Bartafel idee gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Bartafel idee gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-26 22:11

Ik heb een ruimte in de keuken die ik graag goed wil benutten. Eigenlijk zocht ik eerst een tafel maar die blijken vaak te laag, toen kwam ik op bartafel maar ik kan bar weinig stevige vinden. Ik wil het namelijk een beetje gebruiken als extra aanrecht met daarop een combi oven, waterkoker etc. de hoogte is nodig omdat eronder een kachel zit die ik wil houden.
Het is qua hoogte min. 80, breedte max 130 en diepte max 60. Wie heeft er een idee of andere benamingen waar ik op kan zoeken?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 22:39

Wij hebben een stevige maar niet een waarvan ik vermoed dat het mooi wordt als je jouw spullen erop zet. (Komt van henders & hazel overigens)

Zoek je niet toevallig naar een keukeneiland (op wielen?)

Earth

Re: Bartafel idee gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 22:44

Ik zou dan zelf iets maken. Sowieso als je er een combi-oven op kwijt wilt. Dan zou ik eerder kijken naar verhoogd keukenblok of iets in die trant.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 22:47

En als je zoekt op wandtafel of sidetable?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 22:57

Kan je niet bij de IKEA bijvoorbeeld kijken naar de Metod keukenkast en dan het onderste deel geen deur/achterwand in doen, zodat dat openblijft?

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 23:03

Je kan ook van steigerbuizen een maken met een los mangohout plaat erop bijvoorbeeld...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-26 07:17

veerledec schreef:
En als je zoekt op wandtafel of sidetable?

Die zijn vaak erg smal en meer decoratief dan stevig

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 09:23

Ik heb deze bartafel ooit gemaakt en als je de maten iets aanpast kun je daar ook een hoop op kwijt.
Als hij tegen een muur staat zou je het via een zgn frenche-cleat (metaal of hout) aan de muur kunnen vastzetten terwijl je hem er ook zo los van kunt tillen.
Ik heb via Marktplaats diverse salontafels gekocht met een dik houten blad, zodat ik nog eens kan wisselen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die van mij is 90 hoog, ong 100 breed en 55 diep.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-26 21:23

Zoiets is perfect net als deze twee, ik ben alleen bang gezien het dunne blad dat deze de combi oven niet kan dragen

Afbeelding

Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 22:13

Ja daarom zou ik ook meer voor een soort hoge keukenkast gaan. Misschien kun je eens bij Ikea kijken of je dat met een ontwerper kunt maken.

dandy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 07:47

Ik heb deze ,2 extra kasten en een in het midden een la ,staan nu wel barkrukken onder ,maar die had ik toen nog nietAfbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 07:50

Met steiger pijpen kun je hele stevige constructies maken, zo groot als je wil. Stevige houten plank erop of iets van MP, lakken met parketlak.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 09:10

@moonsparkle: je kunt er altijd een dikker blad van/op maken, maar het is de draagkonstruktie (de poten) die het gewicht moeten dragen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:29

moonsparkle schreef:
Zoiets is perfect net als deze twee, ik ben alleen bang gezien het dunne blad dat deze de combi oven niet kan dragen

Dan gebruik je het blad toch gewoon niet en pak je zelf iets anders? Koop bij Ikea zelf een aanrecht blad, zaag die op maat en monteer die erop.

Ik zou het gewoon bestellen, misschien valt het mee en als het niet gaat, maak je er zelf wat anders op.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:32

Overigens is die bovenste ook zelf best eenvoudig te maken hoor.

Gewoon tot op de millimeter nauwkeurig uitrekenen welke maat elk plankje moet zijn (rekening houdend met de dikte van het hout zelf). En dan ga je naar de bouwmarkt en laat je hun alles zagen. Vervolgens verven en alles in elkaar schroeven en klaar. Is echt niet zo spannend.

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:54

Ik zou ook zelf iets maken, bijv een (keuken)kastjes of onderstel van een werkbank/tafel en daar een (op maat gemaakt) blad op. Of als je het nog meer open wil, een blad aan de muur bevestigd aan de ene kant en de andere kant met 1 of 2 poten op de grond.

Door de jaren heen heb ik verschillende oplossingen gezien van mensen in een kleinere ruimte of een huurhuis, waarmee je toch op een mooie en creatieve manier een soort bar/eiland creëert.