Ben jij ooit gestalkt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Ben jij ooit gestalkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:58

Helaas kan ik er niks over zeggen (details) maar ik zoek tips of ervaringen over gestalkt worden. Ben jij ooit gestalkt en is het gestopt, je mag me daar ook meer over vertellen in een pb.

Marije_97

Re: Ben jij ooit gestalkt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:02

Ik kan er wel open over zijn. Ook omdat ik niet bang ben. Maar ik ben 2 keer goed gestalkt. Het is gestopt, maar pas nadat de politie er bij betrokken werd.
De eerste was vooral online, maar deze persoon deelde mijn telefoonnummer op een insta account waar het leek alsof ik aan only fans deed.
De tweede was fysiek. Zocht mij op overal, is s nachts langs mijn huis geweest om mijn achterruit in te gooien en heeft mij achtervolgt.

Beide jongens heb ik trouwens "gedate" maar het werd gewoonweg niks omdat het niet klikte. Zij vonden het blijkbaar anders. De eerste ging trouwens wel echt ver en heeft zichzelf in elkaar geslagen om te doen lijken alsof hij mijn stalker had gevonden en er langs was geweest. Ik heb volgens mij van beide ook nog allemaal screenshots en foto's etc. Eigenlijk best triest dat je zover gaat.

Als je hulp nodig hebt mag je me altijd een bericht sturen!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:08

Ik heb een ex-vriendje gehad die me stalkte en daarbij echt hele goede hulp van de politie gehad. Die namen het gelukkig heel serieus en kwamen iedere keer weer als hij weer bij mijn huis was. Daardoor ging de aardigheid er gelukkig uiteindelijk wel vanaf.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:12

Marije_97 ik heb je een pb gestuurd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:33

Jazeker, helaas wel. Hoewel het niet met kwade bedoelingen (psychische oorzaak) is geweest heeft het veel impact gehad, ook voor de hulpdiensten die door haar in paniek gebeld werden omdat we net meer opnamen bij bellen. Offline en via bokt (had ook een account maar jaren niet meer online geweest). Dankzij een verhuizing zijn we voor haar spoorloos verdwenen, ook op aanraden van haar behandelaar. Toen heeft ze nog lang via bekenden geprobeerd ons nieuwe adres te achterhalen.

Het heeft een paar maanden geduurd maar ik heb best een tijd nodig gehad om niet meer in een kramp te schieten als er gebeld werd

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:15

Ik ben in mijn puberteit 2,5 jaar gestalkt door een volwassen man, die was erg in de war en zocht een zondebok.. Na inmenging van de politie ging het door, uiteindelijk stopte het definitief nadat zijn zoon er achter kwam.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:12

Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee. In mijn werk komen stalkingszaken wel voorbij. Mocht je op juridisch vlak iets willen weten dan mag je een PB sturen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:27

Ja ik ben vroeger gestalkt.
Op een gegeven moment probeerde hij me ook te betasten (hij fietste altijd achter me aan als ik naar mijn paard ging en dat was best afgelegen gebied) en toen heb ik hem een flinke vuistslag op zijn gezicht gegeven. :=
Ik heb aangifte gedaan en hij was al een bekende bij de politie, hij werd ook behandeld maar dat werkte duidelijk niet. :+
Ik vond dat geen geruststelling want hij was wel echt van het padje.
Ik had toen ook een tijd een luchtdruk bij me maar toen zag ik hem niet meer jammer genoeg.
Later was ik bij een andere stal gaan staan en toen zag ik hem ook niet meer.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:37

Ik ben rond mijn 16e gestalkt.
Na inmenging van de politie is het gelukkig gestopt.
De persoon was 1 jaar ouder dan mij en de politie heeft een stopgesprek gevoerd met de persoon en zijn ouders.
Gelukkig zat de politie er in mijn geval heel snel op.
Ik werd o.a. met de dood bedreigd en ik denk daardoor en de combinatie van mijn leeftijd dat de politie gelijk ingreep.
Dus is alweer ruim 25 jaar geleden.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:45

Heftig dat je hiermee zit. Waar ben je vooral naar op zoek qua reacties? Ervaringen, praktische tips of juist hoe je ermee om kunt gaan? Ik ben zelf ook gestalkt en weet hoe naar het kan zijn en wat je er tegen kan doen. Je kan mij ook altijd een pb sturen.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:02

Recent nog een rechtzaak gehad helaas dus je mag altijd een pb sturen. Beetje een ingewikkeld iets waardoor het dus ook nog steeds niet helemaal klaar lijkt te zijn ondanks politie ed.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:10

Ik ben een tijd lastig gevallen en bedreigd door m'n ex. Gelukkig is hij op een gegeven moment gestopt toen ik verhuisd ben en hem bleef negeren. Daarna nog wel een aantal keer melding moeten doen bij m'n provider omdat hij anoniem bleef bellen.

Er zijn ook diverse podcasts te vinden over dit onderwerp. Daaruit heb ik een paar tips onthouden. Doe aangifte bij de politie. Ze kunnen een risicotaxatie maken en aan de hand daarvan beslissen welke actie nodig is. Sommige stalkers stoppen na een stopgesprek, maar bij bepaalde stalkers kan dit juist de boel erger maken.

Verzamel bewijs.

Je kunt ook een slachtofferadvocaat raadplegen voor juridische bijstand.

Sterkte. Het is een klote situatie en je wordt echt paranoïde

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:11

Zelf niet gestalked, wel extreme stalkers als cliënten gehad.

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:25

capopjekop schreef:
Ik ben een tijd lastig gevallen en bedreigd door m'n ex. Gelukkig is hij op een gegeven moment gestopt toen ik verhuisd ben en hem bleef negeren. Daarna nog wel een aantal keer melding moeten doen bij m'n provider omdat hij anoniem bleef bellen.

Er zijn ook diverse podcasts te vinden over dit onderwerp. Daaruit heb ik een paar tips onthouden. Doe aangifte bij de politie. Ze kunnen een risicotaxatie maken en aan de hand daarvan beslissen welke actie nodig is. Sommige stalkers stoppen na een stopgesprek, maar bij bepaalde stalkers kan dit juist de boel erger maken.

Verzamel bewijs.

Je kunt ook een slachtofferadvocaat raadplegen voor juridische bijstand.

Sterkte. Het is een klote situatie en je wordt echt paranoïde

Het jammere aan stalking is dat je voor aangifte eerst een stopgesprek moet hebben gehad en als slachtoffer aan bepaalde voorwaarden moet voldoen voordat je aangifte mag doen. Zoals niet reageren ookal weet je dus niet dat je stalker je in eerste instantie bericht bijv. Door een onbekend nummer etc. En vaak moet we echt wel flinke dreiging zijn willen ze overgaan tot aangifte. Helaas.

EmberGlow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:36

Yes, langdurig en best wel ernstig gestalkt door familie. De politie heeft uiteindelijk een stopgesprek gevoerd, en daarna is het (even afkloppen) gestopt. Mocht het weer opstarten dan volgt er een aangifte.
Ik heb wel echt alles gedocumenteerd wat er is verstuurd (digitaal en post) en welke (ongewenste) contactmomenten er zijn geweest.

Heel veel sterkte, en schroom echt niet om hulp in te schakelen!

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:12

Ik ben jarenlang gestalkt door mijn eigen vader. Online, offline,.. alles werd bijgehouden en alles had hij gezien. Helaas was ik minderjarig en hebben ze er nooit wat aan gedaan.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:47

Gestalkt door mijn onderbuurman, die ook bij mij had ingebroken toen ik sliep.
Hij is in dezelfde tijd opgepakt omdat hij een mes op de keel van een ander meisje had gezet.
Is gestopt toen ik verhuisde, jaren later heb ik excuses van hem gekregen nadat hij therapie (TBS) heeft gehad

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:25

Ik ben eigenlijk een beetje verbaasd over hoeveel mensen hier aangifte hebben kunnen doen. Ik ben daarin wel heel blij voor jullie overigens, en dat het daarmee (bij de meesten) gestopt is.

Hier ook gestalkt door een ex. Voornamelijk telefonisch maar ook een paar persoonlijke akkefietjes gehad en hij heeft een account hier op Bokt aangemaakt. De grootste grap was dat hij actief vuurwapendragend was en dat was geloof ik net ook rond die tijd dat dat meisje in Utrecht werd doodgeschoten door haar ex. Maar politie kon hier niks doen. Of wilde niet, geen idee. Extra vervelend was dat dat ook net in die tijd was dat van die apps die telefoongesprekken opnamen, de tegenpartij niet meer op mochten nemen ivm 1 of andere AVG wet oid. En omdat hij dus hoofdzakelijk (onbekend) belde werd het vrij lastig om bewijs te verzamelen.
Grootste invloed is uiteindelijk denk ik zijn moeder geweest want ik heb wel gedreigd om naar de politie te gaan (ondanks dat ik al wist dat ze niks gingen doen) en dat was in dit geval genoeg want "dat kon hem zn baan kosten". Het bellen is daarna gestopt, ben m nog wel een paar keer oa op de (snel)weg tegengekomen waarbij hij heel provocatief aan het afsnijden en langszij willen komen was.

In 1 van zn laatste bedreigingen "wist ie me te vinden als ik ook maar ergens me negatief over m uit zou laten", dus wellicht dat ie binnenkort ineens weer voor de deur staat :') Alhoewel ik inmiddels verhuisd ben en wrs met een paar maanden weer verhuis. Dus hopelijk heeft ie na al die jaren weer een leven gevonden en valt het mee :')
Het heeft wel echt zoveel impact gehad dat het hier helaas ook 1 vd onderwerpen in therapie is :\

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 03:38

Ja, bijna twee jaar geleden. Ik kom er morgen op terug, eerst slapen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:18

Je hoort het helaas vaker dat de politie niks kon doen. Daarom is het juist verstandig zelf een advocaat in de arm te nemen. Die kan je ook helpen om te gaan met politie die niet adequaat wil ingrijpen.

Als iemand anoniem blijft bellen kun je dit melden bij je provider. Je moet dan wel de telefoontjes even opnemen (je kunt daarna meteen weer weg drukken). Maar zodra er verbinding is gemaakt kan je provider het nr gewoon achterhalen. Als er een aantal keer binnen een bepaalde tijd is gebeld door dat nr san sturen ze een bericht dat dat nr moet stoppen met bellen. Als ze dat bericht meermaals moeten sturen kun je ze via de politie verzoeken het nr door te geven. Dan kan het wel als bewijs dienen

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:00

Hier wou de politie ook niks doen, ook niet na de inbraak. Ik zou een wijkagent toegewezen krijgen, maar deze heeft ook nooit contact opgenomen. Zelfs niet nadat hij dus bij het andere meisje een mes op de keel gezet heeft.
Het was erg frustrerend. Wat ik wel heel mooi vond is hoeveel mensen mij wouden helpen en op de snelknop wouden staan, zelfs vage kennissen die wel dichtbij woonden hebben aangegeven hun telefoon aan te laten in de nacht zodat ik ze kon bellen als ze moesten komen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:26

Wat heftig zeg al die verhalen, ik heb gelukkig steun en advies gehad via pb’s ik weet wie het is dus dat scheelt al heel veel.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:36

Ik denk dat het heel erg ligt aan welk bureau of gebied je mee te maken hebt qua politie.
Hier wordt het serieus genomen en gaan ze snel over tot een stop gesprek, soms al iets eerder een wijkagent aan de deur mochten de personen dicht bij elkaar wonen.
Een aantal van mijn cliënten hadden ook een geldboete of gevangenisstraf gekregen er voor, dus ook het traect na het stop gesprek werd doorgepakt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:03

Wat een heftige verhalen hier al. Ik zie ook dat degenen die hier er mee te maken hebben best sterk in hun schoenen staan en dat is denk ik ook best belangrijk.
In ieder geval sterkte voor degenen die hier mee te maken hebben en alle hulp krijgen die nodig is.