Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Oskarrino schreef:Jaja, soms heb je mazzel in het leven en krijg je medio mei een sleutel van een nieuwbouwappartement!! Het gaat om een huurwoning van zo’n 70m2.
Ik woon nu in een fijn oud krot, valt nog net niet uit elkaar. Hier kon ik na wat schilderwerk van kozijnen zo zin, laat ik nou net geen klusser zijn.
Een nieuwbouwwoning…. Ja dat is kaal. Heel kaal.
Mijn dagen bestaan sinds kort uit bouwinkels, Google afstruinen en heeeel veel vloeren bekijken. Leuk, maar ook een beetje stressvol als ik dat eerlijk mag zeggen. Er is zoveel!
Nou ben ik er redelijk uit welke vloer er gaat komen, wat de eisen zijn qua demping van geluid, welke ondervloer etc. Dus moet nu nog iemand vinden die het voor mij kan leggen. Dat is duur! Poeh! Ik vind €15 per m2 best aan de prijs. Ik heb geen vader, of een ander handig familielid dus zou het in moeten huren.
Wat ik vooral moeilijk vind zijn de muren! Nou lees ik veel internet dat nieuwe muren graag veel opnemen, dus verven of schilderen niet slim is om te doen. Maar laat dat nou hetgene zijn waarvan ik dacht, lekker schilderen! Anders de hele woning behangen…. Hmmmmm…. Ik kan goed behangen, maar vind het wel altijd een “rotklusje”.
Zijn er bokkers die in nieuwbouw zijn gaan wonen en tips en tricks hebben? Is het beter als je bijv voldoende voorstrijk gebruikt je wel kan schilderen? Of moet ik dat maar uit m’n hoofd zetten….. Door wie of wat laat je je vloer leggen? Wat nog enigszins voordelig is…. Snap wel dat die mensen ook hun brood moeten verdienen….
Alle tips zijn welkom, leuk!
Liefs

Unwritten schreef:Check ook even of het niet wordt opgeleverd met bouwbehang. Onze huurwoning nieuwbouw 13 jaar geleden kwam met bouwbehang, dat is vaak wit en beweegt mee met scheuren. Kan je ook schilderen.
. Eerst even binnen spieken als ik de sleutel heb voordat ik de boel in ga slaan!