Autokenner gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

Autokenner gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:34

Wie wil er meedenken over wat dit kan zijn?

Wij hebben drie weken geleden een auto uit 2024 gekocht.

De eerste week rijden was nagenoeg probleemloos. Wel viel op dat hij af en toe een drempel schaafde.
De auto moest de week erop naar de garage voor montage trekhaak. Dus meteen aangegeven of ze dit wilden nakijken. Ze kwamen nadien aanzetten dat de kofferbak dat geluid maakt. Hmm ok dan. Probleem.bleef aanwezig, maar als we superlangzaam over de hobbels gaan gaat het goed. De bumper is ook vrij laag en verkoper gaf aan dat.dit vrij normaal is voor deze soort auto.

Auto heeft met montage trekhaak twee dagen bij de garage gestaan. Helaas hadden ze een verkeerde kabelboom gemonteerd. Kan gebeuren.
Auto opgehaald en het viel op dat de auto wat trok naar rechts. Kwestie van uitlijnen..meteen voor gebeld. Dit zouden ze 14 april doen.
L
Donderdag avond rij ik naar het werk en op het moment dat ik de snelweg af ga voel ik af en toe een stottermoment . Ok kan..

Smorgens naar huis. Auto stottert met 50-60 km per uur af en toe. Hinderlijk maar kan ermee rijden.
Wel de garage gebeld en afgesproken om smiddags nog even te rijden en dan weer te bellen.
Nja smiddags was het probleem er nog.
Pech service gebeld..anwb kwam en gaf aan dat er onbalans was. Door wielen etc.
Ik mocht er gewoon mee rijden, maar wel met de garage afgesproken om 14 april het te laten nakijken.
Echter gisteren ochtend rij ik naar huis en auto stottert nu continue.
Snelheid maakt niet uit.
Weer pechhulp gebeld en auto is afgevoerd.

Wat opviel is
- het stuur trilt niet
- acceleratie is prima
- trilling lijkt niet vanuit de motor te komen
- het trillen is niet constant. Wil af en toe wegblijven.
- er zijn geen stoep randen of dergelijke geraakt.
- geen foutmelding in auto
- auto is van 2024. Recent voor verkoop een beurt gehad. 24000 km op teller

Auto valt onder garantie dus het zal wel opgelost gaan worden.
Maar vind het een vreemd iets.
Auto was overigens een demo auto. Er werd hiervoor mee gereden door medewerkers van de garage.

zonnebloem18

Re: Autodealers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:37

Ik zou hem niet meer vertrouwen. Als het mijn auto was geweest had ik de garage gevraagd hem terug te nemen en dan ging ik wel op zoek naar een andere auto. Leuk dat je nu garantie hebt, maar zodra die eraf is ben je de klos vrees ik

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:40

zonnebloem18 schreef:
Ik zou hem niet meer vertrouwen. Als het mijn auto was geweest had ik de garage gevraagd hem terug te nemen en dan ging ik wel op zoek naar een andere auto. Leuk dat je nu garantie hebt, maar zodra die eraf is ben je de klos vrees ik

We hebben goede ervaringen met de garage en wil ze de kans geven om het te verhelpen.
We hebben er 5 jaar garantie op. Bewust hiervoor gekozen.
Natuurlijk ondernemen We stappen als het een blijvend probleem gaat worden , maar de garage is erg welwillend en willen dit ook niet.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:42

Heb je de historie van de auto gecontroleerd?
Aantal eigenaren, schadeverleden...

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:46

Petpa schreef:

Auto was demo auto garage.
Reden twee medewerkers in. Verder geen schades etc gehad.
Dus ja dat is gecheckt

Kabayo

Re: Autokenner gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:50

Stomme vraag maar zit de motor wel vast? Motorsteun kapot oid? Als de motor niet goed vast zit gaat die ook klapperen

Maar als die nu al zoveel mankementen heeft zou ik hem onder de garantie terug brengen en niet meer naar laten kijken eerlijk gezegd. Dit is zo’n auto die altijd iets zal hebben :=

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:56

Kabayo schreef:
Stomme vraag maar zit de motor wel vast? Motorsteun kapot oid? Als de motor niet goed vast zit gaat die ook klapperen

Maar als die nu al zoveel mankementen heeft zou ik hem onder de garantie terug brengen en niet meer naar laten kijken eerlijk gezegd. Dit is zo’n auto die altijd iets zal hebben :=

Motorsteun neem ik mee.
Ik heb het idee dat er 1 ding is wat niet geheel goed is. En dat daardoor de rest als bijverschijnselen zijn.
Uitlijnen is geen defect op zich.Echter heb ik nu het idee dat er dus 1 ding gaande is wat dit veroorzaakt. Kan alsnog zijn dat het door de banden komt. Onbalans in de wielen kan een flinke uitwerking hebben op de auto.
Ik snap dat iedereen aangeeft om de auto weg te doen, maar wij moeten wel de garage de kans geven om er iets aan te doen( wettelijk is dat ook zo geregeld). De volgende stap zou idd zijn om de auto om te ruilen.maar dan slaan we wel wat stappen over nu . We weten waar we recht op hebben en dat nemen we ook als het nodig gaat zijn.

Dus zou het fijn vinden om de antwoorden de laten richten op het probleem.
En niet om te auto om te ruilen. Dat is de vraagstelling niet.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:00

magicmist schreef:
Petpa schreef:

Dus ja dat is gecheckt

Heb je het autoverleden online gecheckt?
Of is dit hetgeen mensen van de garage zeggen?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:03

magicmist schreef:
Petpa schreef:

Dus ja dat is gecheckt

Heb je het autoverleden online gecheckt?
Of is dit hetgeen mensen van de garage zeggen?

Zelf gecheckt. We hebben helaas ervaring ermee dat we ooit een schadeauto gekocht hebben. Dus dit checken we tegenwoordig.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:05

Mijn ervaring met een auto die ging stotteren was dat er (een) bougie(s) vervangen moest worden, maar dan verliest hij ook in vermogen. Lijkt me niet logisch na 2 jaar, maar wie weet.

En is het een diesel? Gebruikt hij niet toevallig adblue?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:07

over schaven drempels - wellicht moeten er hulpveren achter bij?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:08

magicmist schreef:
Zelf gecheckt. We hebben helaas ervaring ermee dat we ooit een schadeauto gekocht hebben. Dus dit checken we tegenwoordig.

Gelukkig!
Door jullie ervaring begrijp je exact wat ik bedoel...
Dat soort ellende kan het dus niet zijn.

Heb je google geprobeerd in de zin van "merk auto problemen".
Zodat je wellicht op mensen met dezelfde ervaring uitkomt.

Want ik vind het erg gek.
Een auto uit 2024, lage kilometerstand.
Gaat bij de garage weg en onmiddellijk problemen.
Hoe dan?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:08

Goof schreef:
Mijn ervaring met een auto die ging stotteren was dat er (een) bougie(s) vervangen moest worden, maar dan verliest hij ook in vermogen. Lijkt me niet logisch na 2 jaar, maar wie weet.

De garage dacht eerst aan een bobine.
Hij verliest idd geen vermogen. Het lijkt echt vanuit carrosserie of dergelijke te komen. Aan de motor merk je niets.
Het is een mild hybride benzine auto

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:09

Petpa schreef:
magicmist schreef:

Gelukkig!
Door jullie ervaring begrijp je exact wat ik bedoel...
Dat soort ellende kan het dus niet zijn.

Heb je google geprobeerd in de zin van "merk auto problemen".
Zodat je wellicht op mensen met dezelfde ervaring uitkomt.

Want ik vind het erg gek.
Een auto uit 2024, lage kilometerstand.
Gaat bij de garage weg en onmiddellijk problemen.
Hoe dan?

Ja dit vinden wij ook.
Ik heb gegoogled en vind vanuit het verleden dingen over velgen die niet goed waren, maar dat waren oudere modellen. Verder niets.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:14

In het verleden heb ik ooit een technische vraag over een auto gesteld in het volgende forum.
Kreeg snel een antwoord waarmee ik verder kon.
Wellicht kan je je vraag hier ook stellen want ik kan me voorstellen dat je snel duidelijkheid wilt.
Je doet een grote aankoop waar je trots op bent en waarvan je wilt genieten.
Dan wil je dit niet!!

https://problemcar.nl/forum

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:20

Petpa schreef:
In het verleden heb ik ooit een technische vraag over een auto gesteld in het volgende forum.
Kreeg snel een antwoord waarmee ik verder kon.
Wellicht kan je je vraag hier ook stellen want ik kan me voorstellen dat je snel duidelijkheid wilt.
Je doet een grote aankoop waar je trots op bent en waarvan je wilt genieten.
Dan wil je dit niet!!

https://problemcar.nl/forum

Ik zal s kijken.

Ja het is een flinke aankoop. En hebben erg veel pech gehad in het verleden met auto's.
Onze vorige auto had na een half jaar al een kapotte koppeling( in Frankrijk haha). Een lek panoramadak. Lekkage koelvloeistof. ( gelukkig enkel bij een aansluiting van slang). En een contactslot die stuk ging.
De auto daarvoor klapte de motor ineens eruit.en zo kan ik nog wel doorgaan over alle auto's.
De enige auto die geen problemen gaf was mijn private lease auto. Die mis ik nog steeds ;).

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:21

Misschien lees ik eroverheen maar om welk merk en model auto gaat het?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:22

magicmist schreef:
Petpa schreef:

Dus ja dat is gecheckt

Ik vind dergelijke auto’s net als lease auto’s een no go.

Omdat men al snel denkt dat schade en gedoe voor rekening van een ander is.
Daarom wordt er vaak met koude motor hard gereden en die koppelingsplaten zijn ook vaak goed uitgeleefd.

Nee. Demo auto. Personeel? Is in mijn hoofd.. hard optrekken met koude motor en vooral nergens over nadenken. Veel korte ritjes.
Letterlijk de kantjes van af rijden omdat de rekening toch niet voor jezelf is.

Maar dat is mijn brein.
Laatst bijgewerkt door Anomien op Vandaag, 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:23

magicmist schreef:
Goof schreef:

Hij verliest idd geen vermogen. Het lijkt echt vanuit carrosserie of dergelijke te komen. Aan de motor merk je niets.

Is het dan niet de cillinder?
Mijn vorige auto was finacieel totallos van wege kapotte cillinder.
Ook zelfde klachten. Heel erg stotteren/haperen, verlies van vermogen en heel erg trillen bij stilstaan.

Hoop eerlijk gezegd hoop dat je dan toch gelijk hebt en niets met de motor is.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:24

magicmist schreef:
Petpa schreef:

Dus ja dat is gecheckt

Autoleek hier maar met 24000 km op de teller in een auto van 2024 moeten er toch wel meer mensen in gereden hebben dan alleen de garagemedewerkers? Ik rij met mijn privéauto al niet zoveel km’s in 1,5 jaar

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:28

magicmist schreef:
Goof schreef:

Ook zelfde klachten. Heel erg stotteren/haperen, verlies van vermogen en heel erg trillen bij stilstaan.

Hoop eerlijk gezegd hoop dat je dan toch gelijk hebt en niets met de motor is.[/quote]

Hij trilt niet bij stilstaan en ook geen vermogen verlies.

Voor degene die denken dat met deze auto slecht is omgegaan. . Degene die als laatste deze auto reed hebben we zelf gesproken. Die vertelde vol trots over de auto. De auto is ook in nieuwstaat. Je kan zien dat er juist zuinig mee gedaan is. En de kilometers. Dat kan.. de medewerker reed veel van garage naar garage( hij was volgens mij regiomanager ofzo).
Ik rij zelf ook heel veel . Wij hebben er nu al heel wat kilometers bijgezet op deze auto sinds koop.
( ik rij gemiddeld 900 km per week).
Je weet natuurlijk nooit zeker hoe iemand ermee heeft gereden. De enige manier om dat uit te sluiten is om een nieuwe auto te kopen denk ik.

Paardje02

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:54

Even aan mijn zeer autoverslaafse vriend voorgelegd. Hij zegt:

Wiellager, zit deze wel goed vast. Als deze losser zit kan het ook voorkomen dat de wielen gaan hobbelen.

Verder geen idee wat dat ding is. Vriendlief zegt: bij vragen stel maar, dan probeert hij het uit te leggen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:55

Sorry maar met een koude motor plank gas wegrijden zie je helemaal nergens aan. Totdat de motor z'n middelvinger opsteekt en er de brui aan geeft.
In die zin snap ik bovenstaande opmerkingen wel.

Concreet: merk en type; dan valt het www erop uit te knijpen. Er bestaat geen auto waar niks over te vinden is.

Op basis van jouw verhaal:
Trekt opeens naar rechts wat ie eerder niet deed. Dat zou bij mij hele vervelende vragen oproepen. Wat heb JIJ (de garage dus) gedaan met mijn auto? NU oplossen anders heb je een Probleem!
Daar is lomp met de auto omgegaan anders ben je niet "opeens" je uitlijning kwijt.

Stotteren van de motor vanuit onbalans in de wielen is klinkklare onzin.
Wat is jouw waarneming van stotteren? Hij houdt blijkbaar niet in, heeft gewoon vermogen maar blijkbaar loopt ie niet regelmatig.

Trillen van het stuur duidt vaak op onbalans in de voorwielen.

Kortom, je verhaal rammelt aan alle kanten want er worden dingen bij elkaar gehaald die niets met elkaar te maken hebben.
Het kan zijn dat jij het ongelukkig beschrijft waardoor er hier onjuiste conclusies getrokken worden, daarom de checkvraag wat er precies gebeurt naar jouw idee/waarneming.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:58

Hier ook een vriend die in de auto’s zit, weliswaar geen monteur maar misschien heb je wat aan de info.

Hij zegt; het zou kunnen dat hij op drie poten loopt. Met andere woorden: als het een vier cilinder is dat hij maar op drie cilinders loopt. Je hoeft dan geen vermogen te verliezen maar hij gaat wel stotteren.

En goed om de bougies te checken.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:14

magicmist schreef:
magicmist schreef:

Hoop eerlijk gezegd hoop dat je dan toch gelijk hebt en niets met de motor is.

Hij trilt niet bij stilstaan en ook geen vermogen verlies.

Voor degene die denken dat met deze auto slecht is omgegaan. . Degene die als laatste deze auto reed hebben we zelf gesproken. Die vertelde vol trots over de auto. De auto is ook in nieuwstaat. Je kan zien dat er juist zuinig mee gedaan is. En de kilometers. Dat kan.. de medewerker reed veel van garage naar garage( hij was volgens mij regiomanager ofzo).
Ik rij zelf ook heel veel . Wij hebben er nu al heel wat kilometers bijgezet op deze auto sinds koop.
( ik rij gemiddeld 900 km per week).
Je weet natuurlijk nooit zeker hoe iemand ermee heeft gereden. De enige manier om dat uit te sluiten is om een nieuwe auto te kopen denk ik.[/quote]

Klinkt voor mij wel als wij van WC Eend.. :o

Die gasten moeten natuurlijk ook verkopen, dus die gaan niet aan jou vertellen dat er ruw mee gereden is (als dat zo zou zijn).

Nogmaals de vraag om welk merk en model het gaat.

Edit: quote verqluote