De buurtcamping

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

De buurtcamping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:36

Dag bokkers,

Ik woon sinds 2 jaar in een nieuwe stad als alleenstaande met een zoontje van 6. Ik heb mijn zoontje bewust in z'n oorspronkelijke dorp op school gelaten en daar ook sportactiviteiten laten doen. Zijn vader woont daar nog.

Ik vermaak mij goed maar ik mis de aansluiting in de wijk hier een beetje. Er is een mooie omheinde speeltuin maar ik zou het fijn vinden als hij straks oud genoeg is ook wat kids kent (en ik wat ouders..) om mee te spelen. Een kopje koffie te drinken of dagen zoals koningsdag door te brengen.

Nu zag ik de reclame voorbij komen van de buurtcamping. Nog niet eerder van gehoord. Had ze even gebelt en ze was ontzettend enthousiast dus ik ga uit mn comfort zone en daar van de zomer 2 nachtjes een tentje uit gooien. De ideale manier om wat contact te maken en komt er niets leuks uit hebben we een leuk weekendje gehad met veel activiteiten.

Voor ons 2 zijn we nu 46 euro kwijt ongeveer. Ik was benieuwd of bokt het concept al kent. Iemand al eens mee gedaan? In onze wijk is het nu het 3e jaar en naast weekend plekken kun je ook alleen dagactiviteiten mee doen.

Ik heb net 3 daagjes buurtcamping geboekt en voor dat geld is thuis blijven duurder.

Dus... ik dacht een leuke tip voor bokt want het concept zit door heel Nederland!! Bij de onze zijn zelfs tenten te leen en krijgen minima gratis toegang.

https://debuurtcamping.nl/campings/

Groetjes Chantal

pmarena

Re: De buurtcamping

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:48

Leuk initiatief! Hier niet in de buurt zie ik. Duimen dat je hierdoor wat fijne contacten kan gaan leggen +:)+

Zie je geen ruimte om in jouw nieuwe omgeving ook iets van een sport ofzo te gaan proberen...?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:08

Wat een leuk initiatief zeg!
Ik had er nog nooit eerder van gehoord maar zo te zien zit het helaas ook niet in de buurt.
Hopelijk gaat het jullie veel gezelligheid brengen!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:26

In Rotterdam werd dat jaren geleden al gedaan. Nooit zelf aan deel genomen, maar ik vond het wel een heel leuk initiatief :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:33

Vorig jaar was het voor het eerst in de plaats waar ik werk. Las het in de krant toen, had er nooit eerder van gehoord.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 19:35

pmarena schreef:
Leuk initiatief! Hier niet in de buurt zie ik. Duimen dat je hierdoor wat fijne contacten kan gaan leggen +:)+

Zie je geen ruimte om in jouw nieuwe omgeving ook iets van een sport ofzo te gaan proberen...?

Zeker wel, alleen ik heb liever op 1 plek een echt goede basis voor vriendjes dan op 2 plekken net niet. Bij zwemles herkent hij nu ook zijn kindjes van school enzo en vind het prima om ook een stukje te rijden hoor komende jaren. Qua sporten hier in de stad zullen kinds uit allerlei wijken komen namelijk dus ook geen garantie voor vriendjes in de wijk.
De buurt speeltuin is sowieso ook wel echt top dus daar ben ik ook regelmatig. Die draait op vrijwilligers.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:55

Ah zo. Denkend aan de toekomst lijkt het me wel fijn dat kind niet mopperend bij jou is op een gegeven moment omdat het hele leven bij pappa is.....

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:19

Mijn ouders zijn ook gescheiden en zoals jij het zegt was het op den duur ook toen we tieners waren.
Verschil is dat dat een uur auto rijden was en we daar eens in de 2 weken een weekend waren. Wij hebben co ouderschap nu. We wonen op 25 minuten fietsen van elkaar dus t.z.t. kan die een elektrische fiets krijgen en voor nu heb ik geaccepteerd dat ik gewoon wat meer auto rij. Een middelbare school zal vermoedelijk ook tussen ons in gaan liggen. Ik woon ook niet perse in een top wijk stad dus vind zo klein een beetje onschuldig opgroeien in het dorp ook wel een fijn idee. Alleen een beetje aanspraak hier lijkt me vooral fijn. Wie weet waar ik over 10 jaar weer woon. Lief dat je mee denkt hoor. Ben vooral nu een beetje aan het denken hoe alles te vormen :) het is een sociaal kind. Dat scheelt wel. Kun je overal tussen zetten en maakt meteen vriendjes.