Ik zweer bij Roeckl handschoenen kijkend naar nauwsluitendheid, gebruiksvriendelijkheid met telefoon en algemeen - en ze hebben ook een paar waterdichte versies. Ik gebruik al jaren niks anders meer met wandelen met de hond - heb zowel zomer, als winter edities. Ik heb geen enkele andere handschoen gevonden waarbij gebruik van vingers nog zo goed werkt zeg maar, inc telefoon gebruik - en heb er echt veel geprobeerd al haha.
Nu zijn die van mij specifiek niet waterdicht geloof ik, maar ik merk daar vrij weinig van tijdens regen wandelingen moet ik eerlijk zeggen. Ik heb zelf de Roeckl Grip
Specifiek waterdicht zijn deze bv, maar die zijn zo te zien wel ietsje grover: https://www.futurumshop.nl/roeckl-rante ... roen.phtml
Zijn wel ook gevoerd zie ik dus buiten de winter om kunnen ze misschien wel snel te warm zijn (ik krijg iig relatief snel warme handen met langer wandelen bv dus mijn gevoerde roeckls gebruik ik echt alleen met vriespunt of daaronder bv)
edit:
Ik denk persoonlijk dat je niks vindt wat aan beide eisen volledig voldoet en je altijd ergens wel iets op moet inleveren zeg maar. Want het meeste wat Echt heel goed waterdicht is, zal niet even nauwsluitend en gebruiksvriendelijk zijn zoals bv een Roeckl grip omdat er meestal meer lagen/dikker materiaal gebruikt wordt. Maar ik vind de grip ondanks dat ie niet waterdicht is, echt prima te gebruiken met regenwandelingen iig.