Tips voor speeltuin in eigen tuin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Tips voor speeltuin in eigen tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-26 12:23

Wij willen een speeltuin maken in de tuin. Wie wil delen wat wel of niet bevalt? :D

- Waar spelen ze wel of niet mee?
- Wat voor een ondergrond hebben jullie?
- Tot op welke hoogte kun je een speeltoestel op de groei kopen?
- Tips voor een bepaald merk?
- Kennen jullie bedrijven/leveranciers die ook de montage verzorgen?

Ik ben benieuwd.

Boys worden van de zomer 1 en 3. Ik merk dat het kleine spul (zoals quadro) al niet meer zo uitdagend is voor de oudste.

Ik ben zelf opgegroeid met een speeltuin bij de wei. 2 schommels, groot klimrek met o.a. 3 duikelstangen, wipwap, glijbaan en evenwichtsbalk. De schommels en het klimrek (meteen hut met doek erover) waren favoriet. Wij hadden een metalen set en ik heb al gezien dat dit tegenwoordig onbetaalbaar is. Dan kan ik net zo goed om de paar jaar een nieuwe houten set neerzetten.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 12:27

Een trampoline. Succes gegarandeerd, zeker met vriendjes.

swatch

Re: Tips voor speeltuin in eigen tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 12:35

Trampoline leuk als ze wat groter zijn en met een net erom. Iets te veel kinderen gezien met nekletsel/whiplash klachten na een val.
Houten schommel, zandbak en kindertractor met aanhanger zijn hier favoriet.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 12:36

Wickey is betaalbaar en prima prijs/kwaliteit verhouding. Wij hebben recent een 'volwassenen' schommel erbij gezet omdat dat hier een favoriete bezigheid is inmiddels. En een grote trampoline doet het ook altijd goed.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 12:51

Ik lees mee, binnenkort wordt het hier ook tijd.

Zat te kijken naar fatmoose maar eigenlijk hebben we teveel ruimte om alles in 1 speeltoestel te proppen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 12:53

Hier een schommel aan een boom. Een op wens gemaakt speelhuisje met glijbaan eraan en zandbak eronder en ingegraven trampoline. Uren speelplezier :D de tractors en skelters doen het ook goed

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 13:18

Ik ben heel blij met de ingraaf trampoline waar maar een klein kuiltje onder hoeft. Had het veel erger verwacht.

Die van ons is bijna 3 en heeft nu een eigen trampoline en een tittle tikes double decker. Plan voor de ondergrond is kokosvezel, is nu nog scherpe kiezel :')

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 13:20

Ik lees ook mee. Vorig jaar verhuist en willen deze zomer de tuin aanpakken en de oudste beloofd dat daar een speeltoestel én trampoline in komt.
( de jongste kan nog niets eens lopen :') )

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 15:12

Een (ingegraven) trampoline blijft leuk. Voor jong en oud.
Wel meer risico op blessures.

Wij hadden een trampoline, een grote zandbak en een houten speelhuisje met glijbaan, schommel en duikelstang.
Oh en in de zomer een groot opzetzwembad :D

Nu zijn ze pubers en vinden ze alles stom |(

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 15:18

Heb je plek voor een kabelbaan? Naast de al meermaals genoemde trampoline is dat toch ook wel een hele grote hit. :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 15:30

Hier ook team trampoline en schommel. Voor de rest is momenteel trappen/fietsen in trek. Waar de interesse ligt wisselt ook nog wel regelmatig..

Verder; zandbak, buitenkeuken, speelhuis met glijbaan en die kun je zo gek bedenken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 15:34

Ik had vroeger een autoband, ringen, schommel en een klimtouw/slingertouw achterin de boomgaard :D gewoon op het gras

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 15:59

Wij hebben een trampoline, klimrek in de vorm van een paard en een beachhouse met glijbaan en twee schommels eraan vast

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 17:43

Wicky is iets zeer bekend .

Wij zijn momenteel aan het kijken en botsen op
- de hoogte van het huisje en de glijbaan.
Liever iets hoger dat langer mee gaat want binnen dit en 2 jaar gaan die al staand schommelen ( dat hebben we allemaal gedaan ) en is de schommel ‘te kort’
- dat er een activiteit is naast een schommel en glijbaan ( een loopbrug / klim muur /…)
- de prijs

We hopen dat er Kampen in worden gebouwd en wel wat gek plezier aan kan worden beleefd ( jongen van nu 2,3 jaar en een meisje op weg.

Een zandbak is geen must vanwege de katten in de buurt.

Nu zagen we dat decathlon ( België ) een aantal van onze ideeen wel heeft én aan een goedkopere prijs verhoudingsgewijs dan de meeste winkels gericht op klim speelgoed.
Hier valt heel wat in de smaak.

Daarniettegenin is mijn droom wel een bergje met een stenen buis in verwerkt . Gewoon langs 1 kant de glijbaan. Dan kunnen ze een kamp in de buis maken. Met de fiets in de zomer eraf rollen en in de winter die ene keer dat hier sneeuw ligt sleeen .
En ernaast een trampoline in de grond.
Maar dat krijg ik thuis niet verkocht aangezien zand in België duur is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 17:52

Sowieso een trampoline.
Speelhuisje met glijbaan is hier ook veel mee gespeeld en de zandbak.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 17:59

gillian schreef:
Een trampoline. Succes gegarandeerd, zeker met vriendjes.

Ik had een huisje. Gebouwd van een soort reuze knex. Ik zal t ff opzoeken. Een keer per jaar bouwden we er wat anders van. Gekregen van mijn zus, daar hebben 3 kinderen er 10 jaar mee gespeeld. Hier 2 kinderen ook een jaar of 10. Het was een huis, fort, kennel, kasteel, ruimteschip, school, winkel, springplank voor het zwembad. Echt, werelds.

Edit: het heet Quadro. Is in onderdelen te koop. Idee haar iets er bij? Wij hebben de glijbaan er bij gekocht. Gegarandeerd plezier.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 18:05

Met warm weer: een badje met een kleuterglijbaantje er in! Groot succes! En een watersproeier voor de tuin die heen en weer gaat.
Een kleuter-picknicktafeltje erbij en ze zijn uren zoet.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 18:29

En een zandhoek , of grote zandbak. Met bielzen afgezet ofzo. Eeuwen spelen met met autos etc. of emmers en schepjes.
Niet zo‘n klein Plastic zandbakje ofzo. Echt n fatsoenlijke grootte.

Dit is ook Te gek , wel duur. Misschien zelf te maken: https://www.nijha.nl/webshop/speeltoest ... toestellen

Zoiets waar je Water in kunt gieten, en dat Water dus ergens anders uitkomt. Misschien zelfs Met pomp.

Trampoline

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 18:33

Ons klimrek kwam toen dochters 3 en 4 waren.
Meteen "op de groei".Afbeelding

En een kleine 3 jaar later is het nog steeds leuk.
Ook de buurkinderen (groep 8 en groep 6) spelen graag op ons klimrek.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-26 18:47

Wooowww, die is wel heel gaaf!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 18:52

Wij hadden z'n houten ding van marktplaats gehaald voor 50 euro geloof ik. Zelf uit elkaar gehaald, schoongemaakt, voor 100 euro wat slecht hout vervangen en echt een paar jaar plezier van gehad.
Schommel is zowiezo altijd goed.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 18:57

Met stip op 1: een zo groot mogelijk trampoline, en dan inground :j hier speelt de 13-jarige er ook nog steeds op. Koop een goed merk, dan gaan ze een eeuwigheid mee. Wij hebben een Berg en de doek en veren gaan al 12 jaar mee, we hebben er enkel een keer een nieuwe rand op gezet na 9 jaar. En ja, ook voor jonge kinderen is het leuk. Met 1 1/2 al hier.
Verder is een grote schommel hier nog steeds succesvol. En een klimboom.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 19:51

Hier groot fan van onze houten schommel. Met gewone schommel, trapeze met ringen en een disk-schommel (of in de zomer de aerials doek van m’n dochter) erin. En idd onze 4 meter trampoline. Als er meer ruimte was, hadden we een grotere zandbak (wel met deksel, want bah!) een duikelrek en een hogere glijbaan met een klimmuur, maar onze tuin is klein.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 19:59

_Lorette_ schreef:
Wooowww, die is wel heel gaaf!

Wij (en vooral onze dochters en hj vriendjes en vriendinnetjes) zijn er super blij mee!

Het grootste gedeelte heb ik gescoord via Marktplaats. Het linker huisje (met blauwe glijbaan) komt uit de tuin van de buren van mn schoonouders.

Vanwege de maat zijn niet alle onderdelen gebruikt (ook deel weggegaan als oud ijzer) en ook het rechter huisje is kleiner dan wat het was. De overgebleven palen zijn gebruik voor de schommels.

Mijn advies zou dus zijn: hou MP in de gaten!
En laat aan buurtgenoten/kennissen weten dat je wat zoekt. Wellicht is er een buur met puberende kinderen die toevallig nog een speel ding in de tuin heeft en er van af wil.

Varenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:03

Wij hebben een houten speelhuis met daaronder een grote zandbak. We wonen buitenaf, en hebben geen last van katten en honden die erin poepen. Toen we het huisje neerzetten waren de jongens nog klein. We kregen toen de tip om de onderste trede van het trapje niet te monteren, dan kunnen de kleintjes er niet op klimmen.

Daarnaast hebben we een schommel, bewust op een andere plek, zodat de kans op botsingen kleiner is. Naast de schommel hebben we nog ringen/trapeze hangen.

En er is een trampoline.

Alle speelgoed wordt gebruikt, maar wel vooral als er ook andere kinderen zijn. Eigen speelgoed wordt toch al snel ‘saai’. We hebben getwijfeld over een kabelbaan. Dat vinden ze in de speeltuin altijd erg leuk, maar we zijn bang dat het minder leuk is als het niet meer ‘speciaal’ is.