Samen BE rijbewijs halen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Samen BE rijbewijs halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:04

Hoi!

Hele gekke vraag, dus ik hoop dat ik die hier mag stellen :D

Ik wil graag mijn BE rijbewijs halen maar er zijn dus pakketten waarbij je samen je BE rijbewijs kan halen en je rijlesuren deelt. Hierbij betaal je i.p.v. rond de € 800 maar € 600.

Ik ben dus opzoek naar iemand die ook graag zijn rijbewijs BE wilt halen en waarbij we dus samen met wat korting in 1 dag ons BE rijbewijs kunnen halen O:)

Ik woon zelf omgeving Barneveld maar vind het ook niet erg om een stukje te rijden. Onderstaande rijschool bied bijvoorbeeld een duo pakket aan voor € 545 p.p. -:)

https://www.vanbuuren.nl/rijopleiding/a ... aanhanger/

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:29

Maureen95 schreef:
Hoi!

Hele gekke vraag, dus ik hoop dat ik die hier mag stellen :D

Ik wil graag mijn BE rijbewijs halen maar er zijn dus pakketten waarbij je samen je BE rijbewijs kan halen en je rijlesuren deelt. Hierbij betaal je i.p.v. rond de € 800 maar € 600.

Ik ben dus opzoek naar iemand die ook graag zijn rijbewijs BE wilt halen en waarbij we dus samen met wat korting in 1 dag ons BE rijbewijs kunnen halen O:)

Ik woon zelf omgeving Barneveld maar vind het ook niet erg om een stukje te rijden. Onderstaande rijschool bied bijvoorbeeld een duo pakket aan voor € 545 p.p. -:)

https://www.vanbuuren.nl/rijopleiding/a ... aanhanger/

Het ligt eraan of je al met een aanhangwagen kunt rijden, met name achteruit. Als je dat niet kunt is een dagcursus niets voor je en als je het een beetje kunt dan kun je beter de hele dag in je eentje nemen. Van kijken leer je echt niet zoveel. Alleen als je het echt goed kunt is het handig om zo’n dag te delen. En dan vind ik de prijs te hoog.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op Gisteren, 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Re: Samen BE rijbewijs halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:36

Eens met janderegelaa

Hier al ruim 20 jaar rij instructeur en voor een dagcursus is echt wel al wat ervaring nodig en als je hem ook nog wil delen met iemand is echt wel wat handigheid nodig.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:37

Poeh, zijn die kosten zo gestegen de laatste paar jaar := Maar ik ga wel een beetje met hierboven mee. Ik heb zelf een dagcursus gedaan bij Speelziek met vooraf een adviesles (maar had die achteraf wel kunnen skippen) en ik vond het zelf heel fijn dat je in je eentje gewoon rustig de tijd hebt om alles te oefenen. Zeker ook de bochtjes achteruit bijv., ondanks dat ik echt niet per se onervaren was. Want idd, meeluisteren is leuk maar dat soort dingen moet je vaak toch echt zelf gaan voelen.

Daar komt bij dat je niet in je eigen auto met eigen trailer rijdt dus even kunnen wennen aan hoe zowel auto/bus als aanhanger reageert is dan ook wel prettig. Ik had bijv. een automaat om mee te rijden maar zelfs tijdens mn examen kreeg ik nog een keer de opmerking dat t iets langzamer mocht :o Vanuit mn eigen combinatie (schakel) was ik gewend dat gas los ook echt langzamer was maar die automaat reed toch wat meer door op de motor dan ik gewend was := Ben er gelukkig verder niet op afgerekend :')

Je moet het natuurlijk zelf weten en afwegen, maar wat gebeurt er als je het met een duo-les niet haalt? Ben je dan straks niet 2x zo duur uit? Of in andere woorden, is dat die besparing van 200-250eu waard?