Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
echt zo'n zadelmaker wil toch niemand meer bij zijn paard?
Oscar schreef:Je zou het ook nog een ander boeg kunnen gooien. Ik neem aan dat de foto's van jezelf en je paard niet door jou gemaakt zijn (tenzij het selfies zijn?) maar dat er een fotograaf is geweest die ze gemaakt heeft. De fotograaf heeft auteursrecht. Als het zonder toestemming gepubliceerd is, dan kun je daar wel wat mee.
fleurtjeuh schreef:Ik zou het over een andere boeg gooien.
Op die manier kunnen mensen zichzelf een beetje 'redden'
Onder een foto plaatsen 'goh, volgens mij heb je een foutje gemaakt, dit is mijn paard en je bent niet bij ons geweest of een zadel voor ons geleverd. Mogelijk lijkt mijn paard erg op 1 van je andere klanten!
Foutje kan gebeuren, maar ik zou het fijn vinden als je mijn fotos verwijderd. Dankjewel! '
Als het inderdaad perongeluk is, zeggen ze 'oh wat dom van mij, sorry!'
En als het expres was kunnen ze dat ook doen, maar zullen ze minder in t harnas gejaagd zijn
Exitium schreef:En zo niet, portretrecht omdat je zelf op de foto staat.
Dat lukt je als 'nobody' dus al helemaal niet)
) Misschien heeft hij de berichten wel echt niet gezien. Kidde schreef:Ik zou gewoon beginnen met een openbare reactie onder de foto zoals fleurtjeuh aangaf. Grote kans dat hij dan al verwijderd wordt. Via Facebook komen privéberichten vaak in een aparte map waardoor je soms ze jaren later pas vindt (heb ik tenminste) Misschien heeft hij de berichten wel echt niet gezien.
En anders misschien even bellen of een SMSje/WhatsApp bericht sturen? Of vraag of je stalgenoot dat wil doen. Gelijk een negatieve review zou ik niet doen, misschien heeft hij echt een fout gemaakt en je berichten niet gezien.
germie schreef:Ik neem aan dat jij het auteursrecht op de foto's hebt? Dan ging er direct een rekening naar toe met het tarief van stichting foto anoniem.
Per foto van jou op de website is 493 euro per jaar. Dus hoppa, rekening sturen. https://pictoright.nl/beeldanoniem/
Ik heb het tot nu toe steeds netjes proberen op te lossen met bedrijven, maar fotografen zeiden al, dat moet je niet doen, direct een rekening sturen. En niet meer toegeven. Dus laten betalen, dus doorzetten.
Mijn foto's zijn al zo vaak gejat dat ik dus nu ook echt er wel eens geld voor wil zien als het weer gebeurt. Ben er ook klaar mee. Je bent geen geldwolf, maar je krijgt dan waar je als eigenaar van de foto recht op hebt.