Maaltijden om in te vriezen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Maaltijden om in te vriezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:36

Beste bokkers,
Omdat ik in de toekomst waarschijnlijk meer uren ga werken ben ik opzoek naar maaltijden die ik in de vriezer kan doen. Ik heb niet zo'n hele grote fantasie en kwam niet verder op dingen zoals nasi, macaroni, stamppotten en een zelfverzonnen bonenschotel. :')

Het moet makkelijk te bereiden zijn en snel klaar zijn...

Bokkers, help me out!

Flubberboot

Re: Maaltijden om in te vriezen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:39

Wij vriezen vaak rijstgerechten of pastagerechten in als we weten dat we een week weinig tijd/zin gaan hebben voor koken! Ook soep kan je invriezen per portie

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:41

Vers gemaakte maaltijd soepen.
Chili con carne
Verschillende curry's
Hachee
Goulash
Bouf bourguignon
Quiche
Blokjes kip in verschillende sauzen (zoet zuur, pinda etc)

Dat ligt er bij mij allemaal in :+

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:41

ik eet oa graag noodles met paksoi en gegrilde zalm. Doodsimpel.

Paksooi en paprika in grove stukken snijden, even in pan bakken met sesamolie, olijfolie en zout. Eventueel een knoflookje en chillipeper erdoorheen.
Noodles gaarkoken
Zalm naar wens bakken in de pan
Ondertussen maak je een sausje van 2 el sojasaus, 1 tl gochujan, scheutje azijn en een tl honing. Ff mengen.

Vervolgens pleur je gewoon alles bij elkaar, sausje erdoorheen roeren, en kan je het gemakkelijk in porties invriezen. :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:42

Komt hierboven al voorbij zie ik haha maar ik ben zelf erg gek ook op

- Goed gevulde maaltijdsoepen
- Lasagne of andere ovenschotels
- Chili con/sin carne
- Goulash (waar ik dan nog wat rijst bij kook, dat is niet zoveel werk)
- Quiches (hier kun je echt heel fijn mee variëren)
- Goed gevulde omelet (daar eten wij dan bv nog een broodje/boterham bij)
(pasta saus e.d. dan ook uiteraard)

Maar denk bv ook aan andere stoofgerechten, curry's

En mocht je toevallig een slowcooker hebben, kun je ook "dump bags" maken:
Zakken waarin je ingredienten samenvoegt, deze vries je in en kwak je in de slowcooker op de dag dat je het wil eten. Slowcooker aan en het is klaar als je thuiskomt. Dat kun je bv in grote batches op een paar uurtjes voorbereiden, dat je verschillende 'gerechten' zo maakt en dan hoef je het maar uit de vriezer te pakken en in de cooker te doen. Op instagram vind je hier bv heel veel leuke inspiratie van onder de #dumpbags
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op Vandaag, 16:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:44

Ik vries alles in. Pasta, risotto, stamppot, soep, stoofvlees, chili con carne, Aziatische rijst/noedel gerechten, etc. Het enige wat ik niet invries zijn dingen die knapperig horen te zijn, zoals patat of schnitzels. Dat wordt namelijk zompig (bij mij dan).

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:46

Risotto is inderdaad ook een erg fijne ja - en ook fijn mee te varieren <3

Ik vries ook zo'n beetje bijna alles in. De vriezer is echt mijn meest gebruikte en favoriete apparaat in huis haha. Doe hier echt ontzettend veel mee.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op Vandaag, 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:46

Om ruimte in de vriezer te besparen, zou je ook alleen delen van maaltijden kunnen invriezen. Bijvoorbeeld alleen de pastasaus en de pasta even vers koken. Dat is zo klaar, binnen 15 minuten maar scheelt behoorlijk ruimte in de vriezer.

Verder kan je denken aan verschillende soorten soep of een stoofschotel oid.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:00

Wat hierboven staat wilde ik ook neerzetten. Aardappels, rijst, pasta los invriezen in porties. Eventueel groentes en vlees/vis/vervanger ook al gegaard in de vriezer. Dan hoef je alleen te pakken waar je dan trek in hebt en op te warmen en eventueel door elkaar te husselen

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:18

Ik zou idd ook vooral de sauzen invriezen voor bij rijst en pasta; scheelt ruimte en is ook echt lekkerder. Je kunt bijv van die builtjes/zakjes magnetron rijst kopen en verse pasta is ook met 3-4 klaar en dat is wel beduidend lekkerder dan bevroren.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:21

Sodera schreef:
Ik zou idd ook vooral de sauzen invriezen voor bij rijst en pasta; scheelt ruimte en is ook echt lekkerder. Je kunt bijv van die builtjes/zakjes magnetron rijst kopen en verse pasta is ook met 3-4 klaar en dat is wel beduidend lekkerder dan bevroren.

Zo doe ik het al jaren, vaak ook geen zin na een lange werkdag om te koken en even rijst of pasta koken is zo gedaan. Eet je toch gezond en lekker! Beetje salade erbij en je bent klaar.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:30

Ik doe rijst/pasta idd ook even vers koken- vind dat bevroren ook minder. Alleen met risotto maak ik een uitzondering of als het in een soep verwerkt zit. Ik gebruik ook vaker de verse pasta's van AH bijvoorbeeld dan. Die hebben een veel kortere kooktijd - en ik kook het water voor met de waterkoker - en vind ik ook erg lekker. Dan ben je echt zo klaar met alles.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:35

Ik maak graag pasta sauzen, chili concarne, en kip ketjap. Ik probeer ze in een dun laagje te krijgen, is met ontdooien makkelijker vind ik. Ook ik kook de rijst, pasta ect apart.:)
En de avond ervoor er uit halen. In mijn ervaring zijn ze dan het beste ontdooit.

Soepen kun je ook invriezen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:46

mvdende schreef:
Om ruimte in de vriezer te besparen, zou je ook alleen delen van maaltijden kunnen invriezen. Bijvoorbeeld alleen de pastasaus en de pasta even vers koken. Dat is zo klaar, binnen 15 minuten maar scheelt behoorlijk ruimte in de vriezer.

Oh ja dat is ook handig, maar ik eet niet zoveel dus worden het kleine bakjes. En ik moet het ook mee kunnen nemen naar de avonddiensten die ik (nog) draai.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:53

purny schreef:
mvdende schreef:

Oh ja dat is ook handig, maar ik eet niet zoveel dus worden het kleine bakjes. En ik moet het ook mee kunnen nemen naar de avonddiensten die ik (nog) draai.

Magnetron daar? En dan vervolgens in een wrap ipv de rijst/pasta/aardappelen?

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:16

Oh heerlijk topic!
Ik maak altijd in aluminium ovenschalen lasagne en zuurkoolschotel. Meteen 6x voor 2 personen. Invriezen en daarna alleen even ontdooien en direct de oven in :D

Cruise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21 min geleden

Je hebt van die siliconen invriesbakjes, dan kan je alles los van elkaar in vriezen. Dit idee, maar het is ook wel goedkoper te vinden; https://www.bol.com/nl/nl/p/bangosa-mea ... oductImage
Pak een blokje saus, blokje rijst, samen in een bakje en even in de magnetron.
Kan je ook makkelijk variëren. Ik heb het zelf (nog) niet getest.
Als je op social media zit, vind je wel allerlei filmpjes als je iets zoekt als "freezer cubes".

Ik vries overigen graag curry's, rijst en ovenschotels in.
Ik heb áltijd rijst in de vriezer. Gaat echt heel erg prima, als je het even opwarmt met een losliggend deksel of magnetron folie eroverheen, dan blijft het net zo lekker als vers gekookt.
Als je van rijst houd en van makkelijk: koop een rijstkoker.