Amazon UK levert boek niet aan BE/NL - help

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Amazon UK levert boek niet aan BE/NL - help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:32

Hopelijk kan iemand me hier helpen.
Ik wil een boek bestellen dat hier niet meer te krijgen is, maar wel bij Amazon.UK - alleen verstuurt amazon dit item niet naar BE/NL zo blijkt (vreemd, want amazon verkoopt het wel zelf, en het gaat om een boek, als het nu parfum was of zoiets...).

Nu kan je forwarding diensten gebruiken, zoals forward2me maar ik zie hopen slechte reviews en verrassend hoge kosten dus daar waag ik me liever niet aan - tenzij bokkers betere ervaring hebben.
Iemand een idee hoe ik bestelling hier krijg?

Yv_

Re: Amazon UK levert boek niet aan BE/NL - help

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:34

Je zou op ISBN nummer kunnen zoeken naar wellicht een andere verkoper?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:35

Ja, tegen exuberante prijzen. Ipv 20 euro (nieuw bij Amazon) voor 50 euro en meer voor gebruikt exemplaar van een particulier.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:41

Amazon heeft te maken met de Nederlandse Wet op de vaste boekenprijs. De prijs van de boeken bij Amazon is vaak lager dan die prijs en dus verkopen ze het hier niet. Misschien kan een bokker in Engeland het kopen en opsturen?

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:44

Die wet geldt alleen op Nederlandstalige boeken.
Grootste kans hier is of inderdaad een forward service of een Bokker.

Ik weet eigenlijk niet of amazon UK nog naar NL zendt na Brexit?

Om welk boek gaat het?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:45

Hoe snel heb je het boek nodig?

Ik ga later dit jaar die kant op en kan kijken of ik het kan vinden in een store en dan kan ik het voor je meenemen en vanuit NL verzenden

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:08

Om welk boek gaat het? Uitgevers zoals NHBS hebben tegenwoordig een vestiging in Europa om zo wel binnen Europa te kunnen leveren.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:09

Ik woon in de UK, let me know als ik kan helpen :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:22

Heb je boekenwinkels zoals Waterstones eventueel al geprobeerd? Want die verzenden gewoon naar Nederland toe. Net als Barnes and Nobles uit USA.

Om welk boek en editie gaat het?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:29

Ik stuur een pb met gegevens boek, want het is een cadeautje. Gelukkig ben ik tijdig begonnen aan de zoektocht!

Crux is dat ik iemand ken (die tipte me voor cadeau) die dit boek een jaar geleden zonder problemen via dat kanaal nieuw kocht.

Daarna was het een tijdje niet beschikbaar, nu weer wel maar nu is dus shipping aangepast. Het is dus geen brexit issue, maar ik vind nergens een manier om bij Amazon te vragen naar deze inconsistentie in beleid.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:30

Unwritten schreef:
Die wet geldt alleen op Nederlandstalige boeken.
Grootste kans hier is of inderdaad een forward service of een Bokker.

Ik weet eigenlijk niet of amazon UK nog naar NL zendt na Brexit?

Om welk boek gaat het?

Amazon UK verzend nog wel degelijk naar BE en NL, heb een ander artikel nu zonder problemen besteld, maar het cadeau lukt dus niet

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:30

Daks schreef:
Hoe snel heb je het boek nodig?

Ik ga later dit jaar die kant op en kan kijken of ik het kan vinden in een store en dan kan ik het voor je meenemen en vanuit NL verzenden

Dat zal te laat zijn vrees ik, zou tegen 1 juni nodig zijn. Gelukkig ook niet morgen

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:31

germie schreef:
Om welk boek gaat het? Uitgevers zoals NHBS hebben tegenwoordig een vestiging in Europa om zo wel binnen Europa te kunnen leveren.

Helaas, boek is origineel uitgegeven in US dus dat wordt hopeloos vrees ik.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:32

Gianti schreef:
Ik woon in de UK, let me know als ik kan helpen :)

Heel lief, ik stuur pb.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:35

magda_90 schreef:
Heb je boekenwinkels zoals Waterstones eventueel al geprobeerd? Want die verzenden gewoon naar Nederland toe. Net als Barnes and Nobles uit USA.

Om welk boek en editie gaat het?

Bedankt voor de tip, dat wist ik niet, maar daar is het boek natuurlijk flink duurder.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:02

foxy80 schreef:
Ja, tegen exuberante prijzen. Ipv 20 euro (nieuw bij Amazon) voor 50 euro en meer voor gebruikt exemplaar van een particulier.

Is het een oud boek of speciale editie dan? Want ik bedoelde niet particulier, maar gewoon andere webshops.
Amazon hoeft niet perse duurder te zijn als Waterstones.

Heb je abc hier in NL al geprobeerd? Die verkopen alleen maar Engelstalige boeken.

Wat is het ISBN? Dan kunnen we je wellicht wat gerichter helpen zoeken.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:17

ABC is 10 euro duurder

Maar er zijn idd meer boekhandels dan gedacht die engelstalige boeken op het continent verkopen - ik heb nu toch eentje gevonden die goedkoper blijkt dan Amazon UK.

Ik snuffel vrolijk verder dankzij alle tips.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:18

Maakt die €10 nou echt zoveel uit dan?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 46 min geleden

henshem schreef:
Amazon heeft te maken met de Nederlandse Wet op de vaste boekenprijs. De prijs van de boeken bij Amazon is vaak lager dan die prijs en dus verkopen ze het hier niet. Misschien kan een bokker in Engeland het kopen en opsturen?

Engelstalige boeken zijn ook in NL gewoon tegen goedkopere prijzen te krijgen. Engelstalige boeken hebben niet zoals NL-talige boeken een vaste prijs en schommelen ook constant. De ene dag kun je een boek voor 15e krijgen, de volgende dag is het 12e bv. Het aanbod is alleen per Amazon land shop inderdaad anders soms, maar dat komt meestal door externe verkopers welke op amazon zitten en dan niet willen verzenden hier naartoe bv. Ook bij bol schommelen de prijzen van de EN boeken constant - vaak gaat het gelijk op met Amazon, soms zijn ze wel duurder als Amazon maar soms ook goedkoper.

@TS,
Heb je bij de Duitse Amazon ook al eens gekeken? En de Amerikaanse amazon (aangezien het om een US editie gaat) verzend over 't algemeen ook het meeste qua boeken naar NL - en ik heb daar nog geen import over hoeven te betalen < bestel daar zeer regelmatig boeken voor een vriendin die specifieke self pub boeken wil welke hier in Europa niet gedrukt worden of veel duurder zijn.

edit: Ik zie dat je het al elders gevonden hebt :j Waar heb je 'm uiteindelijk gevonden nu?

Ik zoek zelf in ieder geval altijd op meerdere platforms op ISBN nummer, maar meestal kom ik idd ook bij Amazon uit wanneer ik niet bij Bol of Waterstones (hier koop ik meestal alleen exclusives) koop. Voor tweedehands bv (als boeken out of print zijn) vind ik AbeBooks ook nog wel eens prettig. Ik heb zeer veel US edities in mijn kasten staan, maar koop deze normaliter gewoon via bol of amazon wel maar het kan inderdaad wel eens zijn dat iets heel specifieks gewoon niet goed verkrijgbaar is jammer genoeg.