Fretten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:45

okhoi schreef:
knaagdieren moet je niet in een kooitje opsluiten dat is zielig en nutteloos :S


Och jeetje, weer zo'n geval dat niet normaal kan antwoorden, je hebt 6 berichten, en in alle 6 staat niets wat je serieus kunt nemen.

Ik vind fretten wel leuke beesten,hadden laatst in de praktijk een fretje met suikerziekte.
Dat was zo'n lieverd!
Hele dag knuffelen en kroelen, en als je op hield kroop ie helemaal over je heen.
Hij stonk wel heel erg, maar was ook niet gecastreerd.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:58

Sonja schreef:
Maar dan blijft het stank-aspect..... En ik vind het niks om een fret alleen te houden, dan moet je er 2 nemen. Dus dubbele luchten.....
Ik weet dat ik Dick heel blij zou kunnen maken met 2 fretjes voor z'n verjaardag, die is er al jaren helemaal weg van en heeft er al veel over gelezen. Maar ik moet er toch echt niet aan denken, hoe leuk ze ook zijn....

Daarom zitten ze bij ons nu buiten Haha! Ondanks dat ze allemala geholpen zijn, dtinken ze nog steeds flink.
Ik vind dat je ze minstens met zijn 2en moeten zijn, of je moet er de hele dag heel veel aandacht kunnen geven. Ze kunnen toch ook wegkwijnen alleen?

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:33

marina schreef:
Daarom zitten ze bij ons nu buiten Haha!


Kan je ze dan ook buiten houden?
(misschien een blonde vraag maar ik heb daar nog nooit van gehoort...)

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 21:13

okhoi schreef:
knaagdieren moet je niet in een kooitje opsluiten dat is zielig en nutteloos :S

haha Haha! Fretten zijn nog niet eens knaagdieren!!!!! Haha! Het zijn roof dieren *LOL* en die van mij lopen bijna zo goed als altijd los (alleen als er niemand thuis is niet) en trouwens fretten slapen 20 uur per dus ook al staat de kooi hier open ze liggen toch meestal teslapen Tong uitsteken

en onthou het zijn geen knaagdieren!!!!! Knipoog

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:19

Bij mijn verzorgpony is een fret Tong uitsteken
Pimmetje heet die... Echt een cool beest is dat joh Haha!

Laatst zag ik ook een man met 2 fretten aan een lijntje in de stad lopen Scheve mond Haha!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:55

Dniesy"]
[quote="marina schreef:
Daarom zitten ze bij ons nu buiten Haha!


Kan je ze dan ook buiten houden?
(misschien een blonde vraag maar ik heb daar nog nooit van gehoort...)
[/quote]
Ja je kan ze ook buiten houden. Die van ons zitten buiten i nde stal, dus eigenlijk toch binnen Haha!
Zij krijgen van de zomer een buitenverblijf met een binnenverblijf (als het goed is)
In de stal hebben ze een soort van hele grote hangmat met veel dekentjes erin, zodat ze het niet koud krijgen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:15

Ik heb ook een fret. Dino, en hij wordt dit jaar 2 Lachen Ik had er nog een vriendinnetje bij, Rose, maar die is met een jaar helaas overleden. Haar buikje zat vol met tumoren Boos!
We hebben toen bij de frettenopvang twee andere fretten geprobeerd, maar of Dino moest ze niet, of de fret moest ons niet Haha! Dino is dus een alleenstaande fret. Hij speelt met mijn Jack Russel en met onze katten

Hij stinkt niet, gewoon regelmatig de poepbak verschonen en nog belangrijker, de slaaplappen en de hangmatten enzo Lachen

Fretten proberen doorgaans wanneer ze klein zijn te gaan bijten, als je dat goed afstraft, heb je er de rest van hun leven geen kind meer aan Haha!

Fretten kun je inderdaad ook buiten houden, als ze maar op een schaduwrijke plek staan, waar ze niet op de tocht staan.

Wij hebben onze fret altijd binnen. Dat hebben we met onze vorige fretten ook gedaan.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:21

Foto's zijn wle ontzettend lief.
ik wou ook fretten maar me meoder is dr als de dood voor, toen werd t een rat ook hele leue beetsjes..

maar misshcien ooitals k uit huis ben komen ze dr nog wel!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:49

Xono, toen ik dit topic doorlas wachtte ik al op je reactie. Knipoog

Ik heb ook fretten gehad, superleuke huisdieren, maar alleen als je vantevoren goed weet waar je aan begint.
Ze ruiken inderdaad sterker dan de meeste andere huisdieren, maar dit heb je wel voor een groot deel zelf in de hand. Ze zijn (meestal, meestal als ze zin hebben Tong uitsteken) zindelijk dus je kunt het hok goed schoon houden als je dagelijks de poepbak schoonmaakt en wekelijks slaaplapjes wast.
De fret regelmatig wassen is geen optie, dan gaat die alleen maar meer huidvet ed aanmaken, waardoor de stank juist erger kan worden.

Buiten houden kan wel, als ze een goed geisoleerd nachthok hebben, en je niet midden in de winter ineens besluit dat ze toch maar buiten moeten wonen. Knipoog

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:43

Miep schreef:


Ik vind fretten wel leuke beesten,hadden laatst in de praktijk een fretje met suikerziekte.
Dat was zo'n lieverd!
Hele dag knuffelen en kroelen, en als je op hield kroop ie helemaal over je heen.
Hij stonk wel heel erg, maar was ook niet gecastreerd.



Een van mijn fretten heeft ook suikerziekte, en een bijnierprobleem maar dat schijnt ong. 40% van de fretten te hebben.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:46

Robyn"]
[quote="Miep schreef:


Ik vind fretten wel leuke beesten,hadden laatst in de praktijk een fretje met suikerziekte.
Dat was zo'n lieverd!
Hele dag knuffelen en kroelen, en als je op hield kroop ie helemaal over je heen.
Hij stonk wel heel erg, maar was ook niet gecastreerd.



Een van mijn fretten heeft ook suikerziekte, en een bijnierprobleem maar dat schijnt ong. 40% van de fretten te hebben.
[/quote]
Dat idee heb ik ook.. Heb er hier ook een zitten, moet precies elke 12 uur zijn medicijnen hebben en 4x per dag gevoerd worden.. wat een werk zeg! Maar goed, tis wel een schatje Lachen (en niet mijn fret, dus ik moet wel Knipoog )

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:49

En veel fretten hebben tumoren, ze sterven bijna allemaal daaraan.
(komt voor het grootste deel door verkeerde voeders op de markt)

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:09

Die van mij krijgt 2x per dag een 0,5 ml spul in z'n bek. 1x in de maand moet ik naar utrecht daar krijgt hij een injectie. Het is wel een gedoe maar het gaat al veel beter met hem. Hij is weer bijna de oude vrolijke maffe fret als daarvoor.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 18:43

mijn fretten hebben nergens last van Lachen zijn super gezond en stout Tong uitsteken

prana

Berichten: 319
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 00:16

Hihihihi, fretten zijn geen knaagdieren, maar echte roofdieren.
Maar graven en spitten kunnen ze als de besten.
Ik heb zo'n 15 jaar geleden een fret gehad, toen het nog niet 'in' was. Ze is 8 jaar geworden en dat is een behoorlijke leeftijd voor een fretje.
Er was toen ook nog niets over bekend en ik moest alles zelf uitzoeken.Dus ook over dat sterriliseren bv.

Het zijn geweldige huisdieren, heel sociaal. Maar ze hebben zeer zeker de ruimte nodig. Je krijgt ze echt gelukkig met een gangenstelsel, waar ze doorheen kunnen rossen.
Als ik die foto's dan weer zie hier op de bokt.........memories!!!!
Haha! Tong uitsteken

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 01:51

is er nog iemand die naar de frettendag gaat op 2 mei in kermt?