Chatgpt werkt niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

Chatgpt werkt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:41

Ik heb nu sinds gisteren dat mijn gesprek niet meer verder gaat met chatgpt.
Ik kan niks meer vragen, ook niet als ik een nieuw gesprek wil starten, zowel op laptop als telefoon. Wat kan ik doen om weer verder te gaan met het gesprek?
Afbeelding

Lisa_22

Re: Chatgpt werkt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:43

komt er geen toetsenbordje tevoorschijn als je op stel een vraag klikt? Zodat je daar kan typen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:10

Ik ben overgeschakeld naar Gemini of Copilot, chat bleef ook vastlopen en niet herladen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:13

Zal wel te oud zijn, maar waarom gebruiken. :?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:17

Marcella schreef:

Omdat mensen graag onzin lezen.
Als voorbeeld

Mijn vraag: hoeveel kinderen en er in Nederland bewezen gebeten door een wolf?

Ik zal het goede antwoord geven, 3.
3 Dna bewezen kinderen. En het omver gelopen is ook onzin, de wolf stond over het kind heen... dus.

Wil je graag onzin feiten weten, gebruik AI. Want zal met andere onderwerpen niet anders zijn.

Wil je een tekst verbeteren, ja dan werkt het wel fijn.
Citaat:
Kort antwoord: **voor zover bekend zijn er in Nederland tot nu toe 1 à 2 kinderen daadwerkelijk (bewezen) gebeten door een wolf.**

Iets uitgebreider en feitelijk:

* **Juli 2024 (Leusden, Utrecht)**
→ een **meisje werd aantoonbaar gebeten door een wolf** en liep lichte verwondingen op. ([HLN][1])
Dit is het duidelijkst bevestigde geval van een beet bij een kind.

* **Juli 2025 (Austerlitz / Den Treek)**
→ een **jongen van 6 werd aangevallen en meegesleurd** door vermoedelijk een wolf en raakte gewond. ([NOS][2])
Dit wordt meestal ook als serieus incident gezien, maar in berichtgeving wordt soms “vermoedelijk wolf” gebruikt.

* Daarnaast:
→ er was nog een incident waarbij een meisje werd **omvergelopen**, maar **niet gebeten**. ([NOS][2])

### Samenvatting

* **Bewezen beetincidenten bij kinderen:** minimaal **1 (zeker)**
* **Waarschijnlijk / sterk vermoede beet/aanval:** **+1 (2025)**
* **Niet-bijt incidenten (duwen / benaderen):** enkele

En belangrijk voor context:
incidenten tussen wolf en mens zijn in Nederland **zeer zeldzaam**, er zijn slechts een paar bekende gevallen sinds de terugkeer van de wolf. ([nieuwscheckers.nl][3])

Als je wilt, kan ik een compleet overzicht geven van alle incidenten (ook volwassenen) met jaartallen.

[1]: https://www.hln.be/buitenland/meisje-li ... hatgpt.com "Meisje lichtgewond na beet van wolf in Nederland: “Hij liet ..."
[2]: https://nos.nl/artikel/2576956-opnieuw- ... hatgpt.com "Opnieuw bijtincident wolf gemeld in bossen van Utrecht, ' ..."
[3]: https://nieuwscheckers.nl/van-hondenbet ... hatgpt.com "Van hondenbeten tot verkeersdoden: hoe verhoudt de wolf ..."

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:20

Marcella schreef:

Ik moet wel zeggen dat chat handig is bij het reageren op een narcistische ex die graag controle wil hebben over mij (ik " moet" communiceren met hem want instanties betrokken en kind enzo). Zo raak ik niet over emotioneel waar hij misbruik van maakt en kan ik goede reacties geven.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:42

Ja daar is het handig voor.
Een brief in nette bewoording.
En dan pleur je er lekker je emo versie neer en zeg je: Herschrijf in een versie die naar x instantie kan :D

Maar voor echte vragen. Nee.

Vroeg een keer iets over snoeien van de heide die ik had staan. Wanneer dat de beste tijd was en hoe.
Kreeg ik een of ander leuter verhaal of stikstof.
Nee domme robot, ik vroeg om snoeiadvies, niet om dom geneuzel.
Krijg ik als antwoord, sorry maar je hebt gelijk, mijn antwoord was in de tijdsgeest van nu.

Echt tiefus op. Mijn tijdsgeest is heel anders! :D

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:47

DuoPenotti schreef:
Ja daar is het handig voor.
Een brief in nette bewoording.
En dan pleur je er lekker je emo versie neer en zeg je: Herschrijf in een versie die naar x instantie kan :D

Maar voor echte vragen. Nee.

Vroeg een keer iets over snoeien van de heide die ik had staan. Wanneer dat de beste tijd was en hoe.
Kreeg ik een of ander leuter verhaal of stikstof.
Nee domme robot, ik vroeg om snoeiadvies, niet om dom geneuzel.
Krijg ik als antwoord, sorry maar je hebt gelijk, mijn antwoord was in de tijdsgeest van nu.

Echt tiefus op. Mijn tijdsgeest is heel anders! :D

Ik had chat mijn ex zijn mail gegeven. Die zegt zonder informatie (alleen dat er nog geen concrete afspraken zijn) te hebben, dat mijn ex controlerend is. Well wanneer zien de instanties dit dan hahahha

Vragen als wat kost de brandstof ofzo zou ik nog stellen als ik te lui ben om te zoeken. Maar diepere vragen of vragen die juistheid vragen nee geen chat of welke vorm van AI ook.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:52

Ai kan hele goeie antwoorden geven. Maar dat is maar wel welke prompt je hem geeft.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:53

Conclusie ik ben te oud. _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:12

Voor echte vragen zou ik chatgpt niet gebruiken.
Maar soms is het wel handig om een samenvatting te laten maken van bronnen met veel inhoud, en dat je het hem laat conformeren met meerdere evidence based bronnen.
Maar ook dan ligt het er heel erg aan hoe je de vraag stelt en welke eisen je er aan hangt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:13

SansaS schreef:
Ai kan hele goeie antwoorden geven. Maar dat is maar wel welke prompt je hem geeft.

Wat was er verkeerd bij mijn vraag hoeveel kinderen er bewezen gebeten zijn in Nederland?

Daar is maar 1 antwoord op.
En dat is niet wat faunabescherming leutert.
En blijkbaar chatgpt ook.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:20

DuoPenotti schreef:
SansaS schreef:

Wat was er verkeerd bij mijn vraag hoeveel kinderen er bewezen gebeten zijn in Nederland?

Daar is maar 1 antwoord op.
En dat is niet wat faunabescherming leutert.
En blijkbaar chatgpt ook.

ChatGPT gebruikt actuele informatie uit 2021, dus dingen vragen die later pas gebeurt zijn krijg je inderdaad geen betrouwbaar antwoord op, want die informatie zit niet in zijn kennis.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:21

Waarom zegt hij dat dan niet en komt toch met een antwoord?
Wat van na die tijd is.

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:23

SansaS schreef:

Ik loop vast in Revit en als ik chat vragen stel we over krijg ik antwoorden die ik al wist, hoe ik de vraag ook stel hahaha

Of ik ben er ook te oud voor (met mijn 28)

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:24

Op de website van het NRC staat vandaag een artikel over chatbots:
‘Een Zweedse onderzoeker schreef twee artikelen over een verzonnen ziekte, om de betrouwbaarheid van chatbots te testen. Die liepen rechtstreeks in de val.

De hypochonder die vroeger misschien het web afstruinde op zoek naar een verklaring voor een verontrustend hoestje, heeft tegenwoordig chatbots om zijn of haar zorgen mee te bespreken. De nieuwe technologie brengt ook nieuwe valkuilen met zich mee. Je zou er bijvoorbeeld van overtuigd kunnen raken dat je een ziekte hebt die helemaal niet bestaat.

„Bixonimania is inderdaad een intrigerende en relatief zeldzame aandoening”, zei chatbot Copilot van Microsoft twee jaar geleden met volle overtuiging. Google’s Gemini, in diezelfde periode: „Bixonimania is een aandoening die wordt veroorzaakt door overmatige blootstelling aan blauw licht.”
Maar bixonimania bestaat niet, onthulde het wetenschappelijke tijdschrift Nature afgelopen week.’

Volgens mij is mijn punt duidelijk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:27

:oo

Duidelijk :j

Ik heb hem overigens nu weer gevraagt hoe en wanneer ik het beste mijn heide struiken kan snoeien.
En ik krijg nu wel een normaal antwoord.

Of zou die toen onthouden hebben dat mijn profiel geen geneuzel antwoord wilde? :+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:40

henshem schreef:
Op de website van het NRC staat vandaag een artikel over chatbots:
‘Een Zweedse onderzoeker schreef twee artikelen over een verzonnen ziekte, om de betrouwbaarheid van chatbots te testen. Die liepen rechtstreeks in de val.

De hypochonder die vroeger misschien het web afstruinde op zoek naar een verklaring voor een verontrustend hoestje, heeft tegenwoordig chatbots om zijn of haar zorgen mee te bespreken. De nieuwe technologie brengt ook nieuwe valkuilen met zich mee. Je zou er bijvoorbeeld van overtuigd kunnen raken dat je een ziekte hebt die helemaal niet bestaat.

„Bixonimania is inderdaad een intrigerende en relatief zeldzame aandoening”, zei chatbot Copilot van Microsoft twee jaar geleden met volle overtuiging. Google’s Gemini, in diezelfde periode: „Bixonimania is een aandoening die wordt veroorzaakt door overmatige blootstelling aan blauw licht.”
Maar bixonimania bestaat niet, onthulde het wetenschappelijke tijdschrift Nature afgelopen week.’

Volgens mij is mijn punt duidelijk.

Ik doe minstens elke week een keer totaal onnodig extra aanvullend onderzoek, omdat een patient chat-gpt heeft geraadpleegd en er daardoor van overtuigd is een bepaalde aandoening te hebben. Valt niet tegen in te praten...

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:45

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:50

En andersom weet chatgpt soms feilloos de juiste diagnose te geven in gevallen waar de dokter geen diagnose meer kan bedenken.

Maar net als bij veel andere dingen is het een tool die je juist moet inzetten en moet weten hoe je er mee om moet gaan. Dat is niet anders als dat je moet leren hoe je bloedwaardes moet interpreteren en in de juiste context moet blijven zien, om maar een voorbeeld te geven.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:52

Ook bij de diagnose van huidkanker plekjes, borstkanker en dergelijke kan het een functie hebben ten behoeve van de diagnostiek door de arts. Maar dat is iets anders dan vragen aan een chatbot welke ziekte je hebt.

En bovendien komt de chatbot dus soms met niet bestaande aandoeningen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:57

En dat is logisch als die aandoening op diverse plekken is gepubliceerd. Want chatgpt doet niet meer dan bestaande informatie op het internet napraten.

Chatgpt heeft overigens tegenwoordig ook kennis na 2021, ik weet niet precies tot wanneer. Maar dat zegt hij niet, omdat hij daar zelf geen weet van heeft uiteraard... hij krijgt data ingelepelt en heeft geen idee dat er nog meer is. En als de faunabescherming maar voldoende leutert, leutert chatgpt dat na. Zeker met zo'n simpele prompt als je nu invoert en dan ook nog een gratis variant.

Chatgpt is een soort doos met informatie en daaruit maakt hij mooie antwoorden en dat zegt hij zeer zelfverzekerd. Maar hij is (absoluut) niet alwetend...
Het risico van chatgpt is juist dat je geen idee hebt wat hem allemaal is ingelepeld en waar hij zich dus op baseert.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:03

secricible schreef:
En dat is logisch als die aandoening op diverse plekken is gepubliceerd. Want chatgpt doet niet meer dan bestaande informatie op het internet napraten.

Chatgpt heeft overigens tegenwoordig ook kennis na 2021, ik weet niet precies tot wanneer. Maar dat zegt hij niet, omdat hij daar zelf geen weet van heeft uiteraard... hij krijgt data ingelepelt en heeft geen idee dat er nog meer is. En als de faunabescherming maar voldoende leutert, leutert chatgpt dat na. Zeker met zo'n simpele prompt als je nu invoert en dan ook nog een gratis variant.

Chatgpt is een soort doos met informatie en daaruit maakt hij mooie antwoorden en dat zegt hij zeer zelfverzekerd. Maar hij is (absoluut) niet alwetend...
Het risico van chatgpt is juist dat je geen idee hebt wat hem allemaal is ingelepeld en waar hij zich dus op baseert.

Eens, maar veel mensen realiseren zich dit niet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:14

Nee inderdaad.
En als je hem dan op de fout wijst incl bron zegt hij braaf, dat had ik inderdaad niet goed.
En met geluk lepelt hij hetzelfde nog eens op :+
Wijs je hem daarop zegt hij, ja dat was scherp.

Nee dodo -O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:23

ik hoor ook nooit iemand over het energieverbruik van chatgpt, dat ligt vele malen hoger dan een rondje google