snik, ik kan het niet aanzien mijn jas zo te zien liggen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 13:21

Wheeeh Huilen loop ik effe de garage in om wat te halen (okee, ik geef toe, een ijsje..... Ja, ook met dit weer! Knipoog ) ligt mijn jas op de diepvries. Mijn mooie jas, nu total-loss...
Ik ben dus zondag met mijn broertje onderuit gegaan met de scooter (zie daarvoor ook algemeen) en daarbij is mijn jas zo beschadigd dat 'ie niet meer te repareren valt *huil*. Deze jas heeft mij dus gered van beschadigingen, anders waren het mijn rug en schouders geweest. Wonder boven wonder heb ik zelf niks, zelfs geen spierpijn, hoewel ik toch een behoorlijke smak heb gemaakt van de scooter af. Maar mijn jas..... *huilt nog harder* Nu ligt 'ie daar zo nutteloos zielig te zijn.... De gedachte dat ik die jas nooit meer aan zal trekken naar mijn paardje, effe snel ergens overheen schiet... om mijn middel heen knoop tijdens een buitenrit... Kan het ff niet verdragen Verdrietig . Ik weet niet waarom, maar ik maak me druk om mijn jas....
Misschien kennen sommige deze jas wel, een zomerjas van BR, een grijs jasje, redelijk getailleerd en hij was er ook in het geel en groen. (staat ook in de divoza-catalogus?) Ik was zo weg van deze jas en heb er ook heel wat weken over gedaan voordat ik hem dan toch kocht. Was weg van de groene versie, maar koos uiteindelijk toch maar voor de grijze (ik ken mezelf wat betreft het schoon houden van kleren). Wat was ik blij met mijn jas zeg, we waren echt onafscheidelijk. Zag je mij, dan zag je deze jas. Keiharde regen? Waxjas, welnee, Br-retje aan... *huil* Huilen en nu is 'ie niet meer! Ligt ie daar te wachten op de kliko. Wheh, waarom vind ik het zo'n rotgezicht om MIJN jas daar te zien liggen??? Het is maar een jas! Nee, niet zomaar een jas, MIJN jas! Heb veel meegemaakt met die jas....leuke en minder leuke dingen...denk dat dat het is. Deze jas hoort bij mij en bij Jurga.
Waarom voelt het nu aan als verraad dat ik een andere jas heb gekregen waar ik superblij mee ben??? Ik had wel dezelfde jas weer kunnen kopen, maar toch...dan was het niet meer MIJN jas geworden.... Die is niet meer....
THINGS WILL NEVER BE THE SAME AGAIN (Melanie C)

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 13:42

Ik heb toch nog even met mijn zeer handige moeder overlegd. Ze gat het voor me proberen om het grootste deel nog wat te fixen en dan ga ik hem idd op stal neerleggen, voor de dagen dat ik in mijn goede kleren ff langs stal fiets om Jurga te knuffelen... Met als gevolg een smerige jas aangezien Jurga nogal graag schuurt -> boze moeder *LOL*
Dus: toch nog een beetje hoop en ik hoef geen afscheid te nemen van MIJN jas, waar ik zóóó hard voor gewerkt heb. Maar het gevoel blijft wel.... ik ga er niet meer zo mee over straat en zal veel met mijn nieuwe jas te zien zijn.... Verdrietig

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 13:44

die jas ken ik ,dat is een heel mooi jasje. Kun je het niet opgeven bij de verzekering?

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 13:48

hmm, zo dramatisch heb ik t nog nooit over een jas gehad hoor, wel over een paar schoenen die naar stal meurden, en waar mijn moeder niet zo blij mee was. Die heeft ze dus uiteindelijk moeten wegmikken, ik kon t gewoon niet.
Maar ik ga t r niet over hebben, straks spring ik nog voor de tijger! (corso ding met bonen en pompoenpitten, komt uit Kerk-Avezaath, my hometown (tot 7 jaar geleden) !!!)

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 13:57

We waren met de scoot idd niet all-risk....hadden we dit geweten wel natuurlijk, we zijn nu nog meer kwijt dan een jaartje all-risk verzekeren Huilen Maar niets meer aan te doen. En bij welke verzekering moet je dit opgeven? Scooterverzekering vergoedt dit vast niet. Maar we gaan toch ff kijken wat we kunnen doen, is duur geintje zo.
Laui!: ik ken het gevoel ja, ik kan ook heel moeilijk afstand doen van spullen die van MIJ zijn.... Haha! MINE MINE MINE! Haha!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 14:06

Ik en hip met een jas met een stuk op de schouder??? Zie het nog niet zo glimmen eiggie... Nee hoor, laat mij dan maar rondspoken in mijn mooie Kwijl nieuwe jassie en soms op stal weer mijn ouwe vertrouwde grijsje aantrekken, dan komt het wel goed met mij... Hoef ik niet meer te huilen Verdrietig want: hij blijft, mijn BR!!! In mijn zadelkast, grom...Achter slot en grendel...

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 15:51

*snik* ik ga er spontaan van huilen van zoveel liefde voor een jas Verdrietig. iig goed dat je moeder hem nog enigszins probeert fixen. Wie weet worden jullie weer onafscheidelijk en ga je hem toch weer gewoon normaal dragen.

Ditta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 17:54

Anders hang je hem op in de huiskamer!!
dan zie je je jas nog altijd!!

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 17:57

Hahaha, Ditta! Dat ze hem dan meteen inkadert Pling

Ditta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 18:18

ach ja, waarom niet!!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 18:21

haha ik ken het oooh zo deed ik ook toen mijn leren jas gejat werd! mijn moeder ook van nou koop je een nieuwe maar ik wil dus geen leren jas meer he.. ik had voor deze jas zolang gespaard en ik was echt heel vaak uren bezig met het schoonmaken en toen was ie weg...
Ik kreeg 'm wel uitbetaald... maar toch ik wil mijn leren trug! Ik heb nu een nieuwe waterdichte en warmere jas maar ik wil toch die leren terug Frusty Frusty

Oja gewoon naar je eigen verzekeringsagent gaan ik ben eens van een paard afgelanceerd op het astfalt, maakte ook zo'n schuiver en ik had een nogal duur jasje aan...(die was 300 piek en ik heb 2.25 terug gehad)

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 18:49

dat dat niet pijn? vallen op het asfalt?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 19:43

ja nogal belande weer eens in het ziekenhuis voor de schaaf wonden en een zwaargekneusde hand/pols (geprobeerd de klap op te vangen)
maar het zelfde als jurga als ik die jas niet aanhad gehad was mijn huidje nog meer geschaafd geweest

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 20:36

Wheh, mijn arme jasje..... maar zal wel niet lukken met die verzekering denk ik! Balen hoor! Maar: ik heb er nu één die wind- en waterdicht is....hele vooruitgang op mijn grijsje... Toch *huil*!!!!

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 20:48

agossien wat zielig nou voor jou en je jas!!
Altijd als een favo kledingstuk stuk is of m'n fiets ofzo, vind ik het ook zielig voor het voorwerp. Hihi net alsof die ook gevoel hebben. Personificatie heet dat geloof ik. Vind ik zo stom van mijzelf dat ik dat heb maar kan er niets aan doen! Had ik als kind al, moest ik huilen omdat mijn fietsje naar de schroot ging. Vond ik zo zielig voor m'n fiets.
Volgens mij heb je ook zo'n sterke band met je jas!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 21:39

ja, heb ik blijkbaar ook, maar heb het nooit zo sterk beseft! Ik heb dat ook heel erg, personificatie. Ik vind ook altijd alles zonde en zielig, maar ja, ben nou eenmaal erg raar! Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 22:46

Ligt eraan Jurga, wat de reden is dat je onderuit gegaan bent. als het een eenzijdig ongeluk (geen andere personen/voertuigen betrokken) was, dan kun je het zonder All-risk wel vergeten. Maare, woont je broer apart? Zo ja, dan kun je proberen of zijn aansprakelijkheidsverzekering het misschien wil vergoeden.
Ik deed dit ook wel eens bij klanten als ze iets stuk gemaakt hadden en we wisten wie het had gedaan. De baas stelde dan zijn werknemer aansprakelijk en diens verzekering betaalde dan. Sommige verzekeringen pikken het, andere niet. Succes.

En ja, zo'n op je lijf geschreven jas missen doet toch pijn. Ik kan me dat heel goed voorstellen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 22:48

Maar Jurga, ben blij dat het jassen zijn en geen Land Rovers. Dat loopt namelijk vreselijk uit de klauw, zelfs het verkopen van een voor mij nutteloos chassis koste mij een jaar voordat ik de moed had het weg te doen.