Ik ben op zoek naar dyslexie-vriendelijke versies van boeken.
Zelf lees ik erg graag en heb ik inmiddels een uitgebreide collectie boeken
Elke keer als de vriendin van mijn broer mijn boekenkast ziet zegt ze dat ze zo graag weer zou willen lezen. Nu is het zo dat ze met lezen erg last heeft van haar dyslexie en dat dat haar terughoudend maakt boeken te kopen. Ze is binnenkort jarig en ik zou haar zo graag één of meerdere boeken willen geven.
Ik weet dat er de laatste tijd wat meer ontwikkelingen zijn op het gebied van versies van boeken speciaal voor lezers met dyslexie, bijvoorbeeld met een speciaal lettertype of een ander kleur papier.
Ik heb online al een plastic overlay gevonden met verschillende kleuren die men over een pagina kan leggen zodat de pagina een andere kleur heeft. De vriendin van mijn broer heeft me namelijk verteld dat ze beter leest als de pagina roze is.
Nu ben ik nog op zoek naar dyslexie-vriendelijke versies van boeken voor volwassenen. Ik kan best veel vinden voor kinderen, maar eigenlijk niets voor volwassenen. Ik zoek fysieke boeken, het liefst in het Engels. Weet iemand een website waar ik dat soort boeken zou kunnen kopen?
Als er mensen zijn die ervaring hebben met dit soort aangepaste boekversies hoor ik het graag
. Ik weet dat het niet een “one-size-fits-all” concept is, en dat maakt het zo lastig. Ik ben bang dat ze misschien teleurgesteld is in het cadeau, vooral als het eventueel niet lukt om het boek fijn te kunnen lezen. Is het dan beter dat ik dan een ander cadeau verzin?Elk advies is welkom!