Nieuwbouw appartement, tips en tricks gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oskarrino

Nieuwbouw appartement, tips en tricks gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:58

Jaja, soms heb je mazzel in het leven en krijg je medio mei een sleutel van een nieuwbouwappartement!! Het gaat om een huurwoning van zo’n 70m2.

Ik woon nu in een fijn oud krot, valt nog net niet uit elkaar. Hier kon ik na wat schilderwerk van kozijnen zo zin, laat ik nou net geen klusser zijn.

Een nieuwbouwwoning…. Ja dat is kaal. Heel kaal.

Mijn dagen bestaan sinds kort uit bouwinkels, Google afstruinen en heeeel veel vloeren bekijken. Leuk, maar ook een beetje stressvol als ik dat eerlijk mag zeggen. Er is zoveel!

Nou ben ik er redelijk uit welke vloer er gaat komen, wat de eisen zijn qua demping van geluid, welke ondervloer etc. Dus moet nu nog iemand vinden die het voor mij kan leggen. Dat is duur! Poeh! Ik vind €15 per m2 best aan de prijs. Ik heb geen vader, of een ander handig familielid dus zou het in moeten huren.

Wat ik vooral moeilijk vind zijn de muren! Nou lees ik veel internet dat nieuwe muren graag veel opnemen, dus verven of schilderen niet slim is om te doen. Maar laat dat nou hetgene zijn waarvan ik dacht, lekker schilderen! Anders de hele woning behangen…. Hmmmmm…. Ik kan goed behangen, maar vind het wel altijd een “rotklusje”.

Zijn er bokkers die in nieuwbouw zijn gaan wonen en tips en tricks hebben? Is het beter als je bijv voldoende voorstrijk gebruikt je wel kan schilderen? Of moet ik dat maar uit m’n hoofd zetten….. Door wie of wat laat je je vloer leggen? Wat nog enigszins voordelig is…. Snap wel dat die mensen ook hun brood moeten verdienen….

Alle tips zijn welkom, leuk!

Liefs

Marjo

Re: Nieuwbouw appartement, tips en tricks gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:02

Ik ben in 2022 ingetrokken in mijn nieuwbouw appartement en moest inderdaad alles nog doen. Ik heb het goedkoop gehouden door goed op te letten wat de bouwmarkten in de aanbieding hebben. Ik haalde mijn vloer bij de kwantum, behang en verf bij de Gamma etc.

Ik moest behangen, verf op de kale muren doen werd mij afgeraden. Ik heb overal glasvlies (?) behang op gedaan en daar een laag verf overheen. Dat werkte eigenlijk perfect..

Verder zou ik gewoon lekker gaan winkelen, kijken en vergelijken.

Ik weet niet of je huur hebt, maar houdt er wel rekening mee dat wanneer je eruit moet, je het vaak in oorspronkelijke staat moet terugbrengen. Een donkere kleur is mooi op de muren, maar het kan maar zo zijn dat je dan je muren wit moet maken voor je eruit gaat :j .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:02

Ik heb geschilderd in mijn nieuwbouwhuis. Ik moest wel eerst gaatjes vullen en schuren maar toen gewoon de primer erop en daarna gebroken wit. En ik heb accentmuren. Ik kan niet behangen...schilderen ook niet echt maar behangen is helemaal prut haha!

Zie de link in mijn onderschrift.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:04

Wij hebben nieuwbouwwoning met renovlies behangen, dat is gewoon sterk, wit behang wat je daarna weer kan overschilderen in elke kleur. Is een alternatief voor stucwerk. Was inderdaad een fikse klus, maar met een opgetrommelde groep was het ook zo gebeurd.

Vloer hebben wij laten leggen, maar weet van verschillende vrienden (die allemaal geen klussers zijn van zichzelf) dat klikpvc heel goed zelf te doen is!

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:15

Als je graag wil verven, kan dat prima, alleen moet je dan zorgen dat je een goede primer gebruikt.

Als ik zo lees zijn kosten best een ding, je kunt ook proberen om zelf dingen te leren. Laminaat of klik-PVC leggen is op zich geen hogere wiskunde, het is vooral goed meten en dat afzagen (huur/koop iets van een decoupeerzaag). Je moet sowieso iets van een cm van de muur afblijven, dus zo heel nauw komt dat zagen ook niet. Plakplintje er over en je zaagrandjes zijn niet meer zichtbaar.
En misschien is er ook nog wel iemand in je vriendenkring die je wil helpen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:18

Je kunt ook kijken op een plaatselijke facebookpagina of iemand je kan helpen voor wat lagere prijs. Sommige hobbyisten willen dat nog wel eens doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:19

Of misschien willen je nieuwe buren helpen?
Mijn plak PVC is gelegd door een kennis die vloeren legt voor zijn werk dus dat was mazzel hebben.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:45

Ik ben bijna 8 jaar geleden in mn nieuw bouw appartement gaan wonen.
Ik heb mijn vloer via bebo parket. Was even een stukje rijden maar had voor geloof ik nog geen €250 euro een vloer voor 73m2. Vond ik niet veel geld.

Ik heb wel overal behang gedaan omdat de woningstichting dat ook aanraadde. Maar gewoon goedkoop vlies behang en daar over heen geschilderd.
Maar mn zusje heeft geverfd in haar nieuwbouw en na goed voorwerken en een extra laagje verf is dat ook gewoon goed gegaan.

Veel plezier met het inrichten van je nieuwe huis.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:52

Thanks voor de tips zover!

Ik let graag op mijn budget, die is ruim genoeg, maar heb nu een vloer op het oog van €700 en dan vind ik het absurd dat het neerleggen €1300 kost…. Ik heb ook wat vriendinnen gevraagd met een handige kerel, maar heb nog geen bevestiging dat iemand het wilt doen. Nieuwe buren wie weet inderdaad!

Zelf laminaat leggen twijfel ik over. Ik denk dat ik het wel kan…. Opzich is het een “makkelijke” vloer, oftewel geen verwarmingsbuizen of gekke hoekjes. Ik ga eens kijken wat apparatuur lenen kost. Heb wel al filmpjes gekeken….

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:03

Voor vloeren leggen: kijk ook even op werkspot. Onze laminaat vloer is 2 jaar geleden heel netjes gelegd door iemand van daar en het kostte geloof ik 200 euro voor zon 65 vierkante meter (en wel met lastige hoeken, buizen, etc.). Je kan meestal reviews en foto’s zien van vorige klussen die ze hebben.

Zelf doen is ook niet lastig, ik had zelf al een deel gelegd en daarvoor gewoon een filmpje van de praxis gekeken. Maar ik was niet heel snel doordat het de eerste keer was en ik veel moest zagen. Ik redde de deadline van het verhuizen niet, dus toen hebben we iemand ingehuurd voor de rest.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:40

Oskarrino schreef:
Jaja, soms heb je mazzel in het leven en krijg je medio mei een sleutel van een nieuwbouwappartement!! Het gaat om een huurwoning van zo’n 70m2.

Ik woon nu in een fijn oud krot, valt nog net niet uit elkaar. Hier kon ik na wat schilderwerk van kozijnen zo zin, laat ik nou net geen klusser zijn.

Een nieuwbouwwoning…. Ja dat is kaal. Heel kaal.

Mijn dagen bestaan sinds kort uit bouwinkels, Google afstruinen en heeeel veel vloeren bekijken. Leuk, maar ook een beetje stressvol als ik dat eerlijk mag zeggen. Er is zoveel!

Nou ben ik er redelijk uit welke vloer er gaat komen, wat de eisen zijn qua demping van geluid, welke ondervloer etc. Dus moet nu nog iemand vinden die het voor mij kan leggen. Dat is duur! Poeh! Ik vind €15 per m2 best aan de prijs. Ik heb geen vader, of een ander handig familielid dus zou het in moeten huren.

Wat ik vooral moeilijk vind zijn de muren! Nou lees ik veel internet dat nieuwe muren graag veel opnemen, dus verven of schilderen niet slim is om te doen. Maar laat dat nou hetgene zijn waarvan ik dacht, lekker schilderen! Anders de hele woning behangen…. Hmmmmm…. Ik kan goed behangen, maar vind het wel altijd een “rotklusje”.

Zijn er bokkers die in nieuwbouw zijn gaan wonen en tips en tricks hebben? Is het beter als je bijv voldoende voorstrijk gebruikt je wel kan schilderen? Of moet ik dat maar uit m’n hoofd zetten….. Door wie of wat laat je je vloer leggen? Wat nog enigszins voordelig is…. Snap wel dat die mensen ook hun brood moeten verdienen….

Alle tips zijn welkom, leuk!

Liefs

Waar woon je (ongeveer)? Mag ook in PB. Ik heb in ons vorige huis ‘onder begeleiding’ de laminaatvloer gelegd en in ons huidige huis op zolder en 1 slaapkamer helemaal zelf. Heb ook het een en ander aan gereedschap etc ervoor. Mocht je in de buurt wonen kom ik het met alle liefde een keer samen doen :)

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:42

Op zoofy .nl kan je allerlei klusjes mensen inhuren, echt een aanrader.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:44

Als je van plan bent om zelf de vloer te gaan leggen, kies dan voor PVC. Dat kan je na insnijden met een scherp stanleymes breken. Laminaat moet je zagen.

Als je kiest voor laminaat, kies iets wat op vloerverwarming kan.

Ik heb plak PVC. Dat heb ik laten leggen. Door een ZZP-er uit de buurt die ook voor veel winkels werkt. En zelf ook een kleine showroom heeft.
Ik had nu boven en beneden voor dezelfde prijs als bij de winkel alleen beneden.
En dan was hij het waarschijnlijk ook komen leggen. Dus even rondvragen in de buurt is de moeite waard.

Ik heb mijn muren voorbehandeld met een primer en daarna gelijk verf erop. Maar mijn muren waren ook al heel mooi strak afgewerkt.
Misschien het verschil tussen koop en huur.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:27

Laminaat hoef je niet perse te zagen, er bestaan ook laminaatknippers.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:31

Check ook even of het niet wordt opgeleverd met bouwbehang. Onze huurwoning nieuwbouw 13 jaar geleden kwam met bouwbehang, dat is vaak wit en beweegt mee met scheuren. Kan je ook schilderen.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:38

Unwritten schreef:
Check ook even of het niet wordt opgeleverd met bouwbehang. Onze huurwoning nieuwbouw 13 jaar geleden kwam met bouwbehang, dat is vaak wit en beweegt mee met scheuren. Kan je ook schilderen.

Slim inderdaad! Ben benieuwd :). Eerst even binnen spieken als ik de sleutel heb voordat ik de boel in ga slaan!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:39

Een vloer leggen is idd niet heel moeilijk met klik laminaat. Het klikt er letterlijk in. Maar als je het voor de eerste keer doet ben je niet heel snel dus daar moet je rekening mee houden

Wij hebben ook alle muren geschilderd en daar is eerst een laag voorstrijk overheen gegaan en daarna konden we alles gewoon schilderen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:01

Wij zijn bezig met Selekthuis en zij adviseren om na oplevering inderdaad met vliesbehang te behangen en daar dan eventueel overheen te verven. Omdat er altijd scheuren kunnen ontstaan bij nieuwbouw, als het zich nog gaat zetten en verder opdrogen enzo.

En als je dan hebt gestuct / gespachtelputzt / geverfd dan zit je dus met die scheuren... onder het behang zie je dat niet is het idee.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:28

Mijn nichtje had een ,mood bord, gemaakt en allemaal plaatjes van vloer, kleur muur, keuken, raam bekleding,meubels etc naar haar smaak bij elkaar geplakt.
Daar is ze mee gaan shoppen en ik moet toe geven ze het hardstikke mooi hebben voor hun eerste nieuwe huis.
Wellicht een mood bord dus een idee is

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:34

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:53

Thanks allen!

Moodbord vind ik een heel leuk idee, heb deze week nog vakantie dus leuk om te doen! Dankje!

Leuk dat topic, ik ga mij daar even melden :)

Ondertussen via workspot al meerdere aanbiedingen gehad voor evt de vloer dus dat is fijn!