Samen BE rijbewijs halen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Samen BE rijbewijs halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:04

Hoi!

Hele gekke vraag, dus ik hoop dat ik die hier mag stellen :D

Ik wil graag mijn BE rijbewijs halen maar er zijn dus pakketten waarbij je samen je BE rijbewijs kan halen en je rijlesuren deelt. Hierbij betaal je i.p.v. rond de € 800 maar € 600.

Ik ben dus opzoek naar iemand die ook graag zijn rijbewijs BE wilt halen en waarbij we dus samen met wat korting in 1 dag ons BE rijbewijs kunnen halen O:)

Ik woon zelf omgeving Barneveld maar vind het ook niet erg om een stukje te rijden. Onderstaande rijschool bied bijvoorbeeld een duo pakket aan voor € 545 p.p. -:)

https://www.vanbuuren.nl/rijopleiding/a ... aanhanger/

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:29

Maureen95 schreef:
Hoi!

Hele gekke vraag, dus ik hoop dat ik die hier mag stellen :D

Ik wil graag mijn BE rijbewijs halen maar er zijn dus pakketten waarbij je samen je BE rijbewijs kan halen en je rijlesuren deelt. Hierbij betaal je i.p.v. rond de € 800 maar € 600.

Ik ben dus opzoek naar iemand die ook graag zijn rijbewijs BE wilt halen en waarbij we dus samen met wat korting in 1 dag ons BE rijbewijs kunnen halen O:)

Ik woon zelf omgeving Barneveld maar vind het ook niet erg om een stukje te rijden. Onderstaande rijschool bied bijvoorbeeld een duo pakket aan voor € 545 p.p. -:)

https://www.vanbuuren.nl/rijopleiding/a ... aanhanger/

Het ligt eraan of je al met een aanhangwagen kunt rijden, met name achteruit. Als je dat niet kunt is een dagcursus niets voor je en als je het een beetje kunt dan kun je beter de hele dag in je eentje nemen. Van kijken leer je echt niet zoveel. Alleen als je het echt goed kunt is het handig om zo’n dag te delen. En dan vind ik de prijs te hoog.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op Gisteren, 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Re: Samen BE rijbewijs halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:36

Eens met janderegelaa

Hier al ruim 20 jaar rij instructeur en voor een dagcursus is echt wel al wat ervaring nodig en als je hem ook nog wil delen met iemand is echt wel wat handigheid nodig.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:37

Poeh, zijn die kosten zo gestegen de laatste paar jaar := Maar ik ga wel een beetje met hierboven mee. Ik heb zelf een dagcursus gedaan bij Speelziek met vooraf een adviesles (maar had die achteraf wel kunnen skippen) en ik vond het zelf heel fijn dat je in je eentje gewoon rustig de tijd hebt om alles te oefenen. Zeker ook de bochtjes achteruit bijv., ondanks dat ik echt niet per se onervaren was. Want idd, meeluisteren is leuk maar dat soort dingen moet je vaak toch echt zelf gaan voelen.

Daar komt bij dat je niet in je eigen auto met eigen trailer rijdt dus even kunnen wennen aan hoe zowel auto/bus als aanhanger reageert is dan ook wel prettig. Ik had bijv. een automaat om mee te rijden maar zelfs tijdens mn examen kreeg ik nog een keer de opmerking dat t iets langzamer mocht :o Vanuit mn eigen combinatie (schakel) was ik gewend dat gas los ook echt langzamer was maar die automaat reed toch wat meer door op de motor dan ik gewend was := Ben er gelukkig verder niet op afgerekend :')

Je moet het natuurlijk zelf weten en afwegen, maar wat gebeurt er als je het met een duo-les niet haalt? Ben je dan straks niet 2x zo duur uit? Of in andere woorden, is dat die besparing van 200-250eu waard?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:44

Ik zou 'm lekker alleen halen. :) Ja het is een klap geld maar je kunt het de rest van je leven gebruiken dus dan valt het ook wel weer mee.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:54

Samen de lesuren delen betekent dat je zelf minder oefent. Dat zou ik alleen doen als ik zeker zou weten dat ik alles al kan. Anders is het zonde van je tijd en geld. Dan betaal je om te kijken hoe je lesgenoot het doet, en daar haal je je examen niet mee :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:08

Ik kan niet anders zeggen dan wat iedereen al zegt: het is even slikken, maar staat ie op je kaartje, raak je 'm niet meer kwijt. Het is een éénmalige investering. Even sparen, even slikken en weer door.
Maar je zult het ook een beetje moeten onderhouden. Als je het niet gebruikt, zakt het ook weer weg.

Ik heb ooit C-E gehaald omdat ik een karretje achter Het Gele Monster wilde hangen en dat is verder geen punt maar dan zie ik chauffeurs in het dorp manoeuvreren met zo'n 16-meter oplegger-combi en dan denk ik: ja, ik màg dit ook rijden maar of ik het die jongens na doe is een ander ding.....

Doe dus ook aan onderhoud nadat je je papiertje binnen gehaald hebt :j

Oh, enne, mocht je gaan oefenen met een combi: bij achteruit rijden is de bovenkant van het stuur voor de auto en de onderkant voor de aanhanger :)*

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:24

ikke schreef:
Oh, enne, mocht je gaan oefenen met een combi: bij achteruit rijden is de bovenkant van het stuur voor de auto en de onderkant voor de aanhanger :)*

Hier moest ik even over nadenken en het voor mij zien. Maar dit klopt inderdaad. Waar de onderkant van het stuur heen gaat, gaat ook de aanhanger heen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:32

Ik heb het alleen gehaald waarbij ik volgens mij iets van 10 lessen heb gedaan. Kostte toen rond de 700 euro. Ik kon al achteruit rijden omdat ik eerder al het T rijbewijs had gehaald

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:33

FriesWytske schreef:
ikke schreef:

Hier moest ik even over nadenken en het voor mij zien. Maar dit klopt inderdaad. Waar de onderkant van het stuur heen gaat, gaat ook de aanhanger heen.

deze uitleg zou ik weer een error van krijgen
Ik stuur naar de kar toe waar ik hem zie in de spiegel. Gaat de achterkant van je kar naar links en je ziet de kar dus in je linkerspiegel, dan stuur je daar dus ook naar toe om hem weer recht te krijgen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:41

Kabayo schreef:
deze uitleg zou ik weer een error van krijgen
Ik stuur naar de kar toe waar ik hem zie in de spiegel. Gaat de achterkant van je kar naar links en je ziet de kar dus in je linkerspiegel, dan stuur je daar dus ook naar toe om hem weer recht te krijgen

Ja zo doe ik het ook.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:45

Zo doe ik het ook Kabayo. :j
Ik vond overigens zo'n dagcursus te veel dus heb 1x 2u les gehad en een week later weer 2u les en daarna examen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:40

Wat zijn de prijzen gestegen zeg. 2 jaar BE gehaald met dagcursus voor 600. Nu dus al 800

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:14

Bedankt voor alle reacties!

Ik heb wel eerder met een quad en aanhanger gereden en ook achteruit ingeparkeerd, maar dat zal vast anders zijn dan met een auto :D

En jammer dat het inderdaad zo mega duur geworden is! Ik wil hem alsnog wel graag halen, dus dan gaat het toch maar even investeren worden en de dagcursus toch maar in mijn eentje doen.

Bedankt voor jullie mening en ervaringen en ik zie ook al handige tips die ik tijdens de lessen kan gebruiken :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:20

Ik zou eerst een intake doen voor je je aanmeld voor een dagcursus. Soms werkt losse lessen echt beter.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:24

Ik doe het ook zo, Kabayo. Maar voor iemand die nog nooit met een aanhanger heeft gereden, is dit wel een mooie tip.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:25

FriesWytske schreef:
Ik doe het ook zo, Kabayo. Maar voor iemand die nog nooit met een aanhanger heeft gereden, is dit wel een mooie tip.

Ja zo is het mij ook geleerd. Als je hem wilt corrigeren stuur je naar die kant toe. En je stuurt sowieso snel teveel heb ik geleerd.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27 min geleden

Maureen95 schreef:
Bedankt voor alle reacties!

Ik heb wel eerder met een quad en aanhanger gereden en ook achteruit ingeparkeerd, maar dat zal vast anders zijn dan met een auto :D

En jammer dat het inderdaad zo mega duur geworden is! Ik wil hem alsnog wel graag halen, dus dan gaat het toch maar even investeren worden en de dagcursus toch maar in mijn eentje doen.

Bedankt voor jullie mening en ervaringen en ik zie ook al handige tips die ik tijdens de lessen kan gebruiken :D

Ik zou sowieso gaan lessen bij een rijschool in de examenplaats zelf. Anders ben je eerst een half uur kwijt met daarheen rijden. Jeroen Savelkous van Hufman is wel een goede.