Grasmaaier advies?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bielsje

Grasmaaier advies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:30

Nee, ik zoek geen extra paard maar een échte grasmaaier ;)

Na 20 jaar zonder gras, heb ik nu eindelijk weer gras! Dat moet gemaaid worden dus moeten we een grasmaaier hebben... Maar wat zoek ik?

Het plan was een zitmaaier, maar door de plaatsing van een hek is dat van de baan want sommige doorgangen zijn te krap. Het plan was ook manlief laten maaien maar dat is ook van de baan aangezien hij enkel op zondag thuis is en we dan geen lawaai willen maken...

Ik heb MS, heb niet altijd veel kracht en ik weet vrij zeker dat ik nu alle kanten op zou gaan met de grasmaaier die we vroeger hadden, behalve de goede dan :+

Dus wat zijn de ervaringen tegenwoordig? Wat moet ik wel willen en wat juist niet?

Spoiler:
Schaapjes bleken helaas een no go te zijn :Y)

Roihi

Re: Grasmaaier advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:37

Wij hebben een Makita, op batterijen.
Geweldig ding, heel tevreden van.

Wat het beste is voor jou hangt wel af van hoeveel je te maaien hebt.
Wij hebben een terrein van 1100m2
Alleen na de winter als het gras echt hoog staat is het wat moeilijker maar nog wel mogelijk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:41

Schaapjes een no-go. Waarom geen elektrisch schaap? :+ Beter bekend als een robotmaaier.
Een goeie zitmaaier met stuurbekrachtiging kost al snel 3-4000 euro, voor dat geld heb je ook een robotmaaier en dan wordt-ie nog voor je geinstalleerd ook. Je hebt ze op GPS of met begrenzingsdraad. Staan er veel bomen, is GPS niet zo betrouwbaar, dan kan je beter met grensdraad nemen.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:41

Ik heb laatst de WG749E van Worx gekocht, maar heb hem nog niet gebruikt. Die is zelfrijdend op accu (maar je moet hem wel sturen) en werd aangeraden door de consumentenbond. Het bereik is max 400m2 volgens mij en in de praktijk minder, want dat is onder ideale omstandigheden

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:01

Ik heb een zelfrijdende op benzine. Moet enkel sturen, ding is prima!

Wil graag een robot maar ze zijn me nog te prijzig

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:30

Wij hebben sinds een paar jaar een robotmaaier.
Goedkoper als een zitmaaier.
Eenmalig een lijn in de grond laten aanbrengen, en daarna nooit meer echt hoeven maaien.
Alleen soms langs de rand met een trimmer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:18

Wij hebben ook een zelfrijdende op benzine, maar nu er steeds meer mos in het gras komt (geen probleem want minder gras is minder maaien) loopt ie niet 'zelfrijdend' meer, maar moet ik echt duwen en dat breekt me wel op.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:21

Roihi schreef:
Wij hebben een Makita, op batterijen.
Geweldig ding, heel tevreden van.

Wat het beste is voor jou hangt wel af van hoeveel je te maaien hebt.
Wij hebben een terrein van 1100m2
Alleen na de winter als het gras echt hoog staat is het wat moeilijker maar nog wel mogelijk.

Geen idee hoeveel M2 precies :+
We hebben 1010 m2, min 144m2 huis, carport, 60m2 hooiberg, oprit, schuurtje, terras en waslijnplaats :')

Hoe doet hij het op ongelijke grond? Het is wat hobbelig zeg maar :Y)

Ibbel schreef:
Schaapjes een no-go. Waarom geen elektrisch schaap? :+ Beter bekend als een robotmaaier.
Een goeie zitmaaier met stuurbekrachtiging kost al snel 3-4000 euro, voor dat geld heb je ook een robotmaaier en dan wordt-ie nog voor je geinstalleerd ook. Je hebt ze op GPS of met begrenzingsdraad. Staan er veel bomen, is GPS niet zo betrouwbaar, dan kan je beter met grensdraad nemen.

Het is wel een stuk ongezelliger natuurlijk! :o Maar het is zeker een optie als hij niet wegloopt (tuin gaat over in berm hier) of de sloot in plonst... Heb je specifieke aanraders?

Eilish schreef:
Ik heb laatst de WG749E van Worx gekocht, maar heb hem nog niet gebruikt. Die is zelfrijdend op accu (maar je moet hem wel sturen) en werd aangeraden door de consumentenbond. Het bereik is max 400m2 volgens mij en in de praktijk minder, want dat is onder ideale omstandigheden

Het is mooi weer om even te testen! *\%/* Ik zet hem vast op de lijst

troi schreef:
Ik heb een zelfrijdende op benzine. Moet enkel sturen, ding is prima!

Wil graag een robot maar ze zijn me nog te prijzig

Is er een reden dat je voor benzine hebt gekozen als ik vragen mag? Is dat niet vreselijk onhandig met bijvullen enzo?

ikkeniet schreef:
Wij hebben sinds een paar jaar een robotmaaier.
Goedkoper als een zitmaaier.
Eenmalig een lijn in de grond laten aanbrengen, en daarna nooit meer echt hoeven maaien.
Alleen soms langs de rand met een trimmer.

Een lijn IN de grond? Hoe? :')
Mag ik vragen welke je hebt en hoe dat het doet op ongelijke grond (mocht je dat ergens hebben toevallig)?

Nog even voor de beeldvorming... We hebben een oud huis gekocht en alles verzakt hier, ook de tuin en het is alles behalve vlak. Over 3-5 jaar hopen we een nieuw huis neer te zetten en daarna maken we een geheel nieuwe (en vlakke) tuin. De tuin willen we niets in investeren aangezien die er toch aan zal gaan bij de nieuwbouw dus we "moeten" het hier even mee doen!

We hebben 3 stukken gras;

Afbeelding
Dit gaat over in de berm langs de weg

Afbeelding
De voortuin

Afbeelding
De zijtuin

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:22

DubbelFun schreef:
Wij hebben ook een zelfrijdende op benzine, maar nu er steeds meer mos in het gras komt (geen probleem want minder gras is minder maaien) loopt ie niet 'zelfrijdend' meer, maar moet ik echt duwen en dat breekt me wel op.

Ahh, daar heb ik wat aan! Hier ook best veel mos en mij breekt al best snel dingen op :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:24

Ik heb zitten zoeken op zweefmaaiers op bezine en die heb je zowaar ook. Misschien iets om ook eens naar te kijken.