Recepten gezocht (lage calorieën en koolhydraten)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Essie73
Hoofdmoderator

Recepten gezocht (lage calorieën en koolhydraten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:38

Ik ben nu 7 weken bezig met lijnen (8.4 kg eraf *\o/* )

Mijn maaltijden worden echter een beetje saai en eentonig, ben daarom opzoek naar recepten die in mijn dieet passen.

Ik let op calorie inname, eet geen pasta, aardappelen, rijst en gewoon brood. Eet wel extra eiwitten.

Wat ik nu voornamelijk eet zijn salades (bv met tonijn of griekse salade)
Komkommer gevuld met tonijn en rode ui.
Gekookt eitje
Kip gyros
Kipfilet gebakken met groenten af en toe gebakken zalm.
Mager gehakt met groente
Heldere groente of tomatensoep, rauwkost
koolhydraatarm brood met mager beleg.
Fruit
In de ochtend eet ik kwark met pittenmix en proteïne poeder.

Na 7 weken wordt ik behoorlijk fantasieloos.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:46

Ik koop graag allemaal verschillende groentes en dan op traybake: Vanavond is het een kleine salade, verschillende groentes (groene asperges, tomaat, paprika, 1 zoete aardappel voor 2 personen), spuitje olijfolie met wat verse basilicum in oven. En dan lamsrack braden en ernaast in de oven.
Dit bovenstaande doe ik ook welles met gebakken zalm of andere soorten groenten en dan met kip of beef.

Groente soep met balletjes
Pompoen tomatensoep: Als ik de tomaat, pompoen, gember, knoflook en ui van tevoren in de oven rooster wordt de soep romig zonder room.
Zelfgemaakte shoarma kip met paprika en champignons in een slawrap (hele ijsbergsla bladeren afpellen).
Dit bovenstaande qua wrap maar dan met burger, tomaat, augurk en klein beetje kaas
Gevulde tomaat met gehakt uit oven

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:47

Kijk eens op de website van Lowcarbchef, of op de pagina van Project Gezond. Daar staan heel veel lekkere recepten op die je ongetwijfeld inspiratie gaan geven! Het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik koken leuk begon te vinden en zelfs kookboeken heb aangeschaft :D

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:48

Ik eet al ruim een jaar koolhydraatarm. Niet persé ook calorie arm, omdat je uit de vetten juist je energie haalt.

Toen ik begon wel inspiratie opgedaan bij https://www.lowcarbchef.nl/ en https://www.oanhskitchen.nl/, maar ook op Pinterest is heel veel te vinden.

Ik zocht vooral inspiratie voor ontbijt en lunch, dus ik heb nu een aantal favoriete baksels zowel "zoet" als hartig (bv wortelcake :P ) die in stukjes in de vriezer ligt en als ontbijt kan dienen bv onderweg in de auto.
Kan wel een aantal van mijn favoriete makkelijke recepten delen, maar dat lukt nu even niet qua tijd :o
Herinner me nog even via pb als je dat wil

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:49

Een omelet goed gevuld met groente en evt kip?

Ik maak regelmatig een omelet van een cm of 3-4 dik.
Ui, paprika, courgette, chanpignons roerbakken in een pan. En de kip ook, wanneer je die erbij wil.
Evt brokkoli roosjes of sperziebonen of doperwten voorkoken.

Per persoon 2 eieren splitsen, eiwitten stijf slaan.

Zorg voor een schone koekenpan die bij voorkeur in de oven mag, zet die heel zachtjes op om vast warm te worden met een beetje olie.
Kluts de eidooiers, meng die samen met de gebakken en evt gekookte groente door de eiwitten. Naar smaak zout en peper toevoegen en bijvoorbeeld Italiaanse of Provençaalse :) kruiden.
Mik de heleboel in je koekenpan, strijk een beetje glad, zet de koekenpan ongeveer een kwartier in een voorverwarmde oven op 180 graden.
Klaar is je omelet.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:55

Moska schreef:
Kijk eens op de website van Lowcarbchef, of op de pagina van Project Gezond. Daar staan heel veel lekkere recepten op die je ongetwijfeld inspiratie gaan geven! Het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik koken leuk begon te vinden en zelfs kookboeken heb aangeschaft :D

Nou als dat gaat gebeuren is het een winwin situatie :D

Ninaka schreef:
Ik eet al ruim een jaar koolhydraatarm. Niet persé ook calorie arm, omdat je uit de vetten juist je energie haalt.

Toen ik begon wel inspiratie opgedaan bij https://www.lowcarbchef.nl/ en https://www.oanhskitchen.nl/, maar ook op Pinterest is heel veel te vinden.

Ik zocht vooral inspiratie voor ontbijt en lunch, dus ik heb nu een aantal favoriete baksels zowel "zoet" als hartig (bv wortelcake :P ) die in stukjes in de vriezer ligt en als ontbijt kan dienen bv onderweg in de auto.
Kan wel een aantal van mijn favoriete makkelijke recepten delen, maar dat lukt nu even niet qua tijd :o
Herinner me nog even via pb als je dat wil

Doe ik!

@Marije_jiplover, die ga ik zeker maken. Klinkt lekker.

Petpa

Re: Recepten gezocht (lage calorieën en koolhydraten)

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:02

Leuk topic!

Om even door te gaan over een omelet.
Ik gebruik sinds kort de omeletmaker van Tupperware.
Geen vet nodig en geen vieze pan ;-)
Ei erin, beetje water of melk toevoegen, groente die je lekker vindt erbij, paar minuutjes magnetron en klaar.

https://www.bol.com/nl/nl/p/tupperware- ... 8QEALw_wcB

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:29

Ik heb gisteren een hele lekkere maaltijd gemaakt met spruiten van Lowcarb chef. Ik vind die site wel een aanrader ook voor ontbijt, lunch, diner en lekkere dingen.

Hoop van de week weer wat te kunnen maken want ook hier moet er 5 a 10kg af.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:41

Petpa schreef:
Leuk topic!

Om even door te gaan over een omelet.
Ik gebruik sinds kort de omeletmaker van Tupperware.
Geen vet nodig en geen vieze pan ;-)
Ei erin, beetje water of melk toevoegen, groente die je lekker vindt erbij, paar minuutjes magnetron en klaar.

https://www.bol.com/nl/nl/p/tupperware- ... 8QEALw_wcB

Dat is een optie idd.

Ik houd dan weer niet van in kunststof verwarmen, ik haal kliekjes ook uit het Tupperware bakje waarin in het in de koelkast heb bewaard en doe het in een kom of op een bord om op te warmen.

Ook al hebben ze het magnetron symbool, het plastic heeft toch nogal te lijden onder verhitting en dat doe ik dus zelf het liefst niet.

Daarnaast gaar ik de groente in mijn omelet graag van te voren, rauwe ui, paprika, courgette op die manier in een omelet vind ik zelf niet lekker.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:50

Ik kook steeds meer met behoorlijk veel groente, en daar kun je bijna oneindig mee variëren :9
Kip tandoori, waarbij ik de kip vervang door bv paddestoelen of jackfruit en de rijst door bloemkoolrijst, is een van mijn favoriete gerechten.

De laatste tijd koop ik vaak van die verse maaltijdpakketten bij de AH, met 70% korting. Dat is dan vaak heel veel groente met de kruiden erbij, en dan doe je er zelf nog bloemkoolrijst en/of vlees(vervanger) bij. Zo kunnen we om de paar dagen een heel nieuw recept proberen, en de beste sla ik op.

Burrito's vind ik ook zo lekker, gewoon met veel groente en wat bonen, en dan in een maïstortilla.

Naskur11

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:54

Kijk eens bij the new food, makkelijke recepten in boekjes en heel gevarieerd en lekker, complete week menu's allemaal koolhydraatarm

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:30

Ik heb de boeken van foodsisters staan zulke leuke recepten in.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:31