Welke geranium?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nachocheese

Welke geranium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:42

Hoi!

Ik ben bezig met een van onze borders netjes te maken. Er staan meerdere bodembedekkers in, waarvan één een ooievaarsbek / geranium is. Ik wil graag van deze plant een aantal bij bestellen. Maar nu kom ik erachter dat er meerdere soorten zijn haha. Ik kom er niet uit welke het is… ChatGPT zegt Geranium macrorrhizum maar PlantNet Geranium endressii.

Wie heeft voor mij het verlossende antwoord?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Margreet

Re: Welke geranium?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:42

Geen direct antwoord op je vraag, maar dit soort planten zijn makkelijk te splitsen of te stekken - dan weet je zeker dat je dezelfde hebt.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:05

Endressi zou goed kunnen. Of Wargrave Pink.
In ieder geval geen macrorrhizum.

Ik werk op een kwekerij en op dit moment heb ik eigenlijk vooral Geraniums in de hand. Maar helaas zijn alle Endressi en Wargrave pink op onze locatie al weg.

Endressi soorten zijn inderdaad ook prima te vermeerderen. Paar klompjes er uit halen en door midden breken, en terug planten. Eventueel met een acryldoekje er over. Vooral deze soorten zijn snel hoog.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:33

Haha geen idee zo maar wij hebben ze ook.. ze verspreiden als een malle.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:58

Dat is lastig te zien zo zonder de kleur en de vorm van de bloem. Ze zijn er in meerdere kleuren en groottes.
Ze zijn supermakkelijk te splitsen dus ik zou de schep in een randje zetten en er stukje vanaf steken. Vermeerdert binnen no time.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:52

Heb al m’n foto’s zo’n beetje bekeken, maar helaas geen foto gevonden waar de bloemetjes op staan. De tweede foto met hond is het beste die ik kan vinden waar enigszins de bloemetjes op staan.

Heb niet echte groene vingers, dus maar even goed opzoeken hoe ik ze moet splitsen :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 56 min geleden

Nachocheese schreef:
Heb al m’n foto’s zo’n beetje bekeken, maar helaas geen foto gevonden waar de bloemetjes op staan. De tweede foto met hond is het beste die ik kan vinden waar enigszins de bloemetjes op staan.

Heb niet echte groene vingers, dus maar even goed opzoeken hoe ik ze moet splitsen :D

Gewoon stuk met wortels en al eraf steken. Meer niet.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29 min geleden

Nachocheese schreef:

Gewoon breken. Alles wat een wortelje en een kopje heeft gaat weer groeien. Helemaal niet moeilijk.

Ik ga even mijn vriend vragen morgen (die is eigenaar geweest van de kwekerij waar ik nog werk), die kan misschien uitsluitsel geven.

Endressii of Wargrave Pink zet ik op in ;)