Aan alle autofreaks op bokt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muppett

Aan alle autofreaks op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:01

Hoi bokkers,

De Volvo V70 2.4t uit 2001 die ik nu rijd is echt een topauto maar hij lust graag een slokje benzine. Gezien de hoge km stand (460xxx) zijn er ook wat euveltjes aan de beurt. Ik ben me aan het bezinnen op een andere, wat zuiniger auto voor het geval dat hij reparatie niet meer waard is.

Maar dat is een vreselijk dilemma, jullie vast niet onbekend. Dit zijn mijn eisen:
- het moet een auto zijn met genoeg ruimte achterin voor 3 kinderen en een hond in de achterbak (Labrador)
- een motor die hogere km standen kan halen. Ik wil de auto gewoon oprijden
- budget is max 13000 euro. Ik weet dat dat tegenwoordig niet veel is, maar na een verbouwing zit er even niet meer in.
- zuiniger rijden dan 1 op 10 ;)
- hij moet een boedelbak kunnen trekken naar Italië. Toyota Prius valt dan helaas af bijvoorbeeld.
- liefst ook een beetje veilige auto. Ik heb destijds bewust voor Volvo gekozen omdat die een heel degelijke constructie hebben.

Wat zouden jullie kiezen in mijn geval? Op zich vind ik een auto met wat km's op de teller niet erg, mits goed onderhouden en duurzame motor. Geen puretech rommel in elk geval.

Groetjes

Nala

Re: Aan alle autofreaks op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:11

Mijn man (automonteur) zegt Subaru Outback of Suzuki Grand Vitara met 2.0 motor :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:11

Ik zou kijken voor een Skoda octavia, heel betrouwbaar, veel ruimte en nog betaalbaar ook.

@Nala vind je die voor 13k?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:12

Volkswagen Passat?
Fijne, betrouwbare en ruime auto.
Die heb je ook wel voor 13K.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:17

Toyota
Hoor daar nooit wat slechts over.

Mijn Yaris uit 2005 paar maanden voor zijn 20 jaar verkocht, enkel weggedaan omdat het een diesel is en onze regering die niet meer wil. Is op export gegaan niet naar de sloop.
Moeder heeft de benzine variant en tuft ook zonder noemenswaardige kosten rond.
Buren hebben een toyota uit 2007, wel een grote waar de kofferbak nu ook een zitting heeft en ook daar hoor ik nooit problemen.
En voor zijn overlijden had mijn oom een universele autogarage, maar hij was totaal Toyota fan.
Hij was geen officiële dealer, maar er stonden weinig andere merken daar te koop.
Omdat hij er zo enorm achter stond.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:21

VW Passat is (vind ik zelf) enorm comfortabel, ruim en toch best zuinig. BMW X1 of X3 eventueel? Audi Q3-5-7?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:23

Alle Q s van Audi hoor ik genoeg gezeur over.

Goede dingen over Volvo inderdaad wel, al ken ik ze minder qua zuinigheid.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:25

Mijn vader heeft een Kia Optima PHEV. Die rijdt zo'n 50km elektrisch, en dat scheelt echt flínk in brandstofkosten als je veel kortere ritjes maakt en veel woon-werk verkeer.
Op benzine is ie ook behoorlijk zuinig voor zo'n grote auto.
En die auto is echt heel ruim, heel luxe ook met verwarmde en gekoelde stoelen voor en achter, en kan flink wat trekken.
En het is een goed, betrouwbaar merk.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:50

Wij hebben recent gekeken voor auto's en keken ook tot 13k, maar het zal je verbazen hoe weinig goeds daarvoor te koop staat. Zeker met een fatsoenlijke km-stand.
En check altijd de verkoper, ik deed dat op google, ik bekeek reviews en evt recensies op websites. Dat heeft ons wel een boel ellende gescheeld.
En altijd even de auto checken op kentekencheck.nl of het geen import-of schadeauto is. Dat gebeurt ook vaker dan je denkt...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:24

Een importauto hoeft niet slecht te zijn. Die van ons komt uit Duitsland. De handelaar waar wij hem kochten had zich helemaal toegelegd op auto's inkopen uit Duitsland en verkopen in Nederland, had prima reviews en de auto was als nieuw.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:33

Vw Caddy ?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:55

8nnemiek schreef:
Een importauto hoeft niet slecht te zijn. Die van ons komt uit Duitsland. De handelaar waar wij hem kochten had zich helemaal toegelegd op auto's inkopen uit Duitsland en verkopen in Nederland, had prima reviews en de auto was als nieuw.

Ja klopt maar het kan een risico zijn. Maar dat zie je op het rapport van kentekencheck wel terug.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:01

Altijd boekjes nakijken, zeker bij import. Als het onderhoud op tijd gedaan is, is er niet zoveel aan de hand.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:03

8nnemiek schreef:

Mijn yaris was ook import.
Er waren hier maar 4 dieseltjes te vinden :D
Maar alle historie was erbij.

En zeker als je zelf van plan bent af te rijden ook voor daarna weer wegdoen niet meer relevant.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:21

Import hoeft zeker niet slecht te zijn!
Zoals hierboven gezegd, Suzuki grand vitara. Toyota rav4 of een Mazda cx-5 (oudere model welke maar 1800 mag trekken) zijn ook prima auto’s die je opzich prima onder de €13k kan vinden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:59

Hier ook import. Zeker wanneer de complete geschiedenis bekend is hoeft dat niet slecht te zijn.
Mijn vader (zelf ook particulier) importeert zijn auto's graag vanuit oa Zwitserland. Daar staan de auto's van particulieren meestal binnen in garages en dat scheelt ook weer slijtage.
Onze huidige auto was een showroom model uit Duitsland waar hij één jaar in een showroom heeft gestaan als model/voorbeeldauto en waar alle toeters en bellen opzitten qua opties.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:11

Nala schreef:
Mijn man (automonteur) zegt Subaru Outback of Suzuki Grand Vitara met 2.0 motor :D

Mijn Outback uit 2005 lust anders best een slokje 1 op 10 gemiddeld. Met nu 225k op de teller net pas ingereden :D

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:28

Voor mij staat al heel lang de skoda Yeti op mijn verlanglijstje, die zou ook nog weleens aan je eisen kunnen voldoen

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:05

BelgenGek schreef:
Vw Caddy ?
Met 3 kinderen?

Wij hebben na een V70 een Ford Mondeo gekocht. Ook een zeer ruime, betrouwbare auto. Daarna overstap naar Ford S-max gemaakt. Beide Ford modellen kan ik ook zeker aanraden, geen idee wat het kost.

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:07

Ik rij zelf een Toyota RAV4 uit 2011. Destijds als 6 jarige auto gekocht met 145.000km, ondertussen al ruim 8 jaar en over de 300.000km. Maar nooit gezeur mee.
Ondertussen hebben 2 (verschillende) mensen in mijn omgeving de afgelopen paar jaar er ook eentje gekocht.
Voldoet volgens mij aan al je eisen. Alleen qua ruimte achterin durf ik niet te zeggen of het in verhouding breed genoeg is voor 3 kinderen. Ook afhankelijk van of ze nog in een autostoeltje/zitje zitten, denk ik.
Achterbak/kofferbak is ruim genoeg voor mijn 2 border collies.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:14

M_I_K_A schreef:
Ik rij zelf een Toyota RAV4 uit 2011. Destijds als 6 jarige auto gekocht met 145.000km, ondertussen al ruim 8 jaar en over de 300.000km. Maar nooit gezeur mee.
Ondertussen hebben 2 (verschillende) mensen in mijn omgeving de afgelopen paar jaar er ook eentje gekocht.
Voldoet volgens mij aan al je eisen. Alleen qua ruimte achterin durf ik niet te zeggen of het in verhouding breed genoeg is voor 3 kinderen. Ook afhankelijk van of ze nog in een autostoeltje/zitje zitten, denk ik.
Achterbak/kofferbak is ruim genoeg voor mijn 2 border collies.

Volgens mij ruim genoeg.
Tenminste als mn schoonouders zelfde type hebben. Zitten we gewoon met 3 man achterin en in de kofferbak passen 6 schapendoezen en 2 teckels tegelijk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:02

Sterkte met je zoektocht maar ik vrees dat je gillend terug komt op je besluit want het is vrij simpel: alles valt tegen na die mastodont van je, behalve een oude Range Rover maar die zuipen veel meer en zijn er bovendien niet voor jouw budget……

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:11

Mastodont _O- _O-

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:36

noviceh schreef:
BelgenGek schreef:
Vw Caddy ?
Met 3 kinderen?

Wij hebben na een V70 een Ford Mondeo gekocht. Ook een zeer ruime, betrouwbare auto. Daarna overstap naar Ford S-max gemaakt. Beide Ford modellen kan ik ook zeker aanraden, geen idee wat het kost.

Ja, waarom niet?
Er passen 3 volwassenen op de achterbank dus ook 3 kids
Hier passen er 1 autostoel en 2 zitverhogers naast elkaar, dat lukt bij heel weinig andere auto's..
Ook past en een pallet in de kofferbak dus veel ruimte.
De achterbank kan er in delen helemaal uit dus dan kan er nog veel meer in.
Achter schuifdeuren is ideaal met kinderen wanneer je ergens geparkeerd staat!
Ook is er been En hoofdruimte genoeg, zelfs voor iemand groter dan 2 meter.
En hij kan een bestelling kar trekken.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:07

Hahaha ikke, stiekem ook een Volvo fan?

Heel erg fijn om al jullie reacties en tips te lezen! Ik ga alle merken/modellen eens onder de loep nemen.

Toyota RAV4 vind ik heel erg tof, maar die is boven mijn budget. Die zijn blijkbaar heel waardevast.