eerste keer roken...leeftijd,ervaringen....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:12

Ik kweet niet meer hoe oud ik was, ik denk 12 ofzo Verward Maar goed ik vond het wel meevallen, alleen het hoesten was verschikkelijk!

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:18

Nog nooit, en ik ben ook niet van plan het ooit te doen.
En de mensen die nu denken: dat houdt ze toch niet vol... Denk maar lekker Tong uitsteken Ik weet wel beter Haha!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:25

Hhaha ik was 10 jaar bij mn eerste 'trekjes' Bloos ! Best jong eigenlijk.Ach en nu en dan eens op een feestje (niet vaak dus).Maar nooit een hele sigaret , word ik helemaal misselijk enz Tong uitsteken.Maar paar trekjes vind ik wel eens leuk en daarom ben ik niet verslaafd.Mijn beste vriendin rookt sinds kort ook , zeg altijd maar dat ze moet stoppen maarja , als die persoon niet wilt stoppen zal ze ook niet stoppen.Maar heb nog nooit een trek genomen bij haar ofzo ik houd het gewoon bij 'feestjes'.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:30

Ik was 8 toen ik mijn eerst haaltje nam. Mijn oudtante vroeg of ik het wou proberen, ik zei ja, en nam maar één haal. Ze vroeg om een tweede maar die sloeg ik (toen nog) wijs af Schijnheilig
Vanaf mijn 15e ben ik echt gaan roken.
Als je 'vrienden' en sigaretje aanboden, was je natuurlijk niet 'stoer' om het af te wijzen. Ik hoefde niet te hoesten, omdat mijn longen toch al helemaal vol zaten door het meeroken met mijn vader (die toen thuis rookte)

Ik zit me net te bedenken dat ik al bijna 7 jaar rook! Hmmm, er zijn heel veel centjes de lucht in gegaan. >;)
Maar ik blijf gewoon doorroken totdat ik wil stoppen (tenzij het algeheel verboden wordt Nagelbijten / Gniffelen )

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:33

Ik ben nu 20 en heb nog nooit gerookt. Ben het niet van plan ook. Weet nl te goed wat de gevolgen kunnen zijn. Zie aan m'n vader hoe moeilijk het is om te stoppen en zie op m'n werk hoe duur het is.
Eigenlijk alleen maar nadelen dus Lachen

jacinta

Berichten: 670
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:40

ik was 12....
ik stond bij een hele club vrienden en toen werd er een sigaret aangeboden en die had ik dus aangenomen...ik vond het erg smerig maar ik probeerde het vaker met wat vriendinne steeds meer, meer en meer.
k rook nu nog steeds alleen me ouders weten van niks...daarom ben ik ook heel vaak bij vriendinne i.p.v thuis.
nu ben ik 14

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:51

ik zat in de tweede denk ik, een paar vrienden van mij begonnen te roken/blowen, en ik wou het ook wel eens proberen. Ik vond het lekker, ben het dus wat vaker op feestjes en zo gaan doen, na een tijdje vond ik er geen zak meer aan Haha!, dus ben ik van de sigaretten afgebleven, heel af en toe, als ik me verveelde, dat ik er ineens zin in had, en dan pakte ik een sigaret, hees een paar keer, en dan was het weer genoeg, maar dat is echt maar een keer of twee voorgekomen. In de derde heb ik voor het laatst gerookt, en ik heb ook echt geen behoefte er meer aan, vind het vies om zelf te doen, heb er echt geen behoefte aan.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:53

Ik weet niet meer hoe oud ik was (denk een jaar of 14) toen ik voor het eerst een trekje van een sigaret nam. Dat was m'n eerste en gelijk m'n laaste. Gatver wat is dat goor zeg Misselijk moest er zo van hoesten en ging zowat over m'n nek dat ik daarna dacht: Dit doe ik nooit meer en heb het ook nooit meer gedaan

Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:08

ik was 12..
en rook nu nog steeds, ben 15!

pucca

Berichten: 22
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:17

begonne op me 13e geloof ik
nu ben ik 18

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:20

K ben 19 en k heb nog nooit gerookt Lachen En ga t ook nooit doen ook. Maar op mn 12e is mn opa overleden aan longkanker Verdrietig en dat is n gevolg daarvan. Dus toen wilde k t al helemaal nooit proberen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:26

Ik was 13 geloof ik toen ik begon. Mijn moeder had altijd verteld dat het zoooooo goor was blablabla...en dat vond ik eigenlijk wel meevallen Bloos

Ik heb 5 jaar gerookt, het begon met 2 sigaretten per dag en ik eindigde met wat meer Haha!
Op mijn 17/18e ben ik een jaar gestopt..eind 2003 ben ik voor een paar maandjes weer begonnen, maar per 1 januari 2004 weer gestopt en ben tot nu toe clean Knipoog

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:30

Ik was denk ik 14 ofzo, mn eerste trekje Tong uitsteken Bah wat fiets vies dacht ik toen, hoesten enzo, traanogen.
Daarna heel af en toe bij uitgaan wel s meegerookt, maar roken bij uitgaan en verder niet vind ik eerlijk gezegd een beetje vreemd...

Vind het nog steeds niet stoer, en denk ook niet dat ik ooit zal beginnen. Maar ja, je schijnt ervan af te vallen, dus dat zou voor mij de enige reden zijn Knipoog
ben maar niet bang hoor, heb niet genoeg geld Tong uitsteken

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:32

Heb nog nooit gerookt. Heb ook geen reden om te gaan roken..

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:49

Ik geloof dat ik 11 was, heb toen 1 trekje genomen, echt alleen om te kijken waarom iedereen dat nou doet, wat er zo lekker aan is. Is vond het ontzettend smerig en heb het daarna nooit meer gedaan!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:54

Eerste keer was ik 12 en met mijn nichtje omdat het zooooo spannend was!! hahah
Was wel grappig, alleen rook ik nu nog steeds.
Afgelopen jaar 1 week gestopt nadat ik ziek was geweest en het was zooo vies dus was gestopt maar had de sigaretten nog in mijn tas, dus dacht ik , ik rook ze op en dan stop ik helemaal...........
Jaaaaa niet dus he , ik had dat pakje neit moeten opmaken.....
Maar als ik weer de kans heb stop ik weer......(niet dat ik veel rook hoor valt best mee)

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:00

Ik nam mn eerste sigaret toen ik 11 was. Had toen een aantal vriendjes en vriendinnetjes in de buurt die elke dag rookten en aangezien zij ouder waren dan ik wilde ik toch wel heel graag bij ze horen en net zo stoer zijn (vond het heel vies, maar zij zeiden dat het minder werd als je nog een peuk nam, dus dat deed ik dan ook maar... heb die bewuste avond wel 5 sigaretten "gerookt" geloof ik!!!!). Toen ging ik pakjes kopen... ik rookte nog niet over mn longen, hoewel iedereen dat wel dacht...pure geldverspilling dus. Op mn 16e/17e ging ik echt roken en ook vast. Heb ik een hele tijd volgehouden, alleen kwam toen het moment dat ik zoveel maand over had aan het einde van mn geld. Heb besloten om per 1 februari te stoppen en dat heb ik ook gedaan. Sinds 1 februari dit jaar heb ik geen sigaret meer aangeraakt en dat voelt super!!!!

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:27

Ik heb nog nooit gerookt, ben 20, en ben het niet van plan... Wel heb ik vaak genoeg passief gerookt, maar daar valt niet aan te ontkomen Tong uitsteken

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:42

Ik weet niet hoe oud ik was.
Weet wel dat ik zo moest hoesten dat ik spontaan moest overgeven.
Sta je dan heel stoer in de groep te kotsen Boos!
Daarna heb ik het nooit meer gedaan.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:54

ik 13/14 ofzow Verward daarvoor altijd neej gezegd Haha! nu rook ik af en toe es een sigaretje....tjaah en wrom heb ik die eerste keer gedaan, omdat het stoer was en iedereen deed het Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 00:51

Kreeg mijn eerste trekje toen ik negen was *serieus* van een paar meiden die op de kinderboerderij werkten.....maar ja, als kind van 9 is dat leuk maar doe je er verders niets mee.

Op mijn 12de kwam ik in zo'n wij zijn stoer en roken groepje terecht, in het begin nog nee gezegt, maar toen er 1 begon te zeuren dat ze er nog maar 1 had en dat haar pakje dan leeg zou zijn en of ik die nou niet even voor haar op wou roken toch maar gedaan.

Domdomdom natuurlijk, maar ja, het is gebeurt, rook dus sinds die tijd.

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 01:11

Heb vanaf mijn 15e tot 34e gerookt! Kost me nu soms nog moeite om er af te blijven...wt zijn die dingen toch lekker! Schijnheilig

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:15

De eerste keer dat ik rookte was samen met Yesta hier op Bokt.
We waren 13 jaar en Yesta had een paar sigaretten van haar moeder gejat. Toen zijn we ergens op een bankje gaan zitten en hebben zo onze eerste sigaret gerookt. Waarom? Tja het was wel heel erg stoer als je rookte op school. Later natuurlijk de grootste spijt van gehad. Nu ben ik na 9 jaar een pakje per dag gerookt te hebben er al meer dan een jaar gestopt Schijnheilig . En ik ga er zeker nooit meer aan beginnen.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 13:37

Lindsjah schreef:
Was 12 toen ik het probeerde. Sigaar
Vond het super vies en dat blijft ook wel. Misselijk
Vind het echt geldverspilling, vind het smerig en wil niet zomaar m'n longen zo verknallen,
ik erger me nog altijd dood aan het meeroken wat ik dus sowieso doe!
Stoom uit je oren Boos! Stoom uit je oren



Me 2 ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 13:41

Nog nooit gedaan en ik zal het ook nooit doen.

Bah, ik vind roken een smerige gewoonte. Misselijk