maar vooral met mensen die de doodstraf hebben, dat lijkt me heel erg als zegmaar je correspondentie dus op een dag om die reden over is... Terwijl iemand voor jou een normaal mens is die ook liefde en vriendschap nodig heeft, voor anderen zoals hiervoor al gezegd een beest is, die bijv een familielid vermoord heeft oid. Want zo zal de familie of wat van het slachtoffer erover denken...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:44

Yessy schreef:
Ja, daar ben ik het iig mee eens, het zijn mensen en ook zij hebben behoefte aan vriendschap. Ik ben zeker niet voor de doodstraf, hoe erg de dingen ook zijn die mensen gedaan hebben...

Amethyst dat topic heb ik gezien, klein stukje gelezen maar ik ben niet zo thuis in die wereld dus heb me er maar niet mee bemoeid Knipoog

Maar hoe dan ook, ik vind het heel knap dat er mensen zijn die door met anderen te schrijven ze toch nog een beetje dragelijk leven proberen te geven. Maar vooral met mensen die de doodstraf hebben, dat lijkt me heel erg als zegmaar je correspondentie dus op een dag om die reden over is... Terwijl iemand voor jou een normaal mens is die ook liefde en vriendschap nodig heeft, voor anderen zoals hiervoor al gezegd een beest is, die bijv een familielid vermoord heeft oid. Want zo zal de familie of wat van het slachtoffer erover denken...


Mooi gezegd!

PS: waar ging dat topic over met die 2 kampen ofzoiets?????

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:46

Sorane schreef:
Maar als jij psychisch in orde bent vermoord je dan mensen?


Misschien wel ja als ik echt doordraai ( voorlopig nogniet he! dus wees niet bang)

Edit: enorme quote verwijderd, Sizzy

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:46

Sorane schreef:
Maar als jij psychisch in orde bent vermoord je dan mensen?


Daar gaan we weer... Er zijn zoveel meer redenen wat iemand ertoe kan zetten om zoiets te doen. Natuurlijk, er zijn mensen die psychisch niet in orde zijn, er zijn echter ook mensen die slimmer zijn en beter weten wat ze doen dan wij allemaal bij mekaar..

Edit: Enorme quote verwijderd, Sizzy

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:51

Maar effe over mijn vorige bericht.. natuurlijk heb ik ook niet over de alle gedentiteerden maar over de meeste !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:51

Citaat:
Daar gaan we weer... Er zijn zoveel meer redenen wat iemand ertoe kan zetten om zoiets te doen. Natuurlijk, er zijn mensen die psychisch niet in orde zijn, er zijn echter ook mensen die slimmer zijn en beter weten wat ze doen dan wij allemaal bij mekaar..


Op het moment dat je een moord begaat is er iets goed mis. Dat wil niet zeggen dat je gestoord bent oid maar helemaal lekker zit het daar boven niet. Je kan nog zo boos en kwaad zijn, maar een gezond verstandig mens begaat geen moord.
Maar kennelijk denk jij daar anders over. Prima toch?! Maar laat mij dan ook mijn mening hebben. En die is dat ik geen contact zou willen hebben met een gedetineerde en zeker geen die voor moord zit. Lekker oplsuiten en laten wegsterven. Die verdienen geen menswaardig bestaan meer, dat hebben ze hun slachtoffer ook ontnomen, dus waarom niet met gelijke munt terug betalen?
Maar nogmaals dat is mijn mening.

Nu weer even ontopic. Ik geloof dat er in Amsterdam een bureau zit dat bemiddeld tussen crimi's in de USA en mensen die met ze willen schrijven. Wellicht dat je met Google een heel eind komt.

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 16:07

dit is dat twee kampen topic: [FA] Twee kampen?
was geloof ik iets over KWPN'ers ofzo, ik snapte er geen hol van

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 17:00

Misja"]
[quote="Sorane schreef:
Maar ik vraag me af waarom er mensen zijn die met dat soort beesten willen corresponderen. ...


Misselijk
Sorry.. hier moet ik echt van Misselijk
[/quote]

Waarom reageer je 2x op hetzelfde bericht? Je mening was wel duidelijk Schijnheilig

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 17:03

MoonChloe schreef:
Maar effe over mijn vorige bericht.. natuurlijk heb ik ook niet over de alle gedentiteerden maar over de meeste !


Gedetineerde.... sorry Clown

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 17:43

Kan er AUB minder gequote worden? Het is een beetje onnodig om 5 berichten 'mee te quoten' als je er maar op één reageerd.

Dus alleen het gedeelte laten staan waar je op reageert Lachen

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:00

tja ikzou het ook niet kunnen, waarom niet??? Ik zou nietkunnen praten met iemand die iemand anders van het leven beroofd heeft. Iemand die iemand anders van het leven beroofd is zijn eigen leven niet waard en verdiend het niet om nog op aarde rond te lopen.

Voor de mensen die wel schrijven: In neem aan dat jullie de misdaad die ze hebben begaan weten, denken jullie nooit aan de nabestaanden van de slachtoffers??

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:02

Gaby schreef:
--- Wij vinden mensen die hier in Nederland 18 jaar zitten ( voor een moord bv ) geen beesten of mensen die geen vriendschap verdienen. In Amerika kun je de doodstraf krijgen voor 1 verkrachting plus 1 enkele moord ( Ik ben niet voor moord en verkrachting, maar geef dus aan dat de gemiddelde straf in Amerika hoger is dan in Nederland ).


Van mij mogen ze straffen in NL sterk omhoog gooien.
De straffen die ze nu hanteren zijn een lachertje.
En ja, ik vind mensen die andere mensen verkrachten en/of vermoorden wel beesten.
Dat zijn geen mensen meer naar mijn smaak. Psychisch gestoord of niet

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:56

Ik ben het helemaal eens met Billy.

Nederland is veel te soft wat dat betreft. Nederland is alleen hard wanneer het niet zou moeten. Scheve mond En vice versa.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:03

Nou ja, stel nou dat je helemaal doordraait en een persoon vermoord, jij bent dus schuldig en moet je mssn wel levenslang zitten en dan piep je wel anders denk ik!

Charaz

Berichten: 24313
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:06

Om het verhaal van MoonChloe te versterken, degene die jij vermoord hebt, heeft jouw dochter verkracht maar is vrijgesproken, omdat er geen harde bewijzen zijn.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:13

Psies en dan is het meestal heel pijnlijk voor de slachtoffers als ze weten dat ze met de dader corresponderen als vrienden ( maar ik zeg natuurlijk niet dat ze dan geen mensen zijn)

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:18

omdat iemand opgesloten is,is het gelijk een beest?en psychisch niet in orde zijn een zwak excuus?
weten jullie verdomme wel waarover jullie praten?
mensen komen psychisch in de knoop door die opsluiting,en als iemand aan de bel had getrokken dat het niet goed gaat met zo iemand(als je iemand de kans geeft,kom je erachter wat wel en wat hij niet is)hadden ze er wat aan kunnen doen in een inrichting...
maar nee,ze zijn vervelend,trekken aandacht etc.en doordat de omgeving zo gaat denken,gaan deze mensen misdaden plegen(ongeveer 50% van de misdadigers)
over kinderverkrachters/dierenmishandeling etc.heb ik het hier niet,ik heb het hier over drugssmokkel,stelen,bedreigen en moorden.
ik heb een ex-gedetineerde in mn nabije omgeving,het begin was vreselijk moeilijk,maar nu heeft hij therapie/medicatie etc.en hij heeft heel veel gehad aan mensen dieh em hebben geschreven,daarom heeft hij de moed niet laten zakken!
deze persoon heeft drugs gesmokkeld,althans,hij is erin geluisd door zijn baas en zijn toenmalige vrouw,en moest 8 jaar in frankrijk zitten(48 uur lang gemarteld,zodat hij zou bekennen... )en heeft door keihard te werken 3 jaar af kunnen kopen.
deze man is na 62 uur geketend in een busje net over de grens gedumpt...
had geen opvang,niets...
en nu:hij heeft een vrouw,een huis,een bootje...hij begint gelukkig te worden!waarom mensen dat misgunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:34

Billy"]
Van mij mogen ze straffen in NL sterk omhoog gooien.
De straffen die ze nu hanteren zijn een lachertje.
En ja, ik vind mensen die andere mensen verkrachten en/of vermoorden wel beesten.
Dat zijn geen mensen meer naar mijn smaak. Psychisch gestoord of niet
[/quote]

Het gebeurd niet vaak, maar ik ben het helemaal met je eens!


[quote="MoonChloe schreef:

Nou ja, stel nou dat je helemaal doordraait en een persoon vermoord, jij bent dus schuldig en moet je mssn wel levenslang zitten en dan piep je wel anders denk ik!


Als ik iemand vermoord mogen ze mij ook vastzetten, want dan ben ik fout geweest. Als je doordraait is er al iets niet in orde lijkt mij hoor!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:35

Ik vraag me af wat die mensen, vinden dat het beesten zijn, van de mensen vinden die met moordenaars en verkrachters werken.

Dan moet je ook totaal van de pot gerukt zijn. Wie wil zijn of haar energie nou in dit soort mensen steken?! Verward

Ik vind het een goed initiatief. Niet alle appels hebben rotte plekken zodat ze totaal oneetbaar zijn geworden.