Van zadelkamer naar..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Van zadelkamer naar..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:04

Na mijn projectje van vorig jaar, [LZP] De rommelkamer.. , heb ik weer een nieuwe klus :Y)

In de schuur heb ik een mooie ruimte die lange tijd als zadelkamer en konijnenren/kippenren heeft gediend.
Helaas is mijn paard, Mystic, in November overleden -O-

De (gedeelde) zadelkamer was altijd vrij netjes, maar sinds het overlijden dumpt iedereen er zijn rommel, en is er geen doorkomen meer aan..

Tijd voor een leuk lente-project!
Maar wat het gaat worden, dat weet ik nog niet :))
Ik wil er in ieder geval een leuk, gezellig 'tuinhuisje' van maken, met wat plek voor een aantal moestuin spulletjes, misschien een zitje met een tafeltje, maar het moet vooral niet een nieuwe opslagruimte worden.

De paardenspullen die ik niet wil houden moet ik te koop zetten, en voor het zadel wil ik denk ik in huis een mooi plekje zoeken.

Ik heb een oude rol met fotobehang liggen die ik uiteindelijk nooit heb gebruikt..
Het keukentje krijgt een mooie make-over..

Omdat mijn vorige topic zo veel leuke reacties opleverde dacht ik, laat ik deze klus ook weer delen :D

Schrik niet; de voor-foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als iemand leuke ideeën heeft, of met een vergelijkbaar project bezig is, klets gezellig mee! Misschien kunnen we elkaar wat motiveren :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:18

Ik heb een soort omgekeerd traject gedaan :+ .
Na het overlijden van mijn paard heb ik, na een goede schoonmaakbeurt, van de stal een soort loungeruimte gemaakt met lampjes en wat versiering aan de wanden en kunstgras op de vloer.
Bij de sloop van mijn huis heb ik er een opslagruimte voor gemaakt voor alle spullen die niet vorstvrij hoefden te blijven (pannen, serviesgoed e.d.)
En ondertussen is het helaas nog steeds een soort van opslag... -O-

Amber_anne

Re: Van zadelkamer naar..?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:40

Wat leuk, ik volg weer mee

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:42

Ja weer kwijlen!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:43

O ik hou van dit soort projecten. Al is de reden minder natuurlijk

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:28

Ja ik volg! Leuk, ik houd van dit soort projecten. :Y)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:56

Mijn boshuisje, ondertussen ziet het er iets anders uit qua indeling (groot 2p bed erin) naar misschien heb je er wat aan. Vooral de veranda eraan is fijn in de zomer, en op het kacheltje kan ook ook koken en er zit een oventje aan de rechterkant. Hij is wel iets te zwaar qua vermogen, we noemen het ook wel de bordspellen sauna :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn schuilstal met zadelkamer is ondertussen ook een tiny house geworden :P maar die is wel een stuk groter.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:21

Leuk dat jullie mee volgen :D

Roodvos, dat klinkt wel herkenbaar hoor, hier verhuist bij een groot project ook altijd een hoop spul dat geen vaste plek heeft naar een nieuw opslagplekje :') Die loungeruimte klinkt wel heerlijk, wie weet kun je er ooit weer wat moois van maken!

Eclair, klopt, en ik vind het ook met vlagen best lastig.. al die herinneringen.. bij veel spullen die ik vast pak denk ik weer aan onze laatste bosrit, aan de zorgen tijdens de koliekaanvallen, en aan die kleine momenten die je altijd voor lief nam..
Ik wil sowieso iets moois als een grote afdruk van Mystic ophangen, of misschien zelf schilderen.

Prairy, wat gaaf zeg, je boshuisje! Wat knus en gezellig <3
Ik krijg meteen al een hoop leuke ideeën :D

Nu is mijn stal niet volledig dicht helaas, dus een tapijt en bed gaat em niet worden, maar het lijkt me een heerlijke plek om je gewoon even terug te trekken met een goed boek!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:31

Het is ook echt een heel fijn huisje, we slapen er nog wel regelmatig. Mijn ouders ook als ze op bezoek zijn. Weekend weg op eigen terrein :+

Ik vind vooral de tapijten op de vloer fijn. Gratis op Marktplaats gescoord, ook bij het huis onder de overkapping ligt er eentje en dat gaat prima.

Je zou er ook een buitenkeuken met pizza oven kunnen maken :D

Mijn schuilstal aka tiny house deed deze winter dienst als planten schuilplaats. We hebben er met kerst gezellig zitten gourmetten met zn tweeën en laatst met vrienden een spelletje gedaan.

Afbeelding

Afbeelding