Roihi schreef:Wij hebben een Makita, op batterijen.
Geweldig ding, heel tevreden van.
Wat het beste is voor jou hangt wel af van hoeveel je te maaien hebt.
Wij hebben een terrein van 1100m2
Alleen na de winter als het gras echt hoog staat is het wat moeilijker maar nog wel mogelijk.
Geen idee hoeveel M2 precies
We hebben 1010 m2, min 144m2 huis, carport, 60m2 hooiberg, oprit, schuurtje, terras en waslijnplaats
Hoe doet hij het op ongelijke grond? Het is wat hobbelig zeg maar
Ibbel schreef:Schaapjes een no-go. Waarom geen elektrisch schaap?

Beter bekend als een robotmaaier.
Een goeie zitmaaier met stuurbekrachtiging kost al snel 3-4000 euro, voor dat geld heb je ook een robotmaaier en dan wordt-ie nog voor je geinstalleerd ook. Je hebt ze op GPS of met begrenzingsdraad. Staan er veel bomen, is GPS niet zo betrouwbaar, dan kan je beter met grensdraad nemen.
Het is wel een stuk ongezelliger natuurlijk!
Maar het is zeker een optie als hij niet wegloopt (tuin gaat over in berm hier) of de sloot in plonst... Heb je specifieke aanraders?
Eilish schreef:Ik heb laatst de WG749E van Worx gekocht, maar heb hem nog niet gebruikt. Die is zelfrijdend op accu (maar je moet hem wel sturen) en werd aangeraden door de consumentenbond. Het bereik is max 400m2 volgens mij en in de praktijk minder, want dat is onder ideale omstandigheden
Het is mooi weer om even te testen!
Ik zet hem vast op de lijst
troi schreef:Ik heb een zelfrijdende op benzine. Moet enkel sturen, ding is prima!
Wil graag een robot maar ze zijn me nog te prijzig
Is er een reden dat je voor benzine hebt gekozen als ik vragen mag? Is dat niet vreselijk onhandig met bijvullen enzo?
ikkeniet schreef:Wij hebben sinds een paar jaar een robotmaaier.
Goedkoper als een zitmaaier.
Eenmalig een lijn in de grond laten aanbrengen, en daarna nooit meer echt hoeven maaien.
Alleen soms langs de rand met een trimmer.
Een lijn IN de grond? Hoe?
Mag ik vragen welke je hebt en hoe dat het doet op ongelijke grond (mocht je dat ergens hebben toevallig)?
Nog even voor de beeldvorming... We hebben een oud huis gekocht en alles verzakt hier, ook de tuin en het is alles behalve vlak. Over 3-5 jaar hopen we een nieuw huis neer te zetten en daarna maken we een geheel nieuwe (en vlakke) tuin. De tuin willen we niets in investeren aangezien die er toch aan zal gaan bij de nieuwbouw dus we "moeten" het hier even mee doen!
We hebben 3 stukken gras;

Dit gaat over in de berm langs de weg

De voortuin

De zijtuin