Zuurdesem brood bakken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Zuurdesem brood bakken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 19:03

Nu ik wat meer tijd heb in het weekend wil ik eens gaan proberen op zuurdesem brood te gaan maken.

Maar nu… hoe ga ik starten?

Online staan er ontzettend veel pakketten met een starter. De een met meel, de ander zonder.

Wie heeft er veel ervaring en weet wat en waar ik het het beste aan kan schaffen?

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:35

Ik heb 2 jaar geleden mijn eigen starter gemaakt op basis van roggemeel, die leeft nog steeds. Roggemeel schijnt ook het makkelijkste te zijn om mee te starten. In de tussentijd voed ik ‘m ook weleens met andere soorten, kan ook prima. Denk dat ik er wekelijks 3-4 kleine broden mee bak en gebruik ik mijn starter even niet dan woont hij in de koelkast.

Het enige wat je echt nodig hebt bij zuurdesembrood is geduld…

Deemiii

Re: Zuurdesem brood bakken.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:51

Ik volg even! Van de week heb ik me er ook een beetje in verdiept. Het enige wat me nog tegenhoud is denk ik de tijd? die erin gaat zitten. Er gaan nu 2 platen brood (van de bakker) doorheen doordeweeks. Dit betekent dan denk dat ik 3-4 zuurdesem broden per week zou moeten bakken.

Dus ik lees graag even mee! :D

Captain

Re: Zuurdesem brood bakken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 36 min geleden

Waarom per se zuurdesem brood? Ik maak gewoon brood. Super lekker en kost niet onnodig veel tijd. :)