JULIANA overleden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:25

Tuurlijk is het niet leuk maar ik denk dat de famillie dit al een paar jaar zag aankomen.

Wanneer gaat de begrafenis plaats vinden???

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:25

Dat was nog niet duidelijk zeiden ze vanmorgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:28

Tjee, Prinses Jula toch nog rustig gestorven op een mooie leeftijd.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:29

Rust zacht Juliaantje

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:32

De 3 oudste dochters waren bij haar dus denk dat ze het echt wel aan zagen komen.

8 Werkdagen zijn nodig voor de voorbereiding dus ze verwachten volgende week woensdag de begrafenis.. (jeetje, zo ver weg??)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:32

Mijn goudvis is samen met haar tegelijk overleden.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:33

Mooie leeftijd, nja rust zacht inderdaad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:47

Ze zal gemist worden.
Juliana was echt een "moeder" van het volk, een warm mens dat inzag dat zij als koningin en later weer als prinses ook maar gewoon een mens van vlees en bloed was.

Toch zou een "normaal" mens het zo lang niet uitgehouden hebben; ze werd al lange tijd door een compleet team van artsen en verpleegkundigen verzorgd. Voor de gewone man totaal niet meer haalbaar en betaalbaar. Aan de ene kant kon dat gelukkig voor haar wel, aan de andere kant vind ik het niet eerlijk dat mijn eigen opa die zorg niet heeft kunnen krijgen. Die was immers net zo lief als zij, en heeft ook z'n hele leven keihard gewerkt. Is best iets om even bij stil te staan, en ik hoop dat meer mensen dat even zullen doen en daar wat van leren.

Thuis noemden we haar de laatste jaren altijd een soort van liefkozend "Tante Juultje". 't Was een mooi mens.

Tante Juultje, rust zacht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:48

Het is een groot verlies. Maar ze is niet in de wieg gesmoort hoor. Ik vind het een prachtige leeftijd, ik teken ervoor.
Ik vind het wel heel zielig voor de familie... Hoe oud iemand ook is, diegene verliezen is nooit leuk.

Wat ik alleen een vreselijke blunder vond, was dat Balkenende een fout maakte in zijn toespraak. Maar ja dat was ook wel te verwachten, de respectloze banketstaaf

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:49

Maakte hij een fout dan?? Vertel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:49

Sorane schreef:
Wat ik alleen een vreselijke blunder vond, was dat Balkenende een fout maakte in zijn toespraak. Maar ja dat was ook wel te verwachten, de respectloze banketstaaf


Ik heb last van plaatsvervangende schaamte, zo'n l*lhannes van een ministerpresident.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:50

Jorie schreef:
Maakte hij een fout dan?? Vertel!!


JAAAA halverwege werdt de verbinding om "technische" redenen verbroken. Maar je hoorde ze op de achtergrond schreeuwen. En toen de verbinding terug kwam had hij ook een hele andere toespraak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:51

Sonja"]
[quote="Sorane schreef:
Wat ik alleen een vreselijke blunder vond, was dat Balkenende een fout maakte in zijn toespraak. Maar ja dat was ook wel te verwachten, de respectloze banketstaaf


Ik heb last van plaatsvervangende schaamte, zo'n l*lhannes van een ministerpresident.....
[/quote]

Nou inderdaad, ik schaam me bijna dat ik Nederlander ben...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:51

Ik heb de toespraak niet gehoord, wat zei hij dan?

En Juliaantje, de moeder van het land...en het eind van een tijdperk.

Rust zacht...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:53

schreeuwen? ik hoorde iemand kuchen, en toen keek balkenende zo heel verbaasd opzij. ze hadden hem beter door kunne laten praten en dan de verbinding eruit gooien ofzo, want dit kwam indd nogal onproffesioneel over. ook paul witteman was behoorlijk aan het klungelen met zn brilletje.

Komen er nu ook nationale rouwdagen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:55

Cassidy schreef:
Ik heb de toespraak niet gehoord, wat zei hij dan?


Hij las een "stopje" (het effect van een komma) niet in een zin, waardoor dat een heel raar en dom effect gaf.


Jij gebruikt inderdaad de juiste woorden Cassidy, ik kon er net niet opkomen. Het einde van een tijdperk. Dat is het inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:55

missnynke schreef:
schreeuwen? ik hoorde iemand kuchen, en toen keek balkenende zo heel verbaasd opzij. ze hadden hem beter door kunne laten praten en dan de verbinding eruit gooien ofzo, want dit kwam indd nogal onproffesioneel over. ook paul witteman was behoorlijk aan het klungelen met zn brilletje.

Komen er nu ook nationale rouwdagen?



Bij wijze van dan... Rolleyes Je hoorde mensen zeggen dat ze hem zouden onderbreken en dat hij iets zei wat niet klopte.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:55

ik lees net dat haar 4 dochters bij haar waren toen ze overleed, dat is wel een fijn idee....

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:56

94, wat een leeftijd..

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:57

94 is idd een mooie leeftijd, ik schrk wel een beetje toen ik hetnet hoorde...

rust zacht juliana

maar even 1 vraagje, was zij nou aan het hoofd gedurende de 2de wereld oorlog? of was dat nou wilhelmina?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:57

Ik hoor het net op radio 538, het viel mij al op dat het wat "saaie" muziek was. Had er niet over nagedacht dat het wel eens een aangepaste programmering kon zijn.

Ze heeft een supermooie leeftijd bereikt!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:58

nee welhelmina was koningin tijdens de oorlog

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:58

Het is echt een Bak-ellende....... getver, die kop ook op TV....en dat op mijn nuchtere maag......

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:58

Ja ik hoorde het vanmorgen op de radio. Het is wel beterzo voor haar. Ze had geloof ik al een longenontsteking en was toch al wel 94 jaar oud
Het is beter zo voor haar.

Maarjah voor die Balkenende schaam ik me toch ook wel een beetje hoor Tong uitsteken Wat een l*lhannes is het ook Scheve mond

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:59

Ik had het vanmorgen al op het nieuws gezien. Ik zat naar een documantaire te kijken over het fokprogramma en opvang van aapsoorten die gaan uitsterven etc. toen het programma plots werd onderbroken.

Inderdaad, wat een leeftijd... 94... jemig.