Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Beter even omrijden en hem een kwartier aan een snellader leggen. Tenzij je hem de hele nacht er aan kan laten staan. Die stopcontact kabel kregen we bij de Tesla er bij maar bij de Audi niet dus dat verschilt ook per merk. 
joyce83 schreef:Ik voel mij echt ouder worden.... we gaan over naar een elektrische auto. Helaas in mijn kringen geen ervaring met elektrische auto of wel ervaring maar auto van de baas en opladen bij de baas.
Auto komt ergens eind mei, maar we zijn dus wel al dingen aan het regelen. Tussendoor ploppen steeds meer vragen op, dan denk je google er maar even naar. Maar bij elke zoektocht komen er weer vragen bij. Dus tja waar ga je dan als boktlezer de vragen maar stellen... juist hier.
Laadpaal is geregeld, komen ze in juni installeren. Dus oplaadplek thuis, waarschijnlijk weinig opladen elders. De vragen die ik nog heb.
- is er 1 app waar je de laadpalen op hebt staan? of moet je per laadpas een app hebben?
- kan ik tijdelijk de auto opladen via het stopcontact? laadpaal komt waarschijnlijk later als auto. Zag dat er stekkers voor zijn, zitten die standaard bij een auto? of is dit echt puur alleen een stekker wat van auto naar laadpaal gaat. Is het slim om zo'n kabel te kopen voor het geval dat?
- Ik heb nu ANWB gratis laadpas aangevraagd. Is het verstandig om meerdere passen te hebben? En zo ja hoe zie ik dan als ik bij een laadpaal sta welke pas ik het beste kan gebruiken?
- ik zie soms wat voorbij komen van geld terug verdienen met laadpaal, maar volgens mij hebben we daarin de foute keuze gemaakt qua laadpaal/auto (Eve Single S-line als laadpaal en Kia Niro EV als auto).
Zijn er verder nog tips?
en op Temu een kofferbakdeken gekocht en dit bevalt prima.