Voorjaars/zomerrecepten gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Voorjaars/zomerrecepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:36

Het is weer voorjaar en dan ben ik van de een op andere dag al die winterse gerechten wel weer zat. :Y)

Maar ik ben qua eten echt een wintermens, lekker stampotje etc.
En nu moet ik ineens nadenken, wat eten we dan? Elk jaar hetzelfde eigenlijk.

Ik hoop stiekem dat bokkers tips hebben voor gezonde, vullende avondmaaltijden in de zomer. *\o/*

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:55

Zoete aardappel puree en daar een sla melange doorheen scheppen, verse worteltjes erbij en een stukje vlees (slavink/hamburger/schnitzel) of vissticks

Deze gehaktballen met verse boontjes (na het koken even aanbakken met een uitje) in javaanse of rendang saus (van Conimex die bamboo) en rijst

Gebakken aardappels (diverse smaken, bistro of paprika is erg lekker) en dan wokgroenten met een scheut ketjap manis, sojasaus en wat peper en een stuk vlees erbij (biefstuk is het lekkerst haha)

Rucola sla, fusilli of andere pasta(gekookt uiteraard), pesto, appel in suiker en Citroenzuur, pijnboompitten, peper, sla dressing (yoghurt), balsamico azijn allemaal door elkaar husselen en een lekkere maaltijd salade. Echt nog met spekjes erdoorheen

Een pasta kan altijd toch? Tagliatelle pasta, ui en verse spinazie met wat Italiaanse kruiden, dan 2 eetlepel bloem erdoor mengen, kuipje vloeibare slagroom en Boursin om te koken, half blokje kippenbouillon (alleen als je geen spekjes erbij doet), peper en lekker in laten dikken (evt aanvullen met water als het te dik wordt), pijnboompitten en spekjes apart al gebakken hebben en aan het einde erbij doen.

Dit ik is mijn zomerse inspiratie :')

Autumnn

Re: Voorjaars/zomerrecepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:34

Kip pesto met sperziebonen, koud ook heel lekker!
Dit recept van HF ook: https://www.hellofresh.nl/recipes/pasta ... 1356590030
Maar ook een 'simpele', couscous, met een bouillonblokje (ik doe meestal kip), paprika, munt, komkommer. Mn vriend doet er graag nog Feta in. We doen het meestal als bijgerecht bij de BBQ maar doen het ook soms als hoofdgerecht, dan doe ik er meestal kipstukjes in.

TurdusMerula

Re: Voorjaars/zomerrecepten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:44

Stamppot met rauwe rucola en zongdedroogde tomaatjes, evt nog opleuken met cashews oid.
Stampot rauwe raapstelen met kaas.
Zoiets? Kun je allerlei varianten van maken, heb je winterkost met voorjaarstwist en raapstelen en aardappels zijn perfect in het seizoen nu. :j
(aardappels vanwege de overschotten, bedoel ik)

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:51

Wij eten dit regelmatig als t lekker weer is. :9 Ik eet het gemixt met gekookte koude pasta, mijn vriend eet het zo.
Je snijdt 1 komkommer, 1 courgette en 4 appels (wij pakken altijd link lady) in kleine stukjes. Blikje linzen afgieten en erbij. Sausje maken van rode pesto en mayonaise en ook dat mix je er doorheen. :9 *\o/*
Super makkelijk! Wel wat snijwerk, maar eigenlijk ook weer zo klaar...